- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- LG V30 - vezércsel
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #153607 üzenetére
Én azt figyeltem meg, hogy ugyan a tárcsák közt is van különbség, de fékpofák között mintha sokkal nagyobb lenne.. Én is ragaszkodnék a Shimi pofához, eddig azok váltak be legjobban, bár drága "tuning" pofákat nem próbáltam, csak olcsóbb alternatívákat. Meg pl. Shimanóból gyantásat, na azt nem is értem, miért gyártják, talán mert az olcsóbb tárcsákhoz jó, és csöndesebb, de a TRP fékemben az is elég nagy csalódás LETT VOLNA, ha nem eleve arra számítok, hogy gyenge lesz
A szendvicsessel nekem az a bajom, hogy a kopóréteg ugye elég vékony, meg én csak túlbonyolításnak érzem... ami nekem legjobban bevált, az RT77-esek, az nem is hajladozik úgy, mint a sima egydarabos lemeztárcsák, meg fékerő is van, és nem borzasztóan drága.
JA, a tied eléggé meg van vállasodva, lehet, hogy még nem volna cserés, viszont új betéttel addig nem is fog rendesen fogni, amíg az a váll is bele nem kopik, de kicsit szerintem túlságosan kint is fog a pofa, 1-2mm-t még mehetne beljebb.
Azt nem tudom, az elszíneződés mekkora baj, gondolom anyagfüggő is.Az XTR tárcsánál nézd meg a méretet, mert szerintem a képen a pici van, más lesz a küllőkiosztás... főleg ha optikai tuningnak akarod, nem mindegy
szerk.: na, a 160-as tárcsádnál van úgy kopva, hogy rendesen kihasználja a betét felületét.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #153617 üzenetére
Ezt már kartam linkelni odaátról, csak átfutottam, de elég érdekes olvasmánynak tűnik: https://cyclingtips.com/2019/12/the-best-bicycle-chain-durability-and-efficiency-tested/#most-durable-11-speed
már eleve a 8-9-10-11-12 láncok összehasonlítása, stb.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
A Spyre féket úgy reklámozzák, hogy lehet "finomhagolni" Shimano betétekkel, mivel kompatibilis velük. Mintha azt írnák, hogy beismerik, hogy sz*r a gyári betét, de vehetsz bele Shimanót Amúgy nem rossz a gyári sem, de azért nem is vagyok elégedett, legalábbis elöl nem. Félfémeset adnak hozzá, azt hiszem, vettem bele fémes BBB-t, az hozott javulást fékerőben, de a BB7-esem még mindig jelentősen jobban fog. Nemrég -olcsó volt- rendeltem bele egy Shimit is, csak abban a méretben sajnos sehol nem láttam fémeset, hát gondoltam adok egy esélyt a gyantásnak (B01S) , emlékeim szerint a gyári szintet hozza. Sajnos a kompatibilitás csak féligazságnak bizonyult eddig, mivel fémesből alig néhány félével találkoztam, és nem tudom, hozna-e érdemi javulást a BBB-hez képest, ha valami Jagwire-t, vagy SwissStopot vennék.
Az XT fékembe (nemrég írtam már) most próbáltam ki az XTR-nek mondott betétet (J04C, fémes, de rákeresve nem egyértelmű, melyik sorozatba tartozik) , na az állat. A gyári ICE-techet váltotta, és azóta elégedett vagyok a 160-as tárcsácskával is
Ja, és vizesen nekem mindegyik éktelen hangot bír adni, de az XT hidrós hamar abbahagyja, a legborzalmasabb a BB7 volt ilyen szempontból, gondolom a féloldalas pofamozgás miatt is. És az is igaznak bizonyult, hogy a TRP félfémes gyárija sem vészes annyira ilyen szempontból.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #153632 üzenetére
"Az XTR tárcsánál nézd meg a méretet, mert szerintem a képen a pici van"
Ez nem értem, center lock az is, nem menne fel, az a mostani helyére?arra értettem, hogy a képen talán a 140-es tárcsát mutatják, és ha az optika miatt veszed, akkor lehet hogy nem mindegy, hogy 4, vagy 5, vagy 6 küllős
Amúgy center lockból is van oversized, az talán a 20-as átütős első tengelyhez volt, de rövid életű szabványnak bizonyult, ha jól tudom (vagy keményebb műfajokban divat még 20-as tengelyt gyártani? mintha ott is átvette volna a helyét a 15x110)(#153648) rétisün : nedvesen volt vészes, de hátul több az esély orvosolni, na nem mintha tudnám, hogy, de oda elég lehet a gyantás betét, esetleg tök más tárcsa, szerencse alapon. A Sramnak van "teli" tárcsája is, ami nem furatolt a fékfelületen (lehet, hogy pont silent sweep a neve?), de az alap tárcsájuk is majdnem olyan volt, csak hát ezt is lecseréltem Cleansweepre, majd HS1-re..
szerk.: szép próbálkozás volt, de SolidSweep a neve. Mindazonáltal az sem biztos, hogy olyan értelemben értik a csendességet, ahogy én, tehát hogy nem riasztasz el vele 3 km-es körzetben minden vadat, ha kap egy kis párát..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #153654 üzenetére
Te csak akkor vehetsz ilyet, ha a láncos leszedőd nyúlása elérte a 0,75%-ot, és akkor kezdheted használni, ha az 1%-ot is meghaladta!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
vedd meg azt a Hunt acélvázat az apróból, akkor nem fájdítja a szívem! ;)
Amúgy mik az elképzelt paraméterek? a hátsó papucstávtól nem függ az Eagle sor használhatósága, de az biztos,hogy a boost szabványú vázak a leginkább future-proofak. A 142 az középút, a 135öt (gyorszárasban) nem ajánlanám, viszont legalább olcsó hozzá a kerék ;) A 148 a tuti, ma már én is azt vennék, abba mindenféle pluszos gumis kerekek is belemennek. Én a Nukeproof Scout-ot, NS Bikes Eccentricet, meg efféléket nézegettem, szerintem ebben a műfajban az a frankóság, amikor megvan az alacsony felsőcső, akkor nem akad fel az ember, ezt kellő hossz mellett az ilyen külön merevített nyeregcsöves példányok tudják, a klasszikus vázformák nem igazán. (my 2 cents)
Nincs ilyenem, csak abból indulok ki, hogy a hagyományosabb XC geójú vázból is 17es van, (tehát egészen kicsinek mondható az átlépője) és sokszor szólal meg a gumikacsa a felső csövön :DBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #153721 üzenetére
"that's what she said"
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
én is megörültem a link láttán, de a 2018-as dátum az oldal frissítésére vonatkozhat? (az megvan,hogy tavalyi modell,azzal semmi gond szerintem) Mert ez, és hogy mindenből 100,meg 99 db van, kicsit gyanúsá teszi, ezek máshonnan már kifogyott vázak, a gyártó oldalán is hiánycikk.. pedig nem volna rossz 50e körül akasztani egy 120 ezres vázat :D
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
jönnek a first world problemek: Először is, felkerült egy Vitus Sentier váz az apróba, Egerből, ahol a húgom pont máig tartózkodik - de NEM! erős, magabiztos férfi vagyok.
Aztán tavaszi idő van, ilyenre nincs is hosszú ujjú kesztyűm... 9 fokban meg fogok rothadni a vékonyabbik téli kesztyűmben is. Mindjárt kezdem is.
(#153740) Massmurderer : igen, a gyantásakban is van fémszemcse, legalábbis amikkel eddig találkoztam, a franc tudja, hogy akkor mi dönti el, félfémes, vagy műgyantás...talán a százalékos arány? mindegy is, az én tippem továbbra is az SM-RT76.
Ja, a fránya angolok megújították a whippet vázukat, teljesen titokban, még hírlevél sem volt róla -vagy nem vettem észre- : [link]
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
Nem is írtam: az új mérőkémmel kezdhettem elölről feltérképezni a guminyomásokat, és még nehezen hiszem, de elöl 1.25 baron mentem, hátul 1.6-on . Nem mondom,hogy végleges, sőt, csak most épp ennyi lett. de elöl rendben volt, egyébként is hátul nem találom sose, most a ragadósabb sárban éreztem,hogy nagyon visszahúz valami, de lehet hogy ez már nem a tizedbáros kérdés kategória,hanem egyszerűen csak a sár ilyen:) Az biztos,hogy függ ez az egész az oldalfaltól, mármint hogy mennyire engedhetem le, de lassan már nem hiszem,hogy ez számít ennyit. Még a végén beigazolódik,hogy 5mm szélesség a felniben tényleg érezhető? Jó,az 1.6 egyáltalán nem extrém alacsony, de egyszer sem tűnt fel,hogy defekt érzésem lett volna. (29x2.25)
Legyen kép is:[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #153754 üzenetére
Az már nem lehet véletlen, hogy legalább a 3. eset mostanában, hogy írom a hsz-t, és zöld halál (win10) szakítja meg...
P*tsába már, még te is!?
tudom, követem is a topikot ahogy tudom, de mintha nem írtál volna róla azóta! Vagy nem nem mentél még vele rendeset?
Frankó gép lehet, arról viszont még fogalmam sincs, hogy bejönne-e a pluszos életérzés, és ha igen, akkor mégis melyik méretű külsővel, mert a 2,6 már jelentősen ducibb az általam megszokottnál, de az eredeti elképzelésem az volna, hogy tudja a 3"-t is, aztán majd akkor eldönthetem, melyik a tuti. Ami a dilemmát okozza, hogy ennek a 29-es változata tud 27x2,8-ast, ha jól emlékszem, és ez is, de gondolom a középcsapágy nem egyforma magasan van a két változatnál. Aztán ha kiderül, hogy a 2,6 ami legjobban működik nekem, akkor azzal a 29es váz már alacsonyan lehet. Vagy ez olyan, mint a villa beépítési magasság? izgulok rajta, aztán semmit nem veszek észre belőle?jjeahh: azért nem tudom még hova tenni, mert a gyíkbőr vastagságú könnyebb Schwalbékkal egyből baj volt, ha túl alacsony volt a nyomás, lapultak nagyon, meg kolbászolt alattam, ezeknek a vastagoknak meg mintha mindegy lenne, nem is a levegő tartja őket, hanem az oldalfal Közben történt a 20->25mm szélességre váltás a felni belső méretében, szóval nem tudom, mennyire egyik vagy másik okozza.
Az SKS-t vettem meg, ebike-on szerencsére leakciózták BF alkalmából.
Ügyes jószág, elég jól ismételhetőnek tűnik a mérés, leszámítva, hogy minden ráhelyezésnél kb 3 század bar-t esik a nyomás, ami reálisnak hangzik, hiszen szisszen egyet, és ezt is elég következetesen csinálja. Meg lehet vele engedni is a nyomásból egy gombbal, és alapból max nyomást jelez ki, ami nem esik vissza, ha engedni szeretnél, át kell váltani abba a módba, ahol nincs "hold".Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #153792 üzenetére
Annyi különbséggel, hogy a teleszkópnál igazából a beült magasságot kéne nézni, ami gondolom 46 cm körül van, de még ez is talán sok egy kicsit különbségnek.
Habár feleségem gépében 40 centis mezei acélvilla van, és az sem annyira orraesős... szóval simán használható, meg minden. Eredetileg az is teleszkóphoz lett tervezve, bár nem tudom pontosan, mekkorához, a kora alapján max 80-as mehetett bele, de vázként vettem használtan. Én nem beszélnélek rá, de teljes biztonsággal le sem - sokat segítettem, igaz?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Zsohi #153807 üzenetére
Hát ezaz, hogy papíron is -úgy emlékszem, majd utána számolok- a 3 colosé lenne ugyanakkora, mint egy 29x2.25, a kisebbek értelemszerűen kisebb átmérővel is bírnak.
De érdekelnek az ilyen irányú tapasztalataid, mástól is olvastam már, hogy a "valódi" plusz már túl sok.(#153810) Hasaggymeg : Ha kiszámolod, hogy a nyomás az erő/felület, akkor kijön, hogy akkorka felületet nem valami nagy erő nyom kifele, most ha a gugli hathatós segítéségvel (rég volt, na) kiszámolom, hogy 10 bar esetén 1 négyzetcentit 100N, azaz kb. 10 kiló nyom, akkor...na igen, 10 bárra ne fújjátok fel de 4-5 bar , azaz 4-5 kiló négyzetcentinként még szerintem nem lőné ki akkora erővel, hogy bajt okozzon, de ez csak hangos gondolkodás a részemről, védőszemüveget használjatok
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #153813 üzenetére
Kapcsolódva: Valami idegen fórumon olvastam, hogy a fatbike-osok szerint a hóban azért a valódi fat az igazi (4..5"), a 3" még nem tudja azt. Nekem is nagy mókának tűnik, de elriaszt, hogy az már annyira speciális minden szempontból, vagy legalábbis ami a Q-faktorokat, meg eszement papucstávolságokat illeti
Amúgy vasárnap megint javítottam egy lejtőzős időmön, a merevvillámmal - Ezért is választottam kicsit durungabb külsőt előre, meg ott el is fér (2,35). Hátul a 2,25-nél ducibbat csak száraz időben mernék feltenni. Kifejezetten sárba meg inkább 2,0 körülit szoktak, legalábbis az előtt a korszak előtt, amikor egy átlag monti is 2,4-es gummákkal érkezik a boltból
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
megvan a mindentmegmondó táblázat, mondjuk ez gondolom telheletlen adat, de nekem jó volt a fölösleges agykattogtatásra, km órát beállítani én is akkor szoktam ilyenből, ha lusta vagyok, ha nem vagyok lusta, ráülök, és úgy próbálom bejelölgetni az egy fordulatot a betonon. [link]
Viszont az kijön belőle, hogy elméletben a 27,5x 2,6" és 3" között 1 cm van a tengely magasságában, és a nagyobbik tényleg a 29x2,25-tel egyezik (a 650b-hez lejjebb kell görgetni, a 27" alatt a 630mm-t érti)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #153889 üzenetére
úgy valahogy, csak nézd meg jól,melyik változat,van nekik alu, alu-karbon, és UD karbon is, persze mind más árral, de az egyik olyan gyártó,akinél még létezik V-fék konzolos villa. (nekem a középső fajta volt, az újkori árát szerintem megérte, de 3x-os áron vannak jobbak-szebbek (nyilván).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #153900 üzenetére
A Mosso V-fékes 22 mörül jött meg ebayről, igaz, nem kellett rá áfát fizetnem. és az új, alu. az ment a helyére a Suntournak, magasságát most nem tudom, 42-43 cm rémlik.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz flash- #153912 üzenetére
Nézőpont kérdése, de mivel a szimplán húzotthoz képest vékonyodik itt-ott (nem pedig vastagodik), ezért azt mondanám, ugyanolyan erős, viszont könnyebb. Persze bizonyára rugalmasabb is. És kólásdoboz hangja van
A hegesztéseknél kell a falvastagság, de a cső közepén lehet annál vékonyabb is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Látom ám, hogy Wombath úr cikkel: [link]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #153957 üzenetére
Nekem volt, működött drótos külsővel is. Belsőben is használtam. Valaki azt mondta (Ja, Tigger a másik fórumban), a Joe's super sealant az ugyanez. Nagyon hasonlít, az biztos, bár a Conti volt, hogy betömítette a szelepem, és másfeles imbusszal ki kellett piszkálnom, ez a Joe's még nem csinált ilyet, pedig most 4 külsőmben is van. Szerintem vehető.. A Nobbyt pedig szeleteld fel, kézműves ajándék készülhet belőle, elmesélheted átadás közben, hogy mennyi fontos és nagyszerű élményed tapad hozzászó szerint is, stb.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
izgi az ilyen, két esetet tudok felsorolni,amikor szinte mindig kizavarok mindenkit a helyiségből (jó,megvárom,míg mindenki eltűnik magától), és még általában a zenét is lekapcsolom: amikor basszusgitárt rakok össze először (első felhúrozás),és amikor biciklit fejezek be ;)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #153986 üzenetére
meg a biciklinél azt szeretjük,ha nincs hangja :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
A Gugli idetolta a képembe, ezek szerint tavaly már hóban tekertünk ilyenkor. Emlékszem, hogy akkor is ment az értetlenkedés,hogy mit keresek én merev single speeddel bárhol is, szóval ideteszem :) Érdekes megfigyelni,hogy tavaly másik két bringám volt..pedig azért annyira nem jellemző rám,hogy ilyen sűrűn váltogatnám őket, de azóta mindkettőt lecseréltem - két acélvázas 29ert egy alu 29erre, és egy alu gravelre. (milyen csirkének tűnnek ezek a gumik a képen!)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #153991 üzenetére
változó, igazából nyáron könnyebben ráveszem magam,hogy elhasználjak egy pár napi lencsét erre, és akkor tehetek rendes bringás szemüveget. ilyen lityi-lötyi időben,mint a mai, sajnálom, és a normál szemüvegemben tekerek. de most 10 fok volt, nem is volt gondom vele (brutál mászás sem volt mondjuk, ahol lihegnem kellett volna). amikor ennél hidegebb van, az már rossz tud lenni, és az "utcai" szemüvegem nem is véd szél ellen, sőt.. az is rossz még,ha terepezek, és rázkódik, az a látásomnak sem használ :)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154011 üzenetére
Ja, felejtsd el,amit a kézműves ajándékról mondtam, főzz a felszeletelt nobby nicből pálinkát! :D
Ma arra jöttem rá, hogy jó (vagy legalábbis nem rossz) terepre, de csak száraz időben. Talán ha nem 42-es,hanem 33-as lenne a szélessége a guminak, akkor maradna hely a sárnak, vagy kevésbé keményre tömődne össze a falevelekkel. egyszer még ki is vettem az első kereket,hogy rendesebben kipucoljam a villanyaknál. ugyanez montival még relatíve gyorsan is ment volna, de gravellel bírnám feledni.. a többi részen jó vót.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154018 üzenetére
Bocs, úgy látom, minimum egy szó kimaradt, valami ilyesmit akartam: "Ma arra jöttem rá, hogy a gravel jó (vagy legalábbis nem rossz) terepre, de csak száraz időben. "
Szóval gondoltam rég meg akartam nézni, mi van arra, amerre a madár se jár, és letértem az aszfaltról, csak a mélyebben fekvő részeken sok volt az olyan sár, ami elég idegesítő kompozitot alkotott a falevelekkel, és 20 méterenként állhattam meg kézzel kipucolni a kerékjáratokból az összetömődött trutyit, amitől már nem tudtam tekerni.(#154019) rétisün : mutatsz képet? Elhiszem, hogy nem megy fel, csak érdekel, hogy lehet előre elkerülni az ilyet. Más váz + BB7 vonatkozásában is olvastam már ilyet... (én egyébként épp azon gondolkodom, hogy ha nagyon ráérek, előre visszateszem én is a BB7-et, mert a rövid bowdennel be tudtam állítani országúri fékkarhoz is, de hátra már nem, ott túl sok volt a nyúlás. És a mostani kombinációm (tárcsa, amiben alig van anyag és így fékezőfelület, párosítva a Shimi nem túl acélos -hehe.. mert műgyantás- betétjével) finoman szólva nem nagyon harap.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz rétisün #154029 üzenetére
ja,neked flatmount vázad van.. ELMÉLETILEG létezhet olyan átalakító,ami nem egyenesen emeli ki a fékeid,hanem el is tolja a hátsót előre fele, az elsőt akár felfelé,és akkor rövidebb kiemelés is elég lenne (mondjuk ez utóbbi nem muszáj,csak kevésbé törne a fékbowden). A hátsóra még esélyesebbnek gondolom,hogy legyen megoldás. A Problem Solvers cégnek csupa ilyen kis bizbaszai vannak, egy keresést megér.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #153754 üzenetére
Indiszkrétet kérdezek: van tolómérőd? :D
Agyalok, hogy 2.6-os gumihoz vajon elég a 27.5-ös belső szélességű felni,vagy kéne a 30? valami tesztet találtam német oldalon, ahol azonos bringával tesztelték a 2.35-ös (szerintük keskeny... ), 2.6-os, és 2.8-as méretet ugyanolyan külsőből, és ijesztően kevés volt a mért különbség a 2.35 és a 2.6 között (ilyen 1-2mm, a képen nem is tudtam megállapítani, melyik melyik), a felnit bezzeg nem írták oda, mekkorán volt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #154047 üzenetére
hogy akkor mérve mekkorák is a külsőid? 2.6 NN + Magic Mary, ugye? A legszélesebb pontjukon, a Schwalbe úgyis azt adja meg, az eddigi mérésim alapján.
Meg hogy mekkora felnin, bár ezt kikeresem az adatlapjából, remélem megadták.
Köszi!Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #154049 üzenetére
Királyság, köszi az infót! Na ez azért jobban hangzik. Ezek a balfék cikkírók szerintem feltették ugyanarra a felnire a 2.6-osat, vagy nem tudom... eddig nekem minden Schwábli elég jól hozta a névleges méretet.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Yahhher #154062 üzenetére
Itt van a teszt, szerintem ettől érthetővé válik az aggodalmam
De fogalmam sincs, mi a tököt csináltak ezek a tesztelők, mert így lényegében csak a súlyhátrány érződhetett a 2,35-tel szemben.. Nagyon az a tippem, hogy ezt a kettőt azonos, mondjuk 25-ös felnin használták.Ha már hozzá nem értés: Egyszer valaki linkelt egy olyan "tesztet", ahol megpróbálták megmérni, tényleg sokkal többet számít-e a kerék peremén lévő plusz súly. Mit csináltak? Vizet töltöttek a tömlőbe... Ez elsőre még ötletesnek is tűnhet, csak ha a víz nem forog együtt a kerékkel (márpedig ha nincs egy fal a belsőben, akkor nem fog), akkor adtak a sz*rnak egy pofont, ugyanaz, mintha csak ráakasztották volna a vázra a súlyt .
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Somatom #154100 üzenetére
Most akkor a következő garnitúra gumim lehet Maxxis, vagy nem lehet?
Összezavartok!
Pont az egyik tesztben olvastam, hogy a DHR és DHF párossal kapcsolatban tévesen terjedt el, hogy az F=front, az R=rear, amit lent a hozzászólásokban cáfoltak, miszerint egy Maxxisos emberke állította, hogy a tévesen terjedt el, hogy tévesen terjedt el. Tehát igenis F=front, R=rear...
(nyilván nem azt mondom, hogy nem lehet az ilyesmit szabadon értelmezni, csak elgondolkodtat, hogy ha valamit nem úgy használok, ahogy kitalálták, akkor lehet, hogy van annál jobb is az én célomra. Főleg, hogy én is hátul használok első-specifikus gumit, de nem meggyőződésből, hanem hogy csökkentsem a szénlábnyomomat )
Egyébként csak a változatosság igénye miatt kacsintgatok más gyártók felé, a Nobby Nicnek szerencsére elég sok alternatívája van, de értelemszerűen minimum olyat szeretnék, rosszabbat nem..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154109 üzenetére
csak futólag néztem a linkelt tesztes összehasonlító oldalt, de azt ugye tudod, hogy az ott vizsgált Nobby a korábbi változat? (rémlik, hogy írtad is, hogy neked az újabb van) Mert azóta talán pont a RRalph vagy melyik kapta meg azt az alacsony mintát, a Rapid Rob is valamelyik korábbi XC-hős gumiét örökölte, szóval észnél kell lenni
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154113 üzenetére
Na, ez már varázslás akkor!
Persze az ürdüng a részletekben rejlik, lehet hogy a nem Pacestar keverékes meg a béka segge alatt van gördülésben, de ez már picit túlmutat azon, amennyire bele szerettem volna ásni magam, még csak távolról közelítek a témához. A jelenlegi NN mindenesetre egy biztos kiindulópont nálam, rosszat nem nagyon tudok mondani rá, csak kipróbálnék mást is ebben a kategóriában.
És tényleg még haladni is lehet vele, pedig én nem nevezném apró mintásnak. Aszfalton is oké 2 bar alatt valamivel, pedig akkor már emlékeztet a hangja egy Lada Niváéra.Más: mindjárt töltök fel képet az első 3D-nyomtatott biciklialkatrészemről, amit én terveztem, ez már a második verzió, és nem tökéletes, de már használható
(a konzolt kell nézni, a kis csődarab gyári, amit tart, és ami tartja a váltókart)...és jók a karácsonyfák!
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
És Kari alkalmából küldeném mindenkinek, aki szereti:
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154120 üzenetére
Ebből csak a hajtogatós Performance van nekem, de a súlya szerintem eléggé rendben van, 2,35-ös létére 730 g rémlik, de azért ellenőrzöm, mindenesetre 7-essel kezdődik. És úgy tartja a levegőt TL létére, hogy csak a rend kedvéért fújok bele 2 hetente..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154147 üzenetére
nem tudom, de előkerestem a képet a Nobby 29x2.35 (perforManci hajtogatós, nem TLE jekölésű) mérlegeléséről: 796g. Nem kifejezetten könnyű, de ekkora méretben és bütykökkel szerintem nem is rossz. A 910 grammos Racing Ray (2.25, hajtogatós perf., TLE), na az már nehéz.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #154206 üzenetére
Előtte nem drágállottad az Exoticot 30-ért, ami elvileg mindenben jó lett volna? Ez is csak 400 mm, és colos A-heades nyaka van, amit talán valami átalakítós csapággyal+kormányszárral tudsz használni, ráadásul eléggé qrva drága..
Amúgy a sajátom is 465mm volt, de azt 29erbe használtam, ez alapján én lehet, hogy kevésbé ragaszkodnék az ilyen magas villákhoz, persze eközött a két véglet között (400-425mm és ~470mm) nem nagyon szoktam látni én sem.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154224 üzenetére
A Shimano is szerelhető a hozzá való szerszámmal, amit régebben linkeltem. A műanyag porvédőt sem kell leszedni, mert kívülről piszkálva csak megsérül, ellenben a szerszámmal kijön a csapágy kinyomásakor. És ahogy a kolléga írja, figyelni kell, hogy a régi MTB szabványuk 6mm-es csapágyat használt, de a gyakori az 7mm szélességű, ezt használják a kínaiak. De tippem szerint a Shimano országúti is ilyen lehetett, mert úgy tudom, ott szélesebb a csapágycsésze 1-1 mm-rel, de saját mérésem nincs ilyenről - cserébe azóta változtattak, kisebb lett a csapágycsésze átmérője, és a csapágy is, ezekben már nem tudom, milyen csapágy van. De a kinyomónak jónak kell lennie hozzá, tehát a szerelés megoldott, de az utánpótlás már nem biztos
Nekem is ott figyel a pótcsapágykészlet a kínai szép kék elox csészékhez, de hamarabb ideért a csere Shimano, szóval ameddig az pörög, nem rakom vissza (de a szerszámot kipróbáltam )A Tubolitohoz asszem van saját foltja, vagy mindenesetre ragasztható.. amúgy nem is tudom, mennyire jó ötlet ultralite belsőt hurcolni tartalékba, értem, hogy ne legyen nehéz, de amikor kell, akkor pont valószínű, hogy már tele van sárral és apró kaviccsal a külsőd, amibe rakni fogod... nagy dilemma Én is inkább otthon hagyom néha, mostanában ki van utálva a hátizsák is, néha már pumpa sem jön, veszélyesen élek
Juteszembe, tök jó a mini kulacs, így már mondhatom, hogy másfél flaskával megittam.. (125ml/db?)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154321 üzenetére
"it's okay not to be a Maxxis fan" :P
Én minél többet olvasok a témában, annál inkább Schwalbét fogok venni megint, persze majd az utolsó pillanatban dől el.
Hanem rájöttem, mit nem szeretek a télben: hogy rövid a nap. Igazából csak akkor lehet hosszút menni,ha az otthoni ebédet kihagyom, az meg szociális esemény, ezért ritkán teszem meg. De már hosszabbodnak a nappalok..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #154344 üzenetére
nem igazán retkesednek, ezek valami legalja olcsóságok amúgy, de jól bírják. Illetve a végük,ahol nyitottak a pórusok (cellák? ), ott megmarad rajtuk a retek, de ennyi. Az esést nem szeretik, de inkább az ágak hagynak rajtuk nyomot ilyenkor. Meg az enyém kicsit megnyomódva érkezett, a piros, az valszeg már örökre ilyen marad,nem rugózza kis (itt visszautalnék az árára...) Ami hátrány feltűnt,hogy hosszú kesztyűben nem minden kesztyűvel tapad eléggé. Ebben egy márkás valószínűleg jobb.
A villa 465, vagy 470 magas "csak", egyszer mértem.. érdekes módon a 100at mozgó villa után nem tűnt fel semmi furcsa, de el is vártam, miután majdnemhogy ehhez a vázhoz gyártották, vagy legalábbis hasonlóhoz. Nem vagyok egy expert, azt nem tudom, létezett-e gyárilag komplett gép ilyennel szerelve. A boostos merevvillájuk sem sokkal magasabb, pedig 120 körüli telók helyére teszik.
Igen, 2.35 van elöl, de ennyire nem lehet jó a szemed, már írtam párszor :P
Szemre nem tudom, feltűnne-e, de használni talán észrevenném (...). inkább úgy fogalmazok,hogy úgy könnyebb látnom a különbséget,hogy tudom is :)
De én is úgy vagyok, ha a 2.25 bejön,akkor ne 2.1-es legyen a méret, mert akkor olyat vettem volna. A Michelinemre 2.1 van írva, de sokkal ballonosabb, épp olyan széles,mint a 2.25ös Schwalbe, és pont jó is úgy :)
Ja, amióta kezdek kicsit bátorodni -a magam szintjén- , a merevvel simán döntögetem a saját időimet lefeléken is, pedig vannak azért vízmosások erre is. Nem mondom, fárasztóbb, de nekem tetszik ez a fajta fapadosság. (és még lehet fokozni,ha leszerelem a váltót...:D)Nekem csak 3100 km és 31K szint lett idén, de március végétől mérem, ezt extrapolálva talán behazudhatok egy nagyjából négyezret ;)
Jövőre jó lenne 5e körül tekerni, legalábbis célnak jó.Mégvalami, a mai nyomások,ha már műszerem is van: 1.5/1.4 bar. De ezeknek a vastag gumiknak úgy tűnik, tényleg mindegy :D
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest