- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- BYD Atto 3 menetpróba
- Telekom mobilszolgáltatások
- Asus Zenfone 8 - komplett kompakt
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- A Huawei sportlaborjában edzettünk
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
- Ez a telefon lehet a Moto G85 egy átnevezés után
Hirdetés
-
Egy hibát javít az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5592-es, WHQL aláírással rendelkező csomag nem is kínált mást.
-
PlayStationre tarthat a Palworld?
gp PC-n és Xbox-on is roppant népszerű a játék, vélhetőleg csak idő kérdés míg a Sony gépeire is befut a program.
-
Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
ma Azért az amazonos listázásnak vannak furcsaságai.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #234737 üzenetére
Kicsit olvasgass, nézz videókat a témában. A teleszkópot megértem, ha nem használja ki az ember, akkor fölösleges, viszont nélküle nem annyira komfortos. Karbon merev villa jó alternatíva, de az drága (mármint te nem szeretnéd).
Tárcsaféktől nem kell félni, egyáltalán nem bonyolult. A mechanikus nem bonyolultabb a V-féknél, a hidraulikusnál meg időnként kell olajat cserélni vagy utántölteni, légteleníteni, de az sem bonyolult. Ha egyszer veszel új biciklit szinte elkerülhetetlen.
A linkelt bicikli sajnos még mindig elavult. Ilyeneket 20-25ezer Forintért dobálnak FB-n. 70-et nem ér. Ha jót akarsz magadnak, akkor hagyod a 3,14csába és veszel egy Riverside biciklit. Az bicikli nem egy elavult vacak. Ha műszakilag nincs jó állapotban például a hajtás, akkor még ráköltöd a felét az árnak, amin már vehettél volna wgy új biciklit.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz
Speedy007 #235097 üzenetére
Nem balesetveszélyes a váltó, ez mind ilyen, ha használod meglátod majd mennyire adja magát. Eleve ha fékezel akkor nem váltasz.
Én képek alapján nem látok hibát a bringán, használt gép, az hogy karcos belefér, a kormánycsapágy pedig nem drága, és kopó alkatrész, ha cserélni kell akkor kell.
A fékpofák lehet felkeményedtek az állásban, azért bőg olyan rossz hangon, ha használod bekopik és jobb lesz, vagy az is csere.
Autos példánál maradva, ha az eladó esküszik is rá hogy jó, akkor is cserélsz olajat és szűrőket a frissen vett használt autón, nem? Ezt bele kell számolni az árba. Bringánál is hasonló a menet.
Szóval szerintem nem rossz ez a Ktm, olyan commuter feelingje van. Sok jó tekerést vele!
Ja, és sajnos ez még bőven tolvajmágnes, főleg a KTM betűk miatt.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Speedy007 #235105 üzenetére
Mi megmondtuk
A lánc is egy merő redva, meg a fogaskeréksor is. Amennyiből ebből használható bringa lesz, a csilli-villi decathlonost is megvehetted volna.
Schwalbe Landcruisert használok egyébként én is, csak 50-622-est. Nekem eléggé bejött, tapad, jól gördül.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
lsebestyen
addikt
válasz
Speedy007 #235108 üzenetére
Mintha már többen írták volna, de nem attól lesz kevés egy bringán a fokozat, mert mondjuk csak 9 sebességes, ezeket az áttétel határozza meg. Csak megnéztem már a Riverside 120-at, 36x11 a legkeményebb áttétel, az 90-es fordulatnál majdnem 38.7km/h egy 38as gumival.
Az hol lassú?
Pályabringákon fix áttétel van, mégis tudnak vele egyesek menni 70km/h fölött. -
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #235128 üzenetére
Nem a rozsdásodára gondoltam, hanem az esztétikai
részére. Persze az előbbi fontosabb, de nekem az utóbbi is.
____________
Én nem szoktam váltani fékezéskor. Én a terepviszonytól függően váltok. Nekem nem okoz gondot a 48-as első tányér és a hátsó 14-essel elindulni, pedig elvileg nehéz lenne (másnak).[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #235132 üzenetére
Az alu fáradásától ne félj. Ha nem végletekig kikönnyített versenyváz és van elég falvastagság a kritikus részeken, akkor normál használat mellett nem fárad ki. A kikönnyített váz és az állatkodás, ugrálás, ami nem tesz jót. Attól keletkezik feszültség a vázban és törik el. A te vázad nem ilyen, így nem aggódnék.
Tipikus törlési esély a régi Dirt (városi ugrabugra váz) vázaknál volt a fejcsőnél. Másik kritikus rész az nyeregcsőnél a váz. Később ezeken a pontokon kapott erősítést a legtöbb. Meg persze a nem ezekre tervezett vázaknál van törés, meg a többlet súly okozta túlterhelés. Például egy 120 kg terhelhetőségű bicikli + súlyos emberke + bikepacking, ami még 15-20 kg többlet. Persze, hogy összecsuklik a váz. Pont ilyet láttam FB-n egy Cube Attention vázzal. El is tört a nyeregcső+felsőcső találkozásnál. Van rengeteg 15-20 éves alu MTB tökéletes állapotban.
-
Speedy007
őstag
válasz
Speedy007 #235093 üzenetére
Minden esetre a tulajnak írtam hogy azért a hozzá állásán kellene változtatni.Tudom hogy ennyi pénzért csodát nem kell várni de attól valótlanokat sem kellene írni a hirdetésbe.Igaz Neuzer de ez legalább tényleg "patika" Mistral aluvázas MTB kerékpár Kitűnő áll!Fullshimano/XT/27s/.Meg én sem várok csodát tőle hogyő fog e lépni valamit is mivel számítottam rá hogy ilyenbe is belefogok szaladni
-
itouchfan
senior tag
válasz
Speedy007 #235137 üzenetére
Ne haragudj, hogy beleszólok, semmi közöm hozzá, de vettél egy használt bringát, ami szerintem a korához képest tök jó állapotban van. Igen, a láncot meg a fogaskeréksort le kell tisztítani, esetleg cserélni, a kormánycsapággyal együtt, de ezek a legolcsóbb kopó alkatrészek. Az, hogy van 1-2 kavicsfelverődés, meg a láncvillán lévő matricán látszik, hogy nekiütődött a lánc, az a világ legtermészetesebb dolga. Szóval amennyiben te ezt a bringát akár személyesen, akár futárral küldve átvetted ebben az állapotban, utána szerintem baromira nem korrekt írogatni az eladónak, mert semmi olyan nem történt, ami ezt indokolná.
Plusz, számomra baromi ellentmondásos, hogy beraksz egy képet a szétrohadt, széthajtott bringádról, ami 3 hónaponta lett tisztítva (oké, közlekedési eszköz, de az autót is csak lemossa az ember meg tankolja, stb...), majd utána egy régi, használt bringától azt várod el, hogy csili-vili új legyen...
Plusz még egy megjegyzés, ahhoz, hogy váltsál ezzel a váltókarral, ahhoz nem kell elengedni a fékkart. A váltókart tudod használni hüvelykujjal, a féken meg ottmarad a mutató és a középső ujjad, a gyűrűs meg a kisujj meg pihen a markolaton.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Maximum1
őstag
válasz
Speedy007 #235137 üzenetére
Mistralt kellett volna megvenned azon csak be kell borítani a stucnit mint Föncsién, lerúgni a kitámasztót és a macskaszemeket, azt lehet csapatni.
-
avl
senior tag
válasz
Speedy007 #235128 üzenetére
persze
szerintem többen nem veszik figyelembe a felhasználás jellegét, célját; és "übermegoldást" javasolnak
városi, boltba szaladgálósnak én is egyszerübbet (hasznaltat, a Te árkategoriádban) vettem; országúti 100+ km-re meg nyilván másmilyen, mást tudjon, más kopás/km-t várok töle, stb. -
andrisbandi
őstag
-
Toobee
veterán
válasz
Speedy007 #235156 üzenetére
Szerintem ez mindenféle közlekedési eszközre igaz, ahol a felelősség a tiéd, tehát te vezeted: ha nem tudod megítélni a műszaki állapotát, akkor neked az nem való. Szerencsére lehet más módon is közlekedni sőt, ajánlott is. Nem való mindenkinek ekkora felelősség.
https://barbieripnk.hu/
-
-
válasz
Speedy007 #235164 üzenetére
LOL, hát ezt nem tudom, hogy hozták össze, normál esetben az anyának kívül kellene lennie, egy teljesen átmenő csavaron.
Én elkezdeném kicsavarni óvatosan, hogy csak félig legyen a csavar az anyában. Majd a másik oldalról belecsavarnék egy csavart. Ekkor a meglévőt kicsavarod teljesen. Aztán ahelyett a csavar helyett beteszel egy hosszabbat, és megpróbálod kiütni a vázból.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZolkoW
őstag
válasz
Speedy007 #235164 üzenetére
ez szegecsanya? ilyen helyen nem láttam még alkalmazni.. ha elforog, jó esetben túloldalról meg tudod támasztani csavarhúzóval, vagy valamivel, aztán kitekerni, majd vissza a csavart, és meghúzni, hogy fix legyen. ha nem sikerül, akkor... nem tudom, ragasztó..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
válasz
Speedy007 #235108 üzenetére
csak az a baj, hogy ha ráköltöd, amit kell, továbbra is egy 15 éves bicajod lesz, 20-30e forinttal olcsóbban egy újhoz képest.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
ZolkoW
őstag
válasz
Speedy007 #235175 üzenetére
ha tudod, hogy működik (és olyan, mint amilyennek gondolom), akkor finoman beletekerve és meghúzva (szerszámmal) a kilógó csavart jobban megszorul, és akkor nem zörög, és nem is forog el.
Más:
kircsi a SwissStop betét, pedig mássalhangzó-torlódás is van a márkanévben. Hamar bekopott, utána már többnyire néma volt, de tud azért hangja lenni, ha jobban ráfogtam, elmúlt. Szóval fékerőben meggyőző, de ma csak rövidke és lankás lejtők voltak.
Eddig ajánlott a részemről is, következőre biztos ilyet veszek a Spyre-be.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz
Speedy007 #235183 üzenetére
nem a csavar meghúzására értem, a szegecsanya, amit a csavar felőli oldalról tolnak be, úgy működik, hogy popszegecshúzóhoz hasonló szerszám van hozzá, és megrogyasztja az anya részt belül. ha elforog, elképzelhető, hogy után lehet húzni így.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz
Speedy007 #235182 üzenetére
akkor számold úgy, hogy egy 15 éves bicajon minden 15 éves. van, ami kopó-forgó, és benne van, és van, ami nem. na az is 15 éves. markolat, kormány, középtengely/monoblokk, hajtókar, csapágyak, félkarok, váltókarok, váltók, kormánycsapágy, kerékagy, küllők, felni stb. ezeket nem cseréled, amíg működnek, de ennyi idő alatt már számíthatsz rá, hogy pl. a váltóban fáradt a rugó. jó esetben gyakrabban fogod állítgatni, rossz esetben buksz egy, még rosszabb esetben több fokozatot. ha javítani akarod, akkor egy 15+ éves konstrukcióhoz kell keresned alkatrészt. nem tudom, lehet, hogy halomban áll, és úgy dobják utánad, lehet, hogy nem lesz, és akkor átépítheted, vagy gányolsz valamit.
most még lehet, hogy csak ennyinél tartasz, amit kimatekoztál, de egy ilyen régi bicaj elég foglalkozós tud lenni, és alkatrész se biztos, hogy lesz hozzá.
van egy ilyenem otthon, a feleségem lánykori montija. idén azzal hozza a kölyköt az oviból, tavaly nyáron összerakattam. új monoblokk, új bowdenezés, bowdenházak, szétszedve-összerakva, minden csapágy újrazsírozva, minden beállítva. 50ezer. idén ott tartunk, hogy az első fékkart megint nem lehet behúzni, a hátsó váltó két szomszédos fogaskerék között tud váltani. most vagy én vagyok nagyon balfasz, és nem tudom beállítani ezt a kőkorszaki shimano sis-t, vagy ez ennyi volt, megszorult, megfáradt benne a rugó, stb. ránézésre megint lesz 30-50e a szervíz, mert én nem akarok ezzel foglalkozni a karácsonyi szabi alatt (és kint szerelni az udvaron a tél közepén). plusz rossz esetben vehetnék váltót, meg féket. még 1-2 ilyen, és kifizetem napi árfolyamon egy új bicaj árát, pedig ez a tiéddel ellentétben nulláról indult.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
andrisbandi
őstag
válasz
Speedy007 #235191 üzenetére
Munkába járáshoz nehogy má' nem elég a legolcsóbb dekás...
Sportolásra nem való, ezért itt nem ajánlott.Élethosszig tartó jótállás: váz, kormány és kormányszár.
Alkatrészek: 2 évRIVERSIDE 120
105.000 Ft【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Speedy007 #235191 üzenetére
A szervizesek néha b*romira korlátoltak tudnak lenni. A Decathlonos bringákon is ugyanúgy nagynevű alkatrészek vannak, mint bármi máson, ami meg sajátmárkás, az is szabványos. A Decathlon nem Cannondale
. Nekem is mondott olyant szervizes, hogy a Decathlonos vázak szarok, kerülni kell. Lehet ez valamikor régen így is volt, de ma már a Rockrider bringákkal világbajnokságokon vesznek részt olyan riderekkel, akik előtte a Scottnál vagy Santa Cruznál voltak, komoly eredményekkel. Ár érték arányban jelenleg újan a Decathlon és a Radon a nyerő.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Speedy007 #235191 üzenetére
Pár évvel ezelőttig itt is a "nem ajánlott" kategória volt a dekás bringa, a többi áruházi bringával együtt. Azóta eltelt néhány év, a deka megtanult vállalhatóbb bringákat árulni alacsonyabb áron, mint a konkurencia. Ár-érték arányban a hobbiszintű bringáik verik a mezőnyt, de találsz náluk is millió feletti gépet. Az alkatrészeik sem rosszabbak másokénál, nyilván egy fullos felszereltségért mélyen zsebbe kell nyúlni, de ez máshol is így van.
Nagyon márkás bringát kell venned nagyon sok pénzért, hogy a kerékszett is felső kategóriás legyen, ezen előszeretettel spórolnak a gyártók. De azért ne úgy képzeld el, hogy a dekás bringa kereke összerogyik alattad, és küllőből is eleget tesznek bele. ( Az én kerekeimben csak 28 küllő van, de soha nem éreztem, hogy több kéne. )
De hát igazából most ragozzuk a nagy semmit, hiszen már megvetted a KTM-et, ami szerintem nem volt rossz vétel. Gondolom, nem DH-ra kell, amire használni fogod, arra pont jó. Megcsinálod rajta, amit kell, és jó pár évig ki fog szolgálni. -
chubby2o6
senior tag
válasz
Speedy007 #235201 üzenetére
Nem feltétlenül kell szervizbe hordani, simán meg tudod csinálni magad is. Ha nem megy, kérdezel, nézel videókat, mindent megtalálsz hozzá a neten. Igaz, szerszámokra szükség van, meg egy állványra is, de ha sokat bringázol, ezek olyan dolgok, amik megtérülnek. Akkor csinálod, amikor akarod, nem kell kuncsorogni a szervizesnek, és hát nem tudsz nagyot hibázni, azért a bringaszerelés nem agysebészet.
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Speedy007 #235206 üzenetére
Azért minden váltóbeállításnál nem rohangálhatsz a szervizbe. Igen, türelemjáték, pláne eleinte, de ha idegeskedés helyett inkább megnézel néhány videót róla, néhány alkalom után már rutinból hozod. Arról nem is beszélve, hogy egy tervezett karbantartás esetében még oké is a szerviz, megbeszéled, odaviszed, mikor kész, elhozod. De ha hirtelen történik valami meghibásodás, lehet, hogy csak egy hét múlva kapsz időpontot, plusz két-három nap a javítás, és addig nincs bringa.
A kormánycsapágyba lehet, hogy csak két golyóskosár kell, filléres cucc, te is ki tudod cserélni. -
Fall-N
veterán
válasz
Speedy007 #235141 üzenetére
Ne haragudj, hogy ezt írom, de ezért írtuk, hogy ne vegyél használt biciklit. Nálam azért is kizárt, mert tudom, hogy sokan nem vigyáznak úgy rá, ahogy én. Ezért van leverve a festék mindenhol. Nálam a bicikli patika, egyedül poros lehet csak mielőtt lemosom időnként, de mást nem látsz rajta.
Jógogásos biciklik azért sem jók, mert szinte csak olyanok árulnak, akik kijárnak külföldre és hozzák be a lomizott biciklit, amit a német vagy osztrák kidob. Eleve gyanús, ha valaki több biciklit és alkatrészt árul, mint amit használna normál esetben. Ha trehány a dealer, akkor szerviz is elmarad, így fingja sincs milyen műszaki állapotban van. Ilyen lett a te KTM-ed is. Aki kicsit normálisabb eladó, az legalább használt jó állapotú alkatrészekkel pótolja, ami szar.
Az a jó vétel, amikor egy valódi tulajdonos cserél biciklit is ezért adja el és nem harminc másikat árul futószalagon. Ez a bicikis karban is tartja a szeretett paripát, nem egy kifingott vackot árul. Nem fikázásként, de egy ilyen 10+ éves bicikli nem sokat ér manapság. Ennyi idő alatt rengeteget fejlődött az ipar. Ezért sem érdemes egy fillért kiadni érte. Ilyeneket 20-30ezer Forint körül árulnak mifelénk. 60 ezresért például egy jó állapotú RockRider 520-ast árultak vagy egy Merida Kalahari biciklit, ami jóval modernebb.
15 éve még magnókazetta és VHS volt mégsem kéne.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Speedy007 #235210 üzenetére
A bringád fényképe alapján sima egycolos menetes kormánycsapágy [link]. Kell hozzá egy ilyen [link] kulcs. A leírás [link] alapján simán meg tudod csinálni te is. Ha nem megy elsőre, majd megy másodjára. Ne kapkodj, ne idegeskedj, nem tudod elrontani. Ha már mindent megpróbáltál és mégsem sikerült, ráérsz akkor elvinni a szervizbe
.
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Speedy007 #235227 üzenetére
Nem akarlak rábeszélni semmire, de ha beviszek egy bringát a szervizbe kotyogó kormánnyal, és a "javítás" után is kotyog, akkor azért felmerül a kérdés, hogy ugyan mi a f.szt is csináltak vele a pénzemért. Az is elgondolkodtató, hogy a másik szervizben várólista van, itt meg azonnal fogadnak. Én biztos nem szórakoznék velük tovább.
-
chubby2o6
senior tag
-
Ringman
nagyúr
válasz
Speedy007 #235298 üzenetére
van külön beárazós topik: KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
ettől függetlenül a halogén izzós dinamós lámpák értéke szerintem gyak. nulla, a hagyományos dinamó is elég rétegtermék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- KOMONO 16.5mm szíj
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller
- DJI Air 2s drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS +DJI RC +Garancia +Care Refresh biztosítás