Hirdetés
Hirdetés
-
HMD Skyline - jó szerelés
ma Az eddigi legnagyobb tudású HMD telefon lépett piacra, ami külsejében a Lumia modelleket idézi, más szempontból viszont az utóbbi évek Nokiáinak problémáit hurcolja tovább.
-
Színpadon a hardverzenekar
ph A hangeszközöké és monitoroké a rivaldafény, de asztali gépekről, komponensekről, notebookról és egérpadról is szó esik.
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #262173 üzenetére
Már másodszor hozod fel, hogy az idő pénz, de őszintén szólva nem vagyok benne biztos, hogy az állandó kenegetés kevesebb idő, mint a havonta 1x főzés. Amúgy egyetértek azzal, hogy ha nem 8-12 órás műszakokban dolgozol, akkor minden perccel pénzt veszthetsz, de ez nem igaz a fórumozásra is? Ergo amíg ezt megvitatjuk, kifőzhetnél tippre 30 láncot . Persze mindenki arra szán időt, amire akar és azért a pénz sem minden . De ha már anyagi oldalról nézzük, a forró waxolással tulajdonképpen pénzt spórolsz meg, mert sokkal olcsóbb a viasz, mint a bolti csepegtetős kenőanyagok és a láncaid, hajtásod is sokkal tovább tartanak. Meg merem kockáztatni, hogy ha azt a havi félóra munkát, amit láncfőzésre szánok, inkább ledolgoznám, nem keresnék ennyi idő alatt annyi pénzt, amennyit a forró waxolással spórolok, pedig nekem nem XTR-em van... és akkor még arról nem szóltam, hogy így tisztább a hajtásom. De ez csak az én véleményem és írom ezt úgy, hogy én sem igazán főzögetem a láncot már, mint írtam, diy, homemade csepegtetős waxot használok. Tudom, azt is időbe telik megcsinálni, úgy 5 percet elvesz a drága életemből
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #262186 üzenetére
Ha így nézzük, szerintem igazad van . Viszont ahány ember annyiféle és nálam több kenőanyag fogy, 2 squirt nekem biztos nem lenne elég egy évre, szal többet kéne költenem rá 21 eur-nál.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz mauimagic #262688 üzenetére
Ahogy kinéz a gép meg a láncok, én inkább törlök Egyszerűbb, mint utána piszkálni a gyurmát.
Amúgy érdekes, hogy pont tegnap kentem a láncot, de ahogy tekertem visszafelé, nem igazán éreztem, hogy kellene, még volt némi ellenállása a láncnak. Jó, mondjuk 100km-enként kenek, de akkor is fura volt.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fulton
addikt
válasz mauimagic #262849 üzenetére
Megint ez a beleállás. Ki rugózik, egyáltalán minek kell ilyen lekezelőnek lenni nálad sokadjára, itt millióan kérdeznek jobbnál jobbakat, nem kell azt gondolni hogy te kivétel vagy. Jobb kérdezni infot gyűjetni egy két felhasználótól mint feleslegesen köröket futni (természetesen miután értelmesen elolvasta valaki a kérdést) ez nem kerül semmibe.
(Garmin nem azt írta hogy hát ez nem normális, hanem ilyet akkor csinál mikor lekapcsolódik a szenzor és ugrál a gps jel) ergó ebből lehet az is hogy másnál is ilyen (akinek speed szenzora is van) innen a kérdés...nagyokos.[ Szerkesztve ]
-
AAntii
őstag
válasz mauimagic #262977 üzenetére
A kolléga új kerékpárról írt, és abban lehet valami.
Nehéz dió ez egyébként is, ha nem túl jót veszel, akkor kisebb eséllyel ragad magával az egész bringázás, mint sport, vagy hobby, ha pedig mégsem jön be, akkor több pénzed áll benne (mondjuk eladni még el lehet akkor is, ha rájössz, hogy nem a te világod).Az újan 200 ezres belépő szintű országútik között és a náluk fél fokkal komolyabb 4-500 ezres biciklik között mekkora ugrást tapasztaltatok, ha esetleg van közületek olyan személy, aki nem egyből pinarello dogmával a lába között bújt elő az anyaméhből. Vagy a kisebb ugrások helyett érdemesebb tovább gyűjtögetni?
De jó lenne, ha olyan lenne a magyar mediánbér, hogy egy jó kerékpár vásárlását nem kellene megelőznie sok esetben hónapokig tartó spórolásnak. Akkor lehet Grave sem a 100 ezres szopórolleren gondolkodna.
"Az amatőrnek ihlet, a profinak előleg kell."
-
parandroid
nagyúr
válasz mauimagic #262977 üzenetére
Újról volt szó, ‘boltbú’. Használtan persze, az más kérdés.
Aantii: Nézd meg, mibe kerül egy komplett tiagra váltás, vagy egy alap hidrós tárcsa. Rokon most kezd biciklizni, vett egy triban 120-at. Tetszik neki, csak szar a 2x8-as microshit, kőnehezek a kerekek, drótosak a gumik, meg bovdenes a tárcsafék. Most nézegeti, hogy mit érdemes venni rá, kb ha a fentieket lecseréli, már 1,5x annyiban van neki a bringa árával együtt, mintha rögtön jót vett volna. És marad egy rekesznyi eladhatatlan szar alkatrész a nyakán.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szimpláncsak
tag
válasz mauimagic #262983 üzenetére
Most sok jó használt bicaj van fent. Ez is kb fél áron van az eredeti árához képest és képek alapján elég patika, meg az eladó is korrekt. Ha van nála beszámítás, lehet a következő bringám tőle lesz Anno én is használtan vettem volna csak "sajnos" szép kártyához voltam kötve.
-
mauimagic
aktív tag
válasz mauimagic #262401 üzenetére
Na a Ryet karbon nyeregről való áradozásomat így 1 hét használat után ennyiben módosítanám:
3 helyen tört el, egy tényleg minimális zakó után, kb eldőlt a bringa, leért a nyereg és reccs.
Mondjunk haza tudtam vele tekerni, az pozitívum, jár az egy csillag a tízbőlSzerintem egy darabig leállok az Alis rendelésekkel
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #263322 üzenetére
Na, akkor ilyent nem veszünk. Itt GUB, EC90 nyergeket többen használnak elégedetten, inkább majd azt. Vagy valamelyik OEM karbon váz gyártótól.
Más: ha már ali, eközben én megrendeltem a TIZENNYOLCADIK alis napszemüveget, igaz ebből 8-9 volt csak az enyém . Most havernak jön egy NRC és egy Kdeam.
Nálunk amúgy most nyílt egy óriási kínai bolt, mit bolt, inkább áruház, valamikor alaposabban szét kell nézzek, mert tisztára aliexpress feeling első blikkre, tehát van minden (is). Csak a bejáratnál jártam és már ott meglepődtem, mert ott voltak a falon sorban az ajánlott utcai alis napszemüveg márkák, Polarking, 20/20, Veithdia, ráadásul alis árnál olcsóbban . Remélem lesz más is ami érdekel, pl. komolyabb lámpák, néhány bringás cucc.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz mauimagic #263327 üzenetére
Épp múlt pénteken rendeltem tőlük (igaz a Runnerinn aloldalról) sportórát és meglepetésemre ma délelőtt megjött a csomag. Szóval 5 nap alatt ideért spanyolból úgy hogy ebben volt egy hétvége is. Talán 31-ére ígérték a rendelésnél. Ja és DPD-vel kértem a szállítást. Pont egy volt csapattársam hozta ki aki a környéken helyettesített.
Most már lesz vészhelyzetben backup tracker ha a Karoo le akarna merülni.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #263817 üzenetére
Igen, sokkal jobb módszer. Kormánycsapágy behúzót én is csináltam házit, de végül nem használtam, inkább gumikalapáccsal ütöttem be a csészéket. Nem lett volna egyszerű kontrollálni vele, hogy teljesen egyenesen húzza be a vázba. Ezeknek van peremük, amik legalább segítik, hogy ne tudjon oldalra kimozdulni húzás közben a tengely.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #263817 üzenetére
Gondoltam ilyenre, amikor az első kerekemben cserélni kellett, de a diy csapágyprés kész volt félóra alatt, az alis szerszámra meg 1 hónapot kellett volna várni, az árkülönbségről nem is szólva. Persze azóta is tervben van egy ilyesmi, de mivel 3-4 évente egyszer kell és akkor sem létszükség, nekem ez nem egy kiemelt prioritású szerszám, ezért lusta vagyok kinyomozni, hogy pontosan milyen is kéne belőle nekem. Kívánságlistán van, aztán majd egyszer utánnanézek és behúzom. Ösztelóssal más, ha olyanom lenne, kb. azonnal berendelném, de egy legendásan megbízható viszonylag olcsó kerékszettel, amiben nagyon könnyű csapágyat cserélni, nincs gyomoridegem, mert nagyon ritkán kell vele foglalkozni és gyerekjáték.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
abéla
senior tag
válasz mauimagic #264295 üzenetére
Nálam is volt hasonló, 2 alkalommal is. Sztem ennyire tág tűréssel dolgoznak.
27.5" Rockrider felnik st530 majd st900, az előbbire a benga gyári helyett(ami simán lejött) felrakni kívánt Continental külsőt egyszerűen képtelen voltam felrakni, a Schwable Big Ben viszont kb rácsusszant, majd ugyanez a külső olyannyira nem akart felmenni az st900 szintén 27.5" felnikre, hogy a végén nyolcast hajtogattam belé, meg a gumioldalfal sem már a régi , de felment a ketseg végül .
Utóbbinál volt már minden: szappan, újrafújás/rakás, nyomorgatás, ráolvasás, körömágylevállás; szóval jja, tud szopó lenni.
Defektre meg vettem tömítőszmötyit, mert így esélytelen úton cserélni.hootka!
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #264295 üzenetére
előfordulhat, hogy vannak nem jó kombinációk (felni+külső), drótos külsővel volt hogy annyira kellett szenvedni, hogy csak fém gumileszedővel tudtam a helyére rakni és sokadjára volt olyan, hogy nem imbolygott. de lehet a gumi is hibás.
ahogy néztem a decás rc520 kerékszettjét sokan szidták, hogy rémálom a külsőcsere.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #264489 üzenetére
békés megyeiként én nem vagyok mérvadó, bár volt akkora sár/hó, hogy a 38-36 is elfogyott.
nem véletlen, hogy az új 12 sebis grx-eknél is nőtt a hátsó sor mérete (már megy a 11-51 is azt hiszem), ha nem vagy érzékeny pf-ra, akkor cseréld le nagyobbra.
sramnál már régebben is ment ez, microshiftnél meg a 11-48 1x-nél, az új swordnél meg 30-as kis tányérhoz 38-as hátsó sort is rakhatsz.
mi a bringa pontos típusa?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
cattus
őstag
válasz mauimagic #264489 üzenetére
32/34 van most, a 12%-os emelkedőkön én már elfogyok, de ez így érzem inkább rajtam múlik, síkon jobban megy. Az ideális ezen a bringán nekem egy 30/36 lenne, majd ha elkopik a mostani talán meglépem. Az álom persze az új grx 1x szett lenne (40/51), de azt szerintem majd a távoli jövőben egy új bringa vasárlással együtt lépem meg.
Do the thing!
-
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #264498 üzenetére
nem hiszem, talán rx 810-essel lehet kísérletezni, az papíron 1x, de 11-42 az áttétel, amit tud. vagy ott van a wolftooth roadlink/klónok, amik meghosszabbítják a váltótartófület.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZolkoW
őstag
válasz mauimagic #264489 üzenetére
nálam elöl 38 (volt 40 és 36 is, meg is tartottam őket, de ez vált be legjobban), hátul 10-42. Nem megyek fel mindenhol, ahol szeretnék, de lehet hogy olyankor csak az útvonalválasztás a baj..
#264491 fulton : nem kéne meglepődnöm, hogy a visszaküldés az első szempontjaid között szerepel
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Runner_fxr
Ármester
válasz mauimagic #264522 üzenetére
Én sokkal szívesebben látnék egy olyan rendszert, ahol a csapágyazás értelmesen van megoldva, gondolok itt arra, hogy nem kell külön motor felújító műhelybe küldeni a motorokat. Jelenleg annyira macerás egy teljes motorfelújítás, hogy még a komolyabb kerékpárszervizek sem mernek hozzá nyúlni. A Shimano annyira kompakt, hogy a legtöbb esetben még az erre szakosodott műhelyek sem tudják kicserélni a csapágyakat a motor károsodása nélkül. Nem "eldobhatóra" kéne tervezni a motorokat. Mivel a gyártók azzal számolnak, hogy az emberek pár évente cseréljenek komplett bringát, így ezt a kérdést úgy kb le is sz@rják. Old meg ahogy tudod, ők maximum új motort adnak, vagyis vehetsz 300-500k-ért ha már nincs gari. Na most ezt még egybe építeni egy gearbox-al is. Jól hangzik, de ki fogja majd karbantartani? És persze mennyiért? Szerintem amíg nincs megoldva a csapágycsere, de úgy, hogy erre teljeskörű gyártói támogatás van, mind célszerszámok, mind alkatrészek szintjén, addig ez az építsük egybe a motort a váltóval egy újabb szop@s. Azzal egyetértek, hogy lehet ez a jövő ebike szinten, de ahhoz előbb meg kell oldani egy-két problémát, nem tovább bonyolítani a helyzetet. Vagy akkor csináljanak olyan egységet ami garantál egy hosszú élettartamot karbantartás mentesen, mondjuk 50 ezer km/5év. Akkor azt mondom ok, de így, hogy van 2 év garid.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #264516 üzenetére
Oda jut ilyenkor a gravel, hogy addig cserélhügetik a dolgokat, hogy egy koskormányos, merevvilás monti lesz belőle. A koskormány meg nem (komoly) terepre való, illetve el lehet vele lenni, de lejtőzni már nem a legjobb. Minek akkor meg megerőszakolni ezt az egész divat gravel vonalat?
-
.LnB
titán
válasz mauimagic #264989 üzenetére
Ja, arra én nem is megyek. (10-es út)
Meg szerencsére minek mennék? Hála az égnek, arra nincs semmi, amiért érdemes lenne.
Egyébként én itt lakom a 10-es mellett, de ez a szakasz azért nagyon nem ugyan az, mint Leányfalutól-Budapestig.
Viszont Pilisvörösvár-Csobánka az nem tűnt nekem még vészesnek. Arra voltam már párszor. Bár!! Ott volt egyszer, hogy egy német rendszámos, fehér, Ferrari cabrió nyomta neki oda-vissza folamatosan, amíg ott tekertem. Iszonyat tempót ment, csak ámultam. De rám figyelt mondjuk. Úgy ment el mellettem mindig, mint egy hangrobbanás. Így visszagondolva azért para. De akkor csak mosolyogtam a faszin. Valahol mindig megfordult, mert mint a mérgezett egér ment oda-vissza.Vannak nekem ilyen "no-go" szakaszok. De ahogy többet megyek, úgy merészkedek csak-csak rá egy újabbra. Legutóbb Bajna-Héreg-Tarján. Attól is tartottam. A 10-es viszont kizárt.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
stickermajom
addikt
válasz mauimagic #264989 üzenetére
“A 2000-es években sokat mentem aszfalton a környéken, szerintem nem volt ennyire Balkán, mint most.”
Az egész ország ilyen lett, szép lassan megutáltatta velem az autózást. Pár éve még annak is örültem, ha csak a boltba elmehettem kocsival, most nyűg az egész a sok barom miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #264998 üzenetére
Ez nem új dolog, mindig is így volt, innen mondjuk idáig egyenletesen javul a helyzet Délkelet-Északnyugat irányba...vagyis ha jónak akarod látni a Kipcsakisztánit menj keleti szomszédjainkhoz mindjárt jobban fogod magad érezni itthon is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
jjeahh
nagyúr
válasz mauimagic #265064 üzenetére
Zolkownak volt hardtail trail-ja is.
"Normális súlyú és felszereltségű alu HT-t már senki nem gyárt?"
Xc-t igen, a specialized chiselnek és a giant xtc slr-nek a váza a legkönnyebb alu mtb vázak a piacon, jelenleg nincs belőlük top felszereltség, de a speci vázat lehet LTD-ként külön is kapni... jó drágán. De egy kb egy súlyban lehetnek egy BMC vagy Procaliber karbon vázzal . A Radon Jealous AL sincs rossz súlyban, van belőle felső kategóriás is, de a vázba max 2.25" gumi fér és asszem a súly limit 90kg. A Niner-nek ott az AIR váza, asszem az sem nehéz és már trailnak is nevezhető, vagy inkább downcountry.
És tényleg, ott a Merida, asszem a big.nine-ből van alu és downcountry verzió is.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz mauimagic #265070 üzenetére
Megértem, hogy szar bringa nélkül. De egy felesleges vásárlás helyett, lehet jobban jársz ha kérsz addig kölcsön egy montit. Most veszel egy montit 1600 EUR-ért, kész lesz az Oiz és ott fog állni.
Csak a spanyolok tudják küldeni neked azt az elemet? Vagy esetleg lehet máshonnan is pótolni? Lehet Dr Bike vagy valamelyik nagyobb szervíz tud mondani valami okos megoldást, hátha.Azért a HT segge pattog ám rendesen, azzal első nagyobb teló nem kezd semmit. Persze lehet rakni duci gumit hátra és valamivel kellemesebb lesz, de nem lesz ugyan az az érzet, mint rendes rugózás esetén.
-
addikt
-
Ixion77
addikt
válasz mauimagic #265073 üzenetére
Nem csak Bécsben van, hanem Vordersee-ben is, még olcsóbban. Tekintve hogy augusztusban €1600-ért vesztegették újonnan az Alltricks-en, kicsit korábban pedig a RabeBike-on is, ez még csak nem is olyan hű de ár.
Ha most vennék, én inkább a Scalpel HT 3-t venném €2150-ért, újonnan. Azon túl hogy így teljes értékű garanciád van, az árkülönbséget szerintem fedezi a jobb minőségű kerék, karbon nyeregcső, jobb teló, menőbb szín (matt), jobb markolat, jobb nyereg, kerékszenzor..."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Csokicsibesz
tag
válasz mauimagic #265158 üzenetére
Igazából a frissítéseknek azért szokott értelme lenni, mert azért vannak tervezési hibák, pl. az előző generációs Luxnál a felfüggesztésben lévő link nem volt jó megtervezve és tört. Ezt a Canyon javította az új generációnál és akinek a régebbiben ez eltörik ez az elem az kap a helyére egy újat.
Lehet még javítani kábel elvezetésen, vagy éppen BB-nél el lehetne hagyni a pressfit-et, láncvilla hosszon lehet csiszolgatni, esetleg a felfüggesztés karakterisztikáján. Ennek a longer, slackernek is van egy vége szerintem.
Olvasgatok angol nyelvű forumokat, ott pl. az elől-hátul 120mm mozgó Specialized Epic Evo az etalon bringa. De szerintem ott a monti az inkább ilyen trail jellegű bringázást jelent, míg szerintem nálunk inkább fitness orientált a történet.
500-600 méter magas hegyekre szerintem felesleges 100mm felé menni rugózásban, mert elég limitáltan tudod kihasználni. Nyilván a nagyobb rugóutban benne van, hogy kevésbé kell figyelni mert a bringa megoldja, elnéztél egy követ, na bumm 140mm-es villa lenyeli és szevasz.
Itt nincsenek fél órás lejtőzések meg szipi-szuper trail rendszer. Az enduros meg DH-s arcoknak van pár épített pályája, amin 1-2 perc alatt leérnek, meg vannak az erdei túrautak és csók. -
addikt
válasz mauimagic #265307 üzenetére
Miért pont a stucni ne lenne jó? Ezzel az erővel a kormány is kettétörhet, a gyártástechnológia ugyanaz. De mivel 62 kg vagyok, talán nem reszkírozok nagyot. A noname kínai márkák közt a Toseek az már valami
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Netfone
- Nintendo Switch
- OpenWRT topic
- Építő/felújító topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen