- iPhone topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Netfone
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
- Térerő gondok, tapasztalatok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz arcitec #217481 üzenetére
Azért azt látom, hogy elférek-e akkor is ha kacsázik, meg látni előtte, hogy valaki egyenesen tud menni, vagy nem. Illetve nézem azt is, hogy mi van ő előtte, ha kerülnie kell valamit, akkor megvárom (ezekhez utol se kell érni, látok én 100 méterre is előre).
A csengő amúgy több embert bezavar, mert egyrészt "jajj jönnek", ha meg csak jelzel, hogy "figyelj, el fogok haladni melletted", akkor meg néha megsértődik, mert azt hiszi azért csengetsz, mert útban van.
Másik kedvenc az egymás mellett bicikliző ÉS hátra nem néző emberek, akiknek ha szólsz, akkor a bal oldali (általában vezérhím) elkezd fékezni, hogy besoroljon a másik mögé(!), aki szintén már csak gurul, mert jajj, nem férnek el tőlünk. Aki bal oldalon megy, az vegye a fáradtságot, ilyenkor tegye bele azt a pár wattot/zserbót és álljon be elé, a jobboldali meg segítheti a gurulással a besorolást.
De ez egy embertípus, ő ott van, ő annyira, akkor ér rá, ahogy neki jó, a többi tötymörgő mazsola, aki gyorsabb, az meg ugye minek versenyez a bringaúton.
(Autóval ugyanez, valamikor x50-x70 tempóval halad a nép a pályán, mégis ki tudnak menni a külsőbe, de ha a Balcsira kell menni, akkor aztán senki ne menjen 20-szal többel, még ha a külső sáv üres is.)MPower: a csengő csúnya (igen, a Knog is) és zörög(het) terepen. +1 a hangos agyra, én sokszor racsnizok direkt, hogy hallják, pedig nem is olyan hangos a Fulcrum. De általában elég.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
MPowerPH
félisten
válasz arcitec #217562 üzenetére
Csak elcelodes volt, nem szoktam nezni az achievement szekciot. Legalabbis nem olyan szemmel. Maximum azert, ha eppen tudom, hogy hol nyomtam meg kemenyebben, akkor ranezek, hogy ott volt e szegmens, es ha igen, akkor mennyire voltam sz@r vagy eppen jo.
Sajat statomat meg Garminban nezem, mas nem nagyon erdekel.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz arcitec #217562 üzenetére
Már régóta van, de az userek gyakran nem hajlandóak a tekeréseket átállítani ride-ról e-bike ride-ra, van aki még büszke is rá, hogy e-bike bringával KOM-okat szerez és harcol érte. Pedig lehet külön e-bike szegmenseket is csinálni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz arcitec #217579 üzenetére
Én is kentem eddig Mosás után gondoltam rá kérdek.
Azt a kérdéses hátsóváltó fém rész Már lecsiszoltam Pontosabban csiszoltam le belőle meglátjuk. Rugó nem Tört el.
----
Itt járok az integrált hajtómű leszedése érnél a lánckereket meg akarom pucolni Ahhoz meg le kell szedjem.
Én megmondom őszintén Már nem emlékszem mivel húztam be ezt a középső nagy ,sok csillag ágyazati fekete csavart vagy csak kézzel húztam... de kulcsom nincs hozzá. Jól gondolom hogy ezt is Ki kell csavarni hogy le tudjam húzni a hajtóművet igaz?
vagy elég a két fém csavart kicsavarni? -
jjeahh
nagyúr
válasz arcitec #218117 üzenetére
Sok embertől hallom az olyan kifogásokat, akik még nem használtak hosszú távon spd-t, hogy:
"sokszor kell kicsatoljak, ezért nem való nekem spd" - És? Ha gyakran ki kell csatolj, gyakran kicsatolsz . Ha megszoktad, semmivel nem bonyolultabb kicsatolni, mint lapos pedálról letenni a lábad.
"nincs kedvem eldőlni, elesni" - csak az elején dőlsz el párszor, amit nem neveznék egy nagy esésnek, de az is előfordulhat, hogy soha nem esel vele vele. Viszont ha egyáltalán nem akarsz az elején sem esni, kezdésnek ott az 56-os stopli, amivel garantáltan nem fogsz eldőlni, szal innentől ez a kijelentés is érvénytelen.
"terepen veszélyes" - miért is? Ha bármikor lazán kicsatolsz, ugyanúgy leteszed róla a lábad, mint platform pedálról, akkor miért veszélyesebb? Sőt, biztonságosabb, mert rázós terepen nem esik le róla a lábad és a tüskék sem hasítják fel a bőrt a vádlidon.
Van, akinek tényleg nem való spd, pl. aki trükköket tanulna, mondjuk manual, egykerekezés, endo stb, vagy aki városi bringát hajt "civil" ruhában és nem húzhat bringás cipőt. De a fenti kijelentések csak kifogások, semmi értelmük. Kezdő spd-s haverom is, amikor először eldőlt, a másik haver rögtön kijelentette, hogy "na, nekem ezért nem kell becsatolós!". Hiába magyaráztam neki, hogy ha nem akar esni, létezik tanuló stopli, mert az már süket fülekre talált.
MPowerPH: márkás cipők is vannak olcsón, Shimano MT3 és társait gyakran leárazzák 30 euró környékére.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
andrisbandi
őstag
válasz arcitec #218874 üzenetére
GARMIN Varia hátsó View Radar RTL515 felhasználói kézikönyv
A Varia RDU Device Tones beállítása
- A hangok bekapcsolásához nyomja meg az eszköz gombot.
- A hangok kikapcsolásához nyomja meg ismét az eszköz gombot.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gaben92
őstag
válasz arcitec #218879 üzenetére
Abus “A” végződésű lakatjaiban van beépített. K.rva hangos, mozgásra aktiválódik. Nekem egy Bordo 6000A van, az simán aktiválódik automatán mikor bedugod teljesen (kétféleképp lehet zárni, riasztva és riasztás nélkül, hogy szállításkor se csússzon szét) de van még a böhöm nagy 6500-as is (2kg felett), azt már BT-n kell aktiválni, és van 2 fajta U lakatjuk is (egy kicsi, egy nagy) riasztóval.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #219041 üzenetére
Szerintem mindenképp az alsót mely egyben az alátámasztása is a nyeregnek. Sok esetben a felső sokkal kisebb, így ahhoz igazítva pl. hátul már a pálca görbülete miatt alátámasztás nélkül maradna a nyereg egy része.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz arcitec #219041 üzenetére
én vennék egy 20-25 mm-rel hátratolt (setback) nyeregcsövet, a derekad/hátad is meg fogja köszönni, különösen ha karbonra váltasz.
---
ez ugye vicces, mert ha csak azt néznéd, hogy a csík jó helyen lenne, akkor egy rövidebb átfogású nyeregcsőnél jobban hátratolhatnád, ami nyilván nem jó -
RexpecT
addikt
válasz arcitec #219295 üzenetére
Persze, ez mindig adott. Ott van az oldalukon a tavalyi útvonal, sőt idén márciusban már módosítottak valamit a tavalyin, az is elérhető.
itouchfan:
Szerintem lesz majd rá valami akció, ha ennyire kevés nevező lesz, bár az jó kérdés, hogy a már nevezettek mennyire fogják a fogukat szívni emiatt.
Nőnapkor pl. 20% kedvezmény volt a nőknek úgy rémlik. -
Gaben92
őstag
válasz arcitec #219318 üzenetére
Az nem rendes normál használat akkor.
Ezeken a váltókon van egy úgynevezett "kuplung", amit csak akkor kell kikapcsolni ha kiveszed a kereket mert olyankor sokkal könnyebben mozog a kanál. Normál használatban annak bekapcsolva kellene, hogy legyen.
Itt egy videó arról, hogy mire is jó pontosan: [link]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz arcitec #219323 üzenetére
A kar mindkét oldalán van egy felirat, hogy OFF/ON. Amelyik látszik, olyan állásban van. Első képen látszik is a tetején az OFF felirat.
Clutch a hivatalos neve és arra szolgál, hogy feszesen tartsa a láncot olyan helyzetekben ahol az inercia ellene dolgozik. Videóban látszik is szépen a két leginkább use-case, mikor a hátsó kerék leérkezik és megindul a kanál lefelé, a lánc meg mindenfelé, illetve mikor megállsz a tekeréssel de a lánc még azért menne előre, meglazul, aztán a kanál visszarántja. Segít abban, hogy a lánc ne verje szét a láncvillát, illetve laza lánc okozta leesést gátol meg. Káros hatása is pont ennyi van ha offban van. Nagyobb eséllyel vered szét a láncvillát és nagyobb eséllyel esik le a lánc ha keményen nyomod. Szóval inkább mondanám azt, hogy "nem érvényesülnek a pozitív hatásai". Magának a váltónak nem lesz miatta baja.
"néztem bele a láncvonalba mikor görbítgettem helyre a váltófület"
Lehet pont ezért nem vetted észre. Már visszagörbítetted egyenesebbre a gyárinál is. Vagy, hogy egy klasszikussal éljek: [link]If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
fulton
addikt
válasz arcitec #219408 üzenetére
A kazettát ha leszedem, annak a csapágyaihoz lehet tf2 teflonos sprével kenni? vagy próbáljam meg rájutatatni a shimano zsirt?
Megéri am ezt a kazettát brigéciolba tenni? márha szétszedem a hátsó agyat azt is levenném.
Egyébként nem kötelező ha csak a kónuszt akarom megtisztítani levenni magát a kazettát igaz?[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz arcitec #219408 üzenetére
Ahogy én észrevettem a legtöbb gyártó a kerekeken spórol. Amit linkeltél gépet azon ott figyeg a teljes XT groupset, a kerékagyakat viszont kispórolták. Ettől függetlenül nem annyira egyszerű a dolog, hogy a kónuszos szar, az ipari jó. Én például a mostani ipari csapágyas agyat ha cserélni kéne hamarabb vennék kónuszos Shimano-t mint mégegyszer ugyanilyet.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #219620 üzenetére
Az chamfering és nem error hanem feature. [link]
Gaben kollégánál sem ezt a rézsű vágást gondoltam hibának, én azokra a vágás és ütésnyomokra gondoltam amik látszanak egyik-másik láncszemen.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz arcitec #220651 üzenetére
Ha bicikliutat is visz át az a zebra, akkor nem kell leszállni a bicikliről, és tolni. Kereszteződésnél meg nem véletlenül tervezik a csak lépesben jobbra kanyarodás előírását - teherautókra, buszokra már érvényes nálunk.
Amúgy én biciklisként a körforgalmaknál fosok mindig, inkább mennék az úton az autók között, bár úgyis kihajt elém szinte mindenki, akkor is, ha bőven benne vagyok a körforgalomban, de aki meg kifelé hajt a körforgalomból, az meg szinte soha nem adja meg az elsőbbséget az átkelni akaróknak, lehet ott akármilyen tábla, vagy járdasziget, vagy figyelmeztető felfestés (felénk jellemzően pirosra festett út, kurva nagy ráfestett biciklis táblával). Amúgy védett útra kihajtóknál ugyanez a helyzet: valamiért az a fixa ideájuk, hogy neki csak a többi autónak kell elsőbbséget adnia, a bicikliútnak, meg a gyalogosoknak nem. Sőt, a legjobb, ha a bicikliúton keresztben áll meg, amíg körülnéz, meg elsőbbséget ad.
Ringman, jobbulást, és üdv a klubban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #220651 üzenetére
Minősítettem én valahol az outisokat?! Nem tudok róla.
Más... egy utolsó szösszenet a városi vaddisznókilövéses mizériáról, vagyis a nyilvánvalóan érdekvezérelt média generált hsiztéria és ami mögötte van. [link]
Fall-N... kb. én is azzal a különbséggel, hogy ha elsőbbséget adnak akkor féllábbal kicsatolok és lassan mintegy átrollerezek, vagyis nem szállok le teljesen a bringa mellé sétálni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz arcitec #220973 üzenetére
Tudom, de így jó az nekem . Fórumon nagyon divatos a vízmérték, a nyereg középre tolása, de a valóságban azt személyre lehet szabni . Elég végignézni a world cup xc bringákat, vannak elborult beállítások. Koppig előretolt dőlt nyergek, 45 fokos stucnik, trekking méretű kormányok stb. Olyant is láttam, hogy teljesen előretolt nyereggel hosszabb stucnit használnak lefelé fordítva kormánycsapágy porvédő nélkül, mert így jobban mászik a bringa. Ha ők mernek ilyenekkel kisérletezni, és is megengedhetek magamnak egy fél foknyi nyereg dőlést
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz arcitec #221033 üzenetére
Mert egy marha vagyok, és szeretem a kihívásokat De legközelebb félreállok, lett volna fedett buszmegálló. Nyilván az esődzsekiket sem ömlő esőre tervezték.
andrisbandi: köszi, de ILYENEM van. Ez szellőzik is a hátán. Nem jó full műanyagba öltözni, mert akkor meg az izzadságodban úszol.
Hasaggymeg: de így meg a funkciója nem az igazi... a fejedről lefolyik a víz, be a nyakadhoz. Kicsit lassabban, de ugyanúgy vizes leszel felül is. Vagy a sisakra kéne húzni esővédőt? Olyan is van.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Lacerta
aktív tag
válasz arcitec #221226 üzenetére
Pont ez a baj, hogy a "mennyit kér a szervezet" az nem azonos azzal, hogy "szomjas vagyok-e?". Az éhség az figyelmeztetés. A szomjúság vészjelzés.
A civilizált világban az emberek nagy része folyamatosan dehidratált. Nem én találtam ki.Nem akarok ezen vitatkozni, akinek kényelmes, hogy ritkán kell időt tölteni az ivással és a pisiléssel, és nem zavarja, hogy koppan a fajanszon a vizelete, az éljen így.
Mindenki maga rendelkezik a veséje, hólyagja, keringési rendszere fölött, úgy teszi tönkre, ahogy neki tetszik.
Ha nem lenne ez a hülye migrénes hajlamom, valószínű én sem figyelnék oda.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz arcitec #221232 üzenetére
Erre nem reagáltam.
Bringa szállító: A Thule a legjobb. Arra azért figyelj , hogy a linkeltnél 1 bringa max 20kg lehet,
az össz. súly meg 60kg. Egy Thule az max. / bringa 24kg. Most lehet nem, de később pl egy E-bike-nál már számíthat...Hiába a Thule a legjobb ha nincs 4-es összecsuhatójuk. Sőt egyáltalán 4-esük is csak akasztósban van. Ezt már csekkoltam.
A három szempontból kettőnek tehát mindjárt nem felel meg.
Nem valószínű hogy valaha lesz e-bike a családban. Ha meg igen, akkor futja majd másik tartóra is. -
Lacerta
aktív tag
válasz arcitec #221251 üzenetére
Ezek 3+1-esek, csak mondom.
És a t*köm se akar adapterezni. Persze ezt nem mondtam előre.Szóval nem az a kérdés, hogy mit vegyek, mert ezeket a köröröket már megfutottam. Szeretem a Thulét, a bicajos gyerekülésem is az, de nem gyárt olyat, amilyet szeretnék, ezt nem lehet szépíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz arcitec #221269 üzenetére
Hát izé, a Thulét nem látom, hanyadik másodpercnél rángatják meg úgy erőből 4 bicajjal, mint a Buzz Racket.
Igazából elég óvatosan nyúlkál hozzá a csóka.Az XT3 egyébként sem összecsukható, tehát innen megmondva is biztos, hogy mint rendszer, merevebb. De almát a körtével ne hasonlítsunk, egy mozgatható rendszer mindig rugalmasabb lesz, mindegy, mi van ráírva.
A madzag kedves figyelmesség/biztonsági feature, és más gyártók is alkalmazzák. Vagy a bicajokat húzod össze vele, vagy ha sz*r úton mész, akkor rázárod a hátsó ajtót, és kevésbé leng a horgodon az a sok Newtonméter. Egyébként nem létszükséglet.
A Thulénak is van ugyanilyenje, csak azt nem adják alapból a tartóhoz, hanem külön kell érte tejelned. Ezt az üzleti modellt bizony még tanulniuk kell a keleti népeknek.A pedálos döntés továbbra is jobban tetszik a Thuléban, de a 3+1 olyan kompromisszum, amit nem bír el a sznobériám közel dupla pénzért.
És még mindig szeretem a Thulét, de nem mindenáron.[ Szerkesztve ]