Hirdetés
- Az iPhone 15 volt a legkelendőbb készülék 2024 Q3-ban
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Megkezdte a Honor a MagicOS 9.0 bétáját
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #245834 üzenetére
Nekem azok a nyergek, amelyek jól voltak a betétes nadrágnál, megfelelnek a betét nélkülieknél is (ha csak rövid utakra indulok, és nem akarok átöltözni, farmerban sortban is elindulok), persze ezek többnyire csak max 10 km-es utak. Nem érdemes túl puha nyergekben gondolkozni, legfeljebb csak akkor, ha nem akarsz hosszú utakra menni, mert hosszú távon a puha nyereg rossz lesz.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #246035 üzenetére
Ha úgy nézzük, a rekumbens kormánya (ami chopper jellegű) felfogható hátrafelé megindult stucninak is És első próbálkozásra meglehetősen szokatlan, annak idején sokat próbálkoztam, mire el tudtam vele indulni.
-
Friczy
senior tag
válasz kuntics #246145 üzenetére
Annak idején azt hallottam, hogy a hazai Garmin bolt (és szerviz) csak a náluk vásárolt holmikra ad garanciát. Nekem volt kintről hozott Garminom, szerencsére egyik se romlott el, nem kellett megpróbálnom, hogy mi a helyzet, mindenesetre járd körül a kérdést. A mostani Garminomat az Aqua-ban vettem, ők vállalják a garanciát (aztán hogy hogy oldják meg a javítást, cserét, nem tudom, remélem, nem is kell megtudnom).
Azon megdöbbentem, hogy most megnéztem az áraikat, az a Garmin, amit 205eFt-ért vettem náluk, most 250 környékén van. Mindössze két hónap különbséggel.
-
Friczy
senior tag
Országútiból ez a harmadik (ha nem számítjuk a kamaszkoromban használt összelegózott bringát, ami valam noname váz volt, Favorit alkatrészekkel, komoly öt sebességgel)
Valamikor 2005 környékén vettem egyet használtan, Columbus aluváz, karbon villa, 2x9-es Ultegra szettel, Shimano WH-R-500 kerekekkel) valami förmedvén Acor fékekkel, ami mindig elállítódott. Aztán voltak kisebb változások, fékváltókar-csere, fék-csere, majd relatíve olcsón vettem egy régi Trek karbon vázszettet (ha valaki emlékszik a US Postal matricás bringákra Armstrong idejéből, na ez olyan volt). Erre raktam át az alkatrészeket, közben persze ez is változott, lett rajta 3x10 a 2x9 helyett és Fulcrum Racing 5 kerekeket kapott, és nagyjából a Covid kirobbanása után nem sokkal határoztam el magam, hogy most akkor új bringa lesz. Addigra már Trek-sznobbá váltam (nagyon megszerettem ezt a Trek vázat, eszméletlen stabil cucc), úgyhogy ha már sok pénzt kiadok, akkor Trek lesz az új is. Egy Trek Emonda SL5 Disc lett végül is, a régi Treket pedig eladtam.
Nem bántam meg a cserét, eddig minden tökéletes rajta. Kicsit kisebb is, mint a régi volt (az 56-os volt, ez 54-es), és ez jobb méret nekem. -
Friczy
senior tag
válasz Ringman #246178 üzenetére
A közelséget azzal tudod állítani, a párhuzamosságot már nem. Ha meg az nem jó, szintén okozhat problémát, ráadásul a pofa is félrekopik, és a fékhatás sem lesz a legjobb. A BB7-nél azt csináltam, hogy elsőre a féknyereg csavarjait meglazítva két oldalról rászorítottam a tárcsára, utána meghúztam a féknyereg csavarjait, és utána szabályoztam be a két oldalról a távolságot a gyári előírás szerint.
-
Friczy
senior tag
válasz Csokicsibesz #246267 üzenetére
Annak se mindegyik változatán, tudtommal abból is van solar és nem solar, ahogy a 1040-nél is.
530-at, 540-et nem ismerem tapasztalatból, nekem az 1000-es sorozatból van most már a harmadik darab. Üzemidőben az 1000 és az 1030 közt meglehetősen nagy javulás volt, az 1000-nél hosszabb, egész napos túrákon figyelni kellett, hogy hosszabb megállásoknál alvó módba tegyem (aztán persze többször elfelejtettem visszakapcsolni) vagy tegyek fel egy powerbankot mellé, mindez már egy Bp-Siófok távon is szükséges lehetett. A 1030-nál már ezzel nem kellett foglalkozni, az egyszer merült le útközben, szerintem amiatt, mert úgy tettem zsebre, hogy nem kapcsoltam le, és az érintőképernyő azt hitte, hogy nyomkodom Annál már nem foglalkoztam azzal, hogy kikapcsolgassam megállásnál. Mindezt külső érzékelő nékül, viszont jellemzően bekapcsolt navigációval, extra energiatakarékossági funkciók nélkül.Összehasonlítási alapnak talán a Garmin saját adatai hasznosak lehetnek, az 1000-esre 15 órát, az 1030-ra 20 órát adtak meg. Az 530-ra a gyári adat szintén 20 óra, ha a Garmin egyformán 'hazudik' a specifikációban, akkor a 1030-hoz hasonló jellegű üzemidőre számíthatsz, ami nálam simán bírta a napot.
-
Friczy
senior tag
válasz Maximum1 #246365 üzenetére
Egy új bringa csodákra képes, amikor huszonvalahány éve elhatároztam, hogy rendszeresen bringázni fogok, és vettem egy trekkinget, az első évben nem győztem sajnálkozni, hogy augusztus végén egy baleset miatt le kellett állnom, pedig meglehetett volna akár a 2000 km is abban az évben. Azóta nem volt év, hogy olyan keveset mentem volna A régebbi bringával megtett teljesítmény nem feltétlenül irányadó.
-
Friczy
senior tag
válasz Speedy007 #246505 üzenetére
Ez a Timeless tools nekem nagyon hasonlónak tűnik a kép alapján, mint az Aldis (és ha jól tudom, a Lidl is ugyanilyen). Aldist használok, nekem megfelel. Kép alapján a Menabo kevésbé tűnik jónak (érdekes a felfogatása, és ez alapján nem látom, hogy a szerelés magassága állítható lenne rajta).
-
Friczy
senior tag
válasz chubby2o6 #246548 üzenetére
Ha a rendőr bele akar kötni a prizmahiányba, akkor ebbe is bele tud, mert tudtommal már két küllőprizma kell Szívből utálom a küllőprizmát, helyette vényvisszaverő cső van néhány küllőn (tudom, az is muglis, de nekem nem számít), illetve két bringámon reflexcsíkos gumi van (plusz a küllőre húzott vacak). Ha a rendőr beleköt, jelentsen fel, aztán majd a szabálysértési előadóval tárgyalok, neki meg marad a papírmunka, szerintem ennyiért nem vállalná be. (eddig még nem került rá sor, hogy kipróbáljam)
-
Friczy
senior tag
válasz Ringman #246551 üzenetére
Gyakorlatilag viszont elvileg sem
g) legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy az ENSZ-EGB 88. sz. előírásának megfelelő gumiabroncsokon.
[link] -
Friczy
senior tag
válasz Maximum1 #246585 üzenetére
Szó sincs paráról, ez csak egy lehetőség. Mellesleg olvastam olyan történeteket, hogy fényes nappal országúti bringás versenyzőt (edzőkörön) büntettek, mert nem volt lámpája. Szóval ugyan ritkán, de előfordul, hogy a rendőr szórakozik, erre utaltam.
Viszont ez a küllőprizma mizéria nem teljesen hülyeség, a láthatóság fontos, tehát én nem problémázok azon, hogy fényvisszaverő kell a kerékre. Mindössze azt szeretném, hogy az ne kötelezően küllőprizma legyen. Az említett küllőre húzható cső gyakorlatilag ugyanazt biztosítja, akár be is tehetnék a rendeletbe, ahogy bekerült a reflexcsíkos gumi is (az se volt elegendő régen). -
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #246611 üzenetére
Piroson egyébként sem éri meg átmenni.
Többnyire Van olyan hely, ahol viszont igen. Persze mindig ésszel, mint minden szabálytalan dolgot. Adott pl. [link] ez a kereszteződés (Vágóhíd utca eleje, IX. kerület)
Kerékpársáv van, ami gyakorlatilag közvetlen a kereszteződés után megszűnik, ráadásul többnyire a kereszteződés után autók is parkolnak, tehát mindenképpen beljebb kell majd húzódni. A kerékpáros lámpa egyszerre vált zöldre, mint az autós. A zöldre váltás előtt van egy lámpafázis, amikor a gyalogos lámpa (a képen látható) zöldre vált, ezzel egyidejűleg ugyanennek az iránynak a balra kanyarodó sávja zöldet kap, más szabad jelzés ilyenkor a kereszteződésben nincs. Ha ilyenkor átmegyek a nekem piroson, akkor még időben tudok beljebb húzódni úgy, hogy nincs mellettem/mögöttem autó, amire figyelni kell, tehát ez esetben a pirosozás biztonságosabb.Biztos van más hasonló helyzet is, nekem ez a munkábajárós útvonalam része.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #246642 üzenetére
Nem is kell a kerékpárúton tekernem, ha van az út mellett.
Sajnos ebben tévedsz
54. § (1) * Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
11) * Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni.Ez a két bekezdés együtt eléggé egyértelművé teszi, hogy a kerékpárút, valamint a gyalog- és kerékpárút használata - amennyiben van.- kötelező. A gyalog- és kerékpárút esetén egy másik bekezdés opcionálissá teszi a használatot, ha a gyalogosforgalom sűrű, de a kerékpárút esetén nincs ilyen kivétel. Van még egyéb lehetőség, kijelölt kerékpáros nyom és társai, de az sem általános szabály.
Nekem se tetszik, és volt több olyan kezdeményezés, hogy töröljék el a kötelező használatot, de eddig mindig elvérzett, amikor a tényleges jogszabálymódosításhoz érkezett. Szóval a kerékpárutat - jogszabály szerint - kell használni.
-
Friczy
senior tag
válasz Khelben #246689 üzenetére
Ugyan már, engem ott is fel akart küldeni egy autós a kerékpárútra a Kerepesi úton, ahol nincs Mondtam neki, hogy nincs, azt mondta, hogy van. Sajnos nem értem rá, pedig szívesen fogadtam volna vele egy láda sörben Szóval Pista bá feje nem érdekel, sajnos ez az autós jóval fiatalabb volt, az ő fejét mondjuk a valósággal meg lehetett volna tömni
-
Friczy
senior tag
válasz RexpecT #246695 üzenetére
Amilyen minőségű kerékpárutak vannak, a többségén nehéz 30-cal menni. Van azért kivétel (kedvencem a Dunakeszi, na ott lehetne, ha egyedül mennék, de többnyire a párommal, így ez kissé korlátozza a sebességet
Gyalog- és kerékpárúton egyébként jogos a 20, amikor ott csámborognak rajta, persze nem kell teljesen komolyan venni, a lényeg, hogy figyelni kell.
-
Friczy
senior tag
válasz velizare #246728 üzenetére
Lovaskocsival vagy autóval azért nem használhatod, mert legálisan esélyed sincs odakerülni. Gyalogátkelőhely jellemzően járdákat köt össze, járdán pedig autó vagy egyéb közúti jármű nem közlekedhet. Kerékpár esetén viszont van egy-két olyan eset, amikor a kerékpár legálisan mehet a járdán. (gyalog- és kerékpárút, ahol az átvezetést nem kerékpárutas átvezetéssel oldották meg - személy szerint büntetném, aki ilyet csinál -, kerékpárközlekedésre alkalmatlan állapotban lévő úttest, valamint főútvonal melletti járdán 12 év alatti gyerek).
Tehát nem arról van szó, aki amúgy is szabálytalanul a jrádán közlekedik, hanem arról, aki szabályosan. Ilyenkor semmi ok nincs arra, hogy ne tekerve haladjon tovább a gyalogátkelőhelyen, és ezt nem is tiltja egyetlen szabály sem a KRESZben.
-
Friczy
senior tag
válasz Csokicsibesz #246764 üzenetére
Na akkor megszólal egy MAMIL
Nyilvánvaló, hogy bringás ruhában kényelmesebb bringázni, mint utcaiban, még rövid távon, közlekedésre is. Országúton közlekedőként nekem az országúti bringásmezek váltak be, ebből táraztam be jó sokat. Szerintem teljesen természetes, hogy ezt veszem fel akkor is, ha csak közlekedési célból megyek, vagy túrázom. És olyankor bizony ha úgy jön ki, a bringautat használom, néha ebike-on is Hogy másként kéne tennem szerinted?
Eredeti mezem ugyan nincs, csak replika, de szerintem nagy különbség külső szemlélő számára nincs. -
Friczy
senior tag
válasz zsamiatt #246815 üzenetére
Ne légy naiv. Az autósok túlnyomó részének van jogosítványa (elvileg 100% kéne legyen), ennek ellenére akkora marhaságokat szoktak mondani a szabályokról, hogy elképesztő. És itt és most nem arról van szó, hogy ebből mit tartanak be. Szóval azt feltételezheted, hogy nem ismeri a szabályokat, de jó esélllyel nem azért, mert nincs jogsija, hanem annak ellenére, hogy van jogsija.
-
Friczy
senior tag
válasz Foose #246826 üzenetére
A kétsebességes agyváltótól ne várj túl sokat. Innentől kezdve attól függ, melyik város. Szegeden jó lehet, Sopronban kevésbé Persze attól is függ a dolog, hogy mi az agyváltó áttételaránya, de az a két-három sebességesnél nem szokott túl nagy lenni.
Nekem szinte mindegyik bringám merev vázas, nekem a váz nem lenne gond, de különbőzőek vagyunk. -
Friczy
senior tag
válasz Foose #246833 üzenetére
Ha jól vettem ki a leírásodból, ez az SRAM Automatix nevű váltó, magától vált nagyjából 15 km/h sebességnél a két fokozat közt (ez a határ szétszedés után állítható), kb 1:1,3 áttételarány, szóval nem túl nagy átfogás. Sík vidékre jó lehet, tehát ha nem mész nagyon messzire, akkor nem lesz vele gondod. Egy jó szíjhajtás + agyváltó elég kellemes holmi, minimális karbantartást igényel, tartós darab. Ha az ár megfelel, akkor vedd meg.
Cserélni nem annyira egyszerű, mert agyváltó esetén át kell fűzetni a kereket, de azért nem is ördöngösség.
-
Friczy
senior tag
válasz andrisbandi #247285 üzenetére
Van kivétel, csak ritka. Nekem sikerült rendelni az e-bike-hoz ún 'booster' kitet, ez egy plusz akkutartó. De elég nehéz volt találni olyan boltot, amelyik tényleg szállít ide.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #247512 üzenetére
Bármely közös gyalog- és kerékpárút olyan hely, ahol bizony a te szóhasználatoddal pórázon kell vinni a gyereket. Ahogy a kerékpárosnak is figyelni kell a gyalogosra, úgy fordítva is. Nem véletlenül van benne a KRESZ-ben, hogy a kerékpáros nem veszélyeztetheti a gyalogost a gyalog- és kerékpárúton, de az is benne van, hogy a gyalogos nem akadályozhatja és veszélyeztetheti a kerékpárost.
-
Friczy
senior tag
válasz Zoliwrc #247598 üzenetére
Van benne izommunka. Természetesen függ a rásegítés fokozatától, de van. A sajátomat eddig még nem használtam a leggyengébb fokozat felett, ettől függetlenül még azon is el lehet fáradni.
Számomra (aszfalton) az ebike egy kényelmes közlekedési eszköz, ami unalmasabb, mint a hagyományos, de pl. a téli időszakban, amikor semmiképp nem szerettem volna megizzadni (hogy aztán rám hűljön az izzadt ruha), jól jött. Ugyanakkor nézelődni, tájat nézni, stb. kellemes, nem túl fárasztó időtöltés. De pl. a páromnak már nélkülözhetetlen, amikor még a hagyományos bringája volt, ő kifulladt, én meg folyamatosan vártam rá. Mióta e-bike-ja van, ismét tudunk többet együtt menni (bár még mindig lassú ).
-
Friczy
senior tag
válasz SirRasor #247682 üzenetére
Ezt lehet, hogy olyan ember állította, akit a boltok szponzorálnak
Lánc és hátsó lánckerék egyben cseréje még rendben van, de tapasztalatom szerint az első lánckerék lassabban kopik, általában egy sorcserét simán túlél, szerencsés esetben kettőt is.A három részből (lánc, hátsó sor, első lánckerék) a lánc kopik leggyorsabban, emiatt én korábban is kát láncot forgattam, 400 km-enkénti váltással, így két lánc-egy hátsó sor egyidejű cseréjével megúsztam a kopásokat,mest (egyelőre a gravelen) próbáltam ki, hogy amikor a (két) lánc elérte az 50%-os nyúlást, vettem két új láncot, félrtetettem a kopottakat, majd ha a mostaniak elérik a 75%-ot, akkor azok mennek a kukába, és a helyükre felteszem a most félretetteket, így remélhetőleg négy lánc-egy sor lesz a csere. Majd kiderül, hogy ez a módszer beválik-e. Első lánckereket meg ráérek majd akkor cserélni, ha ugrik rajta az új lánc.
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #247706 üzenetére
Hetente sajnos nem szokott összejönni 400 km. A jobb időszakomban kb. 8000 km/év volt, mostanában nem számolom. Négy biciklit használok, mikor melyiket, semmi kedvem ezeket még összesíteni is
De természetesen a csere azt jelenti, hogy megy vissza a korábbi.
A 15k egy láncra szép eredmény, nekem többnyire 15k jön össze a két lánccal. -
Friczy
senior tag
válasz parandroid #247708 üzenetére
Szerintem nem. Nálam ilyenkor ez karbantartási ciklus is, leszedem a láncot, felrakom a másikat, letakarítom és beolajozom a leszedettet, aztán az megvárja, míg újra felkerül.
-
Friczy
senior tag
válasz MPowerPH #247732 üzenetére
Én nem láttam értelmét eddig a minimális rásegítésnél erősebb fokozat használatának. Az is épp eleget tol (így nagyjából kétszerese a teljesítmény, mint motor nélkül, persze némileg lejön az, hogy nehezebb). Nem szoktam úgy sem beleizzadni a ruhába, pont emiatt használtam a hidegebb időben, akkor nem jó megizzadni, és esetleg visszahűlni. Ezen kívül arra jó volt, hogy ne kelljen a hidegben szájon át lélegezni. Aztán hogy jött a jobb idő, visszaálltam a hagyományosra, sokkal 'bringásabb' érzés
-
Friczy
senior tag
válasz Csokicsibesz #247798 üzenetére
Gravelt inkább a cyclocross endurance változatának mondanám, legalábbis felépítés szempontjából. De végül is a cyclocross is országútiból indult ki, tehát nagyjából stimmel.
Én korábban a fitnesszből alakítottam ki hasonlót (Merida Speeder átalakítva országúti kormányossá), nekem nem annyira gravel kellett, hanem egy számomra ideális túrázós bringa, sárvédővel, csomagtartóval súlyosbítva, viszont országúti kormánnyal. Létezik ilyen kategória touring bike néven, nagyon drágán. Aztán kitalálták a gravelt, ami nagyon hasonló ehhez, illetve a Cube a Nuroad terméksorban kifejezetten ilyet is gyárt, csak épp gravelként előadva, mert most az a menő. Én erre cseréltem le a Meridát négy éve, azóta mindössze gumit cseréltem rajta, mert a gyári gumi nem bizonyult jónak (na meg láncot a kopás miatt), egyébként ideális.
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #248398 üzenetére
Szoktam szerkeszteni, Komoot oldalt használom tervezésre, a Garminhoz meg van külön Komoot alkalmazás így ha kész, csak át kell dobni a GPS-re. Nem szokta elrontani a neveket.
Azt azért próbáld ki, hogy ékezet nélkül nevezed el az utakat, hátha az kavar be. Bár nekem mostanában nem szokott gondom lenni az ékezetes nevekkel sem. -
Friczy
senior tag
válasz ZavaBalazs #248465 üzenetére
9 és 10 sebességes KMC patentszemeket én is simán kézzel szedtem szét, aztán a 11 sebességeseket még összerakni is alig tudtam, nem hogy szétszedni.
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #248473 üzenetére
Én az utóbbi időben évente legalább egyszer megtettem a Budapest-Balaton távot oda és vissza is. Szép a BuBa etyeki szakasza, de eszem ágában sem lenne arra indulni, ha a Balaton a célom, inkább megyek a 7-esen Fehérvárig. Fehérvár után már megfelelő az út (eltekintve a Kőszárhegy-Polgárdi közti botrányos útszakasztól), de egy 130 km-es útba nem akarok beletenni +20 km-t meg néhány száz méternyi plusz szintet, főleg, ha meg vagyok pakolva csomagokkal.
-
Friczy
senior tag
válasz Napfénysüti #248505 üzenetére
A kész végig csak annyit jelent, hogy eddig Balatonrendesnél volt egy rövid szakasz, ahol egyáltalán nem volt, ott csak a 71-esen lehetett menni. Most azt a szakaszt is megcsinálták. Attól szerintem a Keszthely környéki aszfaltgyűrődések még köszönik, jól vannak.
-
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #248587 üzenetére
Én mindig a bal lábbal lépek ki és be leálláskor, általában amikor egy rövidebb útra megyek, és nem szállok le a bicikliről, akkor induláskor becsatolom a jobb lábam, aztán az becsatolva marad az út végéig, a bal lábbal meg minden megálláskor lelépek. Természetes, hogy az kopik jobban (a stopli és a pedál is), így az lesz kotyogósabb is idővel.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Az iPhone 15 volt a legkelendőbb készülék 2024 Q3-ban
- Ingatlanos topic!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Horgász topik
- Mostantól biztosan nem kaphat modernebb AI lapkákat Kína a TSMC-től
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest