- Mobil flották
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Hívószám-hamisítás
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
ph Ezt Vaszilij Spak, az Orosz Föderáció ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese jelentette be.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #255001 üzenetére
Csak az a baj, hogyha hosszabb a stucni annál lassabb lesz a kormányzás. Másrészt ezek a 720+ mm-es kormányokhoz elviekben rövidebb kell. Nekem fordítva volt, 90-ről 70-re cseréltem és sokkal jobb lett. Igaz előtte volt egy 600 mm-es kornymányom, amit 740-re cseréltem és nagyon belassult a kormányzás. Outin kicsit más, mert ott nincsenek ilyen széles fogások, ott jobb a hosszabb szár és ha ott rövid akkor ideges lesz a kormányzás.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #255007 üzenetére
590, 100 mm... Ezek csak számok, így nem lehet kijelenteni kinek mi a jó. Egyrészt ha két egyforma magas embert egymás mellé állítasz, nem biztos, hogy egyforma hosszúak a karjuk és lábuk. Itt már bukik az elmélet, másrészt az izmok merevsége vagy mobilitása sem egyforma mindenkinek. Én például simán tudtam egyre lejjebb állítani a kormányt, van akinek fájna a háta egy idő után.
Ezért is ezek maximum irány mutatásnak jók. Például hiába írja egy gyártó nekem az adatlapján, hogy a 186 centi magasságomhoz L-es váz kell, amikor az átlagnál hosszabbak a végtagjaim. Így már XL kellene és jó alacsonyra is kell vágni a villanyakat nekem a hosszabb karjaim miatt. (Plusz még -16°-os a stucni is).
Bikefit meg gondolom ugyanúgy mint minden téren vannak profi és semmitérő felmérések. Ha számítógép számítja ki az adatok alapján, simán el tudom képzelni, hogy jó értékeket ad ki.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #255021 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogyha nem visz egy gyereket sem, akkor le tudja akasztani. A gyerekülést nem szokta az ember le- és felszerelgetni senki, tapasztalat. Meg azért +30-40 kilóval a biciklit manőverezni sem egyszerű. Utánfutónál legalább a súlypont alul van.
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #255025 üzenetére
Attól függ milyen fajta. Nekünk csomagtartóra rögzíthető van, gyorszáras, csavaros felfogatással. Ami vázcsőhöz rögzül az lehet gyorskioldós. Azért macera lenne állandóan csavargatni, egyszeűbb fenthagyni.
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #255111 üzenetére
Nem felesleges egyáltalán. A felniféknél minden jobb. A mechanikus is tud jó lenni, párszor leírtam (jó fék + jó kábelezés + minél kisebb surlódás). Ha jól be van állítva, simán állóra blokkol. Nekem igaz MTB-n van, de sok necces szituációban (város, pl. bamba gyalogos, figyelmetlen autós) állóra kellett fékeznem és simán megállított mindig. Pedig csak organikus betéteket használok (B01s), igaz elöl 180-as tárcsa van.
Esőben is van ugyanúgy fékerő, amit a felnifék nem tud. A felni sem kopik, nem kell rá fékező felület. Nem véletlen kopik ki lassan. Egyedül az az előnye outin, hogy könnyebb a tömege.Hidraulikus természetesen jobb, nekem egyelőre elég a mechanikus. Ha terepre is járnék, akkor váltanék hidraulikus fékre, mert ott többet kell fékezni.
Outinál a fékváltó miatt nehezebb a dolog, mert konkrétan baromi drága cserélni hidraulikus fékhez valóra. Igaz arra is van fél megoldás a hibrid tárcsafék.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #255155 üzenetére
Igen. Tetszenek a hidraulikus fékek, kétség kívül a legjobbak. Ha tudnék járni terepre akkor kérdés nélkül vennék is egy szettet. Bár nincs kizárva, hogy egyszer nem újítok. Például meglepő módon a Bike24-en 17ezer Ft/db a Magura Sport, ami a hazai árat nézve igen jó. Mondjuk inkább SLX-et vennék.
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #255162 üzenetére
Olyan sokat nem kell állítani. Akkor kell közelebb hozni a pofákat ha kopik a betét. Ez egy-két darab kattanással elfordítás egy 5-ös imbusszal. Avid féknél még szerszám sem kell, van egy piros marokcsavar.
Sajnos a fékút mindenhol fontos, mert a balfékek miatt ugyanúgy kell aszfalton is fékezni. Elég ha hirtelen fékez az autós.
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #255177 üzenetére
Szerintem mindhová kell a jó fék. Terepen az akadályok miatt, meg sok helyen fékkel fogod meg a biciklit, adagolva irányítod a farát stb.
De hosszabban kifejtve, azért jobb mostmár tárcsafékes outit venni, mert akkor 100%-ig biztos, hogy van a vázon és a villán Flat Mount rögzítés, a kerékszett és az agy is kompatibilis. Ha felnifékes outit vesz az ember akkor később lehet, hogy nem lehet átállni rá. Ezért akár jobb a mechanikus fék is, amit később lehet fejleszteni hidraulikus fékre, ha van rá igény.
-
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #255184 üzenetére
Én szerencsére nem szoktam 8-ast összeszedni, így annyira nem érint a centrírozás.
A tárcsa melegedést el lehet kerülni, normális nagyságút kell venni. Ezenkívül sokkal több előnye van a tárcsaféknek, mint hátránya. Két legnagyobb előny, hogy nem kopó alkatrész a felni (főleg drága szettnél nem mindegy), meg hogy esőben nem visít és van fékerő. Felnifék előnye ehhez képest szerintem nem nagy dolog. Könnyebb beállítás sem igaz, mert vannak nehezen beállítható fajták (főleg országúti). Tárcsafék hátránya egyedül, hogyha hidraulikus, akkor időnként kell olajcsere meg légtelenítés (amit könnyen meg lehet tanulni). Mechanikusnál ugyanaz a karbantartás, mint a felniféknél. Pár évente ugyanúgy kell bowdenezést cserélni.
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #255197 üzenetére
Nekem Bryton Sport Mount van, amit linkeltél. Jó minőségű, nincsenek útban a hátsó gomboknak (nekem 320 van, ami ugyanolyan felépítésű, mint a 420).
Szűkítőt nem adnak hozzá, csak egy 2,5-ös imbuszkulcsot. Keress vissza, szívtam is vele, kellett alá gumi, a régi kormánynál. Első váltóhoz való szűkítőt használtam, de nagyon gagyin néz ki, hogy kilóg alóla.
Másik "hátránya", hogy kifakult a nap hatására, ahol nem takarja ki a computer. Majd lefotózom.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #255203 üzenetére
Azért írod csak, mert nem használtál még tárcsaféket. V-fékben csak az a jó, hogy olcsó. Bár már ez sem igaz, mert a normális V-fék sem olcsó már, kijön az árán egy MT200 simán. Egy minőségi V-fékkar (Shimano, Avid) 5-6ezer Ft, a V-fék is ugyanannyi, egy MT200 az ebike-on 9990-10990 Ft.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Igen, ezért írtam, hogy nyugodtan terjedjen el mindenhol és ne ezen spóroljon egyik gyártó sem. A V-fék a kontra fékkel együtt meg menjen a múzeumba, vagy az alap, mugli Csepel Balaton és Cruiser szintjére.
Másik ami pofátlan a gyártótól, hogy simán 1500-2000 €-s biciklire is MT200-at raknak. Rakjanak azokra Deoret legalább. Másik meg mikor Tektro hidrós féket raknak (khm Decathlon), az sem ér sokat, próbáltam már párat ismerős biciklijén. Nem kellett félnem, hogy fejre fogok állni tőle.
Én a magam részéről meg az olcsó és egyszerű karbantartás miatt vettem mechanikus tárcsaféket és úgy voltam vele, hogy később lehet fejleszteni hidraulikus fékre. Persze akkor már nem MT200-at vennék, hanem komolyabbat. A kerekek és a tárcsák már így adottak, előtte semmi sem volt meg hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #255255 üzenetére
Egyetértek. Ameddig nem lesz drasztikus fejlődés az akkuk terén, addig mindig ilyen "félmegoldás" lesz az egész. Vannak már kisebb fejlődések, mert van már trail eBike, ami nem sokkal nehezebb. Autóknál meg nagyon kéne az áttörés, mert ez az egyetlen gátló tényező a fejlődésnek. A hajtáslánc, elektromos motor már most is elég jó, csak az akku túl nagy, melegszik, nem elég az energiasűrűsége.
Másik amit fulton írt, vannak klasszikus kerékpárversenyek, triatlon, ahol csak az "analóg" bicikli van. Ha versenysport van, akkor a halandó embernek is az kell. Másrészt vannak olyan technikai kerékpáros versenyek, ahol nem segít érdemben egy motor, mert ügyesség és technikai tudás kell. Terepen is például lehet, hogy segít mászni, de egy sziklás emelkedőn nem feltétlenül rögtön segítség ha kipörög a kerék (kis túlzással). Persze már a versenyeken is indulnak már külön eBikeos verenyzők.
Az akku haldoklása és pótlása lesz egy külön öröm a felhasználóknak, mert nem lesz olcsó. Persze nyugaton ez nem nagy érvágás, vagy vesznek újat, vagy az egész eBikeot lecserélik.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #255264 üzenetére
Nekem egyebkent sem a bringakkal van a bajom, hanem a felhasznaloival. Az ujgazdag, bekepzelt nyomoroncokkal.
Szerencsére a környéken ilyenek nem nagyon vannak. Idősebb 60-70 éves tehetősebb emberkék mennek eBike-kal. Itt a ficsúrók elektromos rollerrel mennek, szerintem sokkal idegesítőbbek.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #255286 üzenetére
Itt Baján a város mérete ellenére elég jól el vagyunk látva bicikliboltokkal, így itt nem ritka akár egy Norco MTB sem. Cube van rengeteg, akár a legújabb MTB-k is. Pedig itt nem indokolná semmi, mert egyrészt síkság van, másrészt nem nagyon jár be az agyagos erdőbe senki. Ahogy látom Stravan, itt maximum a Duna parton mennek, ott "csak" homok van. Outik is vannak, de nem annyi közel sem. Ahogy látom a 18 év alattiak meg rollereznek. Persze sisak nélkül, kellenek a szervdonorok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #255340 üzenetére
Így igaz. Ha el kéne vinni pumpát az útra akkor az az SKS S.A.M. lenne. [link]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #255382 üzenetére
Ezért szeretem az SKS pumpát, az nem szisszen. Na meg persze a kis finomállító tekerőt, amivel be lehet precízen állítani a nyomást. Igaz nem volt olcsó.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #255410 üzenetére
Ez a Sava tényleg jól fest, kíváncsi lennék a váz minőségére.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #255430 üzenetére
Szerintem ezek is csak olyanok, mint a koncepció autók, ezzel demózzák, hogy mire képes a gyártó. Ha visszanézzük a régi Eurobike kiállításokat, azoknak a nagy részéből sem lett semmi. Érdemes visszanézni, ott is voltak semmirevaló demók. Esetleg az ebikeok terén lehet valami hasonló, azt amúgy is nyomatják. Persze mindig vannak érdekes dolgok is, amik meg jöhetnének szériagyártásban is.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #255433 üzenetére
Nem valami gyakori eset az ilyen, főleg ha az agytestről jött le a kazettatest. Rázkódástól sem esik le semmi, ha a kellő nyomatékkal van ráhúzva. Pont a fordítottja szokott megesni, hogy úgy rászorul vagy rárohad, hogy nehéz leszedni.
Egyébként ez csak találgatás, az előbb el tudom képzelni, hogy eltört valami az agyban és azért vált le a kazettatest a sorral együtt. Ha lelazult volna a fogaskoszorú, akkor lett volna előjele, főleg váltáskor mozgott volna a sor oldalra.
Kazetta csavarja, hogy megy koppig? Ilyen nincs, ahogy kezdi az ember elérni a 40 Nm-t akkor már eléggé nehezedik a dolog, így akiben van egy kis érzék az nem feszíti tovább. Recés a felfekvése így van hangja is ahogy szorul.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #255471 üzenetére
Ez melyik fajta? Mert ami nekem van Ashima az elég jól bírja és Crocodile, Acor stb. néven is kapható jó sok pénzért. [link] Elég jó áron vettem még tavaly év végén és eddig bevált. Múltkor mértem rá digi tolómérővel és 1,8-1,9 mm között van, így alig kopott. Igaz én organikus betéttel használom, lehet a félfémes szétkoptatta volna már. Igaz én úgy voltam vele, ha elmegy ideiglenesen pár hónapot, az sem baj, maximum rendeltem volna helyette Shimano vagy a2z-t.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #255475 üzenetére
De fordítva van. Ha nagyobb és hosszabb a váz, akkor jobban előre kerül a felsőtest és "aerobb" lesz a póz. Ha kicsi a váz, akkor meg egyenesebb lesz a hát, ami elvileg komfortosabb. De ez is egyénfüggő, mert akinek bírja az hátizma, dereka, annak nem gond a hasalódabb póz sem.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #255515 üzenetére
Miért lenne hülyeség? Ha nagyobb a váz akkor a felsőcső hossza is nagyobb így jobban előre kell dőlni, ezért is lesz sportosabb. Ha kicsi a váz, akkor meg rövidebb a felsőcső és egyenesebb a hát is. De ha megnézed a neten a geo táblázat mellé is mindegyik gyártó ezt írja, mert így logikus.
Állítani a spacereket meg rövidebb -hisszabb stucnit mindkettőn lehet , így mindig a nagyobb váz lesz a hosszabb.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Egy ideig én is két hetente féktisztítóztam a tárcsát, ugyanúgy lejön a fekete szutyok, de ez nem az odaégett fékbetét, hanem az olajos kosz. Nekem ilyen tisztítás után jobban fog a fék, de már nem szoktam olyan sűrűn csinálni, mert elég akkor ha általános tisztítást csinálok. Szerintem a tárcsa ahogy surlódik a betéttel úgy karcolódik és amiatt fog, így az a fekete égés ha van akkor nem számít. Sőt az nem jó ha megég a betét, mert akkor üvegessé válik és nem fog. Szerintem az lehet nálad is a gond. Vagy a betét nem jó minőségű vagy a tárcsa, de inkább a betétre gyanakodnék. Olvass vissza jjeahh tesztelt sok betétet és neki is valamelyik üvegessé vált.
-
Fall-N
veterán
válasz Jinxb1rd #255774 üzenetére
Azért mert jobb a hagyományos menetes tengelynél. Ha a lopás miatt fél az ember, akkor venni kell olyan gyorszárat, aminek speciális kulcsnyílása van, amihez külön szerszámot adnak. Egyébként nem a kerék kilopása ami miatt félni kell, ellopják az egész biciklit, ha van rá módjuk.
Sok vázhoz gyárilag gyorszáras nyeregcső-bilincs van, mégsem lopják ki a nyerget. Azt mégcsak ki sem lehetne nagyon védeni.
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #255805 üzenetére
Hogy bírjátok ki a farmert? Én rühellem, egyedül télen húzok. Engem izzaszt rendesen, így hiába vettem pár, normális minőségű rövid farmernadrágot, már ilyen 25-27 foknál izzaszt. Inkább minél kevesebb műszál tartalmú pamut.
-
Fall-N
veterán
válasz Mr. Erikszon #256007 üzenetére
Ha rám hallgatsz akkor olyan váltót veszel, amihez olcsó a kopó alkatrész, azaz a sor és a lánc. 8 vagy 9 sebességes váltás sokkal olcsóbb, ami a kisebb élettartam miatt gazdaságosabb. A motor miatt amúgy sem fog bírni annyi kilométert, mint egy motor nélküli "izombicikli".
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #256026 üzenetére
Nekem az a nyugati modell is teszik, hogy a belvárosban teljesen ki van tiltva az autóforgalom. Itt ahol élek vannak szép helyek, de a történelmi, mediterrán hangulatú főtér egy nagy parkoló, a Petőfi - sziget meg sokkal jobb lenne autók nélkül. De annyira lusták az emberek, hogy le nem gyalogolnának a szigetre, még az uszodába is kocsival kell menni (Párszáz méter a hídtól).
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #256110 üzenetére
Igen, sajnos ha nincs normálisan átgondolva az egész közlekedés komplex módon akkor nem lesz vonzó alternatíva az autómentes vagy a korlátozott autós közlekedés. Itt Baján nem is az autókkal van a bajom, mert a legtöbb forgalmas helyen el van szeparálva az autóktól a biciklis közlekedés. Az zavaró csak, hogy a kifejezetten üdülési és sétálós részen nincs kitiltva az autós forgalom. Például az említett Petőfi szigeten, is tök fölösleges körben az út, mert még gyalog is be lehet járni. Vagy a Sugó folyó partján csak a strand részen van lezárva, oda csak külön bicikliút visz külön a gyalogos úttól. A strand mellett van egy rövidebb szakasz, ami nem vezet sehová, mert ott a Duna, meg teljesen be van építve, így nem vezet az út tovább. De kellett is autós rész, mert akkor a nagy dög SUV-okkal nem tud a kilátóig menni. Ezen a szakaszon az összes közlekedő egy úton megy, így senki halad.
Itt a tömegközlekedés egy vicc kategória (például hétvégén csak délelőtt megy busz, utána semmi), de a kis távolságok miatt sem túl vonzó itt. Egy nagyvárosban sokkal másabb és nagyobb a forgalom, így nehéz megoldani.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #256121 üzenetére
Egy cikket olvastunk? A 70-es táblának mi köze ahhoz, hogy nem tartotta be az autós a korlátozást és emiatt gyakorlatilag kinyírta a szerencsétlen biciklist? De le is van írva a cikkben, hogyha 70-nel ment volna akkor az autó pattan le és a biciklist megvédte volna a szalagkorlát.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #256149 üzenetére
Bár nekem is ilyen BBB van, de nem volt olcsó, helyben ezt kaptam. Ha most vennék, akkor a ParkTool körül néznék mérőt vagy Shimano. Amikor vettem a BBB-t akkor éppen mást nem vettem ebikeról, így nem érte volna meg csak egy láncnyúlásmérőt venni. Később lehet veszek egyet, de eddig a 7-8 sebességes láncnál nekem pontos volt. Olvastam én is az angol nyelvű tesztet és láttam, hogy nem túl népszerű ez a fajta mérő.
Láncból nekem a SunRace és a SRAM jött be. Előbbi azért olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #256174 üzenetére
Nekem sem volt semmi bajom vele, csak több helyen olvastam, hogy túl hamar jelzi a 0,75-öt, amikor a ParkTool CC-4 még nem. Testbikeon is ezt írta valaki:
Pontatlan, ez már nyúlást mér amikor a Parktool CC-4 profi eszköz még nem, dehát az utóbbi az etalon ebben szóval nem is kérdés melyik a rossz. -
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #256177 üzenetére
Jó kérdés, lehet tényleg idő előtt elhasználtnak mutatja a láncot, ami kisebb gond, mintha az 1.0 helyett mutatná a 0,75-öt. Sajnos ParkTool híján nem tudtam tesztelni, hogy igaz-e. Mondjuk egy 40ezer Forintos XX01 láncnál lehet nem mindegy mikor cserés.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #256187 üzenetére
Nem gondolod, hogy "kissé" túltolod a bicikli féltését? Soha a büdös életben nem vinném be a boltba a biciklit, de nem is engedném be ahol dolgozom az is biztos. Elég sok furcsa, idióta jár be az én munkahelyemre is, de biciklit meg egyik sem tolt be. Ki is dobtam volna.
Azért gondoljuk bele, ha mindenki így tenne. Így is kevés hely van a legtöbb üzletben, hiányozna még, hogy más biciklijét kelljen kerülgetni. Meg hiányozna még ha nyakig sárosan betolná az üzletbe és összecseszne mindent, beakadna a pedál/kormány és leverne valamit a polcról (amit utána nem akarna kifizetni).
-
Fall-N
veterán
Azért az átlagsebesség nem csak az edzettségtől függ, hanem, hogy hol tekersz. Városban, átlagos forgalom mellett nehezebb tartani a 20 km/h fölöttit is MTB-vel, mert mindig valaki miatt lassitani kell. Egyszer le akarok tekerni úgy egy nagyobb távot, hogy kihalt a város. Általában ha lehet tartom a 26-30 km/h közötti tartományt, de az átlag nem annyi lesz a lassítások miatt.
-
Fall-N
veterán
Hogy őszinte legyek, sosem mértem a pulzust, maximum amikor edzőteremben ráültem párszor a szobabiciklire. De az sem túl gyakori, mert iszonyat unalmas. Inkább súlyzós edzés után elmegyek tekerni, úgyis biciklivel megyek oda.
Annyira magas gondolom nem lehet, ha nem köpöm ki a tüdőm.
Bryton mellé lehetne venni egy pártot, mondjuk van egy Amazfit Band 7-em, azzal is lehetne mérni hellyel-közzel, bár az optikai mérés sosem lesz olyan pontos (legalábbis nem Garmin sportóráról van szó).
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #256414 üzenetére
Azonkívül, hogy az idióták tönkrevágtak illetve szét egy jó vázat, mi értelme volt a videónak? Normális használat mellett nem megy tönkre a váz, az acél Csepel vázat is két perc alatt ketté tudnám vágni. .
Szerk.: vagy bújtatott Park Tool fűrész reklám volt?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Igazság szerint majd mindenki az elején a csövön kifér módon kezdi.
Én a legrosszabb "minőségű" biciklivel kezdtem az egészet kábé 15 éve. Egy dög nehéz, egysebességes, acél vázas Cruiser biciklim volt. Erőnlétet könnyen lehetett vele szerezni, mert nem volt váltó, így erőből kellett megoldani mindent. Abban az időben ráadásul az erdészetnél dolgoztam. Alap volt az erdőhöz a 10 km távolság, plusz a csemetekerthez a tekerés, ami lehett 5-10-20 km, plusz ugyanez vissza. A terep meg erős, agyagos terep volt, amiben baromi nehéz tekerni. Ha nagy nehezen a kánikulában kiszáradt, akkor kőszikla keménységű, azon lehett menni. Volt erős emelkedő is kisebb-nagyobb (pl. Duna híd elég meredek). Na itt utáltam meg a helyi erdőket, mert csak mazohistáknak való. Természetesen a bicikli tönkrement, mire lejárt a szerződés. Utána a vázon kívül újra lett építve, de maradt SS évekig. Keret nem volt se normális biciklire se egy agyváltóra. Ekkor már érdekelt komolyabban a biciklizés, olvastam a BikeMag és társait.
Utána a fiam születésekor szintén a pénz szűkösebb volt, így volt 4 évig egy acél vázas olasz MTB-m, Tourney 7s váltóval. Ezzel azért könnyebb volt tekerni, de komolyabbat akartam azért későbbre.
Manapság meg a súlyzós edzést kombinálom a biciklizéssel. A többiekhez képest sokkal komolytalanul, de próbálok, most is ami a csövön kifér úgy tekerni.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #256526 üzenetére
Egyetértek. Nem véletlenül volt (?) a német prémium gyártóknál a 250 km/h limit. Vagy Japánban a 280 LE-s limit (ha még él).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #256640 üzenetére
+1 Mondjuk nekem az a "használt" Trek (Trekk? ) instant tetszik, ha jó a váz mérete.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest