Hirdetés
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Mobil flották
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Nem volt meglepődés, hiszen a többség (pontosabban a hangosak) véleménye számít egy közösségben, és az a "normális", vagyis elfogadott. Néha fontosabb a ki mondja, mint a mit mond, az internet pedig csak felerősíti ezt. Függetlenül attól, hogy mi a téma, vagy kinek van "igaza" (= a hangosak mellé beálló többségnek).
Idegesítő 'szkalapnak gondolnak, és amúgy mit tagadjam, sokszor az is vagyok, de ha nem én vagyok az aktuális lábtörlő, akkor lesz más az. Vannak, akik feladják magukat a beilleszkedésért, vannak, akiknek jó a természete és könnyen elfogadják őket, és vannak az idegesítő emberek, akiket lehet feszkó levezetésnek használni. Ha egy népszerű valakit tette volna fel a kérdést, amit én, egész más vita folyna, esetleg érvek mentén. Nálam ez csak egy lábtörlés - belém. És egy oktatás, hogy magamnak köszönhetem.
Ez igaz, de - és ezt nem valami csakazértis hülyeség miatt mondom - ez vagyok én, ez leszek én, és bár az egyik "hangos" kolléga szerint megsértődök, lófaszt. Csomót tanulok tőletek, többetek véleményét kifejezetten kedvelem, értékelem aki normálisan áll hozzám, a rugdalózókat meg nem veszem komolyan. Ha népszerű akarnék lenni, tudnám ki alá kell adni a lovat, de semmi kedvem szerepet játszani egy internetes közösségben azért, hogy virtuálisan népszerű avatar legyek. Ez olyan, mint a virtuális pénzen vett virtuális otthon egy netes játékban. -
Tin
veterán
válasz 6030D #258239 üzenetére
Nem hülyéztem le senkit. Annyit mondtam az elején, hogy gyanús, és hogy taktika volt az eddigi visszafogottság, csak most nem volt előtte Pogacar segge, amihez igazodhat, hogy ne legyen gyanúsan jobb, most meg beleadott mindent, és ennyit tud. Mindegy, hogy önerő, szer vagy technikai segítség (tudom, röntgen). Az is lehet, hogy mindenki más nem adott bele mindent, de azok az idők meg túl közel vannak egymáshoz, és nehéz mindenkinek 85%-on közel azonos eredményt kihozni.
Lefordítva: azt mondtam, lehet, hogy valaki fingott, most ott tartunk, hogy összeszartam magam. Mert így egyszerűbb volt félrecsúsztatni a sztorit, hogy lehessen valaki, akin elverjük.
Nem tudom amúgy minek hozunk ki ennyit ebből. A többség abban akar hinni, hogy itt minden tiszta, én meg valamivel inkább tendálok affelé, hogy talán nem. Kiderülni úgyse fog, és az indulók nagy része annyi melót beletesz ebbe, hogy bárki megérdemli a győzelmet, de ezt is mondtam már.
Részemről rég lezárhatjuk, jöhet egy Csepel fikázás, vagy egy újabb tej-kör a változatosság kedvéért. Vagy gyömöszölhetünk engem meg egy darabig, nekem az is jó.
-
Tin
veterán
válasz itouchfan #258245 üzenetére
Értettem elsőre is, de ha azt mondod, hogy csak az nyilvánulhat meg, aki letett már valamit az asztalra, azzal megölöd az új vélemények lehetőségét, hiszen az emberek egymáshoz fognak igazodni, vagyis ez egyneművé teszi a közösséget. Erre írtam, hogy mitől lenne más _ugyanaz_ a vélemény egy olyantól, aki megüti a te "szinted".
Nem a véleményemmel van bajod, hanem a személyemmel. De ezt el tudom fogadni, remélem egyszer majd megváltozik, vagy ha nem, úgy is jó. -
Tin
veterán
Pár videót néztem róla én is, jónak tűnik. Bár én onnan közelítettem meg, hogy valaki kell, ami trackel és kezel szenzorokat, plusz van benne valódi navigáció, és azok közül messze ez a legolcsóbb - ha meg jön belőle új modell, az úgyis drágább lesz. Számomra az a szint, ami tudásban megfelelne, az a 400€ árkategória, azt meg kicsit sokallottam, de így, hogy ez féláron van, legjobb.
Az akku miatt én nem aggódom, szerintem az maximum egy városi futárnak okozhat problémát. Ha 8 óra feletti útra mész, akkor nem fogsz percenként kanyarogni, és valószínűleg a mérési adatokat sem nézni, szóval ott bekapcsolod a batter save mode-ot, és mész kikapcsolt kijelzővel. Úgyis visszakapcsolja a navigáció a kanyarok előtt a képernyőt, szóval nem maradsz le semmiről. De szerintem ezt amúgy is csak az út végén érdemes aktiválni, vagy egy olyan szakaszon, ahol biztosan nincs esemény, így az elején és a végén látsz mindent.
Meg azért vegyük hozzá ehhez, hogy hányszor tekersz egyben 8 órát. Évente párszor? Ott meg van oldva a helyzet vagy power bankkal, vagy pedig a battery save mode-al. Én pl. ilyen max 2 órákat megyek, és még ha majd elmegyek csak úgy kirándulgatni, azok sem lesznek pár óránál hosszabbak, időm sincs rá. Ha meg egyszer majd egész- vagy többnapos útra megyek, úgyis viszek hátizsákot, abban meg elfér egy powerbank.
Ha hetente mész 10-12 órás utakat, akkor ne ezt vedd, mert csak idegeskedni fogsz az üzemidő miatt. Ez a mobiloknál is megfigyelhető, hogy az ember akkor is mennyire előtérbe helyezi az akkuidőt, ha közben évente legfeljebb 3x kerül olyan helyzetbe, hogy esetleg lemerülhet a telefonja.
-
Tin
veterán
Ja amúgy találtam megoldást az akku parádra. Valami reddites posztban írták, és nem is hülyeség. Veszel egy kicsi és könnyű powerbankot, mondjuk 5000 mAh, azok ilyen 150g körül mennek, és vagy rágumizod a Karoo aljára, vagy pedig valami ehhez hasonló módon (a lámpa helyére) felfogatod. Aztán már csak egy nagyon rövid USB kábel kell, és máris van minimum 20 órányi használatod.
Nem tudom mi a legkisebb méretű powerbank, de ezt általában nem szokták számításba venni. Pedig vannak egész kicsik, könnyűek, igazából egy 3000 mAh-s mini powerbank is megduplázza a készülék akku-kapacitását, azt meg akárhova felrakhatod a vázra, mert könnyű. Például ez csak 98g.
#258437.LnB: persze hogy onnan, a gyártónál 60€-val drágább. bár most ők meg fél áron adják hozzá a HR szenzort, de akkor is.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #258480 üzenetére
Aki nem ért hozzá, annak egy lánc bontása, majd egy méretre szerelése, felrakása nem olyan egyszerű. Eleve kell egy láncbontó és esetleg egy patentszem fogó. Kétlem, hogy a boltban vett lánc pont jó hosszú lesz. És ha nem tudja, mennyire nyúlt meg, akkor egy nyúlásmérő meg akkor esetleg egy új kazetta is. Vagy összerakja és jó esetben csak ugrik, vagy elesik vele a felesége.
-
Tin
veterán
Majd kiderül, ahogy az is, hogy ezek nem újracsomagolt darabok-e, mert gyakorlatilag csak itt 200€, mindenhol máshol 260€, ami a gyártói akció.
Ha már van rendelésed, valószínűleg ki is küldik, maximum utánrendelik a gyártótól ha időközben kifogyott, és lesz egy kis késés.
6030D: Most ezen fog izgulni egész hétvégén.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
A piacgazdaság már csak ilyen... ha az ember észnél van, olcsón vásárol. Black Friday környékén durva akciók szoktak lenni, nyitott szemmel nagyon jó dolgokat lehet kifogni nagyon jó áron. Ezek a tartozékok meg mindig mindenhol drágák szoktak lenni pont azért, mert akinek kell, úgyis megveszi. Tavaly ősszel az egyik gyártó a hasonlóan 1€-s (de 30€-ért árult) tartozékait dobálta ki ilyen 5€ áron, ráadásul ingyen szállítással, amit nem is értek, hogy érte meg nekik (sehogy).
Ha kifut a Karoo2, ezeket potom áron meg tudod venni. Márpedig a nagy akció miatt sanszos, hogy érkezik a Karoo3, erre meg majd megszűnik az update is, de ez az ár akkor is annyira jó, hogy hasonló áron gyakorlatilag semmilyen másik bike computert nem éri meg megvenni.
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #258545 üzenetére
Ha az ár nem számítana, ki nem 1040 solart venne?
Rosszul tettem fel a kérdést: ha akármelyiket lehetne választani és megkapnád ingyen, ki nem a legdrágábbat kérné?
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz stickermajom #258548 üzenetére
Adok egy tippet: megrendeled, és aztán nézel utána. Lemondani és visszaküldeni később is lehet, akciósan venni viszont csak addig, amíg van belőle.
-
Tin
veterán
válasz dom1n0 #258550 üzenetére
Normál esetben igen, de akkor lemarad az ember az akciókról. Szerintem amúgy még egyszer sem kellett visszaküldenem semmi ilyen impulzus-vásárlást, mert úgyis eltart fél-1 napig a feldolgozás, szóval simán le tudom mondani még kiküldés előtt, ha úgy van. Viszont nem egyszer bántam meg utólag, hogy nem rendeltem meg valamit akciósan.
-
Tin
veterán
válasz dom1n0 #258553 üzenetére
Nálam az a gond hogy túl sokat agyalok, keresgélek, a tavalyi monitorvásárlásom kész kálvária volt, több mint fél év és a harmadik monitor lett jó. Az első kettő hibás volt, azért küldtem vissza. Szóval nálam se úgy van, hogy durrbele.
De bicajt 2 éve akartam, és csak nézelődtem. Aztán márciusban börzén megint nem volt semmi, felszivtam magam, utána Cube store, ajánlották a Hyde-ot, hazamentem, épp akciós volt azon a hétvégén, berendeltem, aztán elkezdtem utánanézni.
Ez a bike computer ugyanez. Kellett egy, de ráér majd ősszel, szembejött a Karoo 200€-ért, 20p múlva rendeltem is. Utánanéztem utólag, jó lesz. Ennyiért meg Black Fridayon sem lehet kifogni.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #258556 üzenetére
Mindenképp, meg infókat. Tetszetős ez a light elektromos bicaj, szóval írhatnál róla a jövőben is tapasztalatokat.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #258604 üzenetére
Király bringa, nagyon állat hogy kb. nem is látszik rajta, hogy e-bike, nem úgy, mint azok a Cube szörnyek, csak ránézel, és már tudod, hogy miért nem izzad az ember rajta. Ez nagyon szolid. A színe nekem sok, de az ízlés dolga.
Az első villa alu vagy karbon? És a kerék? (bár az gondolom alu, a karbonnak +1000€ a felára)
A pedál szerintem ugyanaz az olcsó darab, amit én kaptam a Cube-hoz, viszont azóta se cseréltem, mert amúgy meg "működik". Egy-kétszer csúszott csak meg a lábam rajta, amikor már széttapostam magam előtte, de amúgy teszi a dolgát, szóval nem az a sürgősen cserélős.
És most már legalább azt is tudjuk, hogy Hanauban laksz
-
Tin
veterán
válasz parandroid #258614 üzenetére
Karbon villa talán jobban kimozogná a macskakövet, de ezt a hozzáértők majd megmondják. Annak nem szokott durva felára lenni. A kerék tényleg felesleges. A többi meg király.
Holnap jöhet egy climb full rásegítéssel
Meg egy teszt hogy síkon mennyire nehéz 25 km/h fölé vinni. Feleségedben lesz erő, ha képes láncot tépni -
Tin
veterán
válasz Napfénysüti #258622 üzenetére
Konzolból ki/berakásról mesélj kicsit. Holnap próbálom bicón, most csak beállítottam, de rápattintottam a konzoljára, és alig bírtam kiszedni belőle, úgy kellett erővel oldalra fordítani. Azt hittem, eltöröm azt a műanyag szart.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz parandroid #258618 üzenetére
Neked nem kell semmit csinálnod, csak elmondanod itt, amit mesélt a climbról meg a 25 kmh felett tekerésről
Türelem, rendbe jössz te is hamarosan. -
Tin
veterán
válasz Napfénysüti #258630 üzenetére
Ja úgy könnyű én közben párszor ki-beraktam, nagyjából megvan, hogyan lehet kioldani a konzol eltörése nélkül, tenyérrel alulról ráfogni a konzol előre nyúló szárával együtt, aztán megnyomni bal oldalra a készülék jobb alját, és az kioldja. Idővel meg úgyis kikopik valamennyire.
Terveztem holnapra egy mérsékelten mászós egyórás utat, lenavigálom vele, egyúttal kíváncsi leszek rá, hogy mennyire lesz pontos a Samsung óra trackeléséhez képest. Meg úgy önmagában. Szenzorom még sajnos nincs, azt nem tudom kipróbálni. -
Tin
veterán
válasz Foose #258637 üzenetére
Ha biztos a kezed, akkor egy fogpiszkáló végére 1 pici csepp pillanatragasztó, és anélkül, hogy bármi máshoz hozzáérnél odabent, nekinyomod a kulcs végének 1 percre, aztán kihúzod vele, ha odaragadt. De ha túl sok a ragasztó, vagy hozzáér máshoz is belül, akkor a zárnak annyi. Esetleg kocogtasd fejjel lefelé, vagy valami nagyon finom csipesszel próbáld elkapni a kulcsot.
-
Tin
veterán
válasz Napfénysüti #258652 üzenetére
Az előbb felraktam, sima liba, nyugodtan használható a gyári adapter. Van hely ráfogni, és oldalra kioldani úgy, hogy ne törjön semmi. Nem mertem nagyon meghúzni, de elviszem magammal az imbuszkulcsot.
-
Tin
veterán
válasz andrisbandi #258654 üzenetére
Jó a gyári tartója, kibírta simán, és nem vészes kivenni belőle.
A készülék is jó, bruttó 1.5 óra, 50% fényerő, szenzor nincs, 12%-ot merült.
Pár dolog azért van, ami lehetne jobb, de nincs összehasonlítási alapom. Majd leírom később. De összességében elégedett vagyok vele.
-
Tin
veterán
Első benyomások a Karoo2-ről
(nyilván jobb lenne ezt pár hét használat után leírni, de a készülék most akciósan 200€ a bikeinn-en, és ha valaki ezen gondolkozna, talán jól jön neki még egy vélemény)
Nem volt még bike computerem, így csak önmagához tudom hasonlítani. Írták többen, hogy hatalmas, hát nem az: 10x6 centi, de kis duci, vagy 2 centi vastag. Miattam nyugodtan lehetne nagyobb is, úgy még jobban lehetne látni a térképet. A hozzá tartozó felfogató elég stabil, de nem szabad túlhúzni a csavart a kormányon, és ahol már szoros a tartó, ott a csavart még lazán lehet húzni, szóval óvatosan! Elvileg annyira kell szoros legyen, hogy ujjal ne legyen lenyomható a készülék, ha rajta van. A bepattintás egyszerű, a kivételt kicsit gyakorolni kell, mert eléggé szorosan tartja. De ha a tartó előrenyúló műnyag száránál és a készülék jobb alsó sarkánál ráfog az ember, és erősen összenyomja, akkor kiold, és kivehető. Csak meg kell szokni.
A kijelzőről is sokan áradoznak, de igazából ez egy sima háttérvilágításos színes LCD kijelző, mobiltelefonba az abszolút alsó kategóriába kerül ilyen. Felbontása a méretéhez képest teljesen rendben van. Nincs vele baj, és el tudom képzelni, hogy a többi navigáció kijelzője még ennyire sem jó. Én 50% fényerőn mentem vele ma, napsütésben, némileg sötétített szemüveggel, és nem volt gond a láthatósággal. 100% fényerőt csak itthon próbáltam, de azért az se csapja ki a szemet.
A felhasználói interfész nem lassú, de nem is villámgyors. Éppen elfogadható. Egy mai modern mobilhoz képest lassú, de nem éreztem azt, hogy ne reagálna valamire - csak komótosan. Az érintőkijelzője is rendben van, a gombokat még nem annyira használtam, a felső kettőnek meg szerintem kicsit erős a nyomáspontja.
Elég jól testreszabható, viszont van pár idegesítő dolog benne. Először is, ne indulj el dobozból kivéve vele egy hosszabb túrára, hanem állíts be előre mindent, és tapasztald ki, milyen adatokra van szükséged. Minden profilhoz külön állíthatóak az adatképernyők, amiből 3 típus van (adat, térkép, workout), millió féle elrendezéssel és mezővel. Egy a gond: ha már úton vagy, ezeket nem lehet testreszabni, hanem az utat lezárni, aztán testreszabni, és újat indítani. Nyilván ez csak az elején gond, utána az ember már tudja, mit akar nézni, de én szívtam ezzel. Ugyanez igaz a navigációs beállításokra, menet közben nem lehet állítani, mert magát a profilt nem lehet közben testreszabni. Van például a navigáción belül az "automatic turn cues" lehetőség, ami alulról feldob egy sárga ablakot, jelzi a kanyar távolságát, még az utca nevét is, csak éppen letakarja a térképen azt, ahol tartok, és 'rvára nem látszik a lényeg - na emiatt az út közepén lezártam a ride-ot, kikapcsolam, és indítanom kellett egy újabbat. Így is jelzi a távolságot, de csak kicsiben. Nem mondom hogy nem én vagyok a hülye, és van rá valami lehetőség, hogy profilt állítson az ember egy aktív úton, de én nem találtam meg.
A navigációja amúgy elég jó, a térképet néztem szenzorok híján, az utat jól jelöli, időben csipog, de azért pár dolog nem tetszett. Egyrészt címre nem tudtam navigálni, ahhoz elvileg netkapcsolat kell. Másrészt eltartott egy ideig, amíg rájöttem, hogyan tudom törölni a ride-ból a navigációt, de amikor meglett, ez már nem volt gond. A pontra navigálást POI-nak veszi, és lila színnel jelöli, a beállított utat sárgával, ha pedig letérek róla, az piros. Az újratervezése villámgyors, de tényleg pikkpakk tervez, és általában a sárgára próbál visszavinni, de nem buta módon, tehát ha párhuzamos után mész, nem a következő sarkon akar egyből ráfordítani, hanem ahol értelme van. Navigálás nélkül is mentem, csak a térképet nézve, ott az zavart, hogy beállítottam egy zoom-ot, de amikor elnavigáltam a képernyőről és vissza, akkor az alapbeállítás állt vissza (ebből 3 van: a madártávlat, ami több kilométeres sugarú kör, a normál utcanézet, és van egy zoomolt utcanézet is - ezek gombbal válthatóak). Ha nincs beállítva út, nem navigál és nem csipog. A térképe amúgy jó, részletes, pontos is volt, és a színek is eltaláltak, jól követhetőek.
A Climber része viszont baromi jó. Szól, ha jön, rajzolja a zónákat, én meg rájövök, hogy nyaralás után erre kell gyúrnom, mert 185-ig felment a pulzusom a 8%-os emelkedőn
Az akkuról még annyit, hogy előzetesen azt hittem, hogy ha elmegyek másfél órára, hazajövök 70% akkuval, ehelyett 88%-al jöttem haza. Oké, nem volt aktív netkapcsolata, nem jelenítette meg a telefon értesítéseit, és most még nincs hozzá szenzor sem csatlakoztatva, de semmi akkukímélő mód nem volt bekapcsolva, és meglepődtem, mert az elmondások alapján rosszabbra számítottam. Az 50% fényerő már nem olyan alacsony, és bár nyilván a 100% még jobb, de így is simán látható volt napfényben. Ez a kb 2 órás időtartam az, amiben a legtöbbet mozgok, így nekem az akku nem téma. Egész napos túrán, sok szenzorral, live trackinggel lehet, hogy elkél mellé egy powerbank, de az nálam nem lesz gyakori.
A felhős szinkronizációja is nagyon jó, megtervezem az utat a böngészőben, és amint rányomok a mentésre, máris a készüléken van. Ugyanez fordítva az utakkal, azonnal felszinkronizálja, amint netre csatlakozik. Mivel SIM kártyát is fogad, és kétlem, hogy bazi sok adatot fogyasztana, így ha valakinek fontos, folyton lehet online is, bár ez gondolom valamivel több akkut fogyaszt. Én lehet, hogy beledobok egy Domino kártyát majd, de a mobilos netet megosztva is működnek ezek. De az, hogy nulla szarakodással meg kábelezgetés nélkül működik minden, az nálam mindent visz.
Összességében fasza kis készülék. Ami hibákat felsoroltam feljebb, azok inkább alkalmazkodást, megszokást, és némi előre gondolkodást igényelnek. Nagyon sok lehetőség van a készülékben, én most még csak kis részét használtam ki, így az edzés részéről nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy most egy darabig ezzel fogok nyomulni, mert nem tudok felsorolni egy olyan dolgot se, amit hiányolnék belőle. Biztos jobb a Garmin az apróságokban vagy akkuidőben, de ennyi pénzért ez egy fullos készülék, a kompromisszumokat meg csak akkor tudnám, ha próbáltam volna másikat.
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #258689 üzenetére
Gondolom azért, mert ez olcsó. A benne lévő SOC is vagy 10 éves technológia, elég bevett szokás, hogy a céleszközökbe a szükséges minimumot rakják. Mondom, nem próbáltam más komputert, de ha igaz, amiket írnak, akkor a többség ennél még olcsóbb kijelzővel meg hardverrel rendelkezik. De nyilván ezen az Android (ráadásul a 8-as verzió, ami 2017-ben jött ki) is rendesen beleharap a teljesítménybe és az akkuba, cserébe azért, hogy a rá való fejlesztés könnyebb lehessen.
Csak tudod fura látni az eszközt, ami a régi Galaxy S7 telefonom (ami 2016-ban jött ki) oda-vissza lever, hogy ez most az egyik "csúcs" bike computer. Oké, annak az akkuja azon a teljesítményen és főleg ekkora méretben nem bírna 8 órát, csak hát ez jól mutatja, hogy a bike computerek hol tartanak mondjuk egy mobiltelefonhoz képest. De nem azt mondom, hogy ebbe ennél több tudás kell, mert nem igazán.
Amikor megjött és kibontottam, direkt nem léptem fel vele wifire, hogy megnézzem, milyen szoftver van rajta, és gyárilag a 2022 februári firmware volt fent. Frissítettem a legújabbra (pár hetes), és ég és föld a megjelenés és funkcionalitás, szóval azért ezt a kütyüt nagyon nem hanyagolta el a gyártó, és baromira nem sajnálták a folyamatos fejlesztést, amit mondjuk egy nagyobb gyártó általában megtart az új modellre.
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #258706 üzenetére
Tudom, 400€ környékén inkább a 840-est vettem volna, de 400€-t egyáltalán nem szívesen költöttem volna bike computerre, valami viszont kellett, szóval ez nekem egy instant get volt. Fogalmam sincs amúgy, milyen a kijelzője, de ha tűző napon 50% fényerővel szemüvegben látom, akkor az nekem elég.
Neked valószínűleg sokkal nagyobb rálátásod van erre, fogalmam sincs, hogy mások milyen technológiát alkalmaznak. Ez, ennyiért szerintem rohadt jó vétel, és tudva, hogy mit tud, nem is nagyon tudok olyat mondani, ami miatt ne ezt vettem volna. Talán csak az akkuidő, de évente pár alkalom miatt még az se, hiszen az egy olcsó és kicsi power bankkel megduplázható.
-
Tin
veterán
válasz flash- #258707 üzenetére
Ezeket. Nekem a beállított úton egy mászás volt, szólt előtte, majd feldobta a képernyő aljára, hogy mi vár rám, minden adattal, hossz, átlagos emelkedés a teljes hosszra, és felrajzolta az emelkedés grafikonját, amit felosztott külön szektorokra, mindegyiken színnel jelölve, alatta meg számmal, hogy mekkora emelkedésű. Tehát mindent láttam abból, hogy mi vár rám. Ezt elvileg tudja előre beállított út nélkül is, és ugyanígy bedobja menet közben akkor is, ha nem navigálsz, csak mész.
Nem tudom, a többieké mit tud, de elvileg most már a Garmin is csinál hasonlót, de az csak előre beállított úton tudja, a Karoo2 meg mindenhol. -
Tin
veterán
válasz jjeahh #258712 üzenetére
Azt nem tudom, de ha valaki amúgy is venne, ezt most én nem hagynám ki ennyiért. Én is csak black fridayon akartam venni, de 200€-ért akkor sem fogok hasonlót kapni. Majd veszek akkor akciósan szenzorokat, egy HR öv meg egy pedálfordulat szenzor kell, meg egy rendes flat pedál. Egy Varia radar lenne még nagyon jó, de arra sajnálom a pénzt.
-
Tin
veterán
válasz gergo5991 #258715 üzenetére
Ez nem cikk csak egy cím és egy mondat. Másrészt hányan járnak fegyverrel az erdőben és támad rájuk a medve, amit el sem tud ijeszteni, ezért sajnos le kell lőnie? Puskája volt, de medveriasztó nem?
Nem azt mondom, hogy ne védekezzen, és ha közvetlen életveszélyben volt, ne lője le. De én inkább affelé tendálok, hogy odament puskával járkálni, hogy megmutassa, ki az úr.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Kiskopika #258721 üzenetére
Az biztos. Egyelőre még nem tervezem, mert nem bírom. Edzenem kell még sokat, főleg a mászásra rágyúrni, de jövőre már esélyes lehet egy 100 km-es túra. Ma jött mögöttem a busz az emelkedőn 10-el, már a pofám szakadt le, amint tudtam, félreálltam. Holnapra is oda terveztem utat, de most már találtam egy mellékutat, inkább azon mászom fel.
-
Tin
veterán
válasz gergo5991 #258722 üzenetére
Na, ez már így sokkal korrektebb tájékoztatás, főleg látva a videóban, hogy a faszi azért kapott pár karmolást és harapást is, nem csoda, hogy lelőtte. Legközelebb légyszi írd inkább le a sztorit, többségünk nem tud szlovákul, és a hozzám hasonló hülyék félreérthetik a dolgot.
A szlovák kormány meg csinálhatna valamit ezzel, mert az tényleg nonszensz, ha normál mellékúton medve támad rád. Etessék, és jelöljék meg jeladóval a medvéket.
-
Tin
veterán
válasz -FLY-> #258728 üzenetére
A telefonom túl drága komputernek. Okosórával mentem eddig, trackelni jó, de se térkép, se navigáció, még a sebességet se látom. Nálam is nálam van a telefon, de sose szoktam elővenni, értesítés az órán megjelenik, telefonálni arról is tudok ha nagyon fontos, navigálni meg most már a Karoo-ról.
Szóval nem, nem fontos. A sima edző tekeréseimen nem éreztem akkora hiányát, viszont ha csak úgy bringázok, akkor nagyon. Nekem most tökre kinyitotta a lehetőségeket ez a bike computer, eddig attól féltem, hogy túl sok lesz az út, nem tudom hol van emelkedő, kibírom-e, így még letervezem az utat, úgy rakom össze a szintet ahogy akarom, és csak követem a vonalat. Még nézelődni is marad időm. -
Tin
veterán
válasz Napfénysüti #258731 üzenetére
Nem outizom, csak a környéken tekergek, városban meg nem látom akkora előnyét. De egy másodpercig sem gondolom, hogy ne lenne nagyon hasznos. Még nem vagyok kész a hosszabb utakra, de jövőre szerintem beruházok egybe.
-
Tin
veterán
Megvolt a második út is a Karoo2-vel.
Most kicsit több időm volt, így közel 40 km-t mentem, bruttó 2 óra feletti kijelzőidővel, eközben 16%-ot merült a kütyü. Tehát óránként 8%. Tegnaphoz képest viszont most végig a telefonom megosztott wifijén lógott, és aktív volt a Live Tracking funkció. Ha valakit érdekel, kevesebb mint 10MB-ot fogyasztott a 2 óra alatt a telefon emailekkel és üzenetekkel együtt, tehát a tracking nagyjából semmi adatot nem fogyaszt.
A Live Tracking amúgy baromi jó, a fiam végig követte, merre járok, fél percenként frissült a jelem a térképen. Haladáskor zöld, megálláskor sárga volt a pozícióm, hazaérés után pedig piros. És azt mondta, hogy írta az ETA-t, tehát hogy mikorra várható a hazaérkezésem az előre beállított út alapján. A netes leírások alapján ez a funkció egy Garminon azért jobban működik, mert az küld sms-ben linket és hasonlók, itt egy emailt küld a linkkel, amit lehet továbbítani. Szóval a funkció működik és használható.
A tegnapi beállítás-problémák már nem problémák. Úgy végignyomtam az egészet, hogy semmi bajom nem volt útközben. A navigáció jól látható, már értem mikor csipog, nagyon jól és gyorsan újratervez ha letérek az útról, és pontos a térképe. Egy utca volt (frissen) lezárva, amit a térkép nem jelzett, de a járdán ott is el tudtam menni. A kijelző most is 50% fényerőn volt, amikor direktben sütött a nap, még akkor is látható volt szemüvegben, és az nekem bőven elég. Valószínűleg nem nyári napsütésben még 50% sem kell, ami az akku szempontjából jó dolog.A hőmérőjéről olvastam még, hogy alul mér, nálam szerintem talán a napsütés hatására picit felülmért, de hellyel-közzel pontos. A szél-adatok jól jöttek volna, mert elég erős volt, és néhol pont telibekapott, bár ez úgyse befolyásolná azt, hogy menjek.
A GPS-es sebesség / terepszög értékek késnek 1-2 mp-et, de ez gondolom normális, hiszen a technológia ilyen. Az út rajza amúgy elég pontos a térképhez képest. Még az is látszik, hogy az úttest melyik oldalán mentem, vagy amikor behúzódtam középre. El tudom képzelni, hogy a legújabb Garmin még ennél is pontosabb, de a Samsung órámhoz képest ez is sokkal pontosabb, és trackelésre az is bőven elég.
Szenzoraim még nincsenek, azokról nem tudok nyilatkozni, de ez a „csomag” engem ezen az áron megvett. Gyakorlatilag úgy letekertem a ride-ot, hogy végig pontosan tudtam, hol vagyok, merre kell menni, mennyi van hátra, milyen a sebesség és terepszög, meg persze azt is, hogy mi van előttem a magasságot illetően. A kényelmi funkcióiról már nem is beszélve, mint pl. a Live Tracking.
Szóval ha valaki egy nagyobb tudású bike computeren gondolkozik, de nem akar 400€-t költeni rá, ez részemről féláron erősen ajánlott.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Kiskopika #258784 üzenetére
Néztem már, fent is van, majd ősszel aktiválom az 1 hónapos free trialt, aztán lementem az utakat róla. Egyelőre még nem használtam semmire.
De a Karoo útvonal tervezője nagyon jó, igazából mivel tudom, mit bírok, olyan utat rakok össze magamnak, amilyet akarok. A mai is 30 km volt, de még a végén beleraktam majdnem 10-et, mert simán bírtam. Legközelebb majd tervezek eleve 40-et, vagy 50-et, de nem akartam túl messze menni amíg nincs normális pumpám.
Nagyon más nyélen menni 35 km-t oda-vissza, mint mindenféle úton menni. Előbbi sokkal többet kivesz belőlem, mint ez a mai túra. Pedig ez jóval több emelkedés volt, mint a sima edzésem, azon változtatni is fogok, hogy több emelkedő legyen (szerencsére hely van hozzá). -
Tin
veterán
válasz Zoliwrc #258812 üzenetére
Én szabi után akarom hadrendbe állítani a második láncot forgatáshoz (1150 km van az elsőben), és elgondolkoztam ezen a csepegtetős waxon, de ha ezt így ugyanúgy 100-150 km-enként kell csepegtetni, akkor nem annyira látom értelmét. Az olaj is jó, csak most a vége felé már hetente kellett tisztítani meg olajozni, ami bár csak 20p, de akkor is unalmas. Rendes waxot (főzni) nem akarok.
Ez a csepegtetős miből áll kezelés-ügyileg? Mennyit bír, és miből áll egy "újrakenés"? És akkor előtte megint zsírtalanítani kell, vagy hogy zajlik ez? -
Tin
veterán
válasz Zoliwrc #258817 üzenetére
Eddig oké, de milyen gyakran kell a fogaskereket pucolni, vagy a láncot jobban megpucolni annál, minthogy féktisztítós ronggyal végig törlöm?
Merthogy ugyanez olajjal is működik, annyi hogy én minden olajozás előtt megtisztítom. De ha csak minden második alkalommal tisztítom meg teljesen, közben meg "csak" áttörlöm tisztítós ronggyal olajozás előtt, akkor ugyanott vagyok.
A km-t meg azért kérdeztem, mert te 100-akat mész, én meg a harmadát. De akkor ahogy lejön, ezt se kell ritkábban csinálni, mint az olajozást.
-
Tin
veterán
válasz andrisbandi #258821 üzenetére
Köszi, ezt észben tartom. Tapasztalat?
Mivel kell lekefélni? Vagy mennyire macerás ez a maradék eltávolítás? És aszfalton meddig marad vele olyan, mint mondjuk egy frissen olajozott lánc?
Az olaj úgy 50 km-ig nagyon finom, de 100-ig is nagyjából rendben van, felette már érezni, hogy megjön a hangja még nyers lesz a váltás, így legkésőbb 150 körül szoktam újraolajozni.
-
Tin
veterán
válasz szimpláncsak #258831 üzenetére
Lehet, hogy én egyszerűen túlpucolom a láncot. Kipróbálom, hogy milyen, ha csak simán áttörlöm tisztítós ronggyal és megolajozom. Mert olajsár nekem sincs. Csak fekete az olaj a begyűjtött portól.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen