- Az iPhone 15 volt a legkelendőbb készülék 2024 Q3-ban
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Megkezdte a Honor a MagicOS 9.0 bétáját
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Maximum1 #289469 üzenetére
Kicsit vitatkoznék veled. Az említett példa alapvetően nem rossz, de hozzáteszem, hogy szerintem az a járdán kialakított bringaút egyáltalán nem fasza. Alapvetően kerülni kéne a kétirányú szűk bringautakat (ez is olyan), mert nehéz rajta elférni, balesetveszélyes, valamint az esetek többségében az ellenirányban közlekedő nem tud szabályosan rácsatlakozni/lemenni róla, ha ezt nem a végén teszi (jó esetben van folytatása, persze ez sem mindig jön össze. Szóval egyáltalán nem baj, ha a másik iránynak csináltak egy kerékpársávot. Aki fél az autók közt, továbbra is mehet a járdán vezetett bringaúton, aki viszont nem, az a bringasávban védett, ha az autósok betartják, hogy kerékpársávra alapvetően nem mennek. Van ilyen megoldás a Fogarasi úton is, én szeretem.
-
Friczy
senior tag
válasz DonThomasino #289953 üzenetére
nella.hu
-
Friczy
senior tag
válasz jjeahh #289970 üzenetére
Váltóbowden nálam még sose szakadt el, pedig nem hogy évente, de ötévente sem szoktam cserélni, legfeljebb akkor, ha nem mozog szépen. Sokszor még akkor is elég egy tisztogatás. A mostani bringáimon (az idősebbik öt éves, ez van gyakrabban használva) néha kellett egy kis finombeállítás és kész.
-
Friczy
senior tag
válasz Hasaggymeg #290016 üzenetére
Azért csak a kónuszon viszi, mert ott kell a legkisebb nyomatékot adni a láncnak ahhoz, hogy megmozdítsa a pedált. Lehet, hogy még erősebb rugónál esetleg egy-két lánckerékkel nagyobbnál is viszi, de akkor se feltétlen mindegyiknél.
-
Friczy
senior tag
válasz Piftuka #290303 üzenetére
Nem muszáj, minden megtanulható. Vagy majdnem minden. Persze ennek az a hátulütője, hogy megfelelő szerszámok is kellenek. Régen pár szerszámmal mindent darabokra lehetett szedni egy biciklin, most már szinte mindenre célszerszámok kellenek, azokból a jófajta drága, ráadásul mindig kitalálnak valami újat, és. lehet, hogy egy újabb bringához a szerszámkészlet felét is le kell cserélni. Cserébe nem függsz a szerviztől, tényleg csak a nagyobb munkákra kell elvinni. Ha szerencséd van, akkor ezekre ritkán van szükség. A jelenleg rendszeresen használt bringáim még nem láttak szervizt, igaz, nem is kellett velük sokat foglalkozni. A legrégebbi közülük nagyjából most öt éves, egyszer kellett rajta féket cserélni, azon kívül csak gumicsere volt, lánc tisztítás és cserélgetés, és eleinte párszor centrírozni kellett a kereket, és utánállítani a váltóbowdent.
Pedig egyik sem vitrinben tartott bringa. -
Friczy
senior tag
válasz contaxg #290680 üzenetére
Nem feltétlen a kormánytól függ, egyenes kormányon lehet V-fékhez való kar, azzal a patkófék nem fog jól működni, illetve cantilever fékkar, azzal kompatibilis a patkófék.
V-fékkel egyébként jobban jársz, ha a villán van féktüske.
Patkófékből sokféle létezik, az újabb országúti fékek esetén csak nagyon szűk kerék fér bele, valamint a furattól a fék távolsága is erősen korlátozott, Így túl nagy gumit se tudsz felrakni. A régebbi patkófékek hatásfoka meg elég gyatra.
Ha ennél részletesebb választ szeretnél, akkor konkrétabb kérdést kell feltenned. -
Friczy
senior tag
válasz DonThomasino #290773 üzenetére
Egyáltalán nem. Agyváltóból létezik kontrás és nem kontrás is.
-
Friczy
senior tag
válasz -=RelakS=- #290791 üzenetére
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #290811 üzenetére
A feleségemnek szíjhajtásos, agyváltós ebike-ja van, tökéletesen teszi a dolgát, és nincs vele lánckarbantartási probléma.
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #290878 üzenetére
32 foktól itt azért messze volt, egy pedeleces nyugger folyamatosan jött mögöttem (a feleségem ), de egyébként nyugis volt az út.
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #290888 üzenetére
Ma kíváncsiságból én is néztem a Garmin navigációját. Első eset, Rákosligeti határ útról ahelyett, hogy felmásztam volna a Cinkotai útig, lekanyarodtam a Lokátor utca, Vidor utca irányába (mostanában adták át). Simán hozta, nem akart visszafordítani, stb. Második rész, Liget sor (itt gyalogos átjáró van a vasúton), itt vissza akart fordítani, szerintem hiányzott neki az, hogy a gyalogos vasúti átjárón át lehet menni bringával.
Harmadik menet: a Torma Zsófia sétány egyáltalán nem volt rajta a térképen, ott hol a Veres Péter úton akart vinni, hol pedig vissza az Újszász utcára.Szóval itt és most a rossz navigáció oka elsősorban a rossz térkép volt.
Azt külön figyeltem, hogy a track szerinti navigáció az Újszász utcán vitt végig, azóta változtattam a szokásos hazaúton (Kolozs utca illetve az újonnan megnyitott Torma Zsófia sétány), természetesen a Kolozs utca minden sarkán vissza akart vinni az Újszász utcára, de szerintem teljesen normális, hogy vissza akar navigálni a bejelölt trackra.
És érdekesség: lehet, hogy a legutóbbi sw-frissítés újított, de gyakorlatilag folyamatosan volt a térkép alatt egy magassági diagram, nem olyan, mint. a klasszikus climbpro, ami a fél vagy az egész képernyőt mutatja, csak egy keskeny sáv. Lehet, hogy azért, mert most be volt állítva a track (elég sokszor szoktam csak 'fejből' menni, amikor nincs navigáció, most volt), de régebben beállított track esetén se volt.
(Garmin 1040)[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz DonThomasino #291090 üzenetére
Megázástól nem lesz baja. Időről időre az agyváltót (típustól függően másként) olajozni kell. A Gates CDX hajtás esetén a szíj élettartama nagyon hosszú, várhatóan nem kell cserélni.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
Nekem mindkét bringámon van hagyományos órám, annak a napi számlálóját használom arra, hogy a lánccal foglalkozzak. Ha eléri a 4-500 km-t, akkor jön el a lánc rotálási idő, és akkor az aktuális lánc nyúlását is mérem. Amikor ez megvolt nullázom a napi számlálót és kész. A Garmint a normál napi használatban nem szoktam felrakni, mert minek, így mással nem is tudnám mérni a futásteljesítményt.
-
Friczy
senior tag
Ezt attól kérdezd meg, aki áttért waxra.
Nem érveltem, nem túloztam, nekem ennyi a lánckenési ciklusom. Annak idején 300-zal kezdtem, és azt láttam, hogy bír az többet is, így lett 4-500. Ilyenkor leszedem a láncot, tisztítom, olajozom, és megy rá a másik, a frissen leszedett meg megvárja a következő ciklust. Gondolkodtam én is azon, hogy áttérek waxra, de amilyen eljárásokat itt írtatok, sikeresen meggyőztetek, hogy nekem az nem kell. -
Friczy
senior tag
Ezzel önmagában nincs baj, csak én úgy érzem, mostanában szinte nekiugrasz annak, aki nem waxolja a láncot, és bármi pozitívat mond az olajozásról. Erre érkeztek olyan reakciók, amelyek neked nem tetszenek. Kezdesz elvadulni, azért jelzek neked vissza, mert láthatóan nem érzékeled. Lépj egy picit hátra, és gondolkozz el.
-
Friczy
senior tag
válasz racskobalazs #291783 üzenetére
Kezdőnek, újrakezdőnek gyakorlatilag semmi extra, a lényeg a rendszeresség és a fokozatosság. Én is közel húsz év kihagyás után kezdtem újra, eleinte csak munkába járás (2x8 km), utána hosszabb utak, 30-50 km egy-egy alkalommal, később jöttek a hosszabb teljesítménytúrák (arra jó volt, hogy jó néhány útvonalat megismertem, ezek közül elég sok most is kedvenc köröm lett), egyre hosszabb távokkal, így aztán eljutottam néhány 200 feletti napi távhoz pár év alatt. Kifejezett edzést ilyesmit sose csináltam.
Az éves teljesítményem a kezdeti majdnem 2000 km-ről szép lassan felment 6-8000-re, teljesen vegyesen közlekedés, túrázás. Szerintem ez elég arra, hogy valamennyire karbantartson. -
Friczy
senior tag
Nem elsősorban arra reagáltam, amit nekem írtál (bár volt benne némi szavahihetőség megkérdőjelezés, de nem érdekelt), hanem arra, hogy egyre többekkel kerültél emiatt 'konfliktusba', és a hangvételed rossz irányba változott. De ez a te dolgod, én többet nem foglalkozom a kérdéssel, túlzottan elharapózott ez a téma, és nem szeretném, ha tovább elvadulna. Ennyi volt a célom, és most se több. Részemről be is fejezem.
-
Friczy
senior tag
válasz MPowerPH #292089 üzenetére
Én többnyire ramps pózban vagyok, nem mérethiba, így szoktam meg még kamaszkorban. Akkoriban a fékbowden a fékkarból felül jött ki (favorit fékkar), a hoods nem igazán jött szóba emiatt, fékezéshez meg hooks pozícióba kellett lemenni egy gyors fogásváltással.
Tartósan hoods pozícióban csak akkor megyek, ha esély van arra, hogy hirtelen fékezni kell, vagy ha már elegem van a rampsból és fogást akarok váltani.
-
Friczy
senior tag
válasz dom1n0 #292101 üzenetére
Nekem nem jött be a top egyáltalán. Mászáshoz lehet jó, de nekem ott sem. Egyrészt ha bármi van a kormányon (kütyü, lámpa, csengő), az már esélyes, hogy útban van, másrészt bármiért használni kell a féket hirtelen (közúton bringázásnál ez azért előfordul), akkor a legnehezebb onnan átfogni. Egyszer jártam így, mentem a 7-esen, egy hülye szembejövő átjött a sávomba előzni, mintha ott se lennék, lementem az útról a fűbe, különben elütött volna, és komoly kihívást jelentett, hogy megálljak. Azóta valahogy nem érzek késztetést arra, hogy topson fogjam a kormányt.
-
Friczy
senior tag
Valamikor tavaly volt dolgom egy számítógépekkel, kiegészítőkkel foglalkozó boltban, a bolt előtt nem volt mihez lelakatolni a biciklit, kicsit odébbmentem, ahol volt egy tábla, ahhoz lakatoltam. Aztán visszamentem a boltba, szép csillogó villogó akármi, az eladó meg mondta, hogy legközelebb hozzam be nyugodtan a biciklit, ez biciklibarát bolt.
-
-
Friczy
senior tag
válasz BusinessGuy #292426 üzenetére
Muc-Off C3 ceramic wet olajat használok elsősorban (kipróbáltam a C3 ceramic dry-t is, de azt tapasztaltam, hogy egy nagyobb eső leviszi az egészet, és mivel én közlekedésre (is) használom a bringát, így nem tehetem meg, hogy ha eső van, akkor nem indulok el), és nem tapasztaltam ragacsosodást.
Ha megteheted, hogy esős időben nem ülsz biciklire, akkor válaszd a ceramic dry-t, ha esőben is mész, akkor a ceramic wet megfelelő.
-
Friczy
senior tag
válasz BusinessGuy #292435 üzenetére
Már sokszor leírtam itt, szerintem többen unják: két láncot használok váltva, kb. 400 km-enként leveszem petróleumban átmosom, hogy kijöjjön a dzsuva, száradás után olajozom, és megvárja a következő 400-at. Már vagy húsz éve csinálom ezt más-más bringákon (annyi eltéréssel, hogy korábban brigéciol és utána vizes átmosás volt), nekem ez bevált.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az iPhone 15 volt a legkelendőbb készülék 2024 Q3-ban
- Ingatlanos topic!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Horgász topik
- Mostantól biztosan nem kaphat modernebb AI lapkákat Kína a TSMC-től
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest