Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz Stauffenberg #225836 üzenetére

    "- Alkalmi túrák (Budapest - Szentendre, Velencei tó megkerülése, stb)
    [...] évente 6-7 alkalommal mennének ilyen light túrákra"

    Kövezést kockáztatva: arra a pár alkalomra nem egyszerűbb bérelni?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Ezt csak úgy itthagyom :))
    (Aki elsőre nem venné észre, ajánlom figyelmébe a max sebességet - majd a képet a bringáról :DDD )

    Szombaton jön a Stelvio Bike Day, ennek örömére RetekRóka kapott új betéteket előre (na meg mivel elkoptak, az első balnál fordítva elöl volt a toe, úgy nézett ki elölről, hogy még jó, de reggel már a hangjából hallottam, hogy mégis vason van... így ma fék-kímélően jöttem le a hegyről :DDD )

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Hali!
    Nekiálltam a nyári Stelvios videóknak, de most megelégelve, hogy a Fb csak 640x360-ban mutatta, elkezdtem feltenni YouTube-ra, ahol végre 1080p-ben lehet nézni :)
    Jó szórakozást :D
    Le a Stelvio és Umbrail hágón - összecsukható kempingbringával... (2022.08.02)

    /Jön még pár - 6 nap tudtam kölcsön-GoProval végig felvenni (hangsúly: végig - volt pár, amikor más módot indított videó helyett, vagy lemerült), a saját kínai akciókamerám szűkebb látószögével nem lett annyira jó, de abból is talán lesz még 1-2 használható.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Toobee #233921 üzenetére

    Ne is mondd, én is kifakadtam már erre itt régebben... Mentem már SurRon Light Bee-vel, jó móka; most már valószínűleg többe kerül, de akkor 1.6M volt rendszámosan, aminél alig akadt olcsóbb fully e-monti.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Runner_fxr #233940 üzenetére

    Az E-XC (nem keverendő az EXC-kkel, azok a benzines 2T és 4T endurók) jobban jártál, hogy kihagytad, nem lett volna egy jó választás: a Freeride alapjaira épül, ami pedig az SX85-re, ami egy gyerek/tinimotor, kisebb és gyengébb futóművel, mint ami egy felnőtt motorba kéne. Az ára pedig magasan ragadt, miközben más gyártók erősen törnek fel, jobb ár-érték aránnyal.

    Tavaly forgattak ismerősök tesztet az akkor bejelentett SurRon Storm Bee-ről, még én fordítottam és feliratoztam a videót. Teljes méretű motor, jó futómű, fék, 4.3 kWh akku, a motor 520 nm, ugyan "csak" harminc-valahány LE, de játszi könnyedséggel mászott fel olyan meredek siratókon, ami a legjobb motorokkal is kihívás. Ez a motor volt akkor 2.89M...

    Az a baj, hogy a bringa-gyártók a top kategóriára koncentrálnak - de nem mindenki élsportoló vagy versenyző. Nyáron, amikor a Stelvion fotózok, rengeteg átlagembert látok elég komoly, drága e-montival tekerni felfele - a sima aszfalton. Látszik a bringákon, hogy még nem láttak terepet. Semmi szükségük arra a versenytechnikára, csak egyszerűen alig van más, amit választani lehetne.
    A másik meg, hogy a gyártók hozzá vannak szokva, hogy a jó komponensekért annyit kérnek el, amennyit nem szégyellnek. Egy sokkal komolyabb, sokkal több anyagot tartalmazó motor futómű, fék, stb sem készül nagyobb szériában, mégis olcsóbb, tehát nem is a méretgazdaságosság az ok, egyszerűen csak nem akarják a vastag profitrátát elengedni.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Esős, borongós téli estére egy esős, borongós nyári Stelvio downhill? :DDD
    Hogy esőben miket bénázik némely autós... Már sokkal korábban leelőztem volna őket, ha egy-egy kanyarban a hegy takarásából kibújva nem csapott volna meg az össze-vissza cibáló viharos szél, és voltam kénytelen fékezni és visszabújni a kocsik mögé.
    Alpenrose-nál elengedtem pár kocsit, addigra értek utol, a Merciből hátul nagyon integettek a gyerekek, szerintem drukkoltak, miután leelőztem őket :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz wetomi #234193 üzenetére

    Én és a normális, egy mondatban? :DDD
    Semmi extra nincs rajta, sőt, full alsópolcos minden. Ugyanaz a típus a gumi (CST C1446 Traveller City Classic) és a fékbetét (Spyral valami legolcsóbb), mint amit a városi lóti-futi bringán is használok télen-nyáron, így már sok tapasztalatom van vele.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Tegnap a városi lótifuti régimontival feltekertem Prédire, reméltem tudom majd idén is a Geminida csillaghullást fotózni (nem), majd délelőtt Prédiről vissza haza. Tavallyal ellentétben hiába nem volt hó, azért így sem volt meleg, na.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Gaben92 #234320 üzenetére

    Ugyan már, ez kanyarban sincs az Express One-hoz képest, na az az igazi legalja...
    Rendeltem pár dolgot alin, volt egy akciójuk, hogy több dolgot együtt egy csomagban 15 nap alatt kihoznak. Sajnos az Express One volt a hazai futár. Egyik nap 7:53-kor küldtek emailt, hogy aznap délelőtt hozzák - nem voltam már otthon, nem tudtam átvenni. Másnap 10:43-kor küldenek emailt, hogy 11:16-kor próbálják meg újra és utoljára kézbesíteni, én ezt az emailt nem is láttam, csak abból értesültem, hogy a futár 11:03-kor hív, hogy pár perc múlva ott van. Mondtam, hogy pár perc alatt nem tudok otthon lenni - azt mondta, hogy 15 és 16h között megpróbál megint erre jönni, addig szervezzek valakit, aki át tudja venni. Nem telefonált, 16:15~16:30 körül felhívtam, hogy várható-e még. Mondta, hogy már nem fért bele, hívjam az ügyfélszolgálatot. Ügyfélszolgálat már nem vette fel, mert csak 16:30-ig volt. Másnap nyitáskor felhívtam őket: too late, már előző este visszaküldték a csomagot. Első értesítéstől számított 36 óra alatt már vissza is küldték.
    Rendelhettem mindent újra vagy vehettem meg helyben, mert már nem volt idő kivárni, egy pár dolognál még máig nem kaptam meg a refundot.
    Szóval ehhez képest az, hogy 6 nap helyett 8 nap, ez legyen a legnagyobb gondod...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Rengeteg ismerősömnek lopták már el bringáját, 15 városi tekerés alatt eddig még megúsztam, de most én kerültem sorra.
    Napkeltére feltekertem a Halászbástyához, "csak egy gyors kör", gondoltam, ezért a nagy U-lakatot se vittem, vasárnap hajnal 5-kor ki lenne fent, kihalt a tér... Felmentem a bástyára, lőttem pár képet, visszanézek, bringa még ott, vártam pár percet, hogy kibújik-e még kicsit a Nap, lövök még pár képet, megint visszanézek, és bringa már nincs ott.
    "Szerencsére" csak a 24~25 éve vett városi lótifuti monti, nem nagy érték, de akkor is bosszantó, meg azért már sok emlék kötődik hozzá. 1. ker. kapitányságra bementem, de pont az a térfigyelő kamera épp meghibásodott, és most Tour de Hongrie mellett nincs szabad kapacitás, emailben küldjem el.
    Ha valakinek szembejön, szóljon plíz, nem sok ilyen futkorászik: ős-Gepida Alboin (még Olimpia vázas), különös ismertetőjegyek: elől még az eredeti szimplafalú Beretta felni, hátul nemrég cserélt duplafalú; tükör kormány alá hajtva; világoskék bringa-mintás csengő; korához képest még szép a festés, de van pár leverődés bal támvillán és alsócsőn pedál-magasságban; lifegő sárvédő-toldat.

    Na de ha már így alakult, meg amúgy is terveztem egy új bringát... milyen bringát vegyek? Ez volt a városi napi közlekedős, és épp terveztem a következő hetekben, amint jobb idő lesz, felcuccolni egy kis vadkempinges bringatúrára. Trekking adná magát - a(z aszfaltos) túrázás részét biztosan, remélem jobban is lehet vele haladni; azonban ezzel nem csak aszfalton mentem, időnként feltekertem Prédire és hasonló helyekre, egyszer Kevélyre is (oké, a végén felfelé meg lefelé a neccesebb részeken sétáltam vele). Egy gravel persze jó lenne, és mehetne a bikepacking, csak épp pár hete buktam a nyárra tervezett munkát és vele az éves bevétel nagyját (szegény embert az ág is húzza), így kevés pénzből kell kihozni, remélem 100k körül sikerül valami használható használtat kifogni.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Sziasztok!
    Pár noob kérdés, mert már rég nem vettem új bringát, ahol ezek számítottak.
    Idén terveztem többet bringatúrázni, erre pár napja ellopták a bringám, úgyhogy most kereshetek újat.

    Feladata városi napi közlekedés mellett a hosszabb, többnapos/hetes bringatúrák lennének, s bár gyalogtúrázásból eredően egész kompakt a kemping-cuccom, lehet, hogy meg tudnám oldani csomagtartó nélkül is, de jobb, ha van rá lehetőség (ha még hosszabb, több hetes túrára mennék).
    Ugyan elsősorban aszfalt lenne (75-80%), de időnként lemegyek murvára, földútra, egyszerűbb ösvényre is.

    Fentiek alapján cross-trekking / hibrid lenne a feladatra legjobban megfelelő (gravel is tök jó lenne, csak túl drágán mérik őket; modern montikon pedig sajnos már nincs csomagtartó rögzítési pont).

    Nem tervezett kiadás miatt költségvetés korlátos, na meg városi napi közlekedősnek sem akarok túl drágát venni, ha ezt is ellopnák - szóval 100-150k körül nézegetem a használt bringákat. Ebből adódóan a bringák felszereltsége általában alsópolcos: Alivio, Altus, Tourney, illetve Tektro tárcsafékek, némely még mechanikus is. Tudom, ezek nincsenek sokra tartva, de milyen hátrány várható tőlük a fenti célokra (napi közlekedés, nem-sietős többnapos bringatúrázás)? Váltók gyorsabban állítódnak el, félreváltanak, gyorsabban mennek tönkre? Fék gyengébb? (v-fékhez képest is)? Speckó betét kell bele drágábban, gyorsabban kopik?
    Továbbá: a kevésbé neves márkák, vagy áruházi sajátmárkás (pl. Hervis Kilimanjaro) bringáinál van valami buktató?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz vendingo #250822 üzenetére

    Nem gravel a cél, hanem egy napi közlekedésre és túrázásra is használható bringa. Lehet, hogy jó alap gravelhez egy RC100, de az 1x7 44/12-28 síkra még talán elmegy, de hegyre... Oké, láttam olyat, aki egysebivel jött fel a Stelvióra, de az nem én vagyok :)

    Ringman: nem terep a fókusz (arra van egy Ghost all-mountain fully), csak annyi kell, hogy meg tudjon birkózni egyszerűbb nem-aszfaltos részekkel is, legyen rá ballonosabb 80/20-as gumi.
    Szerintem is elég lenne a merev villa (egy ballonosabb gumi mellé), de ritka az olyan a használt piacon, a dolgot nehezíti, hogy nem vagyok konfekcióméret 192 centivel.
    Ezt hétfőn valszeg elmegyek megnézni: Hervises Kilimanjaro, alap Alivio/Tourney, Tektro és SR felszereltség.
    Ez egy másik, amin gondolkozok, szintén Alivio, Tektro és SR, viszont van rajta sárvédő, csomagtartó, agydinamó és lámpa is, csak távol van.

    A féken én is gondolkozok. Több hetes túrára alaposan felmálházott bringához jól jöhet a tárcsa nagyobb fékereje, és esőben is jól fog. Azonban egyszerű olcsó v-fékkel is simán lejöttem már esőben a Stelvióról, szinte semmi karbantartás nem kell neki, nem kell légteleníteni, és világ végén nagyobb eséllyel kapni hozzá betétet.
    Koskormányt még sose használtam, az összes bringám egyenes kormányos volt.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Hali!

    Szereztem egy "új" (használt) bringát az ellopott helyett: egy Ghost Panamao X3 lett. A fékek egy kicsit gyengén fogtak, gondoltam betét és/vagy levegős, ezért gyorsan elrohantam vele a szomszéd bringaboltba, hátha meglesz még hétvégére, de mondták, hogy a fékkarnál olajfolyás nyomai vannak, lehet, hogy cserés a komplett fék, nem elég csak betétet cserélnem, és csak jövő héten tudják megcsinálni...

    Tudom a mechanikus tárcsaféknek itt nincs jó renoméja, viszont ha soknapos-többhetes túrákra mennék, nagy előnye, hogy egyszerű, megbízható, bárhol könnyen javítható út mentén is, nem úgy, mint egy hidraulikus; trekkingre nekem egy v-fék adagolhatósága és ereje is kb elég, csak esőben legyen jobb nála. Az összefoglalóban van pár ajánlott típus, de azok régi típusok, nem tudom, mennyire up-to-date még az infó. Egy mostani olcsóbb vagy középkategóriás mecha tárcsafék miben és mennyiben rosszabb, mondjuk egy átlagos v-fékhez vagy cantihoz képest?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Hasaggymeg #251502 üzenetére

    3 bringám közül 1 hidrós tárcsás (Avid Elixir), 2 sima V, néha felváltva használtam őket (all-mountain terepen vs városi). Valóban jobban harap és finomabban adagolható a tárcsás, all-mountain bringámon éreztem is, hogy terepre nagyon is jól jön ez, de városi közlekedésben, amíg nem esik, addig nekem a V is elég volt. Sőt, a Stelvion le is V-vel csapattam, még az az alsó polcos Saccon fék és Spyral betét, amit kapott, még az is meglepően jól fogott (csak 8-10 ereszkedés után elkopott, de hát az elég extrém felhasználás).
    Cross-trekkingre megy, nem lesz nagy tempó, sem veretés, aránylag könnyű vagyok. Ami viszont fontos, hogy egyszerű legyen, megbízható, minél könnyebben javítható.

    Az előbb mintha válaszoltam volna Bardinak is, de most nem látom a hsz-t, lehet még elküldés előtt bezártam a lapot... Lehet, hogy most rosszat fogtam ki, de a montim hidrósán is betétcserével mindig légteleníteni, utántölteni kellett. Ez itthon még oké, amikor van szerviz a szomszédban, de a világ végén, amikor pár száz kilométerre van egy nagyobb város ahol már esélyes, hogy lesz alkatrész, és valaki, aki ért hozzá, ha hozzá kell nyúlni, az már nem ugyanaz. Ha út mellett pár kézi szerszámmal meg tudom csinálni, az nekem sokkal nagyobb előny.
    Ha kibír egy újabb hidrós is párezer km-t hozzányúlás nélkül, és nem kell minden cserekor már légteleníteni (és főleg nem utántölteni), az király, csak eddig nem ez volt a tapasztalatom.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Túrabringások is vannak itt? :B Táskás kérdés...

    Egy hosszabb túrán töröm a fejem - egy kis extrával, a Stelviós kempingbringázás után sejthetitek, hogy ez se lesz szokványos :DDD Igazából már nem is töröm a fejem, már megvan a repjegy és bringajegy, már csak a bringa felmálházását kell megoldani.

    Kéne még pár táska a bringára (Ghost Panamao X3 cross-trekking, egyenes kormányos, elől teló van, nem merev villa). A gond az, hogy ez az év nagyon rosszul alakul anyagilag, szűk a keret; viszont most szeretnék menni, mert most van időm, na meg ez lenne a 40. születésnapi túrám.

    Hátsó oldaltáskák már vannak, azokat már egy ideje használom túrázásra. Most rendeltem váztáskát és egy nagyobb nyeregtáskát is. Viszont amikor csak oldaltáskákkal túráztam, a könnyű nyári túrafelszereléssel is nagyon hátul volt a súly, előre is kellene pakolni, hogy jobb legyen a súlyeloszlás.
    Bementem a helyi bringaboltba, ahova régóta járok, hogy van-e konzolos kormánytáska: a két véglet volt, egy olcsó és egy Ortlieb; az utóbbi már bőven a kereten túl van. Amikor mondtam, hogy fényképezőgépet tennék bele, hogy kéznél legyen, mondta, hogy azt nem bízná rá az olcsóbbra.
    Tudtok olyan kormánytáskát, ami nem Ortlieb árkategória, de 2-3 kilót murvás úton is elbír?
    / ha nincs más, akkor marad az, amit össztelós montival túrázva is csináltam: a sátrat felszíjazom a kormány alá, többi pedig hátizsák - de ha lehet, szeretném a hetekig hátizsákkal tekerést elkerülni...

    A másik pedig a villára pakolás. A rugózásnak, rugózatlan tömegnek totál be fog tenni, ezért eddig kerültem őket, de már nincs más. A kb teljes háromszöget elfoglaló (40x45x30) váztáska miatt kulacstartó nem fér a vázra, így ide gondoltam tenni 1-1 vizet bilinccsel.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Nutra #261308 üzenetére

    Köszi a választ!
    Néztem már a Klickfix konzolokat, de nem tetszik a rögzítésük a kormányra. Néhány másnál láttam már olyat, ahol a stucnira alulról is feltámaszkodik, így nem tud egy kátyún lebólintani - de annál meg a táska rögzítése volt a gyenge pont...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz ZolkoW #261316 üzenetére

    Köszi a válaszokat ZolkoW, Lacerta és Ringman!
    Bocs a lassú válaszért, a hétvégén csillagász táborban voltam, most értem haza.

    ZolkoW: igen, inkább könnyen nyitható "szögletest" keresek, hogy a fényképezőgép objektívvel beleférjen és könnyen hozzáférjek. Mint egy fotós oldaltáska, csak bringára (is) szerelhető.

    Lacerta: igen valami ilyesmire gondoltam. Kár, hogy ennek sincs megtámasztva a konzolja, így bólogat.

    Ringman: na, ez tök jó (mármint nem az amerikai kézműves aranyárú termékek, hanem a megoldás). Van 4-5 fotós oldaltáskám, ez lenne a legjobb megoldás.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Ringman #261454 üzenetére

    Aha, köszi!

    A bringa első telós, nem pedig merev villás, míg a legtöbb bikepacking dolog arra van, ez itt a gond... Csak ezért az útért nem akarom a villát lecserélni.

    Megnéztem alin, "front bike rack" alatt csak olyanokat találtam, amik a villával operálnak - akkora rázkódásnak meg nem akarok kitenni fotós cuccot. "Bicycle handlebar rack" alatt is szinte csak mobiltartók voltak.

    Mindenesetre az elképzelés már megvan, hogy mi kéne, már csak a megvalósítás a kérdés, mert hegeszteni még sosem hegesztettem...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Másik kérdés.
    Trekking bringa, 622-19-es a felni, 37-622 Conti Sportcontact van most rajta, de egyrészt lassan cserés (kicsit repedezett), másrészt nem tetszik, hogy hűvösben és esőben könnyen megcsúszik. Az olcsó CST City Traveller (1446), amit városban / aszfalton használtam két bringán is, sokkal kiszámíthatóbban tapadt télen-nyáron, és évek óta nem volt vele defektem (pedig szinte naponta tekerek).
    Tervben van egy 1000-1500 km-es túra, lesz aszfalt és murva, hideg, eső és szél.
    Murva miatt valami mintásabbra és ballonosabbra gondoltam, ha az még felmegy a felnire és nem túl nagy a gördülési ellenállása.
    A "felmegy a felnire" a kérdés... egyik oldal azt írja, hogy 19-es felnire max 38-as utcai gumi, a WTB táblázata meg azt, hogy 28-tól 50-ig bármi mehet rá... Látva a felnit és rajta a 37-es köpenyt, inkább az utóbbinak hiszek. Azonban CST 1446-ból 622-re csak 37 és 47-es van, utóbbi már jóval nagyobb - azon kívül, hogy felmegy-e a felnire, az is jó kérdés, hogy befér-e a sárhányó alá alapból, vagy ha egy kis sarat is összeszed.
    Bónusz kérdés: egyéb köpeny javaslatok?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz andrisbandi #261469 üzenetére

    Köszi, ez is ad ötlet. Ugyan súlyt nem erre pakolnék, hanem inkább a kormányra, de arra pont jó lehet, hogy fixálja az egészet, a lebólintást megakadályozza.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán


    Megjött a váz- és nyeregtáska, folytatódik a készülődés :)
    Még készül egy kormányra akasztható csomagtartó a Nitto F-16 / régi Kirtland kormánytáskák mintájára, a villára még felapplikálok két kulacstartót, és valószínűleg a csomagtartóra is marad még egy-két dolog, pl. az utazó állványom, mert az az oldaltáskába a nyári túrák alatt csak úgy fért bele, ha azt a felét nem hajtottam le, hanem kilógott - és mivel Izlandon eső biztos lesz, ez most nem fog működni.

    Ha már szóba került az eső... Hosszabb brintatúrákon eső ellen kinek mi vált be? Műanyag esőkabát és esőnadrág, amivel kívülről ugyan kevésbé, de belülről ázik az ember, mivel az izzadtság se megy ki... vagy vászon, ami egy idő után átázik... Melyik lábon lőjem magam? :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    HALP PLZ
    Jövő héten utazok bringával, bringát (58-as vázméretű trekking) be kéne dobozolni.
    Csütörtök-péntek megkérdeztem pár közeli bringaboltban, hogy van-e dobozuk, amiben bringa jön, de egyikben sem volt - bár egyik azt mondta, jövő szerda-csütörtök jön áru, akkor lesz - csakhogy én csütörtök hajnalban indulok, szerda délután össze kell pakolni.

    Tudtok Bp-en nem túl messze (Gellért tértől megyek) nagyobb bringaboltot, ahol jön-megy annyi új bringa, hogy van náluk doboz? Végigtelefonálnám őket, kinél van még...

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz .mf #263806 üzenetére

    Bump
    Help plíz
    Van Bp-en nagyobb bringabolt, ahol folyamatosabban jönnek új bringák, így van doboz? Gepida márkaboltot már kérdeztem, náluk szerda/csütörtökig nem lesz. Vagy hívjam fel a budaörsi Decathlont, Intersportot, Sportsdirectet?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Csokicsibesz #263859 üzenetére

    :R köszi, írtam

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Sziasztok! 7-én megérkeztem Izlandra, bringa átvészelte az utat. Az idő viszont lehetne jobb is, eddig 4 napból 3 esős, egyik nap olyan széllökések voltak, hogy állni sem volt könnyű, most épp szakad, fedett helyen várom a végét. Remélem lesz majd jobb is. Képek fb-on (link az aláírásomban), ide mobilról nehézkes feltölteni.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz .mf #264772 üzenetére

    Szasztok!
    Kb 1200 km táv, 9-10000 m szint, közel 5 hét Izland után újra itthon - pont jókor, ott most szabadult el a pokol, hirtelen leesett a hó, jegesek az utak, mellé 30+ m/s szelek -> sok autó az árokban, sok utat le is zártak.
    Kalandos volt. Első nagyobb, 4 napot és 250 km-t meghaladó bringatúrám volt - egyből mélyvíz :DDD (Persze gyalog már voltam hosszú, akár két hónapos úton is). 50 +/- 2-3 kg, mert sátor, téli hálózsák, és overkill fotós cucc is volt nálam (2 FF váz, 4 obi, 2 állvány, lámpák, drón, Gopro...). Nem valami bringás-barát hely: szinte folyamatos a szél, gyakran nagyon erős: volt, hogy 40 m/s (nem, nem km/h, hanem m/s - azaz 144 km/h) szél miatt lezárták az utat, plusz még ezen felül a széllökések - sokszor állni is alig lehetett, néha a bringát lefektetve csak ültem az út mellett. Természetesen szinte mindig szembeszél, 4-5 napon volt csak hátszelem :DDD (mivel hátszeles napon volt, hogy simán megvolt 90 km, viharos szembeszéllel, esővel tetézve pedig voltak napok, amikor csak 18 ill. 20 km-t tudtam megtenni). A napok kétharmadán volt valamennyi eső is. Na meg a Reykjavíkon kívül nincs kerékpársáv vagy más bringás infrastruktúra, és rengetegen nem hagynak oldaltávot sem, erős oldalszélben is kartávolságra előznek még ha van is szabad sáv, a magyarnál is sokkal rosszabb a helyzet.
    Nagy beszámolót most nincs erőm írni, a Fb-oldalamon (link alul) van útinapló, ha valaki kíváncsi. Pár kép gyorsba', még utómunka-mentesen.












    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Dyde #268597 üzenetére

    Köszi Dyde, LSebestyen, Hasaggymeg, Szuszinho! :R

    Őszintén, ha tudtam volna, hogy mi vár rám, talán (f@xt... biztosan :DDD ) én sem vágtam volna neki :DDD Idén hamarabb jöttek a késő őszre jellemző erős szelek és eső, pedig nyáron pár héttel előtte is még a szokásosnál melegebb és jobb idő volt, ezért reménykedtem benne, hogy kitart még a jó idő. Nos, nem így lett.
    A célt viszont elértem: legalább láttam Izlandot még a 40. előtt, és az aurórát is sikerült párszor elkapni - ez az út bringa nélkül nem fért volna bele a költségvetésbe (brutál drága a közlekedés, akár autóbérlés, akár az alig létező buszos hálózat; és a szállás is könnyfakasztóan drága, egy egyszerű apartman, kicsi vidéki nyaraló vagy olcsóbb hotelszoba is simán lehet 6-számjegyű; bringával viszont bizonyos feltételek mellett szabad vadkempingezni - mivel vannak részek a szigetet gyűrűként körbejáró 1-es főút mentén, ahol nincs is kemping 30-40 km-en belül, hogy a Felföldről ne is beszéljünk. Egyszer az eső és szél elől egy kb 2.5 m átmérőjű valószínűleg villámárvíz-elvezető csőbe húzódtam, ott is éjszakáztam, szó szerint csöveztem - a húgom gyerekei úgy hallom azóta is emlegetik a sztorit :)) )

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Dark Archon #268607 üzenetére

    Köszi Dark Archon, ZolkoW, Ringman, Dellfanboy, Avl! :R

    Dark Archon: én sem élveztem, hidd el :))Még amikor végre hátszél is volt, menni ugyan jó volt, hogy szinte erőbefektetés nélkül suhantam, még enyhe lejtőn felfelé is - de amint megálltam, majd fellökött bringával együtt a szél, és egyhelyben állni kajánlni is már elég fázós volt...

    Igazából semmi extrát nem vittem magammal: szerszámokat, két belsőt, két defektszettet, pár patentszemet, tartalék lámpákat - tartalék küllőkön gondolkoztam még, de őszintén azt még sosem cseréltem, úgysem tudtam volna, hogyan kell; véletlenül még a tartalék fékbetéteket is otthon felejtettem a másik táskában, ezért lehetőleg kerültem a fékezést... Egy defektem volt csak, méghozzá az első pár napban, de a belsőben lévő slime pár felpumpálás és 10-15 perc után végül eltömítette. Ezen kívül csak a kitámasztóval szenvedtem - nem csoda, hiszen elég magasan volt a súlypont, elég nehéz volt a bringa, és baromi nagy szelek voltak; meg a sárhányók: szállítás közben kicsit meggörbültek, főleg az első néha vagy elől vagy hátul ért bele a köpenybe, akkor megállás és egy kis feszegetés, majd mehetett tovább a dolog. A lánc pár nagyobb eső után nyikorgott, akkor kapott egy kis Decás teflonos olajozót, attól helyrejött. Majd átviszem a szomszéd bringaboltba átnézésre (és sztorizni), a lánc lehet, hogy kicsit megnyúlt, a váltó kicsit elállítódott, de amúgy érzésre még teljesen okésan megy a bringa.

    Dellfanboy: még annak a darabjait is cipeljem magammal? :))
    (majdnem kereken 8 éve, 2015 október 5-én egy beláthatatlan balosban a szembejövő a házibarkács tuning xenon refijét a szemembe nyomva úgy elvakított, hogy nem láttam a kanyar után az alig kivilágított traktort... A motor telibe kapta, ripityára tört, a három küllős első kerék háromszög-alakúvá válva a hűtő társaságában beköltözött a leömlők közé, blokk előtt semmi nem maradt épen - én szerencsésen pont elrepültem-elcsúsztam mellette, saját lábon sántikálva távoztam csupán zúzódásokkal. Azóta nem is utcaizok, DRZ-t vettem és enduroztam, de idén már azt se indítottam be, idén motoron csak akkor ültem, amikor bringás vagy motoros versenyt vagy eseményt fotóztam, vagy motortesztet forgattunk. Már csak a bringa :) - már távban is több, mint amennyit autóval megyek)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Babinéni, tsőő!

    Elkészültem az izlandi bringatúra képeivel. Najó, enyhe túlzás, a jobbakat csináltam még csak meg, egy bejegyzésbe meg úgyis csak 80 fér el, már ahhoz is sokat kellett közülük kivenni. Ha valaki megnézné, fészbukon megtalálja (megnézni reg sem kell hozzá, akinek nincs). A videók meg majd... hamarosan... valamikor... talán :)

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Hasaggymeg #273505 üzenetére

    "Most csak mondd azt, hogy mindezt egyes-egyedül és akkor én magamhoz nyúlok! :F"

    Csak az ürügyet keresed, mi? Vén kujon ;]
    "Hát kié vónák?", mondta a macska. Egyedül, igen.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz avl #273509 üzenetére

    Akkora szélben dőlt az minden oldalára, napi átlag legalább egyszer :DDD :U annyira idegesített, hogyha nem tudtam valaminek stabilan nekidönteni (márpedig ott kevés a fa), akkor tuti feldöntötte a szél épp, mielőtt a fotót meglőttem volna...
    Az oldaltáska miatt fekve sem érte a váltó a földet, amiatt szerencsére nem kellett aggódni. Ha jól sejtem, melyik képre gondolsz, ott épp defektet kaptam a földúton egy üvegszilánktól, a folt és ragasztó a váztáskában volt, ami balról zipzáros, így át kellett fordítanom arra az oldalára.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Ixion77 #273516 üzenetére

    Milyen bringa? Ott se jártam :DDD

    Köszi skacok a gratulációkat - és bátorításnak írom nektek, hogy ti is simán meg tudjátok csinálni. Nem vagyok erős, se túl jó kondiban, évente csak párezer km-t tekerek, egy nap eddig 130 km volt a max, emelkedőkön néha leszállok és inkább tolom, és ez volt az első hosszúhétvégésnél nagyobb bringatúrám, mégis megcsináltam - csak kitartás és akaraterő kell hozzá :)
    (Az más kérdés, hogy nem mindenki akar ekkora szopást végigcsinálni :DDD de vannak kellemesebb célpontok is a közelben, pl. Szlovénia és a milleniumi vasútvonal (tervben volt de jövőre csúszott), vagy az Alpok-Adria bringaút)

    És innen a topikból köszönet Csokicsibésznek, aki a dobozt adta, amivel ki tudtam vinni a bringát - mivel egyik megkérdezett bringaboltban sem volt doboz elutazás előtt másfél héttel...

    #273531 jjeahh: ez a koncepció kifejezetten tetszik: bár lehet nem ez volt a cél, de így végre javítható egy karbon bringa is, nem a kukában végzi törés, sérülés után, fenntarthatóbb; darabokból összelegózva sokkal jobban személyre lehet szabni a méreteket; és bár ez a darab elég drága, de karboncsövekből + papucsokból elméletileg olcsóbban is kijöhetne egy bringa, mint kézzel formára építve.

    #273542 Seep: hát, igazából azt tudok inkább, mint bringázni :DDD

    #273553 vallas: kb 1200 km, 8~9000 m szint, és 5 hét, amiből 4 volt a bringatúra-rész. Igen, 4 hét és csak ennyi :B de abban az időjárásban több nap is csak vesztegeléssel telt, mert akkora volt a szél és/vagy az eső. Volt, hogy 90 km-t tekertem egy nap, de volt, hogy csak 18 km-t tudtam megtenni, mert akkora szél volt, hogy nemhogy tekerni, hanem tolni se mindig tudtam, örültem, hogy tartani tudom és talpon maradok egyhelyben állva, akkora volt a szél.
    (Na meg volt pár betervezett fotós és pihenős nap is)

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Napfénysüti #273561 üzenetére

    Nájsz :)
    Idén volt tervben, még Izland előtt felkészülésnek, hogy a felszerelést kipróbáljam és letisztázzam - amikor egy ismerősnek meséltem, hívott, hogy menjek velük, de a társaságából a többiek addig húzták-halasztották, hogy végül már az izlandi úttal ütközött volna (ha lett volna, el se mentek végül), így kénytelen voltam elengedni :/
    Jövőre majd egyedül megyek, úgy nem fogják mások szabotálni, na meg akkor kedvemre fotózhatok. Jártam már párszor azon a környéken, vannak még bőven kincsek, mint a Mostnice szurdok, Pericnik vízesés, maga a Triglav, a Vrsic-hágó, a Mangart, a Soca/Isonzó, a Predil-tó...

    MC Pite: érdekes, általában így szokott működni... de örülök, hogy végül meglett :)

    [ Szerkesztve ]

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    válasz Fall-N #273636 üzenetére

    Pedig megvannak annak is az előnyei: megbízható, pár egyszerű szerszámmal bárhol szerelhető, világvégén is kaphatóak hozzá alkatrészek. Ha világ körül vagy Ázsia kevésbé fejlett részeire, Afrikába mennék, lehet, hogy feltenném. Ennél normálabb használatra viszont maradok én is a tárcsánál.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • .mf

    veterán

    Bocs az önpromóért :B de hátha érdekel valakit, és úgyse jósolnak szép időt hétvégére, így ha valaki programot keres, szombaton 13:40-től lesz a tavaly őszi izlandi bringatúráról előadásom az Utazás Kiállítás / Járatlan Utakon Fesztiválon :)
    Ízelítő videó
    Fb esemény link

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák