- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71028 üzenetére
A kopottságot magad is láthatod rajta, a kopó réteg egy fémlemezen van, így néz ki egy új betét: [link]
Ha ettől jóval vékonyabb a betéten a fékező felület akkor nem lett kicserélve a betéted. Nyikorgás ettől csak akkor lehet ha már teljesen elkopott és fém a fémmel érintkezik, ekkora hibát csak nem követtek el, mert ez a féktárcsáidba is kerülhet. Nyikorgás lehet attól is, hogy a betéted és a tárcsád nem kedvelik egymást, vannak olyan párosítások amik nyikoroghatnak. Ezt másik fajta betéttel vagy tárcsával lehet orvosolni. Lehet szennyeződés is a tárcsán és betéten, ez is okozhat nyikorgást, bár ez esetben a fékerő is gyenge lesz. Zsírtalanítani kell a tárcsát, erre a legjobb a gyógyszertári 70%-os alkohol. A betétet is meg lehet kicsit tisztítani egy csiszoló papíron, de ehhez ki kell venni. Sajnos legtöbb esetben a betét tönkremegy ha valamilyen kenőanyag éri, néha segít ha a felülete meg lesz csiszolva. Azt is érdemes megnézni, hogy nincs e olajszivárgás a féken valahol. Előfordul, hogy a féknyeregben belül a dugattyú mellett is kiereszt egy kis olajat, főleg légtelenítés után. Én is jártam már úgy, hogy tökéletesen letisztítottam a féknyerget az olajfeltöltés után, a művelet idejére a betéteket is kivettem, de miután visszatettem a betéteket, a dugattyú mellett kieresztett egy kis olajat és tönkretette a betéteket. Érdekes módon, ez csak egy egyszeri szivárgás, betét csere után már nem eresztett.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71033 üzenetére
Szinte biztos, hogy olaj került a betétekre, mivel csökkent a fékerő is. Alkohollal töröld át a tárcsákat, illetve csiszoló papíron csiszold meg a betéteket. Ha így sem javul akkor csak a betét csere fog segíteni.
-
Runner_fxr
Ármester
Új cuccoknak össze kell kopni, valószínű túl feszes még a szimering. A rendszeres karbantartás a lényeg, (2000km vagy 1 év) ha sokat sarazol akkor gyakrabban.
Azt se felejtsd el, hogy az RS 30 egy elég alap villa. Az alap levegős villáknál előfordul, hogy kicsit darabos, pláne a megindulás. Ettől függetlenül kipróbálhatod azt a deo-t, de én inkább a gyakori karbantartásban hiszek. Az nem baj, hogy letörölted a becsúszót, le is kell. -
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71375 üzenetére
Komolyabb terephasználatra teljesen alkalmatlan. Ezekkel az olcsóbb fully vázakkal az a gond, hogy nincs merevsége. Tekeredik a hátulja, hamar kotyogós is lesz az ócska csapágyazása. A 16 kiló is baromi sok. Értelmes fully-t újonnan ennek kb a háromszorosából lehet venni, használtan esetleg 150 körül ki lehet fogni valamit. Levegős tag sem árt bele, mert a lock az nagyon fontos egy olyan fullynál amivel hosszabb távokat is akarsz menni, felfelé is. Rengeteg energiát el tud nyelni ahogy pogózik a segge tekerés közben, pláne egy ilyen decathlonos full alap gépnél. Itt biztos lehetsz benne, hogy nincs kiküszöbölve a tekerés közbeni bemozdulás.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71388 üzenetére
Fullyban, újonnan kb innen indul a történet: [link]
Ennél olcsóbban csak merev farú, vagy a használt. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71414 üzenetére
Egy fully sem kevésbé használható a hétköznapokban, mint egy merev monti, csak nem mindegy milyen felszereltségű, mennyi a súlya? 140mm-ig teljesen vállalható kb mindenes bicajnak. 14kg felett ne legyen, legalább a hátsó teló zárható legyen. Kb. ennyi a lényeg.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #71424 üzenetére
Nem is állítottam az ellenkezőjét, csak a hsz-re reagáltam.
Mondjuk a linkelt 2db merev gép sem éppen abban az árkategóriában volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #71428 üzenetére
A kerékpár teljesen más mint egy futás. Kerékpártól elég nehéz izomlázat összeszedni, futástól sokkal hamarabb lehet. Az edzettség része fordítva is igaz, van ismerősöm aki már maratont is futott, eljött velünk bringázni, de a túra felénél se voltunk és teljesen kikészült, fel is adta. Én viszont 10km-t nem tudnék lefutni megállás nélkül. A súlyzós guggolás is pl olyan, hogy kezdőként guggolsz 4 X 10-et, és remegni fog a lábad 40 kiló alatt 10 perc múlva, másnap fel sem tudsz kelni. Míg 120km bicaj után másnap semmi bajod.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gabor.Sz #71431 üzenetére
Le lehet vágni a menetest is. Én is vágtam már. Ha tutira akarsz menni tekerj rá egy anyát, és miután levágtad letekered. Az átfésüli a menet végén keletkező sérülést. Mondjuk az nem árt ha van olyan szerszámod ami megvezeti a fűrészlapot, de anélkül is le lehet vágni, csak lehet kicsit ferde lesz.
Tothgera30: 150k-ért fully-t igen nehéz venni még használtan is, 250 körül viszont már egész pofás gépeket ki lehet fogni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Gabor.Sz #71433 üzenetére
Nincs mit! Arra figyelj még, hogy elég hosszan legyen a menet a villán, addig nem is érdemes levágni. Van olyan villa amin rövidebb a menet gyárilag, nézd meg az előző villán, és tedd mellé az újat, hogy leér e addig a menet.
Csokicsibesz: Újonnan 130 meg 150 ezerért nyilván nem is lehet értelmes fully-t venni. Ez nem is kérdés. Viszont ha már kicsit feljebb nézelődsz, azért rengeteg pluszt tud nyújtani egy merevhez képest.
Azt mondjuk nem tudom honnan veszed, hogy az alap Tacana váz ugyan az, mint a 650 ezres-é. Ordít róla, hogy az olcsó verzió 1 1/8-as fejcsővel van, míg a drágább már tapered. Illetve egy 160k körüli gépen nem szokott változó falvastagságú aluvázzal készülni, míg a drágább vázak duplán vagy triplán húzottak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71434 üzenetére
Ja és még valami, pont, hogy a váz egy kerékpár lelke és nem a felszereltség, egy szar vázon lehet xtr szett is, attól az még szar marad.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Csokicsibesz #71439 üzenetére
Nem mindig változik a váz, sok esetben szerelnek azonos vázra többféle felszereltséget is, csak a festése más. Viszont olyan azért nem szokott lenni, hogy egy belépő árkategóriás bringa ugyan azzal a vázzal érkezzen mint egy 4 szer annyiba kerülő. Még a karbon vázak között is sok a különbség, sokan elájulnak a karbon váz láttán, holott egy 500-600k-s xc monti vagy országúti karbonváza, köszönő viszonyban nincs mondjuk egy másfél vagy két millás gépen lévővel. Pedig ránézésre nagyon hasonló, csak éppen jóval kevesebb benne a karbon szövet és sokkal több az üveg. Egy belépő karbon váz nem is feltétlenül jobb mint egy felső kategóriás alu.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #71500 üzenetére
Ehhez hozzátenném azt, hogy bármilyen fura, de manapság még kicsit jobb is a helyzet bizonyos tekintetben mint régen. 1995-ben vettem az első komolyabb montim, Egy GT volt, minőségi acél vázzal, Deore LX szettel, kantifékkel, és Marzocchi olajpatronos villával. Ez a gép így akkor újonnan pontosan 122 ezer ft volt. Egy átlag havi bér akkor kb 20-30 ezer ft lehetett Magyarországon. Gyakorlatilag 5-6 havi bér volt ez a gép. Ha ma akarnál egy hasonló szintűt venni a kornak megfelelően, azért nem kell ennyit fizetni. Mi a probléma? Ja, hogy közben az igények felmentek. Hát tény, hogy jóval nagyobb a kínálat, de mint tudjuk fingért perecet...
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #71504 üzenetére
Én meg pont ezt a gondolatmenetet nem értem. Nézz végig itt a PH-n, hány embernek van sok száz ezres pc-je, vagy akár a fél millát is meghaladja. Nézd meg hány hozzászólás van egy iphone 6 topikban stb. Az nem drága?? Mindenkinek van egy fontossági sorrendje. Ha valaki vesz 5 milláért egy új autót az senkinek nem tűnik fel, de az 1 milliós kerékpár igen? Egyébként ha már nálam és a fizetésemnél tartunk, én nem csak kerékpárt szerelek. Mi egy sí és kerékpár szakbolt vagyunk. Síszervizzel, síkölcsönzővel, bringaszervizzel. Síléceket kell tudnom javítani, beállítani, sífelszerelés értékesítésében szak tanácsadást kell tudnom adni, kerékpár szezonban, kerékpárokat szervizelni és szak tanácsadást is adni. Elég nagy a felelősségem, ha szarul állítok be, vagy szarul élezek egy sílécet letekeri a térded, vagy eltöri a lábad. kerékpár szerelés sem vicc. Ez azért nem egy mosogató vagy takarító munkakör. Értelemszerűen a fizetés sem lehet azzal azonos. De egyébként nem keresek kiugróan magasan. Autóm jelenleg nincs, bringára költök. Miért baj ez?
De amikor volt akkor is max 500k-t költöttem autóra. Ma sem tennék másként.
A beszerzési árak meg, kb ugyan olyan szinten vannak mint más termékek esetében, ha magyar nagykertől vásárolsz akkor nem túl sok az árrés, ha te vagy a forgalmazó akkor több, mivel a nagyker is te vagy, de ez esetben meg évente minimum egy konténer bringát rendelni kell ami legkevesebb 20-30 milla.
Máskülönben elveszik tőled a képviseletet. És ha hiszed ha nem, Magyarországon senki sem a kerékpár eladásokból él meg, mert abból kb lehetetlen idehaza.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Bbeatrix78 #71506 üzenetére
Szerintem kicsit nagy ahhoz a magassághoz, egyel kisebb méretet választanék. De mindig érdemes megmérni a belső lábhosszot is és átnézni az adott kerékpár vázgeometria táblázatát, mert gyártónként eltérhetnek a csőhosszok.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #71510 üzenetére
Azt kérdezted, hogy engem, hogy tudnak annyira megfizetni, hogy drága kerékpárokat vásároljak.
Ebből arra következtettem, hogy Te azt gondolod nekem valami elb@szott nagy fizetésem van.
Erre reagáltam elsősorban, nem, nincs kiugróan magas fizetésem.Komolyabb kerékpár üzletbe nem vesznek fel akárkiket, oda tapasztalat kell, plusz a vásárlókkal is szükséges a jó kommunikáció. Ezek az állások majdhogynem kihalásos alapon mennek. Ahova felvesznek minimálbérért "tanulni", azok többnyire egyszerűbb, kisebb boltok.
Szerintem elsősorban a fizetést kell alapul venni, azért odamenni dolgozni, hogy majd a nagykerből tudsz vásárolni kerékpáros cuccokat, szerintem nem éri meg. Komolyabb üzletek, akik forgalmaznak is márkákat, szoktak adni ingyen cuccokat a dolgozóknak, kvázi reklámként, (szerencsére nálunk is volt ilyen minden évben). Az már nevezhető némi kiegészítésnek, de ennek ellenére is azt mondom, hogy a fizetés a lényeg.Egyébként Budapesten egy forgalmas trafikban nem ritka a netto 160-170k fizetés sem. Ennél sokkal többet profi szervizesek sem keresnek idehaza.
Annyira azért nem vagyunk agyon fizetve, ez Magyarország. Sokszor terveztem is, hogy lelépek Ausztriába, egy volt kollégám is lelépett, 2500 Euró körül keres mint szervizes, és 14 havi bére van, tehát 6 havonta 5000 euró fizetést kap. Nem is tudom miért vagyok még itthon. Valahogy minden szar ellenére nehéz elszakadnom, de a csajom menni akar mindenképp tavasszal, aztán így ez a kérdés is el fog dőlni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #71516 üzenetére
Próbáld meg, nem lehetetlen találni kerékpár szerelő állást, pláne ha nincsenek nagy igényeid a fizetés terén.
Azt tapasztalatból tudom, hogy az ilyen kerékpár szerelő tanfolyamot végzett egyénektől félnek mint az ördög szenteltvíztől. Azt akkor sem érdemes mondani ha van ilyen végzettsége bárkinek, mert inkább hátrány mint előny.
A tudásod úgy is hamar kiderül. Néhány kérdés, aztán odaállítanak szerelni. Magyarországon, pláne a kisebb boltokban úgy is inkább ősrégi tákolmányokkal fogsz találkozni. Inkább az szokott lenni a probléma, hogy lassan megy a szerelés. Amikor az ember magának bütykölget az megint más mint amikor tele a szerviz és gyorsan kell csinálni.fpeter07: Nyilván mindenkinek a hazája a legkedvesebb, de pénzből élünk, és amit nálunk művelnek munkabérek terén az valóban gyalázatos. Diplomás állások között van jó, persze az nem a semmihez nem értő mindenféle manager.
Én már majdnem elindultam 2 éve, de ez a migráns sztori is visszatartott. Most már ezek az ellenőrizetlen tömegek is valós veszélyt jelenthetnek külföldön, szóval jól meg kell gondolni hova mész.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #71520 üzenetére
Én 2007-ben egy egész nyarat eltöltöttem Saltzburgban és minden hétvégén itt voltam: Leogang
Nem szívesen jöttem haza.6030D: No azért én kb 20 évet végig montiztam hagyományos paripákon. Még cross country futamokon is indultam a múlt évezredben. A zümmögős téma csak az utóbbi 2 évben van, mivel már nincs annyi időm, így meg sokkal hatékonyabb vagyok. Ne becsüljük le az "öreget".
Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem volt még izomlázam bringától, de nem összehasonlítható mondjuk egy súlyzós edzéssel, ahol sokkal hamarabb lesz izomlázad. Persze ez nem von le egyik sport értékéből se, csak másfajta terhelés, más izmok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ha bejössz az üzletbe Budapesten, megnézheted, van még belőle jó pár darab.
Mi is eléggé túrázósba nyomtuk, 1 napos program volt. Szigligeten van a nyaralónk, onnan indultunk reggel, Keszthely felé vettük az irányt a bringaúton haladva, egészen Balatonszemesig. Ott volt a régi nyaralónk, megnéztük, meg ott strandoltunk, kajáltunk, aztán visszatekertünk Boglárra, onnan hajóval mentünk át Révfülöpre. Révfülöpről meg bringaúton vissza Szigligetre. 110km körül lett a vége, elfáradtunk eléggé, főleg a 35 fokos meleg miatt. Durván egy fél Balaton kört tekertünk.Az útminőség nem a legjobb, de én ezen azért nem tudok annyira kiakadni, mert a terepezéshez vagyok szokva, ott meg aztán a kidőlt fától kezdve a köveken, gyökereken át minden van. Mondjuk az biztos, hogy nem egy virsli gumi 7-8 báron az ideális egy Balaton körre. Csajom egy ilyennel jött: [kép]
Nem panaszkodott. Nekem 30-as külső van a Sweep-en, 7 báron, kicsit rázott itt ott, de kibírható volt. Országútival, 23-as külsővel is mentem már, na az már tényleg az elviselhetetlenség határán volt sok helyen.
Szerintem egy fitness 30-32-es külsővel, vagy egy cross/trekking első telóval, esetleg 29"-es monti aszfalt külsővel teljesen jó egy Balaton körre.Egyébként azok az alap Shimano fékbetétek nálam sem vizsgáztak túl jól. Deore fékszett, 180-as tárcsával. Az igaz, hogy egy 21 kilós ebike-ban volt, meg kapta rendesen, de 400km alatt teljesen elkopott, kizárólag terep használat mellett. Pillanatok alatt túlmelegedett aztán nem is fogott jól.
Az előbb csináltam épp egy bicajt, és gondoltam megosztom veletek, a látvány nem mindennapi.
Lánc és sor cserére hozták. A váltógörgőt érdemes figyelni.
[kép]
[kép]Szerelés után, lánc, sor, görgő csere, viszonyításképpen:
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Azért azzal vitatkoznék, hogy a DH-ra nincs pénze senkinek. Egy elnyűhetetlen régebbi DH gépet olcsóbban megkapsz, mint egy értelmes Endurót vagy AM gépet, de többe biztos nem lesz.
VEGA DHAzért az Endurót már nem sorolnám a "túrázós fully" kategóriába, az már inkább lefelére van kihegyezve, esetleg a full carbon csúcsmodellek alkalmasak túrázásra.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71602 üzenetére
Egy általános kis szerviz 5000ft körül van, ez egy teljes átnézés. Mivel állítgatni nem kell rajta semmit, csak átnézni, szerintem 2-3 ezernél többet nem kérnek el. Legalább is én biztos nem kérnék többet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #71604 üzenetére
Anno a 2000-es évek elején ez a Magellán DH váz bőven felvette a versenyt a legnagyobb nevekkel, csak sokkal olcsóbban. A villa még egy 2008 előtti, eredeti olasz gyártmány, elnyűhetetlen és hihetetlen érzékeny a csillapítása. 2008-tól a Marzocchi gyártása átkerült Taiwanra, utána már nem is voltak olyan jók.
A fékszett meg egy Hayes Ace, 4 dugattyús, irdatlan ereje van.
160k-ért ez egy nagyon jó gép, simán lehet vinni külföldi Bikeparkba így ahogy van.6030D: Egy alacsonyabb felszereltségű DH gép is kb ott van árban mint egy Trail/AM gép.
Bergamont Straitline 7.0Lesz hamarosan pár darab Bergamont Cross trekkingem, 52-es és 56-os méretben: [link]
Listaár alatt jelentős kedvezménnyel. Ha valakit érdekel írjon nyugodtan.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Anno, még kezdetleges Enduro-nak én ezeket használtam.
[link]
[link]
Ezek se voltak sokkal könnyebbek mint a Vega.
18-19kg biztos volt mind a két Stinky-m.
50-60km-es túrákat nyomtam vele, 1000m feletti szinttel. Az volt aztán a szenvedés.
Akkortájt alám került volna egy 13kg-os AM gép, kb az Alpoknak is nekivágtam volna, sajnos már nincs annyi időm hegyre menni.fpeter07: Eplénybe sokat szoktam járni, mert a barátnőm szülei ott laknak az erdő lábánál, 10 perc alatt felsétálok a sípályához.
Ilyen DH gépekkel durvát lehet menni, 8-10m ugratás meg sem kottyan neki. És tulajdonképpen alig érzed. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #71659 üzenetére
Pont ez volt a lényeg, hogy olyan legyen.
fpeter07: Igen, egy széles kormány sokat tud segíteni. Nekem a térdem se bírná a merev gépet, maximum ha nagyon óvatosba megyek. Dh gép azért más világ, még egy átlag 120-140mm-es fully-hoz képest is.
IMIIKE1998: Az egy limitált kiadású, Kona Stinky Primo volt, nem sok szaladgál belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #71704 üzenetére
Nem tűnnek rossz állapotúnak, a 11-23-as kopottabbnak látszik, de szemre csak a nagyon durva kopás látszik. Ez tipikusan az az alkatrész amit biztos nem vennék használtan.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #71713 üzenetére
Mielőtt betetted az új betétet, visszatoltad a dugattyúkat? Ha nem akkor ott lesz a gond.
Ettől függetlenül simán lehet, hogy légteleníteni kell, ha nagyon kitolja a dugattyút és kevés vagy semennyi hely nincs a betét és a tárcsa között. Gyorszáras keréknél ha már egyszer kiveszed a kereket majd vissza, már majdnem biztos, hogy állíthatsz a féken, mert beleér, ez ilyen. A gyorszárat túlzottan ne tépd meg, mert túlhúzod a csapágyat, annyira kell meghúzni, hogy amikor a kar vízszintesen van akkor kezdjen el fogni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #71716 üzenetére
Ez esetben valószínűleg levegős. Van egy csomó videó a neten. Shimano, tektro fékek nem annyira macerásak. Kell egy légtelenítő szett, meg az olaj, illetve szerszámok. 7-es villás kulcs, torx és imbuszkulcsok. Szemüveg és gumikesztyű nem árt. Nekem spriccelt már a szemembe az olaj, azóta mindig felveszem ilyen műveleteknél.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #71727 üzenetére
A tárcsafékszett az egy első hátsó tárcsákkal, az én olvasatomban, csak azért volt fura ez a 9 ezer.
Ha már cseréled akkor azért én valami jobbat vennék.
A légtelenítőre később is szükség lehet, rendszeres használat mellett fél évente szükséges megcsinálni.
De ha dobsz egy képet a problémás részekről, többet is tudok mondani. -
Runner_fxr
Ármester
válasz geotigris9 #71767 üzenetére
Tán egyszerűbb lenne elvinni egy szakemberhez átnézetni, nem? Azért az mégiscsak többet jelent, minthogy egy nem hozzáértő nekiáll nyomkodni a telókat. Abból sok nem fog kiderülni. Ez kb az a kategória mint amikor bejönnek a bringa boltba és nekiállnak pöckölgetni a vázat, meg a gumit nyomkodni.
IMIIKE1998: Hány centi magas vagy? Mekkora a belső lábhosszod?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71776 üzenetére
Befogsz egy könyvet pl a lábad közé, megméred a könyv tetejétől a padlóig a távolságot egy mérőszalaggal, kb az lesz a belső lábhosszod.
Egyébként 173 centihez szinte biztos, hogy nagy lesz a 20"-as monti váz. A Canyon, amit linkeltél, 20"-as méret. Neked meg 18" körüli kéne.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #71801 üzenetére
Nem feltétlenül! Vannak olyan gagyi mechanikus tárcsák, hogy az semmilyen körülmény között nem lesz jobb mint egy normális vfék.
Viszont bunddog fórumtárs figyelmét elkerülte, hogy azon a gepidán Avid BB5-ös mechanikus tárcsa van, ami azon ritka darabok közé tartozik, amik jól fognak, pláne egy nagyobb tárcsával.
IMIIKE1998: 100%-os bizonyossággal, látatlanban egy fórumon senki nem tudja neked megmondani, hogy melyik használt bringa a tuti vétel. Ehhez szakszerűen át kell nézni.
Azt is meg kéne értened, hogy a megjelölt 130 ezres keret semmilyen szinten nem elegendő egy keményebb terep használatra szánt hegyi kerékpárra.A kerékpározás is hasonló a számítástechnikához abban az értelemben, hogy 2 nap alatt nem fogod megtanulni azt, amit jó esetben több év alatt tanul meg egy ember. Ezt is el kell fogadni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71794 üzenetére
Amit Te szeretnél az kb ezen az árszinten kezdődik használtan: [link]
Az más kérdés, hogy egyáltalán szükséged van e rá? -
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71808 üzenetére
Szerintem annyi pénzt megér az a Canyon, sokkal jobb a felszereltsége, mint ennek a HT-nek.
Meg a váza is jobb, Tapered fejcsöves. Minden tekintetben sokkal jobb gép. Egy megtekintést mindenképpen megérne, így látatlanban azt mondanám. Inkább a Canyon 250-ért, mint az a HT 180-ért.
Ráadásul nincs kizárva, hogy a 250-ből alkudni is lehet. Bár szerintem sokáig nem lesz fent, mert elég jó ajánlat.varsam: Ne fogassal menj, hanem tekerj fel. Tudok sok utat arrafelé. Valamikor összehozhatunk tekerést, van egy társaság akikkel menni szoktam 5-10 fő, mikor, hogy jön össze.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz varsam #71827 üzenetére
Én is erdőre gondoltam. Csak akkor tekerek aszfalton ha muszáj.
A túráink 90%-ban terepen mennek. Lehetőleg minél változatosabb. Általában 50-70km körül szoktunk menni, ebben van 1300-1500m szint körül. De mehetünk kevesebbet is, mindig attól függ, hogy mennyire van kedvünk.
Felfelé általában túrázósba megyünk, kivéve amikor az Alpinbike-os srácokkal megyek, mert azok állatok.
Viszont lefelé nagyon szeretem csapatni, ez inkább az erősségem. De úgy is megvárunk mindenkit. Egy túrán mindig kialakul egy rangsor, akik jobban eresztik lefelé azok elöl szoktak menni, hogy a lassabbak ne tartsák fel a többit.Sajnos mind a 3 montim eladtam júniusban, jelenleg csak egy aszfalt betyár van. Mondjuk az elmúlt 2 hónapban nem sok időm volt. Remélhetőleg megjön a rendelésünk, a Bergamont-nál akkora csúszás van, hogy az nem viccel. Amint megérkezik az új montim, igyekszem minden hétvégén menni. 2 héten belül kb.
maximilian4: Gyere nyugodtan, vagy bárki. Már többször említettem itt, de még nem nagyon volt jelentkező. Mivel itt inkább az országútisok vannak többségben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dokee78 #71941 üzenetére
Ajánlom figyelmedbe a szeptember 24.-én megrendezésre kerülő kerékpáros tesztnapot!
Tavaly sajnos elmaradt a rossz időjárás miatt, de remélhetőleg idén nem lesz ezzel gond.
Merida, KTM, Rose, Focus, Cube, Kross, Devron, Gepida, Kellys, Specialized, Romet, Neuzer (ők hozzák a GT-t is) kerékpárokat lehet kipróbálni. A nevesebb gyártók általában a csúcsmodelleket hozzák.
Itt tudsz regisztrálni: [link]
Amúgy teljesen ingyenes.
Csillebércen volt eddig, de most a Kamaraerdei ifjúsági parkban rendezik meg. [link]
Állítólag még jobb lesz a tesztkör.Sokszor visszatérő téma itt a topikban, hogy sok embernek nincs tapasztalata komolyabb montikkal. Ebből adódik, hogy nem is igazán értik azt amit egy tapasztaltabb ember próbál elmagyarázni.
Most megint itt az alkalom, éljetek vele! Jó buli egyébként. Időpontokat is lehet előre foglalni, erre érdemes figyelni, mert elég nagy az érdeklődés, és ha csak úgy regisztráció nélkül odatévedünk, nem biztos, hogy sok mindent ki lehet majd próbálni.
Akár megbeszélhetjük, hogy megyünk többen innen a fórumról. Én kint leszek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dokee78 #72000 üzenetére
Te tudod, de szerintem érdemes felutazni arra a napra. Ez a legnagyobb ilyen esemény Magyarországon.
Magyarországon tudtommal épített bringapálya egyedül Eplényben van, ott van felvonó is.
Turista térkép rengeteg elérhető, ami jelzi az erdei utakat.Crytec210: Szerintem kell, bár nem vagyok benne biztos. Azért hozzál magaddal sisakot ha jönnél.
Hegyi kerékpározáshoz amúgy is lennie kéne, baromi nagy felelőtlenség sisak nélkül menni.StLui: Érdemes szerelésnél úgy letenni, hogy tudd melyik volt a felső és melyik az alsó.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #72075 üzenetére
Jónak kell lennie. Ez csak egy kerékagy, amiben van egy elektromos motor. Annyi a lényeg, hogy a felnin és az agyon megegyező legyen a küllőfuratok száma. De átalakítószettet lehet venni sokkal olcsóbban is, és azok sem rosszak. Újonnan egy Bionx szerintem nem éri meg, csak használtan. Csak ott meg ki tudja mennyi km volt benne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #72100 üzenetére
Mekkora távolságra kell egyébként? És milyenek az útviszonyok?
Én lehet inkább vennék használtan egy komplett bringát. Ha középmotorost veszel, abból nem tudják kitörölni az össz megtett km-t.
A legolcsóbb átalakítószettek akkuja nem a legfaszább szokott lenni.
A sebességkorlát kiiktatása meg nem jelent problémát, az nem csökkenti az élettartamot egy agymotorosnál, középmotorosnál sem számottevően.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #72109 üzenetére
Végre valaki be mert vállalni egy rásegítéses gépet. Ha gondolod csatlakozhatsz egy közös tekerésre.
Mekkora a hatótávja a gépnek? Ha jól tudom ebben 500Wh-s az aksi.
Nekem is volt agymotoros gépem, ugyan így vázba rejtett akkuval. Látványra tényleg szép. Az enyémről is sokan meg sem mondták, hogy elektromos, hangja semmi, nagyon megbízható. Egy középmotoros a laikus szemeknek is sokkal szembetűnőbb, hallani azért a motorja hangját és az élettartama is rövidebb.
Viszont én azt tapasztaltam, hogy a középmotoros jobban viselkedik a lejtőzések során.
Engem zavart, hogy a hátsó kerékbe rejtett plusz 3-4 kiló kiszámíthatatlanná tette a bringát amikor lefelé csapattam terepen. Olyanokat pattant néha a hátsó kerék, hogy majdnem ledobott magáról a bringa. Túrázósba okés, de sportosabb lefelékhez már kevésbé. Neked mi a tapasztalatod?[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #72135 üzenetére
Az enyém is kb 1500m szintet tud. Vettem egy tartalék akkut, ha komolyabb távra mennék, de erre elég kevésszer volt szükségem.
Nálam a lejtőzés egy fontos része a montizásnak. Úgy is mondhatnám, hogy jelenleg ez inkább az erősségem. Versenyzőkkel is voltam nem egyszer túrázni, lefelé együtt megyek a leggyorsabbakkal, de felfelé már gondok vannak, mivel nekem is elég kevés időm van hegyre menni. Sajnos az agymotor nálam nem vállt be. Nem szeretem ha a bringa fog vissza, vagy bárbibe lekorlátoz. Nagy sebességnél már elpattog a hátulja. Nem erre találták ki, de egy kényelmesebb, túrázós felhasználás mellett teljesen okés tud lenni.32mm-es becsúszó még az én 85 kilómhoz is sovány, valóban, oda elkél legalább a 34mm-es. Pláne 29"-es kerék mellett, ami miatt még rugalmasabb a kerék és a villa is.
36mm-es becsúszó már túlzás lenne a bringádba, de egy 34 vagy 35-ös simán jó. Fox 34, 140mm, vagy egy RS Pike 140mm. Agresszívebb lesz a gép lefelé, jóval határozottabb kormányzásod is lesz.Budai-hegységben szoktunk tekeregni. Egy hónapja már nem voltam, mert eladtam a "régi" gépem, és még nem jött meg az új, de ha minden jól megy 1-2 héten belül itt az új masina.
noorbertt: És mi az oka, hogy ilyen viszonylag rövid távra kéne az elektromos cucc? Mondjuk nem mindegy milyen szintet kell legyűrni. Én is kb ennyi távot megyek melóba, de erre nem használtam sosem az elektromos gépet. Erre a célra mindig volt egy hagyományos. Amikor megyek hegyre 60-70km-t meg 1500m feletti szinteket, akkor oda már valóban jó segítség.
Ezt a visszatöltést azért érdemes fenntartással kezelni, szerintem nem sok értelme van, de valóban ad motorféket is, bár nekem ez sem hiányzik. Az egyébként miért baj ha látszik a motor? Ha nem versenyen akarsz vele csalni, ennek kb semmi jelentősége nincs. Összességében a középmotor szerintem sokkal jobb. Kevesebbet is fogyaszt. Merev vázasban meg különösen rossz az agymotor ha terepre is viszed.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Strezi #72149 üzenetére
Én idáig Nobby nic-et használtam terepezésre, de most előre kap egy magic mary-t, hátra meg egy hans dampf-ot.
Bár a legfontosabb szerintem egy tubeless, kevésbé defektveszélyes és alacsonyabb nyomáson is tudod használni. Jobb a tapadásod.noorbertt: Én támogatom a pedelec terjedését, abszolút nem vagyok ellene, de a Te esetedben én is azt gondolom, hogy felesleges. Ennyit mindenkinek le kell tudnia tekerni, ha ennyi sem megy, az már valóban az egészség rovására mehet. Egyébként merre laksz? Mekkora emelkedőre kell feltekerned?
Töltheted naponta is, vagy teljes lemerülés után, a legtöbb lithiumos, nem érzékeny erre. Arra kell figyelni, hogy lemerülve ne hagyd sokáig.
6030D: Az minden esetre a mentségére legyen mondva, hogy a pedelec géppel sem feltétlenül kell úgy menni, hogy maxra tolod a rásegítést. Az első fokozat pont úgy van beállítva, hogy kb ellensúlyozza a plusz tömeget és olyan mintha például egy könnyű xc gépet hajtanál. A pedelec okosan használva egy edzőpartner is lehet, ami ott segít ahol már meghalnál. Olyasmi ez mint amikor az edzőteremben nyomod a súlyokat és az utolsó nyomásnál a segítő egy leheletnyit besegít, hogy még ki tudd nyomni a súlyt a végén. De nyilván lehet úgy is használni, hogy mindenhol maxra tolod és fütyörészve feltekersz a dombokon, bár akkor hamarabb merül.
Én pl annak ellenére, hogy ritkábban járok hegyre mint régebben, ma is lenyomok rásegítés nélkül egy 1500m szintet 60-70km es távon, nehéz erdei terepen. A gondom azzal van, hogy ha tartom a tempót a rendszeresebben tekerő ismerőseimmel a végére nagyon felmegy a pulzusom. A túra végeztével is 100 körül ketyeg még 1 órát a ketyegő. Ez abból adódik, hogy túlhajtom magam. Nyilván nem halok bele, de ez már nem az egészséges kategória. És ez csak akkor változna ha rendszeresebben mennék hegyre tekerni. Vagy megtehetem azt, hogy egyedül megyek, a saját tempómban, akkor ez a probléma nincs. A pedelec-en meg a végén kérek egy kis pluszt, és pont az említett túlhajtást kerülöm el. Egyébként az én ismerőseim egyik része is megveti a pedelec bringákat, mert nem ismerik, az egyik haverom például ki is próbált egyet egy teszt keretén belül, persze végig turbón hajtotta. Majd a túra végeztével panaszkodott, hogy ez egy fos, mert el sem fáradt. Hát mondom csodálkozol? A 75Nm-es bosch cx-et maxon járatva? Az átlag emberi erő 300%-át teszi hozzá a hajtáshoz maxon.A motorfék úgy működik, hogy bekapcsol az agymotorban egy agydinamóhoz hasonló szerkezetet, csak annál nagyobb az ellenállása. Ez a funkció kapcsolható és csak agymotoros bringákon van, középmotoroson nincs. Ha bekapcsolod akkor nincs is rásegítés, csak visszatáplálás. Síkon is be lehet kapcsolni ha valaki mazochista és brutál comb edzést szeretne végezni. Komolyabb lejtőn leereszkedve egyébként hasznos tud lenni. Értelme is akkor van. Bár nekem nincs rá szükségem, mert lefelé nem szeretem ha valami visszafog.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest