Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    Nem tud valaki ehhez hasonló oldalt, ahol minőségi bringás képeket lehet találni, háttérképnek, és ilyen-olyan hangulatos postokhoz kellene.

    Tehát nem csak sima képek bringákról, hanem minden féle hangulatú kép, ami tekernek, pihennek, beszélnek stb.

    Kezdek kifogyni a kulcsszavakból, de ennél többet nem találok jó minőségben.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz csubuka #63173 üzenetére

    Nekem van/volt ilyen markolatom az egyik bringán, valami eszméletlen szemét szutyok :)) Először is tiszta műanyag az első 2 hétben, nagyon kellemetlen érzés, aztán ha lekopik a gumi már jó, de mikor kipróbáltam egy 3000 ft os normál gumi markolatot akkor alap volt hogy cserélem.

    Egyetlen dolog, hogy jól néz ki a kis fém gyűrű a szélén, de azt ha ügyes vagy át tudod menteni róla...

    Mellesleg nem kizárt hogy ennek van egy minőségi változata valahol, ami megéri a pénzét, de biztos nem 1-2$ kerül.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tudna valaki segíteni miféle appot tölthetnék le, ami segítene végigmenni ezen a pályán?

    Volt itt 1 verseny de nem neveztem mert nem akartam tök utolsó lenni, de azért kíváncsi vagyok mennyi idő alatt teljesíteném. Még kint vannak a felfestések pár napig, de tegnap mikor próbáltam, állandóan eltévedtem mert alig látszanak, és elég sok a leágazás.

    Persze nem gondolom hogy van olyan app ami minden elágazásnál segít, de jelenleg azt sem tudom mivel tudnám megnyitni ezt a map-et telefonon, pedig jobb oldalt bármilyen formátumban letölthető.

    Nagyon köszönöm.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz defymoto #63314 üzenetére

    Hát ennyi infó alapján azért még a legnagyobb szakik is megizzadnak, ha felteszed nekik ezt a kérdést.

    Kicsit szűkíthetnéd a lehetséges helyeket. Mi kattanhat, a lánc? miközben hajtod kattan? Vagy akkor is ha csak gurulsz? Szék nem lehet, ha kiállva mész is kattant már? Rázós úton, vagy sima aszfalton is, kanyarodás közben vagy egyenesen is? Miféle bringa, van rajta teleszkóp, pl hátul?

    Ha kicsit pontosítasz, valószínű hogy megoldható a gond, viszont ennyiből még ha szervizbe viszed sem tudnak semmit csinálni, mert int mondtad random adja elő, tehát először neked kell lokalizálni a hibát.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #63565 üzenetére

    A videót külföldről nem lehet még csak sima hd-ban sem megnézni, szanaszét hullik a kép, gondolom az inda miatt.
    Youtube, az utóbbi időben rettenet bitrátával dolgozik(állítólag 8), bringás videókat eléggé szétbarmolja sajnos.

    A legjobb minőség jelenleg vimeon érhető el, viszont ezt kb senki nem használja, tehát csak az látja a videót akinek megmutatod :)

    Amúgy tavaly nyár végére én is megrendeltem minden anyám kínját hogy majd hangulatos kis videózgatásba kezdek, aztán az első próbálkozás után (láttam mit művelt YT a videóval), továbbadtam a kamerán és kiegészítőkön. Remélem javul majd a helyzet, mert lassan már a komolyabb tartalomgyártók videói is megsínylik a minőségromlást.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Egyik haverral ma úgy gondoltuk hogy átnézünk bringával magyar honba, ha már olyan szép biciklis utat építettek a határra.
    Még nem voltunk bringával határátkelőn, szóval nem tudtuk hogy az autók mögé kell állni, megelőzhetjük őket esetleg van külön sáv, szóval én beálltam a sorba a másik körbetekert, majd mikor több határőr is felfigyelt rá megkérdezte hogy hol kell átmenni, de visszaparancsolták az autós sorba. (Aki nem tudná, jó ideje fokozott biztonsági előírások vannak érvényben, szóval már nem csak rád néznek és eleresztenek, hanem sok autóst komolyabban átvizsgálnak)

    Na de a lényeg hogy már jó előre elővettük a személyit, és én beraktam az 1ik zsebembe. Mikor végre sorra kerültünk mindketten odaadtuk, és a fülkében aki átvette az enyémet megrázta kicsit majd hozzáveregette a fülke ajtajához. Nézem hogy mi van vele, szállt róla valami fehér por. Már kezdené olvasni, de az enyémet megint megfogja és elkezdi sepregetni róla a port, üti az asztalhoz, átnézi, majd nyújta ki a kollégájának, de ekkor rám néz, és én akkor fogtam fel hogy mi a helyzet (Többnyire azért szartam be, mert mindketten nagy táskával voltunk, és úgy kezdtük az első benyomást is, hogy én megálltam a sorban, a haver meg "körbenézett"). Gondolom óriásira tágult a pupillám, vagy franc tudja, de a kollégának átadott személyit gyorsan visszakérte, és az enyémet berakta egy szkennerbe.

    Benéztem a zsebembe, és tiszta fehér volt, gondoltam oldom a helyzetet, és mondtam hogy hát az csak szőlőcukor, és kicsit mosolyogtam is, mert elég vicces szituációnak tűnt. A férfi mondott valamit, amit én úgy értettem hogy, ez elég valószínű(szarkasztikusan). Erre a a haverom is felfogta hogy mi van, ránézett a zsebemre, és azt mondta hogy, adjál már 1 kis cukrot nagyon megéheztem. (Továbbra sem tisztázott hogy szívatni akart, vagy segíteni hogy hamarabb bizonyítsuk, hogy tényleg attól lett poros a kártya.) A benti férfi végignézte majd felállt és csinált valamit hátul, nos innentől már nem vigyorogtam, mert azt hittem hogy egy drogcsapatot hív, és testüregi vizsgálatra kér időpontot két kicsit sem humoros fiatal elkövetőnek. Nem tudom végül mit csinált ott, de kis gondolkodás után visszaadta a kollégájának aki az én személyimet elég sokat nézte, majd engem (lehet memorizált) majd odaadta, és útnak eresztett.

    Utólag megértem, hogy ez szándékos szopatásnak tűnt, de ez abszolút a véletlen műve, és simán beillene egy B kategóriás vígjáték balfácános jelenetébe.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Múlthéten bevittem a bringát egy eddig komolynak gondolt szervizbe, mert nagyokat pattant a hajtás, hogyha kisebb terheléssel tekertem. Vagy megálltam a tekeréssel, és lassan akartam elindulni. Először csak hetente, aztán egyre gyakrabban, és mikor már naponta csinálta, akkor feladtam.

    Na most lemérték a láncot, megnézték a fogaskoszorút, és azt mondták hogy a hátsó agy kezdi megadni magát. Shimano alivio volt, valszeg 2013-ból mert akkori a bringa.

    Lecserélték egy deore-ra, visszakaptam, és tegnap előtt tekertem vele először, másztam elég sokat, szép és jó volt, tegnap pedig relaxálós nap volt, csak egy bringás felvonuláson voltam vele, ahol épp hogy gurulgatni kellett.

    Mivel rendkívül szerencsés egy ember vagyok számítottam rá hogy nem ér ilyen könnyen véget ez a kaland, és igazam is lett sajnos, a hajtás még mindig kattog, igaz nem olyan hatalmasakat, de ez eddigi is függött attól hogy a kattanás pillanatában, milyen erővel tekerném. 2 óra tekerés alatt 1x pattant meg, ami eddig egyéni csúcs.

    Na most több kérdésem is van.
    Első az lenne hogy mi a redvás fene lehet a hibás, és miért nem tudták belokalizálni?

    A második és talán ez is van olyan fontos, reális elvárás lenne hogy visszacseréljék a régi agyamat, amivel mint kiderült semmi gond nem volt? A jelenlegi 20k-ba került, és mivel csak 1 sima agy, semmivel nem lett tőle jobb/szebb/élvezhetőbb a bringa, teljes lehúzásnak érzem.

    Elhiszem hogy csak infók alapján nehéz neki belőni hogy mi a gond, de direkt megkérdeztem HÁROMSZOR, hogy biztos ez a gond.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #63682 üzenetére

    Sokkal kevésbé lennék rájuk mérges ha azt mondja nem tudja mi a pontos hiba de szerinte cserélni kell a hátsó agyat. Akkor elgondolkozom rajta, és rajtam állt volna hogy megszívatom magam vagy sem.

    A pedál kilazulás stb nem játszik, ezekre tudok figyelni, illetve kb 1 hónapja jártam ott, és akkor kivette, megkente és visszarakta a középcsapágyat. Viszont még rájöttem hogy az a hiba jártam vele legalább 1 hetet (én azt hittem hogy a pedál, és 3 fajtát próbáltam ki, mire leesett hogy máshol van a hiba). Ez a pattogás viszont már ezelőtt is jelen volt, csak sokkal ritkábban 2-3 hét is eltelt és nem hallottam.

    A láncot is átnézte és mondta hogy néha lehet 1-1 láncszem szorul kicsit és az okozza, de ez is kizárt mert 3-4 naponta tisztítom és kenem, az más dolog hogy szerintem ez még az eredeti lánc, de meg lett mérve és még van benne legalább egy 1000-es.

    Mekkora az esélye hogy a Deore hátsó agy amit berakott, újonnan hibás? Az eddigi pattanásoknál kicsit ugrott is a lánc nem is keveset, most viszont úgy vettem észre, hogy alig mozdul, inkább csak pattan.

    Amúgy ez a bringa: [link]

    Elismerem hogy nem egy könnyű eset, (és remélem hogy nem csak nálam fordul elő hogy olyan problémáim vannak amelyekről még nem is hallott senki), de elég elkeserítő a helyzet, ha most elkezdik majd találgatni hogy vegyek új láncot, v monoblokkot, esetleg teljes hajtáscsere, akkor seperc alatt a bringa áránál leszünk. 120k volt januárban, külföldről szinte új állapotban, pormentesen(azóta sem sikerült úgy megtisztítani, pl a váltókarok, v hátsó váltó labirintusait), közepesen kopott lánc és 7.-8.-9. sebesség a fogaskoszorún.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Múlt hétvégén, találtam egy nagyon érdekes erdős szakaszt, 2 nap alatt teljesítettem 45/45km volt a teljes út. 5-10km aszfalt vezetett oda, végig simán tartottam a 30+t. A terep elég nehéz volt, sokszor tolni is kellett, de visszafele is ment a 30+ aszfalton.

    Hét közepén szervizben volt a bringa, tehát pihentem, és azóta is csak 2x voltam teljesen átlagos tekerésen, kivétel 1-2 szakasz ahol másokkal találkoztam, és muszáj volt kicsit megnyomni.

    A kérdés az lenne, hogy mennyi idő kell a lábnak míg regenerálódik? Azóta alig bírom tartani a 30-at normál körülmények között. Igaz elég szeles az idő, de nem csak szembe fúj. Valahogy nem érzem azt a kirobbanó erőt amit múlt hétvégén.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ennyit erről. Nagyon jó érzés kínából rendelgetni, mert annyira olcsó minden, hogy a csóró ember is úgy érezhetni van pénze, és még marad is egy kevés ha jól választ.

    Ez a pedál tavaly kb ilyenkor lett vásárolva, mert rettentő drágának találtam az itthon elérhető pedálokat. Többnyire a design zavart, de minőségben is elég silányak voltak. 5000Ft tól indult az amire már rá mernék állni egy meredekebb erdei leejtőn, de az még mindig úgy nézett ki mint egy 10 évvel ezelőtti darab.

    Akkor találtam ezt ()NEM AJÁNLOTT TERMÉK, és jól is nézett ki, meg ahhoz képest olcsó is volt.

    Nagyon jól mutatott a vékony design a bringán, rengetegen megdicsérték, mert sokat dobott az összképen, a legkülönbözőbb terepeken használtam és semmi baja nem volt. Aztán múlt héten valamitől eltört. Nem tudom pontosan mitől, mert csak a tegnapi lánctisztításnál vettem észre.

    Ez a leírás többnyire azoknak szól, akik az olcsó ázsiai "szakemberektől" vásárolnánk bármilyen jelentős alkatrészt, mert ezzel pillanatnyilag spórolnak. Ne tegyék :(, rengeteg alkatrészt árulnak, féktárcsát és hátsó agyat is láttam már negyed áron, soknak még rendes márkajelzése is van. A fékkel vagy hajtással amúgy se jó szarakodni, mert ha rosszkor adja meg magát akkor óriási bajban leszel egy pillanat alatt.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz _Berci_ #64297 üzenetére

    Ilyen villogóm nekem is van :)) kb semmit sem ért nagyon kicsit és csak egyenesen hátra szórja a fényt. Ilyesmiket simán megéri onnan venni, ezek nem nagy költségek.
    Elektronikai cuccokkal is lehet próbálkozni, habár ahogy alattad írták, kell hozzá érteni, mert aktív használat mellett hamar szétmegy.

    A pedállal amúgy 1x akadtam bele az aszfaltba, eléggé megmarta az oldalát, és 2x padkába, és semmi baja nem volt... vagy lehet ettől kezdőzött a gyengülés, de ez még tavaly nyáron volt, azóta sokkal komolyabb terepen jártam, szóval lehet ennyire időre volt gyártva.
    Érdekelne milyen pedált vettél, 1 év alatt lehet változott kicsit a piac, és már elérhető valami olyan is ami nem rombolna a bringa összképén.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Remek videó, nyáron zavaró a hátizsák, de az extra belsőt nem tudtam hova rakni. Láttam másik verziót is tőlük, ahol a nyereg alá rakták fel, de ott lehet egy idő után lecsúszik, és ezáltal kissé kopik is. Persze nem tudom hogy mennyire jó, ha többnyire poros utakon használod... 10-20 út megtétele után, valószínűleg telemegy porral, és ha pont akkor kell, nehéz lesz kézzel és a maradék vízzel lemosni...

    GMBN hátizsák nélküli MTB túra

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ilyen is van már :) A neve TwiCycle, érdekesnek tűnik habár ez még talán a nagyon alap szintű verzió, talán nem ártana agyváltó, hogy elöl kicsit letisztultabb legyen, illetve elég veszélyes is, mondjuk 30 felett.
    Azoknak akik nem szeretnek úszni, de ki akarják ütni az összes izmukat, talán még használható is lehet, de sanszos hogy néhány lelkes támogatón kívül nem sokakhoz jut majd el.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Elég régi cikk, de azért ilyesztően hangzik, ha nem esik az eső ez kb 2 nap alatt megvan minden héten.

    "Egy férfiembernek nem ajánlatos heti 5 óránál többet kerékpároznia, mivel így nagymértékben csökkenhet a spermiumok száma."

    forrás: [link]

    Mellesleg ez a biciklizés aranyeret okozhat probléma mennyire valós?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz gergo5991 #64634 üzenetére

    Azért ha egy totál szétkopott gumit raksz be elsőnek, nem árt figyelni a kanyarokban. Nincs többé vitézkedés, mert a ha kicsit jelentősebb a por az aszfalton, úgy ugrik ki alólad a bringa hogy taknyodon csúszol. Ahogy már írták, ezt előbb kellett volna cserélni. Hátul a kopott gumi valamivel biztonságosabb, mert ha meg is csúszik, legtöbb esetben még korrigálható...

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem olyan rég megkérdeztem hogy van-e valami megoldás arra, ha kissé kezd fájni a térdem bringázás közben. Pontosabban nem fáj csak nagyon érzékeny lesz, vagy úgy érzem hogy már közel van hogy ebből fájdalom legyen :)) A lényeg hogy amikor egészséges, akkor nem is érzed h van térded!

    Hiába olvasgatok róla, mindenki mást mond, létezik hogy ennyire misztikus dolog lenne ez? Amiben kb mindenki egyetértett, hogy jó ha melegben van, és pl egy hosszabb leejtő is hűti, ami után egy hirtelen emelkedőn már fájhat.

    Na most akkor érdemes valami térdszorítót használni? Vagy pl Richtofit v pl Bengay is segíthet?

    A nyereg meg egyéb geo mind megfelel, jól van beállítva, szóval nem itt van a gond.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #64660 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat.
    Ez a bemelegítés érdekelne, mit értünk ezalatt? Hogy kell bemelegíteni?

    kb 4 kmre van tőlem az első emelkedő amit ha vannak mások is akkor meg szoktam nyomni, és múltkor pl akkor kezdett el kicsit fájni, szóval lehet benne valami.
    Tudom hogy a bengay az izmokra van, de én pont arra használnám, hogy bemelegítse a térdizmokat, és ne legyen gond, ha már az elejétől kezdve terhelném.

    A túlterhelést sem értem. Persze könnyű elcseszni a térded, és az összes energiatartalékod, ha nem választod meg jól a sebességet és nem tudod tartani a tekerési tempót, hamar elfogy a kraft, és vagy állva tekersz, vagy visszaváltasz, vagy terheled tovább, és előbb utóbb egy orvosi váróban találod magad.
    De ezt leszámítva nem hiszem hogy túl lehet terhelni, vagy legalább is nekem nem sikerül, mert ha túltolom akkor a tüdőm sokkal hamarabb elfárad mint a lábam, és muszáj visszavegyek.

    Amúgy elég fura hogy ezt mondod a térdszorítóra, nem értem akkor mi értelme van, ha hosszabb távon csak elsorvasztja az izmokat?!

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz szezso15 #64680 üzenetére

    (#64674) Runner_fxr: Nagyon Köszönöm.

    Ezt normális kopásnak hívjuk, és egyáltalán nem nehéz a cseréjük. Viszont azt hozzátenném hogy ha nem értesz hozzá ,és nem is különösebben érdekel, hogy kell szakszerűen beállítani egy váltót/féket, talán érdemesebb lenne ráfordítani azt a pár 100ftot, és hagyni hogy egy szakember oldja meg.

    Ha viszont szeretsz bütykölgetni, akkor csak egy új váltó bowden fog kelleni, házat nem kell cserélni, ha csak nincs megszakadva vagy nem rozsdás valahol. Hosszú lenne lenne leírni pontosan mit kell csinálj, de ha ráguglizol, millió találat lesz, még talán magyar nyelven is. A nehezebb része a helyes beállítás, főleg ha már nem egyenes az első tányér, akkor ott lehet szenvedni, de ez sem lehetetlen feladat még kezdőknek sem.

    A fékpofa csere, talán a legegyszerűbb dolog, bármely közepes boltban találsz, jó ha viszed a bringát, és azt kéred hogy nézzenek rá mielőtt rádsóznak valamit, nem árt megnézni, hogy a tárcsán nincs-e utasítás hogy milyen típust használj (pl resin pads only). 10/11 szer itt is finomhangolni kell a féket, ami azt jelenti hogy hátsó kerék kikap, lazítod a 2 csavart ami fogja a féket, meghúzod a fékkart, hogy beálljon szépen a féktest, és miközben húzod a kart, visszaszorítod. Erről is találsz videót.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Normális dolog hogy így néz ki a lánc egy 40kmes tekerés után? MTB, 50-50 aszfalt és terep (erdő)

    A pontosan előtte lett letisztítva és kenve. Láncfűrész olajat használok, mert ez van, viszont a leírásban csupa olyan dolgot ír ami pont előny (nehezen jön le, gyorsan megragad, nem szívja magába a szennyeződést...)

    A kinézet még nem is zavarna annyira, de sajnos a por ki is szárítja, szóval már nagyjából hazafele jövvet is csörög kicsit.

    A haverom vett valamit 1500ftért ami kimondottan láncolaj, és az övé is így néz ki, azt mondjuk nem tudom hogy kiszárad-e, mert neki alapból eléggé zajos a hajtás.

    A kérdés az lenne, hogy van értelme kimondott láncolajra költeni, 2-3kig max, vagy ugyan ez lesz az eredmény? Kissé sokallom az árát, mert ennyiért kb 50ml-t adnak, ami ilyen felhasználás mellett hamar elfogy, és akkor még nem beszéltünk a lánctisztító folyadékról, ami ugyan ennyibe kerül, de még gyorsabban fogy... Én meg csak tekerni indultam lelkes amatőr szinten.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Milyen jó hogy pont témánál vagytok:)) Mondjuk elég kár hogy már senki nem használ hagyományos platform pedált. Én ezt találtam még kb emberi áron kb 5000ft

    Jelenleg is egy kb ilyen vastag van, ami sajnálatos módon eltört, méghozzá úgy hogy észre sem vettem csak a lánckenésnél... (mondjuk ez még mindig jobb mintha egyből megtudom, mert akkor a leejtőn harapom meg a füvet)

    Ezt a pedált leszámítva a többi ami hasonló stílust képvisel már simán 10.000 től kezdődnek, ennek tudatában kérdezném meg hogy akkor ez most szar, vagy gagyi, és számíthatok-e haslonló esetre?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem értem mi a különbség a BMX pedál meg a Montis pedál között.

    Ez pl elég jónak tűnik, miért csak BMX van a nevében?

    Méret: 110X110mm Ez 1cmel nagyobb is mint amit eddig használtam, és 3-4 el nagyobb annál a szemétnél amit alapból adtak egy régebbi montimhoz, és most muszájból használom.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Lehet hogy nem jobb megoldás, de rohadtul jól néz ki, főleg a színek miatt.

    [link]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Valszeg senkit nem izgat, de hosszú idő után most telt el először 1 teljes hét hogy nem sikerült semerre menjek tekerni, még 1 kicsit sem. Még télen a mínuszokban is találtam egy-egy napot hogy "kiörjöngjem" magam, most viszont annyira szutykeráj idő van, hogy 20 percenként süt a nap, zuhog az eső, vagy fúj a szél, ráadásul hideg is... kb hihetetlen, most jöttem be, még azt sem láttam merről kellene süssön a nap, 2 perc eltelt, verőfényes napsütés, és szitál az eső... 3 órája meg jégzuhéé volt

    Nem lesz ez így szép év, bringás szempontból, eddig 1 hétre nem emlékszem amikor ne demotivált volna legalább 1-2 nap komoly szembe szél.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az a helyzet, hogy még mindig nem találtam megfelelő pedált, értem ezalatt hogy ki tudom fizetni, és legalább olyan jó és széles mint ami volt. kínai boltból többet nem érdekel ilyesmi, a városban található boltok, pedig 80%ban spéci pedált árulnak 15%ban gagyit, és van egy vékony réteg a platform pedálokkal, amit nem tudok megfizetni, és nem is szeretnék... miért kerül 20k ba egy pont ugyan ilyen, fene sem érti.

    A lényeg, hogy találtam egy olyat ami jó árban van, viszont nincs kékben, ami a bringa színe lenne.

    Úgyhogy arra jutottam, mi lenne ha megpróbálnám ötvözni a neon zöldet a kék és szürke színekkel. (megjegyzem a kék helyett eleve jobb választás lett volna egy élén szín ehhez a suta szürke árnyalathoz)

    Mivel postával kell megrendelnem, nem tudom odapróbálni a bringára hogy jól mutatna-e, késztettem hát pár képet amin megpróbáltam átszínezni a meglévő pedált, és úgy gondoltam, hogy ne legyen túl egyedül, esetleg kicserélném a váltó bowdent is zöldre.

    [kép]

    [kép]

    A kérdés tehát az, hogy ez így egy jó színkombó lehet, vagy eléggé szedett-vetett designt ad neki? Tudom hogy nekem kellene csak tetsszen, viszont fejben sokkal jobbnak találtam, és a bringát nyár végén tuti eladnám, szóval nem szeretném megnehezíteni a dolgom, egy olyan módosítással, ami csak és kizárólag szerintem néz ki elfogadhatóan.

    köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    vettem egy új láncolajat, eddig láncfűrészhez való olajat használtam mert az volt...

    A lényeg hogy holnaptól már szeretném az új olajat használni, és az a tervem, hogy a láncot leszedem, és estére egy flakonba rakom, egy kis benzinnel. Lehet buta kérdés, de elméletileg nem lehet baja, már a láncnak... és a flakon sem volt szétolvadni reggelre?
    Van valami sorrend amit be kellene tartanom, hogy a legtöbb szennyeződést kimossam belőle? most megrázom, és holnap óvatosan kiemelem a láncot (vékony dróttal átkövet eresztem bele) és így nem mosom vissza bele a trutyit mikor leönteném ...

    Van Zefal-tól spéci zsíroldóm, de az szerintem nem lenne olyan hatásos mint 1 éjszaka jó öreg benzin :)

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Itt többnyire roadbikeosok vannak, de azért hátha mégis lesz valaki aki segíthet.

    Aki siet nyugodtan ugorjon az utolsó bekezdéshez

    Mivel manapság egyre több a bringás, a kutyák egész jól megszokták őket, és nem igazán zargatnak senki sem. Aszfalton amúgy sem volt sosem gond, mert még ha le is tudott volna futni (elméletlebn 40 el képesek) akkor sem törték nagyon magukat.

    Na most a gond ott van mikor kietlen földes utakon mész, és esetleg még pont emelkedő is van előtted, és olyan területre tévedsz amit már ural egy alfa hím :)

    Nem félek a kutyáktól, az eddigi összes esetemet higgadtan tudtam kezelni, de minél több helyre eljutok ahova eddig nem mentem annál több ides kuttyert találok, akik nem szeretnének átengedni az amúgy közterületnek nyilvánítható útszakaszon.

    Legutóbb nagyon messze az emberi élettől is :)) 2 agy erdő kis rétjét szántottam mikor találtam egy nyájat, mikor a kutyák megláttak elkezdtek jönni felém. Gondoltam csak 1 dbig jönnek és biztosítják a nyájat amíg el nem haladok, de egyre közelebb értek, és nem voltak kevesen. Mikor az első közel ért leszálltam és a bringa másik oldalára álltam, de ahogy érkeztek a többiek, elkezdtek körbevenni. Na most ebben a helyzetben nagyon örültem neki hogy nem fostam be és kezdtem menekülni vissza az erdőbe a leejtőt kihasználva, mert ahogy a pásztor rájuk szólt, mindegyik elhallgatott és otthagyott (és ezt 200mrel később mikor elfogy az összes erőm már nem tudta volna megtenni)

    Holnap tervezek menni egy útra ahol ugyanilyen senki földjén haladok át, és tavaly már találkoztunk egy igen ideges kutyával aki akkor békén hagyott, de idén csak egyedül megyek és a fent említett eset után már nem vagyok olyan magabiztos.

    A kérdésem az lenne hogy miféle módszert lehet megpróbálni ha szarba kerülsz egy földes úton ahol senki sincs? Normál esetben nem támad meg ha elkerülöd, vagy nem mész közelebb, de mi van ha csak arra van út? Vissza nem fordulhatsz mert már v 20kmt letekertél idáig.Az ilyen esetekben szerintem az sem megoldás h leszállsz és elsétálsz, mert ilyenkor nem a bringás zavarja őket hanem az idegen aki az ő területükre tévedt. Jó lenne valami ötletet hallani ami működik, mert nem szeretném ha 1*2 ilyen eset elvenné a kedvem, hogy további érdekes új (elhagyatott) utakat próbáljak ki.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Havernak van 2 RShox Reaconja, nem levegős sima rugós. Elég régi, talán 2008-2010 körüli. Nincs rajta semmilyen tekerentyű, de az a helyzet hogy elég kemény, és többnyire erdei utakon használja, amit a traktorok szétbarmoltak, és az szárazon ráz mint a fene. (másnak is elkezd viszketni az alkarja ha nagyon rázós úton gyorsan megy?)

    A kérdés az lenne, hogy lehet ezen puhítani? Még a felét sem mozogja ki a telo, pedig van pár igazán mély völgy-domb rész.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz zoli03 #66839 üzenetére

    Pár hete v max 1 hónapja vitte teljes körű szervizre.... Azt mondták minden okés vele... Szóval nem lehet csak simán eltekergetni valamit a rebound melletti nyakon? vagy lentről?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ezt a videót találtam.... tehát akkor csak rugócsere tudná puhítani? Jelenleg 75kg körül van, mikor vette 85 volt kb, az lenne a legolcsóbb ha visszahízna :)))

    https://www.youtube.com/watch?v=aa-bFJZmcko[link]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Régebben megkérdeztem hogy gond-e ha nem speckó canga olajat használok a láncra, hanem azt amiből sok van (láncfúrész lánc olaj, 2000ft 2lityó)

    Azt mondták igen, elmentem a boltba megkérdeztem mit ajánl azt mondta van valami shimano száraz körülményekre ő ezt használja és remek, megvettem 2000ft 100ml.
    Agyonmostam a láncot hogy a előző olaj még hírből se maradjon rajta, felpattintottam, aztán elkezdtem tekerni vele. Azóta már sokszor használtam de a helyzet az hogy nem érzem a különbséget.

    Az előző olajjal az volt a gond, hogy ha 20+km tekertem vele erdőben ahol sok a por, hazafelé már az aszfalton is csörgött. Na a mostani pont ugyan ezt csinálja, abszolút semmi különbség nincs, akár 30km aszfalton és ott is csörög már rendesen. 50 km mentem hétvégén, és zenét hallgatva két csendesebb szám átfedésénél már volt hogy hallottam :(
    A másik dolog ami nem tiszta, hogy hiába törlöm le róla a felesleget, 4kmt tekertem szuper óvatosan a városban most reggel, és így nézett ki... Ez most akkor hogy van? A lánc direkt kiköpi az olajat ? Így nem is csoda hogy szívja magába a port... ha viszek magammal rongyot 2-3 áttörlés után már kezd hangos lenni. Nagyon tele van a hócipőm ezzel a hajtás mizériával.

    Más:
    Találtam a sufniban egy váltót, ami már a modernebb felfogatással rendelkezik, és van 1 boltba járós biciklim amire nem szeretnék költeni, de felpattintanám rá. A gond viszont az hogy az a váz csak a régi váltót támogatja, nincs kis lyuk az új típusúhoz... lehet valamit tenni, vagy így jártam?

    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #67994 üzenetére

    (#67989) Cathfaern : nem értem miért kellene végigváltsak, és összeolajozzam az összes tányért, 1 fokozatban hagyom, és végig visszafele pörgetem a láncot, a többi stim.

    Nem tudom hogy te megnyitottad-e a képet, de elég távoli a tiszta láncról alkotott véleményünk, mindemellett elhiszem hogy te jobban értesz hozzá. Viszont a netes videókon mikor bemutatják hogyan is kell láncot tisztítani (a profibbak), kb olyan tiszta a koszos láncuk is mint nekem beolajozva és áttörölve.

    Egy visszafogott csörgéssel én meglennék, viszont számomra ez azt mondja hogy nincs elég kenés és súrlódnak az alkatrészek, tévednék?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Üdv,

    Egyik ismerősöm szeretne belekóstolni a road bike világába, és széjjelnézett a neten mit adnak az alsóbb kategóriákban. ELég régi gépek, de van sok ami jó állapotúnak tűnik, viszont nem tudjuk, hogy ez kicsit hosszabb távon mekkora hátrány?
    Pl a fék ha nem fog jól, akkor lehet rá jobbat venni, vagy túl régi a felfogatás típusa és nem fog passzolni? A vázon lévő váltónak van valami jelentős hátránya? Egyéb dolog amire esetleg figyelni kellene?

    Nincs rá sok pénze, és többnyire Monti huszár, szóval nem szeretne komolyabb összeget beleölni 70k az abszolút plafon, de inkább 50ket mondanék elfogadhatónak. Amit találtunk pl ez 30k.

    Kösz a segítséget

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kerestem de nem találok róla videót, ami bemutatná, hogy mekkora különbség van egy aszfalt és egy terep gumi közt ugyan azon a montin.

    26os bringám van, 2.25ös schwalbe akármi gumival, de többnyire csak aszfalton járok. Viszont néha 2 hetente kb eljutok egy egész király erdőbe, ahol lehet csapatni neki, és kicsit félek, hogy óriási esések lennének ha simán lecserélném. Illetve olyan nagyon jól sem állok, hogy két alig kopott gumit leselejtezzek.

    Nem tud valaki videót mutatni, vagy valami támpontot adni hogy mekkora lenne a gyorsulás az aszfalton?

    Jelenleg pl jó napokon 30 at tudom tartani simán, szembe szélnél 24-26, és a dombokon kitekerve 58-62 de ez csak mpig.

    Most ehhez képest úgy kellene elképzelnem hogy könnyebb lenne tekerni, de kb pont ugyan ennyivel mennék? Vagy gyorsulnék jelentősen?

    Mivel kb 3 óra aszfalton való tekerés után már nem bírok a nyeregben maradni, a fáradtság annyira nem zavar, tehát ha nem lenne jelentős sebességbeli gyorsulás akkor számomra nem érné meg.

    Remélem érthető a kérdés és valaki tud segíteni hogy én is tisztábban lássak.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Tendd #69755 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat.

    2 bringám van, a régebbit már csak városban használom arra ilyen gumit vettem.

    Ha továbbra is ilyen durván meleg lesz és nincs mit csináljak délután, nekiállok egy cserének, viszont a régebbi bringán szerintem elmérték a 26os felnit, mert olyan nehéz levenni illetve feltenni a külsőt, hogy legalább 5-10 percig szenvedek vele, és 3x érzem úgy hogy most törik ketté a műanyag szerszámom.

    Az újabb bringán kb 45 mp alatt lent vagy fent van a gumi, és nem csúszkál a külső.

    Mondjuk ketten is írták hogy a slick féle gumi sokkal veszélyesebb terepen, mert nagyon ráz illetve eltörhet a hátsó tengely?! Ez azért kicsit zavar.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    (#69769) 6030D: kösz a tippet, ez érdekes tényleg nem hülyeség, de nem tudom mennyire bírná a csuklóm, ha már megszokta a puha telókat elöl.

    Erre a pattogós témárr rákötve, én is sok bogarat fejelek le, és pl ami homlokon üt az néha komolyan tud fájni pár mpig, de sokkal jobban félek a kavicsos úton autók mellett elmenni.

    Haverral mikor egymás mellett gurulunk, szinte minden alkalommal pattogtak egymás felé a kavicsok.
    Pár hete a tiszta aszfalton fordultam, és a hátsó kerék kilőtt 1 követ pont egy álló autóra. Szerencsére nem lett karmolás, de ha lett volna sem tudnék mit csinálni. Ráadásul még majd 2méterre voltam.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Egy haver linkelte ezt aki ugyancsak montis még egyikünk sem ült sosem országútra tervezett bringán, de mindketten kíváncsiak vagyunk milyen lehet. Az lenne a terv hogy esetleg megvesszük felesbe, és mindketten kipróbáljuk, aztán meg majd lesz valami :))

    Akinek van 1 csepp ideje, vetne rá egy pillantást? Az ára kb 70-75k FT, és ezért a pénzért csak szakadt bringákat láttam, ezért gondolom hogy talán jó vétel lehet.

    Köszönöm

    Ez megoldaná a vékony gumit a montira problémát is :)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Eljutottam arra a szintre hogy jóval hamarabb megfájdul a fenekem, mint hogy kifulladjak, vagy pontosabban a lábaim feladják. Szeretnék megcélozni kb 1 hónapon belül egy 100kmes távot montival, de félek hogy nem érnék haza, mert kb 3 óra/60km után már nem bírok ülni, és szenvedek a nyeregben.

    Mit lehet ez ellen tenni? Láttam valami üléshuzatot, ami kicsit kipárnázza? Nekem zselés középen kivágott ülésem, van, ennél kényelmesebb már nem lehetne.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nekem valami ilyesmi van. Ez kb 7k volt, és puha zselésnek hat. Van kemény is amin kb semmi szivacs nincs, csak a csövek közti merevítetlen rész rugózik egy csöppet, azon 20km városban lötyögés után is kényelmetlen.
    Illetve van egy 2013 cube ülés ami párnázott, ezt sokat nem használtam a bringával jött, de cseréltem egyből a zselésre.

    Az hogy mi a kényelmes nem tiszta. Olyan magas kell legyen hogy kinyújtott lábbal kicsit hajlítva legyen a térdem, pont vízszint kell, és az előre-hátra helyzet ahol érzed, nem?

    Nem lehet hogy simán alkalmatlan vagyok arra hogy hozzászokjak? több mint 1 éve tekrek rendszeresebben nagyobb távot 20+. De már kb 10 éves korom óta bringázom heti szinten, szóval lett volna idő hozzászokni ehhez, amíg mondjuk nem kezdtem városon kívül is óra+ tekerni nem is volt gond.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ivana #70081 üzenetére

    :) Már ez is baj? Kicsit lejjebb azt írták akkor mozgok, ha gyorsan teperek, és pattogok közben a nyeregben. Amúgy nagyon durván nem szoktam sokáig tekerni, mert hamar megfájdul a térdem, Inkább gyorsabban tekerek, és mindig próbálom azt a sebességet tartani, szerintem pont optimális.
    Pattogni akkor szoktam mikor az elején bemelegítem a térdeket... ezt is itt javasolták. Állítólag akkor kezd terelődni egy kis lötyi az ízületekre, ami segít fájdalommentesen szintezni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Egerbe utazom kb 1 hétre, és kíváncsi lennék hogy van-e arra montisoknak való terep. Erdélyben élek, szóval nem vagyok képben. Van mellette egy böszme nagy erdő, de a nemzeti par megnevezés nem tudom mennyire bringabarát kifejezés.

    Ez volt az első lényeges kérdés, a második pedig, hogy milyen ártól érdemes autóra szerelhető bicikli állványt nézni? Óriási a szórás, kb 20któl kezdődik, de 5x ennyiért is van. Na most olyan rettenet sokat nem áldoznék rá, de érdekelne, hogy milyen összeggel kellene számolnom.

    A harmadik kérdés pedig, hogy ugye nincs rá opció, hogy 2-3 napra béreljek egy átlagos montit pl egy boltból v mit tudom én.

    Kösz előre is

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #70740 üzenetére

    Köszönöm a tanácsokat. Az egerbike elég közel lesz a szálláshoz szóval azt mindenképp megnézem.
    Ez a Szilvásvárad viszont egy finom 30kmre van :) ami 120km lenne autóval oda vissza 2x. Szóval mindenképp kiesik. Illetve a lakcímkártya is kérdéses, mert hogy nem Mo-on élek.

    A bükkben milyen utakra kell számítanom? Egy suntour xc szintű teleszkóp elég lesz, vagy rockshox alá nem jó menni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tegnap elmentünk egy haverral kicsit rugdosni egy focipályára, ami olyan jól sikerült hogy 3,5 órát játszottunk, a végén már annyi erőm maradt hogy felmásszak a bringára és kb 10 el hazakerekezzek.

    Nem szoktunk focizni, sem nagyobb távokat sétálni futni, csak bringázunk. Nekem már 1 éve nem volt izomlázam a lábamban, tekerés miatt. Mára viszont úgy fáj minden izmom, hogy azt is megbántam hogy feltalálták a labdát.

    Létezik hogy ennyire más izmokat használunk a bringán, mint a sétánál v futásnál? Akármilyen nehéz túrát megyek, másnapra már nem érzem a fáradtságot, viszont most semmi erőm nincs a konyháig kicsoszogni sem.

    Elég elszomorító, hogy ilyen papírkutya vagyok annak ellenére, hogy heti minimum 70-100km-t tekerek :(

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tudna valaki segíteni, hogy ez a bringa megéri a pénzét? Montisnak lenne aki szeretné kipróbálni a nagyobb sebességet, hátha bejön.

    Kb 65k ba kerül. Ami szerintem olcsó, és félek hogy ez egy btwin szintű bringa csak más névvel. Azaz havonta megdöglik majd a váltókar vagy a váltó, és csak a baj lesz vele, ha kicsit jobban terhelik.

    Köszönöm a segítséget

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Üdv,
    Van egy régebbi 2013as Bulls sharptail bringám szutykerály Suntour XCM telóval. Másfél éve vettem, és az elején nem mertem szétbontani a villát, elvittem egy szervízre, de szerintem szart sem csináltak vele (poros volt a bringa, de mikor visszakaptam alig volt letapogatva a villáról pár helyen). A lényeg hogy kb fél évre rá ugrottam neki, és mikor szétbontottam láttam hogy rozsdás a becsúszó. Kiszárítottam, újrazsíroztam, és összeraktam. Eltelt még fél év, és mostanra tovább romlott sajnos, pedig vigyáztam hogy sose ázzon, mosásnál sem ment bele víz.
    A gond az hogy most már kicsit felhordja a sárgás rozsdás zsírt a becsúszóra ami kezd idegesíteni.
    Régebben olvastam az egyik itteni szakit, hogy mintha lenne valami enyhítő megoldása a rozsdás becsúszóra, hálás lennék ha megosztaná hogy kipróbálhassam.
    Köszönöm

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tudtátok hogy az újabb vázak belsejében kialakítanak kis rekeszt a motyónknak?

    Ez a bringa, ha valakit érdekelne: [link]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Van egy átlagos Cube cmpt bringám, elfogadhatóan harmatos 2 ujjas shimano fékekkel. Ez azt jelenti hogy az úton kavirnyászva, 1 ujjal nem tudok akkorát húzni rajta hogy ha bevágnak elém akkor egyből megálljak. Ilyenkor a hátsó elkezd csúszni az első meg forog tovább még 1 keveset. Tehát a fékerő nem valami brutális.

    Pár hete volt itt egy XCO verseny, és miután véget ért mi is körbe akartunk menni a srácokkal. Rettenet nehéz pálya volt, sok helyen még feltolni is alig lehetett annyira poros/kavicsos volt.

    A leejtő is nagyon izgalmas és egyben félelmetes is volt. És miután leértem kezdtem el gondolkozni rajta hogy mi értelme van a jóval nagyobb fékerőnek, mikor az én fékeim is rettenetesen hamar blokkoltak, a poros úton is. Lefele pl a hátsó alig forgott mert nagyon meredek volt, az elsővel meg szinte nem is fékeztem mert ha kavicsos volt az út akkor féltem hogy 1x beblokkol és kicsúszik alólam, én meg legurulok bringa nélkül.

    Tehát azt nem értem hogy egy harapósabb fékkel, milyen előnyei vannak egy bringásnak, egy olyan terepen ahol laza a talaj? Mivel hidrás fék, így már nem nehéz húzni, és annak ellenére hogy sokszor kellett használni sem fáradtam el, mint 1 évvel előtte a mechanikus verzióval.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem kezdődött valami jól ez a mai nap. Már reggel sem volt kedvem tekerni a felhős idő miatt, aztán a felfedező út elején lyukra futottam (elhagyatott részen túl sok kutya miatt visszafordultam), és mikor indultam volna haza elkezdett szakadni az eső.

    Fent voltam már egy viszonylag magas dombon, ahonnan jó pár bringás ösvény vezet le. Az eső elállt (1 óra várakozás után egy viszonylag fedett helyen), de ahogy a földes útra értem 2 tekerés után blokkolt az első kerék a ráragadó sártól.

    Túlzás nélkül a taknyomon csúsztam lefele, mert a meredek helyeken nem tudtam hogy lejönni lábon sem, többször belegondoltam hogy otthagyom a bringát és segítséget kérek v nem tudom. A ráragadó sártól annyira nehéz volt, és annyira csúszott az út, hogy csak vonszolni bírtam magam után. Ha letisztogattam hogy forogjon a kerék 1 fordulat sem kellett hogy ismét blokkoljon.

    Végül keresztbe kasul jöttem a leveles részen, mert ott legalább nem dagasztotta a sarat, 3 percenként behalucináltam hogy lapos a hátsó kerék, de nem éreztem hogy tényleg puhul-e mert takarta 3cm sár.

    Messze a legrosszabb utam volt, ráadásul mire kiértem az aszfaltra elkezdett szakadni az eső. Hazafele 30 al toltam, hogy hátha nem izzadok ki nagyon, de nem is ázok meg túlzottan. Nem volt nálam a gumibugyi sem a telónak, az is zavart hogy lehet hazavágtam teljesen.

    Forrófürdő, forrócsoki, már megvolt, és fel is öltöztem rendesen. Lehet még valamit tenni hogy elkerüljem a holnapi komoly megfázást? Nagyon nem szeretném ha ezután az elcseszett nap után még 3-5 napra ágyba is kerülnék.

    Képek

    A mezőn készült képek a már "letisztított" bringát mutatják, amit egy pocsolya segítségével oldottam meg, úgy hogy a tenyeremmel hámoztam a gumiról a sarat, és próbáltam felcsapni rá a tenyremmel, hogy kissé tisztuljon a hajtás, amin rettenetesen érződött a sok sár. Hazaérve meglepően tiszta volt a lánc, legalább erre jó volt a szakadó eső, kicsit féltem is erősebben tekerni az emelkedőn, nehogy hazavágjam a sok sár miatt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Követem ezt a topikot úgy ahogy, de nem igazán olvastam még olyanokról akik épített pályán mennének, stb.

    A lényeg hogy egy közeli erdőben ráleltem egy kicsi épített pályára, arcom leszakadt hogy eddig nem is hallottam róla, pedig 100-200 méterre onnan jártam sokat. Nagyon jól elszórakoztam rajta úgy is hogy a legtöbb ugratót nem mertem megugrani, csak átgurultam, és néha picit elemelkedtem a földtől, tekerni alig kellett, inkább csak okosan pumpálni, testsúly áthelyezni, de eléggé elfáradtam.

    A gond az vele hogy elég elhagyatott, van pár ugrató amit teljesen benőtt már a gaz stb.
    Arra gondoltam kimennék és megpróbálnám helyrehozni, esetleg összekaparni mellé még pár kisebb ugratót amin erőt gyűjthetnék a nagyobbakhoz.

    Csinált már valaki ilyesmit? Bringával tudok kijutni, szóval csak kis ásót v lapátot tudok vinni, ami elfér a táskámban, ilyesmivel max a meglévő pályát tisztíthatom ki? Érdemes eső után menni hogy puhább legyen a föld?
    Bármi tanács tipp jól jönne, persze majd ráguglizok, és remélem YTon is találok valamit, csak gondoltam hátha volt már innen is valaki hasonló helyzetben.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Agostino #74748 üzenetére

    :))

    Még képet sem toltam fel, honnan jött le várad? Amúgy igen.

    Erről lenne szó: [link] Habár itt a melós rész nincs lefotózva, mert ez arra készült, hogy reklámozzam pár embernek, hátha megtetszik nekik, és jönnek segíteni.

    A gaz nem olyan vészes, simán ki lehet húzgálni szerintem, a gond ott van, hogy nem olyan kemény a föld az ugratókon. Ezt parasztosan úgy kell megoldani hogy ugrálunk rajta, és jó lesz ?:))

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #74745 üzenetére

    Sanszos hogy senkit nem izgat, de lehet mégis van/lesz akinek segíthet valamit:

    Ma felpakoltam a táskát, és kitekertem a helyszínre, hogy próbáljak valamit javítani a megroggyant ugratókon fordulókon, stb.

    Ezt sikerült becsomagolnom:

    A gereblye és ásófejek szépen elférnek a táskában, és a helyszínen kerestem hozzájuk vastagabb ágat, majd a fúrésszel és késsel belefaragtam őket. Ez hibátlanul működött is, talán annyival lehet megfejelni, hogy 2 db szeget is viszel, amit 1 kővel kicsit beversz, mert pl a gereblye többször kiugrott a nyélből.
    A kutyatápos zsák arra kellett, hogy abban szállítsam a földet oda ahol épp kell. Ezeken kívül még vittem egy kis vizet amivel sarat dagasztottam a kényesebb részeken.

    Na most reálisan nézve, még ha többen lettünk volna sem hinném hogy ilyen felszereléssel, komolyabb pályát lehetne építeni, viszont arra elég volt, hogy a már meglévő pályát karbantartsam vele, kipótoljam itt ott, és az elkövetkezendő napokban, 1-2 kisebb ugratót vagy kiemelt kanyart létrehozzak. Pl ezt a videót találtam, ahol egész egyszerűen épít egy ugratót.

    A végén pedig, hogy ne kelljen 2naponta kicipelnem a sok vasat, az értéktelenebb tárgyakat, beleraktam a tápos zsákba, és elástam egy kidőlt rönk alá, levelet szórtam rá, és így remélhetőleg senki nem talál rá, még ha az eső el is mosná a földet róla.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés