- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
Hirdetés
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
venember83
nagyúr
Jövő héten Test the best nap Kolozsváron. Az lenne a kérdésem, hogy ezen a napon egy tesztelő csak egy bringát próbálhat ki? Illetve kb. milyen hosszú a tesztkör, időben?
-
venember83
nagyúr
Fájdalmas dolog, de egyetlen valamire való opció a tárcsásítás hosszabb távon. Kerekek ügyében meg javasolnám, hogy ne fűzess, hanem apróban keress újat vagy alig használt komplett kereket. Ha lehet válogatni az ajánlatok közül, akkor olyat vegyél, aminek a felnije V-fékkel használható, az agyra viszont felszerelhető a tárcsa. Így akkor később könnyebb (értsd: olcsóbb) lesz az átállás.
-
venember83
nagyúr
válasz HollyBoni #23046 üzenetére
Igen, nagyrészt ugyanazok lesznek, vagyis a bringák tuti, hogy igen. Max. jönnek még olyan specisek, akik románul is tudnak, mert az itt elég fontos. Kösz szépen az infót! Akkor remélhetőleg a Roubaix-t és a merevseggű rönkugrót is ki tudom próbálni.
Ja, még egy gyors kérdés: saját bringát ott lehet náluk hagyni megőrzésre?
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #23081 üzenetére
Sokra megyek a kilenc kilóval, ha képtelen vagyok lemenni vele valami keményebb terepen bringakezelési technika híján, vagy felmenni meredekebb részen gyenge fizikumom miatt.
-
venember83
nagyúr
válasz szaszayanou #22953 üzenetére
Javasolt minőséget venni, fékkar és fékpillangók tekintetében is.
-
venember83
nagyúr
Kész, ma megvett a Speci kilóra a 29er Epic bringával. Pedig már égettem meg magam nagyon csúnyán ugyanilyen termékkel, de... Ja, és a Phenom nyereggel. Meg a Roubaix Expert SL4 országútival, amin a tárcsafék nagyon hatékony, viszont az elektronikus váltás marhaság és szükségtelen. Röviden.
-
venember83
nagyúr
válasz belaazallat #23312 üzenetére
Stumpjumper merevfarú, ez volt az első, aztán az Epic, ezt már egyórás nagyon kemény eső által alaposan átáztatott talajon nedves gyökerekkel, kövekkel stb. Illetve a Roubaix Expert SL4 országútit utolsónak. Kicsit féltem ezek után ráülni a bringámra, de az is nagyon kényelmes volt, abszolút nem volt csalódás, nem rosszabb, csak más.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz fpeter07 #23326 üzenetére
Nem, mindegyik lényegesen többet érdemel, de nem láttam értelmét az ömlengésnek. Mivel nemigen vagyok jártas az országútik és 29-es bringák világában, ezért nincs referenciám a pontos értékeléshez.
De tessék: a Roubaix kapcsán meglepett a bringa apró tömegén kívül a kényelem, amit adott. Elég rossz úton mentünk, de korántsem voltak elviselhetetlenek az út felől érkező visszajelzések, a rezgéscsillapító Zertz akármik és a hajlított nyeregcső nagyon jól végezték a dolgukat. Nem tudom, hogy a kényelemben mennyi részük volt a szénszálas felniknek, mivel viszonylag magasak voltak, ezért kétlem, hogy ezeknél fontos tervezési tényező lett volna a menetkényelem.
Az elektronikus Di2 váltást megszokni beletelt egy kis időbe, mondjuk úgy tizenöt percbe, addig folyamatosan össze-vissza váltottam, ám a tesztút kevés volt ahhoz, hogy meg is szeressem a rendszert. Valahogy a mechanikus rendszerek sokkal szimpatikusabbak, több visszajelzést adnak, és tán gyorsabbak is, de persze ez valószínűleg nem igaz, csak én éreztem lassúnak az elektronikus váltást járatlanságom miatt.
A tárcsafékek nagyszerűek, optikailag és aerodinamikailag NEM ILLENEK a bringára, de hatékonyságuk megkérdőjelezhetetlen, a 785-ös XT fékeimhez nagyon hasonló féknyereg volt az országútin, ami, akárhogy is néztem, idegennek tűnt a bringán. A fékérzettel sincs semmi baj, gyönyörűen adagolható volt, hidraulikus fékhez méltón nagyon könnyen járt a fékkar, csak pozitív dolgokat tudok mondani róla, kivéve persze az előbb említett kinézetet.
Amúgy a Stumpjumer HT-n és Epicen Magura MTS fékek voltak, amik ugyancsak nagyszerűen működtek, a nedvesség miatt visítottak, és mintha lett volna egy kis rángatózás, vagyis inkább pulzálás fékezés közben, de attól még nagyon jól lehetett adagolni a féket, és nagyon hatékonyak is voltak. Viszont a Shimano XT fékkarjaim sokkal jobban kézre esnek.
A terepbringákon Shimano váltórendszer volt, kivéve az első váltót, ami X7 (Stumpjumper HT) vagy valami más Sram termék (Epic) volt, a fékkarok SLX-ek, míg a váltó az Epic esetében XTR, a HT esetében meg fogalmam sincs. Nem dobták olyan gyorsan helyükre a láncot váltást követően, ahogy a Sram, de ennek csak érzet szempontjából van bármi jelentősége, a feladatukat nagyszerűen végezték.
Az Epic felfüggesztése őrületesen jó, tényleg nem mozog a hátsó rész zavaróan sokat, kiállva is nyugodtan lehet nyomni erőből a pedált, a hátsó kerék csak annyit mozog, hogy minél jobb tapadást biztosítson, erőt nemigen vesz el. Ezt jól bizonyítja, hogy eső után az Epickel ugyanazon a kaptatón magasabbra jutottam, mint eső előtt a merev Stumpjumperrel. Az első villába épített Brain egység hatékonyságát illetően nem tudok mit mondani, nem éreztem semmilyen jelentőségét.
Röviden ennyit tudok írni így hirtelen. Ja, persze szénszálas felni volt mindegyik bringán, ami biztos sokat segített a tömeg tekintetében, de kissé túlzott pénzkidobásnak érzem, akkor már jobb lett volna inkább pl. tapadás miatt a belső nélküli rendszer, de azt csak az S-Works kapja meg, ha jól tudom. Viszont a huszonkilences keréknek XC tekintetében tényleg óriási előnyei vannak. Csodát nem tesz, kár tőle ilyet várni, ám simán átmegy olyan, menetirányra merőleges vájatokon, amik simán megfognának egy huszonhatost.
-
venember83
nagyúr
válasz venember83 #23380 üzenetére
Kimaradt fontos dolog: a Phenom Comp rendkívül kényelmes nyereg, majd valahogy be kell szereznem egyet.
-
venember83
nagyúr
válasz Tomi_Sci #23387 üzenetére
Több millió forintos gépekről beszélünk, kétlem, hogy ezen a szinten az "örökélet" bárkit is érdekelne. Ha elhasználódik, legalább van ok a fejlesztésre és újat venni. Nem vitatom, hogy jó a tárcsafék (szerintem nyilvánvaló a hozzászólásomból), de nem illik országútira, mert egyszerűen ormótlan. Minek mentek most el aero irányba a gyártók, ha elszúrják az egészet féknyergekkel? Képzeld már el egy Venge gépet tárcsafékkel, kb. értelmetlen. Amit nyernek az aerodinamikus csőformákon, mind elvesztik a féknyergen. Talán többszörösen is.
Cathfaern: Igen, abban is segít a tárcsafék, nagyon kis erővel működtethető a kormányról bárhonnan, ahonnan eléred a fékkart.
-
venember83
nagyúr
válasz Tomi_Sci #23397 üzenetére
Azt mondd meg, miért kell egy egyszerű és könnyű, nem utolsó szempontból pedig rendkívül hatékony szerkezetet (váltókar-bovden-bovdenház-váltó) lényegesen bonyolultabbá tenni akkumulátorral, kábelekkel, számítógéppel? Ha megszakad a szál a kábelben valahol, dobhatod ki az egész kábelt, őrületesen drága lehet a karbantartás, akárhogy is nézem.
-
venember83
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #23457 üzenetére
Állapottól függ, de kissé sokallom az árát, kis alku ráférne.
-
venember83
nagyúr
A szénszálas váz nagyon könnyen javítható: [link].
-
venember83
nagyúr
válasz Rottweiler89 #23469 üzenetére
Hány tányér? Simán vázra rögzül vagy középcsapágyra? Monti vagy országúti a bringa?
-
venember83
nagyúr
válasz bubodoki77 #23486 üzenetére
Eleve ne hagyd, hogy utánad fusson, én általában még az előtt határozottan a gyanúsan figyelő kutyára kiabálok, hogy meg se gondolja, hogy ugat és utánam fut.
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #23494 üzenetére
Tárcsafüggő is a dolog, én gyárit vagy valami olcsót tennék bele, amit nem drága kidobni és cserélni, ha mégse válik be.
-
venember83
nagyúr
válasz Rottweiler89 #23499 üzenetére
-
venember83
nagyúr
válasz belaazallat #23532 üzenetére
Valóban szép, de két tányérral szebb lenne, meg ennél jóval kedvezőbb áron, bár valószínűleg akkor se engedhetném meg magamnak.
-
venember83
nagyúr
válasz belaazallat #23542 üzenetére
Kösz, pedig már szinte reménykedtem...
-
venember83
nagyúr
XTR Di2, ha valakinek hiányérzete lett volna eddig. Pénzkidobás.
-
venember83
nagyúr
Sagan ismét montira ült: Cannondale F-Si.
-
venember83
nagyúr
válasz imyourfriend #23662 üzenetére
És a megmondóembereknek is vannak megmondóemberek, ez a legnagyszerűbb! Szép kis végtelen ciklus.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz ígyvanferi #23671 üzenetére
Pályakerékpáros Förstemann úr.
-
venember83
nagyúr
válasz imyourfriend #23683 üzenetére
A segítőkészség netovábbja vagy, egyértelműen megérdemled a nap trollja címet.
-
venember83
nagyúr
Nem rossz vétel: [link], egyáltalán nem. Legalábbis akkor, ha valaki 29-es merevről 29-es össztelóra akar váltani.
-
venember83
nagyúr
válasz Frenky89 #23793 üzenetére
Helló,
nem értem teljesen a kérdést, de ha az a lényeg, hogy a műanyag teherviselő elemként viselkedik-e a pedál konstrukciójában, ha így is lenne, semmi gond, szinte az összes montis ilyen SPD-t használ, és nagyon jól vizsgázott ez a szerkezet. Szóval nem aggódnék a helyedben.
-
venember83
nagyúr
Én használtam az enyémet (M970-es) bő egy-másfél évig kenés nélkül, csak utána szedtem szét. Hajtókarleszedőn kívül kellhet még szerszám a monoblokk kiszedéséhez, de hogy pontosan milyen, az a monoblokktípustól függ.
-
venember83
nagyúr
Szia,
szerintem a fém az alsó, Sramnál emlékeim szerint így van. Amúgy könnyű megbizonyosodni erről, keresd meg a váltód technikai dokumentációját a Shimano oldalán, a robbantott ábrán minden bizonnyal látszik, melyik görgőnek hol a helye.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen