- iPhone topik
- Légiesebb Z Fold6-ot ígér a Samsung
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- BYD Atto 3 menetpróba
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Android szakmai topik
- Ebbe a robotaxiba Verne Gyula is beülne
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
The First Descendant - Karakter előzetesek a megjelenésig
gp Alig néhány nap van már csak hátra az indulásig, érdemes közelebbről is megnézni a választható szereplőket.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz flash- #142415 üzenetére
Autófóliázóknál érdemes érdeklődni, nekem a Premium protect-nél csinálták, 50 ezer ft-ot kértek érte.
Semennyire nem látszik (ha nagyon közelről nézed, látszik a fólia széle), ha nem mondom, senkinek nem esik le, hogy fóliázva van a váz.
A kerékpár fényezése még szebb lett, mert adott egy plusz fényességet. Lehet még fokozni is, mert tudnak kerámia bevonatot is felvinni a fóliára.A saját bringámról tudok mutatni fotókat, ez közvetlenül a fóliázás után készült.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]A fotók telefonnal készültek, ezért sajnos nem adják vissza a minőséget, de élőben még sokkal szebb.
Abszolút nem karcolódik, a sarat is nagyon jól bírja, vizes szivaccsal egy törlés, és fénylik mint a salamon töke.
Hexis Bodyfence a fólia neve, prémium autókhoz szokták használni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #142416 üzenetére
Kb egy hónapja pereceltem egy nagyobbat, odavágtam a felső csövet is egy kőhöz, két helyen megsérült a fólia, de a vázat megvédte. Ha nincs fóliázva, akkor most a felső csövön van két randa leverődés, vagy talán kicsi horpadás is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #142835 üzenetére
Tudom, hogy számodra abszolút nem szimpatikus a súlyzós edzés, meg az izom fejlesztés, de azért ennyire ne húzzuk már le szerencsétlen testépítést.
Az állításaid akkor állják meg a helyüket, bár ez sem egyértelmű, ha olyan embert veszel alapul, akiben rengeteg szteroid van, hosszú éveken keresztül. Ez esetben igaz lehet, hogy általában nem olyan egészségesek, meg az is, hogy feleslegesen van rajtuk nagyon sok izom.
De ha olyan embert nézünk, aki szteroidok nélkül építi fel az izomzatát, arra már aligha igazak az állításaid. Mivel nem felesleges az izomzata, általában jóval erősebb mint az átlag, vékonyabb sportolók. Egy kiváló alap, szinte bármilyen sporthoz. A fejlettebb izomzat plusz támasz az ízületeknek, ezáltal kisebb az esélye a sérüléseknek. Aki mondjuk kerékpározás mellett végez súlyzós edzést is, az meg a legideálisabb, sokkal jobb, erősebb, egészségesebb teste lesz mint annak aki pl csak kerékpározik. És egyébként bármilyen furcsa, de egy bizonyos kor felett, még egy kis plusz tesztoszteronn sem feltétlenül káros, sőt! Tehát ésszel, keveset és tiszta anabolikus szteroidot használni, nem feltétlenül ördögtől való. 40 éves kor felett úgy helyre tud rántani, minden szempontból, hogy el se hinnéd! Amerikában konkrétan van ilyen szolgáltatás, hogy elmész dokihoz és visszaállítja a hormon szinted 20 éves korod szintjére. Ezzel amúgy semmi baj nem lenne, még hobbi szinten sem. A problémák ott kezdődnek, hogy az amatőr, hobbi szteroidhasználók össze vissza, többfélét és nagy dózisokban használják, a legnagyobb probléma meg az, hogy átlag halandó nem tud szerezni tiszta, gyógyszertári minőségű anabolikus szteroidot, hanem leginkább valami mocskot, amiben valószínűleg nem is az van mint ami rá van írva. Esetleg tartalmaz valamilyen tesztoszteron származékot is ha szerencséd van. Tehát a veszélyek, mellékhatások leginkább a nem tiszta szerek miatt lesznek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #142889 üzenetére
Túl nagy divat lett a jó test, ami még nem lenne baj, ha ezt nem mindenki azonnal, tegnapra akarná.
És akkor adja magát, hogy használjunk valami cuccot, mert azzal majd helyettesítjük a trehány edzést és a szar kajálást. Akkor ott van sok "edző", gondol egyet, bevásárol mindenféle mocskot, tele vágja magát, fél-egy év múlva az átlag józsi meg elájul tőle, hogy az anyukád úristenit, mekkora pajszerod van, nekem is ilyen kő. És már fizeti is az alkalmanként 5 ezret, egy idiótának, aki 2 gyakorlatot nem tud csinálni helyesen. Aztán pár hónap múlva már adja a cuccot a növendéknek, attól persze valami eredmény lesz, és mindenki boldog.
Ez a hozzáállás nyilván nevetségessé teszi ezt a sportot. Sajnos kevesebben vannak azok akik tisztán, jól csinálják, mint akik idióta módon. De itt nem is a szteroid a legnagyobb gond, mert mint mondtam, azt is lehet ésszel művelni. Inkább a hozzáállás, hogy azonnal akarunk mindent. Ha valaki edzett már mondjuk 5 évet folyamatosan, és nagyjából elérte a természetes fejlődésének a felső határát, ha úgy érzi, ezt meg lehet tolni egy kis tesztoszteron propionat-al, bár a beszerzésénél nagyon észnél kell lenni. De mivel egy nagyon alap és olcsó szteroid, ezért ezt kevésbé hamisítják mint a drágább szereket. Mellékhatása kis és normál dózisban kb semmi. Heti 15mg testo-t termel egy egészséges férfi heréje. Ezt megtolod mondjuk nem többel mint heti 50mg, ami testépítő mércével nézve, lófütyi, már ezzel is nagyon komoly eredményeket lehet elérni. Az idióta meg betol heti 3 sustanon-t, ami 750mg.Az mondjuk csak rész igazság, hogy nem mindenki alkalmas testépítésre, mert magunkhoz képest kell fejlődnünk elsősorban, nyilván a genetika rengeteget számít ebben a sportban, de az egyén szemszögéből nézve bármilyen szintű fejlődés jó. Az persze igaz, hogy vannak olyan szerencsés genetikával rendelkező emberek, akik tisztán 1 év edzéssel úgy néznek ki, mint más 10 év edzéssel, meg cuccal, de az más kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz TayRol #142970 üzenetére
Kompromisszumot mindenhol kell kötni, de talán a legkisebb kompromisszum egy jó kerékpáros computer. A telóval az a baj, hogy szerintem túl nagy a mérete egy kerékpár kormányra, illetve nagyon hamar merül az aksi ha folyamatosan megy a kijelző. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg nem tesz neki jót ez a fajta felhasználás, mert nem erre tervezték.
Ha térkép nem kell, akkor szerintem a legolcsóbb gps alapú órák is jók, ha kell a térkép, akkor meg valami Garmin.(#142909) Hasaggymeg: Ez benne van, mint mellékhatás.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Wombath #142920 üzenetére
Nekem az a bajom a kuplungos Shimano váltóval, hogy a Sram sokkal jobb. Saram váltóval sem csapkod a lánc, és ott nem kell kapcsolgatni semmit. A váltás érzet is sokkal jobb, a kar is sokkal finomabban működik.
Arról nem is beszélve, hogy az a kuplung kar le tud törni ha a kerék felkap egy fadarabot az erdőbe. Nekem le is tört, még szerencse, hogy pont abban az állásban amikor be volt kapcsolva. Viszont most meg amikor ki akarom venni a hátsó kereket, küzdhetek a hátsó váltóval. Nekem már régóta az az érzésem, hogy MTB vonalon a Shimano csak fut a Sram után, de utol nem éri. Egyértelmű fölénye a fékrendszerekben van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #143380 üzenetére
Szerintem ha valamit megosztunk, akkor azzal bevállaljuk azt is, hogy kaphatunk hideget, meleget, aki ezt nem tudja feldolgozni, az jobban jár ha nem oszt meg semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz beleriand72 #143699 üzenetére
Szerintem a probléma inkább az, hogy hozzáértés, tapasztalat nélkül, szítják a tüzet jó páran a pedelec ellen! Ez sem tesz jót a kerékpáros társadalomnak!
Nem akarlak megsérteni, de Te is mondtál pár akkora hülyeséget, hogy az embernek a haja égnek áll! Milyen gázt húzol egy pedelec-en? Ilyen azokon egyáltalán nincs. Nekem jó pár ismerősömnek van pedelec MTB kerékpárja, de egyik sem viselkedik úgy mint amiket itt leírtál. Én őszintén szólva még egyetlen Trail/Enduro montist nem láttam, aki vehemensen ellenezte volna az eMTB terjedését. Épp azért nem, mert tisztában vannak vele, hogy egy ilyen rendszer mennyire jól passzol ehhez a bringázási stílushoz. Szó nincs se menőzésről, se lustaságról, csupán hatékonyabb, sokkal élvezetesebb. Azok akik főleg pedelec-et elleneznek, országútisok és XC-sek. Illetve néhány túrázó, akinek az az élete, hogy reggeltől estig a bringán ül, ők nem annyira értik ezt, de talán épp azért, mert abban a műfajban ahol ők bringáznak, nincs is annyira létjogosultsága a pedelec rendszernek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz beleriand72 #143711 üzenetére
De most őszintén, miért nem tetszik? A túrázás nem verseny. Ha gyorsabb nálad egy emelkedőn, akkor mi van? Az elektromos robogót ne keverd ide, az motor és nem kerékpár. Ha valaki nagyon menőzni akar vele egy túrán, és feleslegesen sok rásegítést kér, hamar lemerül. Elfelejted, hogy a sportolás mértéke nem a letékpár típusától függ, hanem attól ahogyan használod. Mindaddig amíg tapasztalat nélkül akarod megmagyarázni, hogy miért nem jó, szerintem csak fing szeletelés, semmi több.
samujózsi: Felőlem mondhatod. De ha figyelmesebben elolvadtad volna amit írtam, akkor most értenéd, hogy túrázás alatt azt mondtam, aki megszállottan megy állandóan. Amilyan világjáró szinten, nem a hétköznapi trekkingesre gondoltam. Ott persze, hogy van értelme,
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz beleriand72 #143712 üzenetére
A pedelec csak rövidebb távon tudja azt, hogy ne szenvedj. Ha megtanulod használni és hosszabbat akarsz menni, akkor inkább csak az átlagsebességed növekszik, de a végén a fáradtság nem lesz kisebb, csak hamarabb teszed meg az adott távot.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #143715 üzenetére
Mint ahogy 6030D is említette, az aksi kapacitás szerint kategóriákba sorolják őket. Persze ettől még vannak különbségek, egy elavultnak számító agymotoros gépnek esélye sincs egy középmotorossal szemben. De ma már az agymotoros MTB elég ritka, újonnan csak a legolcsóbb kategóriákban árulnak ilyet.
És igen, itt is ugyan úgy az dönt, hogy ki az erősebb, és ki a jobb bringás. Épp ezért nem tartom alapvetően hülyeségnek a pedelec versenyt.Ha középmotoros MTB-ot nézünk, akkor azonos akku kapacitás mellett nagyjából hasonlóak az erőviszonyok. Shimano, Brose, Bosch, Yamaha, nagyjából ezek a fő gyártók, itt a legerősebb motorok, kb egyformán jók.
Többet számít a kerékpár többi alkatrésze. Ha veszel egy alap XC gépet, olcsó Suntour villával és társaival, nyilván jóval lassabb és bizonytalanabb lesz lefelé, mint egy közép-felső kategóriás Trail/Enduro. Mivel itt van rásegítésed, nagyjából hasonló erőbefektetés hajtani is őket, tehát az ösztelós pedelec-el, mindenképpen előnyben leszel terepen, egy merev vázas pedelec-el szemben. De azért analóg hajtásúak között is megvannak a különbségek, már ami technikát illeti. Gondoljuk végig, hogy mennyire fair, elindulni egy 9 kilós, csúcs, full karbon XC-vel, 30/32 X 50-es áttétellel, mondjuk az alap 13-14 kilós, acerás, aliviós, suntour-os XC-vel szemben? Azért is akad egy lób@szónyi különbség.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #143752 üzenetére
Tubeless szalag elég egy rétegben, legyen egy 10cm átfedés a végén. Gorilla tape nekem nem jött be, nem tapad jól a felnire, gyűrődik, nem erre találták ki. DT szalag a legjobb. Érdemes 2mm-el szélesebbet venni mint a felni belső szélessége, akkor ér faltól falig.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #143762 üzenetére
Inkább csak arról van szó, hogy az ellentábor nem a valódi negatívumokat kritizálja. Ezért merülnek fel a pozitív tulajdonságai ellenvéleményként, főleg. Ez tökéletesen megmutatja, hogy ki ért hozzá és ki nem. Ki az aki csak ész nélkül vagdalkozik és ki az aki használja is. Vannak típusok amikről akár egy halom negatívumot tudnék mondani és mondtam is. Meg úgy összeségében is nyilván nincs olyan, hogy valaminek csak jó tulajdonsága van, mert akkor egyféle kerékpárt gyártanának. Viszont én az ellentábor részéről még valódi kritikát soha nem hallottam, csak a hülyeségeket és ami rosszabb, hogy a személyeskedest, sértegetéseket is.
A gorilla vastagabb mint a stans, azt két rétegben feltekerni szerintem nem jó ötlet. Meg úgy egyáltalán nem tartom jó ötletnek tubelesshez.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz xy.zsolt #143766 üzenetére
De épp ez a probléma, hogy az ellentábornak 90%-ban nincs igaza, legalább is nem abban a formában. A pedelec-es nem győzködi az analógost, csak reagálnak a hülyeségekre, valótlan kijelentésekre. Nekem is full mindegy, hogy ki mit használ, de a butaságot, szemtelenséget senki sem szereti.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #143772 üzenetére
De nem is ezzel van a baj. Nem tudom mennyire szoktál facebook-os kerékpáros csoportokban nézelődni, illetve facebook-os kerékpáros hirdetéseket olvasgatni. Itt azért mondjuk úgy, összefújja a szemetet a szél. Iszonyú mocskolódás és orbitális baromságok durrogtatása szokott menni. Abban igazad van, hogy ahhoz nem feltétlen kell tapasztalat, hogy valamiről tudd, neked nem szimpatikus. Nincs ezzel semmi baj, de amikor kijelentjük, hogy egy szar, meg b.zi aki használja. Azt talán nem kéne. Meg a babetta és társai hasonlatok. Utána leírod értelmesen, de hiába, lepereg róluk. Mindezt úgy, hogy annyit értenek a pedelechez mint tyúk az abc-hez. Iszonyú primitívség szerintem.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #143801 üzenetére
A súlya szerintem csak akkor gáz, ha szar a geo. Egy jól megtervezett eMTB menet közben semmivel sem rosszabb mint az analóg. Kivé a bunny, mert azt azért nehezebb egy eMTB-vel.
Elég sokmindenre elég az 500-700wh, 1500-2000 szint, 80km körül. Ritkán akarok ennél többet menni, de ha még is, viszem a tartalék aksit a hátizsákba. Ezért szeretem a classic vázakkut, mert kompakt, könnyen befér a tatyóba. Súlyra is könnyebb mint a tube akku. (2,6kg) Ez esetben a 3000 szint sem akadály.De az tény, hogy jó lenne egy 1000Wh, mondjuk 1kg súllyal. Ennek a jelentősége XC és outi vonalon lesz jelentős, Enduroba már a jelenlegi pedelec technológia is jó.
Wombath: Jól látod. Az Endurosok nyernek ezzel a legtöbbet, de ők sem azért mert lusták, hanem mert egy 160-as fullyval nagyon nagy szop@ás a sok szint. És a sok lejtőzéshez sok szintet kell mászni. Az sem éppen ideális ha 180-as pulzussal indítasz egy keményebb lefelé túzást, mivel a lejtőzés is nagyon megterhelő technikás terepen. Sokkal magabiztosabb vagy lefelé mintha ellőnéd fölfelé az összes puskaport. Sokan akik nem Enduroznak ezt nem értik. Ezért gondolják azt hogy a pedelec enduros egy lusta disznó. Pedig dög fáradtan érünk haza ugyan úgy mint pl egy analóg xc-s.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #143789 üzenetére
Itt a PH-n azért kulturáltabb a stílus szerencsére, de innen könnyebben ki is dobják az embert ha nem bír magával.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #144027 üzenetére
Szereld fel, aztán majd meglátod. Egy villanyak magasító úgy haza vágja a sportos, direkt irányítást mint a huzat. A mellett valami kegyetlenül ocsmányul tud kinézni MTB kerékpárokon. Sportos MTB-ból, soha nem lesz jó trekking, meg lehet erőszakolni mindenféle trekking alkatrésszel, de mivel alapvetően másra tervezték, a végeredmény soha nem lesz jó. Ezért vannak a kerékpár kategóriák kitalálva.
Ja, és azzal is számolj, hogy elképzelhető, hogy rövidek lesznek a kábelek a módosításhoz. Egy ilyen teljes átkábelezés nem kis munka, főleg a hátsó fék és hátdó váltó, vàzban vezetett kàbelei miatt. Plusz a hidrós fék kàbelek költsége, légtelenítéssel.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #144059 üzenetére
Az igaz, hogy fixebb, nem olyan kolbász mint egy állítható stucni, de ettől még jelentősen rontja a kerékpár irányítását. Egy nagyobb emelésű kormány tényleg jobb ötlet lenne. Csak ezzel annyit nem fog emelni a pozíción mint a villanyak magasítóval. Bár nem is értem mi szükség van rá, ha valaki egyenes, peckes háttal akar kerékpározni, az vegyen trekkinget.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #144517 üzenetére
Aki írta ezt a szösszenetet, nyilvánvalóan nem ért hozzá. Az árak amiket írt, inkább hagyományos kerékpárokra vonatkoznak. 400 inkább az alja az elektromosnak.
Erre azért nehéz válaszolni, mert felhasználás kérdése, hogy mennyi energiát használunk el. Elektromossal lehet több, mondjuk egy olyan embernek akinek addig semmi vagy csak nagyon minimális kedve volt kerékpárra ülni. Ha elektromossal sokkal többet megy, akkor a rásegítés ellenére is többet fog sportolni mint előtte a hagyományossal, amivel meg alig ment. Terep használat megint más tészta, ezt érdemes külön kezelni. Itt a villanybicóval csak rövid távon lehet “csalni”, hosszabb távon nem a befektetett energia lesz kevesebb, hanem a sebességed lesz nagyobb. A végén a fáradtság hasonló mint analóggal. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #144717 üzenetére
A modern, felső kategóriás bringák esetében annyira precízen passzol minden, hogy a legkisebb pontatlanság is recsegést, kattogást eredményez. Borzasztó idegesítő olyan embernek, aki azonnal felismeri, hogy ez valami nem oda illő hang. Arról nem is beszélve, hogy a legapróbb dolog is úgy tud nyikorogni, kattogni, recsegni, akár egy kis kosztól is, hogy olyan mintha mindjárt szét akarna esni a bringa. Van amikor viszonylag hamar ki lehet szűrni a problémás részt, van amikor nagyon nehéz. Pláne ha több probléma van egyszerre. Én most a Meridával nagyon megszívtam. Kb 3 szor szettem szét darabokra az egész bringát, az egyik kattogó hang a kormánycsapágyból jött. Ez megoldódott egy tisztítással, zsírozással, a másik meg a tag felől. Na ezt beazonosítani nagyon nehéz volt. Szétszedés és összerakás után teljesen csöndben volt, elmentem bringázni, 20-30km múlva már egyre durvább recsegés mellett hajtottam a bringát. Rájöttem, hogy ha a tag felső befogatási pontján meglazítom a csavarokat, a hang megszűnik. Valószínűleg gyárilag pontatlan egy kicsit a himba, ezért kattog a tag. Úton van a csere darab gariban. Remélem most már csend lesz és békesség.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #144756 üzenetére
Karbon esetében nem szabad kísérletezni vacak utánzatokkal. Gyakorlatilag életveszélyesen megsérülhetsz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Massmurderer #144846 üzenetére
Ha érdekel, Premium Protect, nekem itt csinálták a fóliázást. Profi, de drága.
Ez a Sender a legújabb modell? Csak mert kicsit meredekebbnek tűnik a fejcsöve mint az újnak. Illetve markolat és a villa matrica is más.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz samujózsi #145751 üzenetére
Anno, mondjuk a 90-es évek előtt, meg még a 90-es évek elején, valóban az volt amit írsz. Az alap kerékpárok is megfeleltek általános felhasználásra. Az persze megint más kérdés, hogy hajlamosak vagyunk elfelejteni az akkori bérek és kerékpár árak viszonyát. Mert ha utána számolunk, akkor simán kijön, hogy egy akkori, alapnak gondolt bringa, mai értéken számolva kb 150-200 ezer.
Tehát sok minden nem változott abból a szempontból, hogy egy megbízhatóan használható, alap bringa kb 1 havi átlag kereset volt 20-30 éve is és ma is.Ami bezavart ebbe, hogy bejöttek a nagy áruházak pocsék termékei, (Auschan, Tesco, Obi, Praktiker és társai)
és ezek a kerékpárnak látszó tárgyak vették át a helyüket a belépő kategóriás kerékpároknak, jelentősen olcsóbban. Innentől kezdve az átlag ember szemében ez volt a kiindulási alap, minden ami e fölött volt, arra már valami extraként tekintettek és tekintenek ma is sokan. A probléma ezzel annyi, hogy ennek a fos kategóriának nem szabadna léteznie, mivel egy megtévesztés, a minőségük nem éri el a 30 évvel ez előtt kapható, legolcsóbb kerékpárok szintjét sem. Gyakorlatilag bármit szeretnél rajta javítani, cserélni, minden hajlik, nyalódik el, törik. Úgy ahogy van egy trágya. Persze nyilván gurul, meg lehet tekerni, de a megbízhatósága és hajtáshatékonysága pocsék.Ezekhez képest a Decathlon és Intersport nyilván egy minőségi ugrás, és itt már vannak egészen korrekt kerékpárok is, persze nem tesco-s áron, az igaz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz samujózsi #145790 üzenetére
Én arra emlékszem, hogy a 90-es évek elején kb 20 ezer ft volt egy alap, acélvázas, 18 sebességes MTB. Akkor kb ennyit keresek átlagosan az emberek havonta. Ma meg kb 200-at. Ellenben 120 körül már tök jó gépeket ki lehet fogni, alap használatra. De akkor mondok mást. 95 körül vettem az első komolyabb montim, egy GT karakoram, full LX szettel, Marzo villával, 120K-ért. Mai áron ez kb 700K. Ez a szint, mai kornak megfelelően, kb a fele. Tehát inkább olcsóbb lett mint drágább. 40-ért irreális elvárás. Az az átlag havi béred ötöde! Használtan, esetleg...
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz BigBlackDog #145968 üzenetére
Örülök ha minden ok!
Használjátok egészséggel!A váztáskát szerintem is hanyagold. Bután néz ki és a vázat is koptatja.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #145990 üzenetére
Pedig még az XL-nek is ejtett a felső csöve, nyilván nem annyira mint az M-esnek, de ezek teljesen más geo-k mint a régiek.
M-es váz, ami közepes. Nem véletlenül van szinte minden gyári MTB fotón M-es méret, mert ez a legarányosabb, legesztétikusabb méret. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #145993 üzenetére
Az 1 X 12 ma már nem olyan drága, szerintem emiatt terjedt el ennyire. Amíg csak a csúcs Eagle volt 12-es, nyilván kevesen vettek olyat hobbiból. Valami 180 ezer ft körül volt egy olyan sor, amikor piacra került pár éve az első 12-es Sram Eagle szett. Ma meg már 30K környékén kapsz 12-es Sram sort.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #146001 üzenetére
Más egy fotó, meg más a valóság. Élőben nagyon szép bringa, egyáltalán nem aránytalan. 43cm a nyeregvázcsöve, az S-es 37cm. A verseny kategóriás XC gépek nekem is jobban tetszenek, mert kicsit hosszabbak a vázak. De a nyeregvázcső ott is hasonló hosszú.
Nyilván oka van, hogy mindenki M-est fotóz a gyárilag. Ha olyan aránytalan lenne, akkor nem ez a méret lenne a standard.
Az én bringámat is tudom olyan szögből fotózni, hogy kis tömzsinek látszik, meg úgy is lehet, hogy olyan hosszú mint egy busz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #146206 üzenetére
Jópofa a Bryton, de a navi részét inkább hagyjuk. Ez a csiganyál maximum arra jó, hogy eltévedj és felidegesítsd magad. A Garmin nem kicsit jobb. Mondjuk az tény, hogy nekem is lefagyott egyszer a Garmin, újra kellett indítanom, utána megjavult. Épp ma tettem rá a 4.10-es szoftvert, remélem ezzel stabilabb lesz.
maximilian4: Nekem five ten van, méretezése szerintem hasonló mint a Nike-nak.
De néha egy fél számon múlik, hogy tökéletes lesz e vagy sem. 45-öst vettem, nem rossz, de 44,5 jobb lett volna.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ohne fék!
[link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #146337 üzenetére
A kamera mindig csal, a valóságban mindig gyorsabb és mindig meredekebb. Simán ment 60-70-el bizonyos részeken. Turpisság annyi, hogy valószínűleg milliószor végig ment ezen a pályán fékkel, így tisztában volt vele, hogy meg lehet csinálni fék nélkül is. Ettől még nem veszélytelen a mutatvány, mert egy profi is hibázhat, és 60-al beszállni abba a sűrű erdőbe elég durva. Lábával fékez itt ott, de ettől még beteg a mutatvány.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #146377 üzenetére
Nem hülyeség. Az intenzív kerékpározás egy erős aerob edzés. A súlyzózás meg anaerob. Persze a súlyzózás mellé is kell az aerob mozgás, mert segíti az anyagcsere folyamatokat, meg segít a víz kihajtásában, de ha izmot szeretnél építeni, viszonylag gyorsan, viszont nem jók az arányok, tehát a súlyzós edzéshez képest túl sok az aerob edzés, gyakorlatilag 0 lesz az izomtömeg fejlődésed! Erősödni lehet, de látványra nem fogsz fejlődni. Ezért fontos, hogy meghatározzuk a céljainkat és az alapján állítsuk össze az edzésünket, táplálkozásunkat. Ha sokat bringázol intenzíven, és ennek ellenére szeretnéd ha a súlyzózásnak is lenne kézzel fogható látszata, akkor a kajára neked hatványozottan kell figyelni. Nagyon sok minőségi húst kéne enned, illetve érdemes táplálék kiegészítőket is fogyasztani ha nem tudsz épp szilárdat enni. Szar étkezéssel a súlyzózásnak semmi haszna nem lesz, mondjuk amúgy se nagyon, de ennyi kerékpározás mellett meg pláne nem. Napi 5-6 étkezést kéne csinálni, ebből max 1 lehet turmix. És a csirke, marha, hal ételekre kéne tenni a hangsúlyt.
Toobee: Brohill-en szerintem jobban lehet gyakorolni az ugrásokat, legalább is biztonságosabban. Yoko technikásabb, ott gyakorolni veszélyesebb. Amúgy mind a két hely jó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #146381 üzenetére
A kaja az alapja, gyúrásnál ez hatványozottabban igaz, testsúly kilogrammonként 2-3g fehérje fogyasztása szükséges. És akkor ott van a genetikai része, ha vékony, nehezen hízó alkat vagy, akkor még akkor is szenvedős az izomtömeg fejlesztése, ha csak a gyúrásra koncentrálsz. Egy csomó intenzív bicós edzéssel meg szinte lehetetlen, hacsak nem nyúlsz tiltott szerekhez.
TayRol: Örülök, hogy segíthettem, használd egészséggel!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #146635 üzenetére
Sajnos a gyúrás mellé ez túl sok bicaj. Így nagyon nehéz lesz izomtömeget építeni. Eleve kéne legalább heti 3-4 konditerem, hogy értelme is legyen, emellé még 3-4 bicós edzés elég sok. Nyilván genetikán is múlik a fejlődés. Annyit tudok mondani, hogy a kajára nagyon komolyan figyelni kell, nem csak kicsit, hanem tényleg át kell állni egy fehérje dús, minőségi étrendre. Ha ez nem megy, felejtsd is el az izmosodást.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #146808 üzenetére
Az sem kizárt, hogy a túledzettség jelei mutatkoztak meg, heti 6-7-8 edzés nagyon sok. Nyilván múlik az intenzitáson is, de ha valóban keményen csinálod, akkor jellemzően ilyen edzés adagot versenyzők szoktak nyomni, verseny felkészülésre! Csak az a különbség, hogy ők használnak doppingszereket, szteroidokat is, ezáltal sokkal gyorsabban regenerálódnak mint egy átlag ember és az étel is sokkal jobban hasznosul a szervezetükben. A pihenésre is nagyon oda kell figyelni, ennyi edzés mellett a kevés alvással hamar kinyírod a szervezeted, és nem csak fejlődés nem lesz, hanem inkább leépülés, sérülés lesz. Én nagyon vékony alkat voltam, és még úgy sem ment könnyen az izmosodás, hogy kb csak a gyúrásra koncentráltam. Nem lehetetlen amit csinálsz, de az edzés mennyiségnek, táplálkozásnak és a pihenésnek nagyon összhangban kell lennie. Gyakorlatilag egy seggel akarsz megülni 2 lovat lovat. Az is fontos, hogy legyél türelemmel, ne akard az eredményeket túl hamar, csináld rendszeresen, és tarts be mindent (étkezések, pihenések).
Azt azért érdemes lenne eldönteni, hogy most per pillanat mi a fontosabb, nagyon jó bringás kondi, vagy egy izmosabb test. Mind a kettő egyszerre nehezen fog menni, itt valaminek egy kicsit háttérbe kell szorulnia, hogy a másikban hamarabb jöjjön az eredmény.
Egy valami biztos, alakuló kajálással és nem kellő pihenéssel, ez így biztos nem lesz jó. -
Runner_fxr
Ármester
válasz benfolds #146808 üzenetére
Ha mondjuk valóban szeretnél izomban fejlődni, tehát most ez egy határozott cél, de azért nyilván a bicót sem szeretnéd abbahagyni. Én azt csinálnám, hogy heti 3 body és 2 kerékpár. Nagyon max, heti 4 body és 2 kerékpár. Nem tudom mennyi ideje jársz edzőterembe, de azt tudom, hogy egy kezdőnél a heti 3 edzés a leghatásosabb, több gyúrással csak hátráltatod magad. Haladóként mehet a 4 body.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #146831 üzenetére
Hasonló mint a Tektro. Jó lesz bele a Shimano ásványi olaj. Sőt mondhatni ásványi olajban én még jobbat nem láttam mint a Shimano rózsaszínű olaja. A kérdés inkább az, hogy lesz e hozzá légtelenítő szetted, emlékeim szerint a Promax-hoz kell egy olyan csavar mint a Tektro légtelenítéshez. Tehát a Shimano légtelenítő szett nem biztos, hogy elég lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz BigBlackDog #146841 üzenetére
Nekem most 115mm-es van a meridában gyárilag, ez kicsi. Volt 150mm-es Reverb-em, az bőven elég volt. 150mm-nél nagyobb 190 centi körüli magassághoz szokott kelleni. Neked még a 150-es is lehet túl hosszú lenne.