Hirdetés
- Az iPhone 15 volt a legkelendőbb készülék 2024 Q3-ban
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Megkezdte a Honor a MagicOS 9.0 bétáját
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #193218 üzenetére
Igazából a gravelre lehetne azt mondani, hogy majdnem olyan, mint a cyclocross, ugyansi a CX jóval régebbi találmány. Csak hát a versenygeometria az átlagos amatőrnek fárasztó, így alakult ki a gravel, ráadásul sokan szeretnének korkormányos géppel túrázni is, amire szintén a gravel az igazi.
-
Friczy
senior tag
válasz ivana #193534 üzenetére
Az egyszerre kapcsolhatós kitétel a dinamósokra megmaradt, az elemesekre nem. Valóban hülyeség, szerintem az lehet a szabályozás célja, hogy ha egyszerre kapcsolható, akkor - bár hátul nem látod a lámpát - láthatod menet közben is, hogy nem felejtetted el bekapcsolni a világítást. Szerencsére az agydinamós lámpák túlnyomó többségében az első lámpában van a kapcsoló, viszont az kapcsolja a hátsó világítást is, így meg is felelnek a kitételnek. (egy másik kategória, ami többek közt az én Nuroadomon is van, az egyáltalán nem kapcsolható, gyakorlatilag folyamatos világítás).
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz #46372352 #193588 üzenetére
Ez esetben hiába gyakorló biciklis, nem ért hozzá, csak neked úgy tűnik. Egy átlagos trekkinghez, parasztbiciklihez, bármihez képest a 29,5 mindössze max. két centivel magasabb, (elvégre a felniméret megegyezik a 28"-assal) az egyes vázméretek sokkal inkább eltérnek ettől. És ahogy többen is írták, meglehetősen alacsony emberek is járnak trekkinggel. (párom pl. 153 cm 'magas', és szintén.)
Vegyél akkora bringát, amekkorát szeretnél, de arra kérlek, ezt a 180 felett jó csak a 29-es féle marhaságot ne terjeszd.
-
Friczy
senior tag
válasz #46372352 #193594 üzenetére
Na eddig elég hamar lement tíz centit a javasolt testmagasság. Ha még tovább keresünk, lehet, hogy negatív is lesz.
Mint amikor a magát XVI. Lajosnak képzelő elmebeteget gyógyítják. Az orvos újságolja, hogy már kettőt lealkudott, már csak XIV. Lajosnak képzeli magát a beteg
-
Friczy
senior tag
válasz Scale #193788 üzenetére
Presta szelepnél ha valami nem nyomja be a szeleptűt, akkor az lezár, így nem látszik a kerékben lévő nyomás sem. Ha a nyomást mérő eszköz be tudja nyomni a szelepet, akkor lehet nyomást mérni, ennek hiányában ha rápumpálsz, és a nyomás benyomja a szelepet, akkor már látszik a belső nyomás.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #194002 üzenetére
A GPS-ekkel csak az a bajom, hogy túl sűrűn kell tölteni. Van nekem is GPS-em, amit hosszabb menetekre használok, de csak ide-oda szaladgálásokhoz nem tenném fel a bringára, viszont valamilyen visszajelzés csak jól jön a sebességről, meg arról, hogy melyik bringával mennyit mentem. Még az is épp elég, hogy évente cserélek benne elemet, nemhogy naponta töltsem.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #194045 üzenetére
Rendszresen járok le a Balatonra illetve vissza (évente legalább egyszer), Fehérvár-Balaton közt valóban nincs sok lehetőség. Ha kevésbé számít a távolság (és/vagy ha az északi part felé mennél), akkor a 7-es helyett érdemes Sárszentmihály-Nádasdladány-Berhida-Papkeszi útvonalon menni. Némileg hosszabb, de csendesebb útvonal, kellemes dombokkal. Papkesziről meg már egy rövidebb ugrás Balatonfűzfő. A déli part felé ez sajnos nagyobb kerülő, nem is szoktam arrafelé menni.
A 7-esről régebben lementem Polgárdi-Füle-Balatonfőkajár irányába, de az utóbbi években a 710-es út építése miatt azon a részen nagyon nagy forgalmú szakaszok is voltak, úgyhogy inkább leszoktam róla. Most, hogy ez már kész, lehet, hogy idén megpróbálom ismét, hogy változott-e a helyzet. Ha igen, akkor a 7-esen megett út Székesfehérvár és a Balaton közt nagyjából a felére csökkenhet.
-
Friczy
senior tag
válasz Csokicsibesz #194051 üzenetére
Van Garmin 1030 GPS-em, az elég jó akkuidővel rendelkezik, egy napot minden további nélkül végigbír. Használom is hétvégenként, vagy ha hosszabb túrára megyek. De a 10-16 óra akkuidő kissé kevesebb, mint az egy év. Ezt nem kell folyamatosan fel-le rakosgatni, foglalkozni vele (nem, még sose lopták le az órámat, pedig minden további nélkül rajta hagyom a bringán, ha lekötöm valahová).
Ezen kívül szeretem látni a sebességet, ha pedig viszem a Garmint, az sokszor a térkép miatt van, így jobb, ha van mellette egy mérő, ami csak mutatja a sebességet. A napi számlálót pedig használom a lánctisztítási és az apróbb átnézési időpontok figyelésére, emiatt jobb, ha mindegyik bringámon van egy-egy külön mérőeszköz.
-
Friczy
senior tag
válasz borix #194067 üzenetére
Rendőr még sose szólt ezért. Egy-két önkéntes rendőr autós annál inkább, még olyan helyen is volt, hogy fel akart küldeni a kerékpárútra, ahol nincs.
Van egy ismerősöm, aki Csongrád és Bp közt szokott rendszeresen ingázni, őt már állította meg rendőr az ötös úton, ahol egyes szakaszokon tilos, viszont mióta megvan az M5, nincs nagy forgalma. Mindig szokta mondani a rendőrnek, hogy jelentse fel a tilosban bringázásért, hogy tovább tudja vinni az ügyet, és mindig elengedik. -
Friczy
senior tag
válasz borix #194069 üzenetére
Ez is erősen változó. Függ a bringaúttól is. Még Magyarországon is van egy-két olyan bringaút, amin érdemes és jó bringázni. Sajnos meglehetősen kevés. Országoktól is függ, pl. Csehországban is volt egész hosszan olyan bringaút, ami messze volt minden autótól, erdőben, tökéletes aszfalttal, szuper volt Sajnos nem ez a jellemző. Egy Pozsony-Bp. túra egy részét is érdemes Pozsony-Bős közt a Duna gátján megtenni, az is bicikliút.
Viszont ezek többnyire még mindig a kivételek.
-
Friczy
senior tag
válasz Rigormortiis #194105 üzenetére
Térdsérülés esetén még inkább érdemes könnyebb áttétellel és pörgősebben hajtani. Jobban kíméli a térdet.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #194138 üzenetére
Túráztam én trekkinggel is (aszfalton), de elég volt pár szelesebb nap ahhoz, hogy elkezdjek azon agyalni, hogy hogyan tudnék előredőlősebb geometriára váltani. Akkor jött a fitnessz (szerencsére a Merida Speederre lehetett csomagtartót is tenni), de azt is addig alakítottam tovább (koskormány), amíg majdnem gravel kategóriát hoztam létre belőle. Sokáig az lett a túrabringa, aztán vettem egy gravelt, aminek hasonló felszereltsége van (csomagtartó, sárvédő, agydinamó, világítás), nekem most ez az ideális túra - na meg a rekumbens, ha nem nagyon hegyes terepre megyek.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #194171 üzenetére
Sebességről szó se volt. De amikor Balatonföldvárról jöttem haza Budapestre és pechemre keleti szél fújt, a trekkingen meg 'kényelmesen egyenesen ülve' telibekaptam, akkor elegem lett belőle. Hasonlóképpen az első Balaton-kerülésemet kb. 120 km-ig bírtam, és jól kifáradtam, a másodikat - már a Speederrel - probléma nélkül teljesítettem. Tény, hogy közben edzettebb is lettem, de ég és föld volt a különbség. Ahogy a két bringa súlya közt is. Tény, inkább hosszabb távokra szeretek menni, ha csak 20-50 km-es napi táv lenne, akkor szinte mindegy. De tettem meg egynapos utakat 150 km feletti távokkal (volt köztük 200 feletti is), ez a trekkinggel már erősen szenvedős lett volna.
-
Friczy
senior tag
válasz arcitec #194421 üzenetére
Nekem sima Man Gel Flow volt, azon nem volt ilyen rész. A hátul lévő rész kisebb mértékben megvolt, de én az abban lévő borítást is sima bőrnek láttam, szerintem a varrás csak egy plusz megerősítés volt. Az a nyereg már nincs meg, eladtam a korábbi bringámmal, nem tudom megnézni már rajta.
-
Friczy
senior tag
válasz Hínár929 #194463 üzenetére
Én két láncot cserélgetek (ebből még meg tudom jegyezni, mikor melyik volt fenn korábban - bár mivel két bringán csinálom, nem annyira triviális), 300-zal kezdtem, aztán felmentem 400-nkénti cserére, mert különben tényleg cserélgetéssel ment volna el az összes időm. Mindenesetre így is két lánc megy el, amíg egy hátsó sor elkopik. KMC patentszemet használok, és jól bírja. Ugyanezt cisnáltam már 9-essel és 10-essel is, most 11-esek vannak soron.
-
Friczy
senior tag
válasz bringasisti #194687 üzenetére
Én valamikor még tizensok évvel ezelőtt vettem egy hasonló szerszámkészletet, szerintem - ha csak az általam használt szerszámok árát megnézem egy külön-külön beszerzéshez képest - jobban jöttem ki az egyben megvásárlással. Persze ez attól is függ, hogy pontosan milyen bringád van, amikor megvettem, szinte minden benne volt, ami kellett a bringámhoz.
-
Friczy
senior tag
válasz enisz #194970 üzenetére
3 állású váltókarral gond nélkül tudsz kéttányéros hajtóművet használni, a fokozatok közti távolság megegyezik. Úgy érdemes beállítani, hogy a 2 és 3 fokozatok kezeljék rendesen a váltót, és az 1-es fokozat legyen 'üresben'. Így a bowden laza lesz, ha véletlenül az 1-es fokozatra váltasz, viszont ha a határolócsavar jól van beállítva, akkor nem dobja le a láncot. És így nincs meg az a veszély, hogy a feszes oldalán túlerőlteted.
-
Friczy
senior tag
válasz truefx #195003 üzenetére
Sosem szerencsés végletekben gondolkodni. A sima edzőcipő és az SPD közt hatalmas különbségek vannak országútin is. Mindenki döntse el, hogy neki mi a jobb. Aki az országútit versenyzésre használja, nyilván jobban jár egy SPD-SL vagy Look pedállal, aki viszont hobbinak, túrázásra, az nem feltétlenül. Érdemes mérlegelni az előnyöket és hátrányokat.
-
Friczy
senior tag
válasz paler #195061 üzenetére
A feleségemnek van agyváltós, szíjhajtásos trekking e-bike-ja, gyakorlatilag aszfaltos vagy időnként kemény földutas használatra. 8 sebességes Shimano agyváltó szíjhajtással (Stevens gyártmány). A Pilisben nem volt gondja gond nélkül felment mindenhol. Egy szerviz lassan aktuális lesz, de egyébként teszi a dolgát problémamentesen. (kb. 6-7ekm lehet benne)
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #195065 üzenetére
Elsősorban az ára miatt. Persze lehetne még emlegetni a Piniont is, az legalábbis partiban van a Rohloffal. csak ahhoz még speciális váz is kell.
-
Friczy
senior tag
válasz paler #195109 üzenetére
Bosch Performance Line a motor, 500Wh-s vázcsőben lévő akku (Bosch Powertube). Sajnos kissé nehéz (még az e-bike-ok közt is), kb. 25 kiló. [link] A hatótávolság nyilván a rásegítés függvénye, erősen terep- és használatfüggő. Takarékos üzemmódban volt, hogy el tudtunk menni Siófokig (Budapestről, kb. 130 km táv) úgy, hogy nem kellett tölteni, de pl. a Bp-Szentendre-Kétbükkfanyereg-Királykúti nyereg útvonalon kb. 85 km távolságig volt elég az akku, szóval azért átlagos használatban a 90-100 km hatótáv elég nagy biztonsággal belefér.
Szeretek hosszabb távokat menni, úgyhogy vettem hozzá egy tartalék akkut, így gyakorlatialg mindent bír, amit én a normál bringával bírok.
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #195218 üzenetére
Ez nagyon erősen típusfüggő, van olyan Garmin eszköz, amin semmilyen térkép nincs gyárilag, vagy esetleg csak egy nagyon átfogó alaptérkép, ami nem igazán használható navigációra
-
Friczy
senior tag
válasz Sylvanas #195234 üzenetére
Szerintem az üléshuzat egy rossz megoldás egy problémára. Ha egy nyereg túl keskeny vagy túl széles, nem illik a testméretedhez, formához, azon a huzat nem segít, cserébe garantáltan valamennyire csúszkálni fog.
Be lehet palizni az embereket, mert a nyereg sokba kerül a huzathoz képest, és úgy gondolják, hogy meg lehet takarítani sok pénzt. Aztán na nem válik be, mégis meg kell venni a jobb nyerget, és a huzat plusz kidobott pénz. -
Friczy
senior tag
válasz #75376384 #195355 üzenetére
Iszol te rendesen?
A viccet félretéve: figyelsz tekerés közben a folyadék-utánpótlásra? Ha nem, és kiszáradsz, akkor az tud hasonló problémákat előidézni. (nekem ez jellemző hibám, sokkal kevesebbet iszom tekerés közben, mint kellene, utólag sokkal nehezebb pótolni) -
Friczy
senior tag
válasz parkr #195415 üzenetére
Egy szegmensen én is lettem local legend, de már elmúlt olyan ez, mint a gyíkká változtatás
Mondjuk kettőnél többször mentem arra, meg még sokszor, amikor nem volt feltéve a Garmin a bringára. Elég rendszeres útvonal, szóval ha nagyon akarnám, be tudnám biztosítani magam, de teljesen hidegen hagy -
Friczy
senior tag
válasz dbala #195426 üzenetére
Vettem náluk néhány mezt, hogy úgy nézzek ki, mintha protour versenyző lennék (enyhén pocakosan 60+ évesen nyilván könnyen összetéveszthetnek velük )
Akkor még nem így hívták őket, de ugyanaz a cég. Szerintem jó anyagból készülnek a ruhák, és bár egyet egyszer kellett javítani (egy helyen elengedett a varrás), alapvetően jó minőségűek a ruháik. -
Friczy
senior tag
válasz flash- #195595 üzenetére
Igen, ezt szokták mantrázni azok, akik nem olvassák végig a teszteket meg a leírásokat
Ajánlom ezt az oldalt [link] jó tesztek is vannak rajta.
A lényeg: a szélesebb guminak alacsonyabb gördülési ellenállása van, mint a keskenynek, ha azonos nyomáson használják. Ez utóbbi kitételt már sokan nem nézik, aztán így terjed a szélesebb jobb szöveg.
Persze szélesebb gumi kicsit alacsonyabb nyomáson lehet, hogy pont annyi gördülési ellenállású, viszont kicsit kényelmesebb az alacsonyabb nyomás miatt, tehát nem olyan nagy hülyeség váltani. Aztán hogy az optimum hol van, jó kérdés, útviszonyoktól is függ. -
Friczy
senior tag
válasz velizare #195659 üzenetére
Tekintve, hogy igazán hatékonyan az első fékkel lehet fékezni, elég értelmetlennek tűnik. Persze megcsinálható. De ha ennyire nem lehet a féket beállítani, akkor ott baj van. Lehet, hogy a fékkar nem illeszkedik a fék típusához. Ez a jelenség, hogy nagyon közel kell állítani a fékpofát a felnihez, hogy fékezéskor fogjon is, általában amiatt van, mert a fékkar cantilever fékhez van, a fék pedig V-fék. (vagy esetleg országúti fékkar+V-fék, de ezt ebben az esetben nem hiszem).
-
Friczy
senior tag
válasz velizare #195670 üzenetére
A kettő közt pont az tud lenni az összefüggés, hogy mivel a canti fékkarnak sokkal kisebb a bowdenhúzása, ha azt akarod, hogy fogjon fékezéskor, akkor alapállapotban is közel kell legyen a felnihez.
A lényeg, hogy a rendes V-féknek hozzávaló fékkarral megfelelően kell működnie. Természetesen a te döntésed, te pénzed, de sokkal többe kerül átállni tárcsára, mint beállítani rendesen a V-féket, vagy akár lecserélni másik V-fékre. És nem fogsz sokkal jobb eredményt kapni a tárcsával sem, mert a hátsó féken kevésbé hatékony a tárcsa.Természetesen a te pénzed, ha akarod, költsd el nyugodtan.
-
Friczy
senior tag
válasz velizare #195720 üzenetére
Sok minden lehetséges. A múltkor került hozzám egy bringa, amihez sok évig nem nyúltak, csak porosodott. A hátsó fékkel ott is hasonló gond volt, hogy az egyik fele visszament, a másik hozzátapadva maradt a felnihez, a fék kitisztítása nem segített, jobban megnézve látható volt, hogy a rugó egyébként gyengébben húzza vissza a féket, hiába állítottam a kis csavarokkal a pillangó tövében az előfeszítést.
A fékbowdent kicserélve viszont pikk-pakk lett az egész. Hiába nincs a bowden megtörve, ha nem jár elég könnyen a bowdenházban.
-
Friczy
senior tag
válasz xy.zsolt #195848 üzenetére
Személy szerint utálom, amikor egy autós kanyarban előz, sokkal könnyebben leszorít, ha egy kicsit is eltérő ívben veszi a kanyart. A legtöbb körforgalom kijárata szintén kanyarjellegű, szóval ha lehet, ne mellettem kanyarodjon ki a körforgalomból. Igazából akkor szoktam figyelni a jelzésre, ha látom, hogy a behajtásnál jön valaki. Persze ha az útviszonyok nem teszik nehézzé, akkor jelzek ilyenkor is, de nem feltétlenül.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #196459 üzenetére
Annak idején az enyém is azt mondta, hogy nem kell, aztán találtam egyet, ami ahhoz képest, hogy mit tud, kifejezetten olcsó volt. Azóta nagyon dicséri, és mióta vettem egy tartalék akkut, nincs gond a távolságokkal se.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Az iPhone 15 volt a legkelendőbb készülék 2024 Q3-ban
- Ingatlanos topic!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Horgász topik
- Mostantól biztosan nem kaphat modernebb AI lapkákat Kína a TSMC-től
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- DJI AVATA drón akkumulátor - vadonatúj, nem használt
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS - 3 akku (2S2)
- DJI FPV Racer drón - Beyond unlocked
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett + Freewell Mega 16 Filter Pack (46)
- DJI Mavic 3 Classic / Pro / Cine FMC drón táska, koffer (StrartRC)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest