Hirdetés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Apple iPhone 11 - népalma
- Még egy Tecno hétindítónak
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- rootolt Galaxy készülék teljeskörű ROM mentése & visszaírása v. klónozása root-olatlan készülékre TWRP !nélkül!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Dedikált Galaxy AI gomb az új táblagépekhez
ma Kiszivárgott a Samsung Galaxy Tab S10+ és Galaxy Tab S10 Ultra kiegészítői közül több, ezek árulkodnak.
-
2,2 kilowattos, platinás tápbestia jött a Seasonic zászlaja alatt
ph Az ATX 3.1-es monstrumot mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztőkörnyezetek meghajtásához szánták.
-
Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
it Nagy médiaszenzáció lett az a jelentés, amely szerint a Qualcomm megvenné az Intelt, erre azonban az elemzők szerint kevés az esély, ráadásul óriási trösztellenes botrányt okozna.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
válasz Mezga Aladár #288392 üzenetére
írtam PM-t
-
(ex)Cat
senior tag
válasz Mezga Aladár #288564 üzenetére
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #288665 üzenetére
Elől 32, hátul 51...me' kemény vok mint a teszkós kifli.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
(ex)Cat
senior tag
válasz Mezga Aladár #288564 üzenetére
Ez amúgy nem nagyon hangos? Már csak mert hogy fém. Mondjuk nekem - mivel rohadt ügyetlen vagyok - fontos a jó fékhatás, elsősorban ugye lejtőkön. Ami szerencsémre nem sok van itt az Alföldön de ha mégis megyek a Glocknerre júliusban, ott azért lefelé meg kellene tudjon fogni vmi (95kg kb)
-
(ex)Cat
senior tag
válasz Mezga Aladár #288677 üzenetére
Sokat nem tudok gyakorolni sajnos. Mondjuk nem is tudom, mit/hogyan gyakorolhatnék. Maximum a túlélésre játszhatok
-
nagyúr
válasz Mezga Aladár #288797 üzenetére
Ha megengeded még válaszolok neki! Még csak most kezdünk egy hullámhosszra kerülni.
Tin: OK, így már kicsit máshogy hangzik! De az én hibám is, mert néha túl gyorsan ugrok arra ha valaki (alaptalanul) fikázza az elektromos bringásokat. Úgy látom, h nagyon sokan nem látják át ennek a műfajnak a lényegét, ezért egyfajta missziónak tekintem az emberek felvilágosítását! Egyébként soha nem jutott még eszembe, h szégyellnem kéne, h emontival tekerek. Lehet, h tudat alatt... talán. Nem igazán gondolkodtam még ezen.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Mezga Aladár #288855 üzenetére
Változó, erre nincs általános válasz. Mindegyik teljeítménymérő érzékeny a hőre, az, hogy melyik bírja jobban vagy kevésbő jobban az még azon típusba tartozó mérők esetében is eltérhet.
Szerintem felesleges ezt nézni. Ha nagyon biztos akarsz lenni, akkor 10-15 perc után kalibrálj rá egyet.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #288855 üzenetére
Bízom benne, hogy hamarosan linkel neked Ringman egy ötoldalas tanulmányt és 2 db félórás videót erről.🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #288855 üzenetére
Ha a saját inpeak hajtókarodra gondolsz, akkor az tudja alapból hőmérséklet alapján a korrekciót szoftveresen.
De persze ettől függetlenül minden edzés előtt érdemes offsetet állítani. Nálam ez így néz ki: mikor már kint vagyok az utcán, akkor forgatok párat a hajtókaron, majd függőlegesbe állítom, hogy a mérős oldala nézzen a föld felé, bringa álljon vízszintesen, Karoon pedig rányomok az offsetre. Ezt így leírni és elolvasni több idő egyébként, mint maga a művelet. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #289142 üzenetére
Tényleg, én is látom néha a nagy faluban szerencsétlen sötét bőrű ázsiaiakat (India? Pakisztán? ) maszkkal arcukon, orrukon (szerintem fáznak 30°C alatt 🤔) futárkodnak a körutakon...mondjuk ehhez képest teljes biztonságban érezhetik magukat itt még az autópályán is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
(ex)Cat
senior tag
válasz Mezga Aladár #289178 üzenetére
Semmi extra, csak régebbi a SW, így azokat a frissítéseket nem kapja meg, amit az 540 igen. De ez minden modellváltásnál így van sajnos.
-
MPowerPH
félisten
válasz Mezga Aladár #289358 üzenetére
Az, hogy az elso kisebb 39 -es tanyerhoz a hatso 30t jobban dukal, emelkedokon. Nem tudtam, hogy a valtom tudja kezelni a 28t -nel nagyobb fogaskereket, es nem is neztem, hogy nem a gyari meretu sor van a bringan. Ultegrat tartalekba vettem.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #290012 üzenetére
Ha viszi, persze lassabban, de mindenhol viszi nem csak a kónuszon. ...erős a rugó mely a kalapácsokat működteti.
#290013
vallas...abba az ötvenes gumi is be kell férjen, nemhogy a 30.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #290021 üzenetére
Ja igen, annak érezhetően nagyobb ez ellenállása mint a 3 kalapácsosnak, nekem is olyan van....leginkább akkor vehető észre mikor hegyen lefelé pörgetsz 110-el és hirtelen abbahagyod 50km/h fölött, ha olyankor nincs a fékezés bekapcsolva a váltó kanalán akkorát ránt a soron, és az aztán a láncon láncon mint állat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Mezga Aladár #290045 üzenetére
Úgy tudom ki van kapcsolva nála a kuplung, jómagam is az Ő javaslatára kapcsoltam ki. Ha még sem így lenne, akkor elnézést, de akár vissza is tudnám keresni ...
Ha minden igaz akkor célszerű bekapcsolni, ha olyan út körülményeken van használva, ahol nagyon csapkodna a lánc...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #290045 üzenetére
Azt tapasztaltam, hogy túlfeszítve ront a váltás minőségén, idővel gyengül, feszíteni kell, szervizelést igényel ha már elkezd darabosan mozogni (tisztítás+kenés valami vastag, ragadósabb zsírral, de csak ott ahol kell mert különben hazavágod). A váltás minőségromlást úgy tapasztalom, hogy felváltva, vagyis feszítve a bowdent kissé alább teszi a láncot mint kellene és hangosabb mint ha felváltanál, majd visszaejtenéd ugyanarra a lánckerékre, ugyanakkor én ezt az elején nem tapasztaltam, vagyis a váltó valószínű kopásával jelenhetett meg.Olyankor lazítok a fékezésen picit, ha meg megnyomva ujjammal kevésnek érzem, vagy csapkod ,akkor feszítek amíg még nem ront a váltáson. Nálam mindig be van kapcsolva, csak tisztítás, kenés alkalmával, meg kerékkivételnél engedem fel.
arcitec...keresd meg! (tanácsoltam az esetleges kikapcsolást annak aki csak aszfalton teker vele )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
PartyShan
aktív tag
válasz Mezga Aladár #290088 üzenetére
Nálam kicsit lassabban tölt be, de megy.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Mezga Aladár #290143 üzenetére
Nekem van mindkettő, elvagyok országútin is olyan utakon aminek jobb/jó a minősége, és kevés autó van, de az igazi élményhez akkor is monti kell, mondom ezt 2017óta, 75 ezer km tekerés után
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #290714 üzenetére
szerintem alapvetően akkor használnak külső fogazásút, ha nem fér el a belső, ez alapesetben a 15 mm-es átütőtől felfelé, de vannak olyan agyak, ahol a hátsó agynál sem fér el a belső fogazású, talán rétisün topiktárs nem tudta feltenni a belső fogazásút a dt swiss agyhoz
+ ha adapterezni akarsz 6csavarost, akkor azok külső fogazású anyát szoktak kapni.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
gordonfreemN
addikt
válasz Mezga Aladár #291355 üzenetére
Deore M5100 11-51T
chubby2o6: igen, szokni kell. Aztán vannak esetek, amikor marha jól jön a kicsit magasabb pozíció. Lehet fordulekonyabb a kisebb kerék, de azon helyzetek száma elenyésző amikor a fordulékonyság hiánzik szemben a nagyobb átmérő nyújtotta magasabb pozícióval és gördülékenységgel.
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Speedy007
őstag
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
Lánchosszt szeretnél ki számolni ?Ha igen akkor ez jó lehet [link]
-
emilll
tag
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
google "chain calculator", pl. https://www.omnicalculator.com/sports/chain-length
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
Többféle van a régi megszámolásától a láncvillahossz méréséig, de ha nincs régi amit megszámolhatnék (és aminek hosszával korábban ugye meg is voltam elégedve) én a legegyszerűbbet szoktam alkalmazni, vagyis váltóba még nem befűzve nagy tányér elől - nagy lánckerék hátul + 2 szem (vagyis 4 csapszeg).
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
Sosem szoktam számolni, szemre szabom le. Eddig mindig jól sikerült. Ha hosszabb két-három szemmel, hamar észrevenni.
Egy tányéros rendszernél a legnagyobb lánckeréken a váltókanál feszességét kell nézni, a legkisebbnél ilyenkor kábé 90°-ot zár be a váltókanál (a Deore-ral). De nem mindegyik váltónál van így, például sok 1x12-esnél szinte vízszintesen hátrafelé megy, például a SRAM AXS-nél is.
2-3 tányérnál, meg legnagyobb első és legnagyobb hátsó lánctányérhoz kell mérni.
Számolt lánchossz (Rohloff-képlet) csak körülbelüli értéket ad, volt olyan hogy ki kellett vennem még két szemet, mert hosszú lett.
Az is egy megoldás, hogy megnézed a YT-n a te váltód típusát, hogy ott hogyan kell állnia a váltókanálnak és az egy jó támpont.
-
gordonfreemN
addikt
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Mezga Aladár #291514 üzenetére
Hasra azt mondanám, hogy az 50-ről 52-re váltás 1, a 30-ról 36-ra váltás 3 csapot ad hozzá a lánchosszhoz, tehát összesen legalább 4 csappal/szemmel hosszabb lánc kell.
Már ha az 52/36 a hajtómű, a 11/36 meg a fogaskoszorú.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #291514 üzenetére
emlékeim szerint a 42-11/46-ra kalkulátor szerint a 116-os lánc pont jó lett 440-es láncvillahosszra, de vettem ki belőle szemet, mert nem váltott jól), szóval outinál a láncvillatávolság függvényében a 116-os vsz. elég lehet 1 patentszemmel.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #291486 üzenetére
11 seb. Shimano CS-R7000 11/32 sor, bontatlan, eladó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #293323 üzenetére
Az én Garminomra is szerintem kint van már úgy egy éve egy update, de nem mertem felrakni . Anno az enyém is fagyogatott, aztán frissítés, vagy valami helyrehozta, aztán egy frissítés megint elcseszte, utána egy update még jobban, hogy végre egy újabb ismét helyrehozza . Úgy döntöttem, hogy ha működik, többé nem frssítem, mert minek elszúrni, ami jó.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arcitec
addikt
válasz Mezga Aladár #293326 üzenetére
E szerint ahány Garmin -(még típuson belül is)- annyi féle.
A 1030 Plus is fagyott le vagy 2x de nem jellemző, rendben működik ...
Azért még nem fogom kidobni. Ha a hardware erősebb lenne az amit hiányolok...
De az is csak egy hosszabb útvonal betöltése esetén, tervezéskor jön ki.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
semmiho
tag
válasz Mezga Aladár #293323 üzenetére
Így van, viszont a GPS firmware frissült külön és azóta nem fagy.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Mezga Aladár #294123 üzenetére
A linkelt stucni+kormány árát szánom a komplett bringára, de amúgy szép
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #294257 üzenetére
Csak azt nem értem mire jó ilyen bicskanyitogató stílusban válaszolni, amikor ennyi erővel egyszerűen linkelhetnéd a nyeregcsőre csavarozható tartót, ezzel bizonyítva az igazad és elkerülve egy újabb fölösleges cicaharcot .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #294268 üzenetére
én se vagyok, de nekem fel se tűnt, hogy durcásabb lenne, mint máskor
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
parandroid
nagyúr
válasz Mezga Aladár #294257 üzenetére
Én a garmin.de-n, meg a garmin amazon.de-s aloldalán, valamint gyorsan átnézve pár nagyobb áruházat (bike24, meg tán bikeinn) nem találtam. Csak gumigyűrűs volt. Ettől még lehet, meg az is lehet, hogy én néztem be. Ha linkeled, megköszönöm, meg sanszos, hogy rendelek is egyet, mert nyugodtabb vagyok a gyárival. Stucnihoz csavarozható előre lógó tartó is jöhet a komputernek, lehetőleg alul gopro tartós, mert ilyet sem találtam. Mármint gyári garmint nem, utángyártott az van amazonon dögivel.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Mezga Aladár #294295 üzenetére
LOL, ezt hogy nem sikerült megtalálnom? Ugyanilyet vettem amazonról tusita felirattal, 5 euróval olcsóbban. Ekkora különbözetnél simán a garmint vettem volna. Na mindegy, megy wishlistre, következő rendelésnél behúzom, ha addig nem lesz amazonon (onnét nincs szállítási költség).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
lsebestyen
addikt
válasz Mezga Aladár #294312 üzenetére
1030+ és a 1040 között is 2 év telt el.
-
Friczy
senior tag
válasz Mezga Aladár #294314 üzenetére
Általában nem érdemes minden kiadást megvenni, nem hoz annyival többet egy generáció, amiért megérné a csere. Szóval a 1050 nálam biztos kimarad.
-
nagyúr
válasz Mezga Aladár #294931 üzenetére
Nálam az MT905-ös tárcsák is ciceregnek néha.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #294928 üzenetére
Tudtommal a 11-el kezdődő lánckerekű 12 sebességes HG sor pont olyan széles mint a 11 sebességes, így felmegy a 11 sebességes szabadonfutóra.🤔
Nálam az RT64 csak akkor hallat hangot ha vizes, és akkor is csak néhány fékezésig, ha nem folyamatosan kapja a vizet...igaz csak gyantással használom.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #294928 üzenetére
Attól is függ, milyen a hubod. Asszem a Shimano 12 seb. sorok mind microsplinek, a Sramnak van NX sora ( PG-1230 ), az felmegy a HG hubra. A többi 12-es Sram asszem mind XD ( XDR ).
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #294978 üzenetére
Ha eddig 11-es sor volt rajta, akkor az valószínűleg HG. 12-es Shimano sort én még csak Microsplinest láttam, és Sramból is csak a PG-1230 NX az, ami felmegy a HG hubra. Lehet, hogy Sunrace vagy más, kisebb márkából van 12-es HG, de még nem találkoztam vele, igaz, nem is kerestem.
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #295014 üzenetére
Miért, amúgy kik nem javítanak?
A Hammerhead havi 2 frissítést ad ki, a Wahoo is átlagban havi 1-et...
-
Kro
tag
válasz Mezga Aladár #294928 üzenetére
Ez a sor pl [link] ?
Nekem is 11 sebis hg agyon volt a 12 -es kazetta, bár az monti volt, de működik. -
balintbaba
tag
válasz Mezga Aladár #295037 üzenetére
Ez biztos működni fog. Én 11-es 105-ös sort cseréltem az új 12-esre, ameddig HG a kazettatest nincs gond.
Laby: nem szorítod túl esetleg a cipőidet? Az is lehet az oka a zsibbadásnak.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #295037 üzenetére
Így oké, ha mindkettő HG, akkor tuti jó lesz rá.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #295223 üzenetére
Attól függ kukacoltál-e már .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szuszinho
őstag
válasz Mezga Aladár #295238 üzenetére
Azt akarta mondani, hogy /év, csak az a fránya autocorrect...
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #295238 üzenetére
"Véleményem szerint a kukaccal való javítás outin (a magasabb nyomás miatt) a hazajutást segíti elő de nem végleges javítás."
Ezt elhiszem, ugyanakkor Dark Archon esetében a 3.5 bar-t nem nevezném annyira magas nyomásnak. Úgy érzem nála a kukacolásnak semmilyen hátránya nem lenne, csak azért van rossz tapasztalata vele, mert vágásos defektnél próbálta alkalmazni és egyszerűen nem arra való. Ezért inkább gondolkozik belsőn, foltozáson, meg ilyen macerább megoldásokon, pedig szerintem egy kukac már útközben megoldotta volna.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
nagyúr
válasz Mezga Aladár #295238 üzenetére
"Akkor majd csak a jövő hónapban leszek tapasztalt. "
Neeem, addigra már 42k lesz a limit.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen