- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- OnePlus 8T – fazonigazítás
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
Valaki nekem megtudná mondani, hogy miért olyan nagyon fontos egy jó minőségű hajtókar? Ha egy hajtómű nyikorog, az miért probléma? Hazavághatja a monob.-ot? Vagy micsodát?
-
deny330
aktív tag
válasz
CaNNa3IS #90201 üzenetére
Nem szeretném megkérdőjelezni azt, hogy miért nem fontos a jó minőség. Nagyon megérezni a "csak működik" és a minőségi alkatrészek közötti különbséget, ezt nem vitatom. Arra lennék kíváncsi, hogy milyen szerepet tölt be a hajtókar? Az rendben van, hogy hajtás.. de mi lenne akkor, ha mondjuk kopott már, a halálán van? Egy féknél egyértelmű, hogy rosszul működik, nincsen sok fékereje, ereszti az olajat esetleg, stb. De a hajtókarnál? Lehet, hogy bugyuta kérdés, de kíváncsivá tett. És (bár ez még hülyébb kérdés) mi a különbség egy sima Altus (vagy Acera?!) hajtókar között, és egy XT / SLX / Deore / XTR hajtókar között? Az áttéteket, koszorúkat nem kell nézni, csak magában a hajtókar. Miért éri meg belőle a minőségit venni? Többet bír? Az oké, de ennyi erővel a gagyit is megvehetem mindig és cserélhetem (bár ez elég nagy baromság..
).
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz
-=RelakS=- #90203 üzenetére
Jah, hogy el tud törni? Konkrétan melyik ponton? Ezt nehéz elképzelni. Nem tudom, hogy hol kapja a hajtókar a legtöbb terhelést.
-
deny330
aktív tag
válasz
-=RelakS=- #90208 üzenetére
WTF?!
Örülök, hogy felhoztad a négyszögtengelyt, így eszembe jutott még valami. Ugye többféle felfogatás van hajtókaroknál. Melyik a "legstrapabíróbb" / legmegbízhatóbb? Pl láttam integráltat (és egy XT hajtómű volt a képen, gondolom akkor ez jobb bicóknál elterjedt és jó kis cucc lehet), Howitzert, az említett négyszögtengelyűt is, PowerSupline-t, ISIS hajtóművet.. Mondjuk Testbike keresési lehetőségek alapján a Howitzer és a négyszögtengelyű lehet a legelterjedtebb.
-
deny330
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #90211 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ!
Hát én is eltudtam volna dobni előző biriglimet az árokba, amikor elkezdte a hajtókar a nyikorgást. Ha nem kötötte le valami a figyelmemet, akkor valami eszméletlenül feltudott húzni.
-
deny330
aktív tag
válasz
-=RelakS=- #90213 üzenetére
Angol tudásom ilyeneknél sajnos cserben hagy, de már reflexből kitalálom, hogy a kínai szarabb, mint a Német.
-
deny330
aktív tag
Köszönöm mindenkinek a válaszokat, és azt, hogy megosztottátok velem a tapasztalataitokat! Észben tartom!
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz
fpeter07 #90249 üzenetére
Valaki említette (talán Runner_fxr), hogy a nagyobb rugóúttal rendelkező teleszkópok több mindenen képesek átmenni (és több hibát kijavítanak), mint a kisebb rugóúttal rendelkezők. Mindenesetre én örülök a pozitív tapasztalatnak, kicsit bátrabban állok hozzá a fullykhoz.
-
deny330
aktív tag
Érdemi változás van Giant Trance 4 2014 és 2017 között? Én ránézésre nem igen veszek észre nagy különbségeket.
Más, de még is kapcsolódó téma; vissza olvastam régebbi hozzászólásokat ezekről a Giant Trance bicókról, és ezek valóban csak 11cm-t mozognak hátul? - így zavaros, mert akkor előre minek 140-es teló?
Runner_fxr: köszönöm!
Ne haragudjatok a sok kérdésért, de egy kicsit "lázban" vagyok, hogy esetleg be tudok szerválni egy AM gépet és még éjszaka is pörög az agyam.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Ha már lánc; Érezhető különbség van egy normális, drágább Sram / Shimano lánc és egy olcsó "teszkós" között - úgy értem, hogy megmutatkozik a kopásállósága a drágábbnak, masszívabb, stb?
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz
Halkow. #90519 üzenetére
Én nem vagyok szaki, de kapásból tudom ajánlani: Cube Aim Pro 29er. Annál a Meridánál kicsit olcsóbb, szerintem jó felszereltsége van. A sima Aim is jó cucc, amennyiben drágállod a "Pro"-t. Ha használt is szóba jöhet, akkor Cube Analog / Acid is van ilyesmi árban. Ezeket a B'Twin és hasonló bringákat felejtsd el, ha már egyszer ennyit költesz bicóra.
-
-
deny330
aktív tag
válasz
andrisbandi #90674 üzenetére
"Kör hátszelet hozzá!"
-
-
deny330
aktív tag
válasz
Dottore #91014 üzenetére
Azta, köszi!
Utóbbi 1 hétben nem nézegettem Giant bicókat, ez most kicsit új. Egyébként nagyon tetszenek ezek a gépek, bár 400.000 forintos árával ez már túl lóg a keretből, de amíg a Kelly's-t nem sikerül elpasszolnom úgyis mindegy.
Mindenesetre köszi a linket, elmentem, aztán meglátom!
-
deny330
aktív tag
Srácok! Valaki ismeri a "SYB Bikes" oldalt facebookon? Ha valaki ismeri, mennyire megbízhatóak? Pár órája pakoltak ki egy posztot, amiben egy "Cube Stereo HPC 160 Race 27.5" KARBON" van feltüntetve, 425.000 forintos vételáron. Ez mennyire lehet hihető? (Állítólag Angliából hozzák be a bicókat, mert ott a 2-3 éves (vagy régebbi) cangák elértéktelenednek és potom pénzért mennek.)
-
deny330
aktív tag
Megkérdezhetném erről a bicikliről a véleményeteket? Amit kinéztem magamnak Giant, sajnos elvitték (sajnos még tökölnöm kellett egy kicsit a pénzzel). Nagyon közel van, kb fél óra kocsival, de 300k és 26"-os.
Más: Haver megszállott egy kicsit bicikli váz keresésben. Mondtam neki, hogy 26-os vázat ne vegyen, mert (mint ti is felvilágosítottatok engemet) mire elkészül a bicikli, "anyagi csőd" lesz a vége. Van 2 "túra" bicóból alkatrésze (egyáltalán nem komolyak, alivio felszereltségi szint kb), amikből addig talán ki tudná pótolni a maradék alkatrészt, apránként pedig cserélgetné a dolgokat. A váz amit nézett, az ez. Szerintetek?
-
deny330
aktív tag
válasz
trialboj #91746 üzenetére
Azt hiszem hogy ezt már egyszer megbeszéltem Runnerrel, hogy a jövőre nézve felejtsem el a 26'-os bicókat hogyha normális áron akarok túladni rajtuk később. Ezek alapján szerintem lemondok erről a kerékméretről, 200k alatt úgyse lesz az igényeimnek megfelelő bicó.
Köszi a választ!
(#91748) Dottore: Őszintén szólva én is jobbnak tartom a nagyobb kerékméretet. Nem mentem még annyit ilyen kerék mérettel, hogy azt mondjam stabilabbnak érzem, biztonságosabbnak, de mintha minimálisan jobban tartaná a sebességet. Igen, 185cm vagyok (amit küldtél egyik nap Giant, még mindig meg van, csak sajnos egy százas hiányzik a kasszából).
Hogy a nagyobb kerékméret miken megy át jobban, azt nem tudom.
Havert sikerült lebeszélni (vagyis én megírtam neki, hogy számolja össze mennyibe lenne, a végösszeg meg lebeszélte).Kösz srácok!
-
deny330
aktív tag
válasz
CaNNa3IS #91774 üzenetére
Hát gondolkodtam azon, hogy később csak átépíteni egy 27,5-ös vázba illetve venni egy kerékszettet és első telót, az alkatrészek pedig maradhatnának. Mindenesetre várok vele, hátha valaki felrak valamit.
(#91772) Dottore: Hát végső soron nem eladni akarom, szerintem hosszú éveket kiszolgálna mellettem, de egyenlőre tényleg várok.
(Csak nehogy elvigyék.)
(#91773) Hasaggymeg: Örülök, hogy nem csak nekem tetszik!
[ Szerkesztve ]
-
-
deny330
aktív tag
Kicsit megint kérdezősködnék. Remélem nem probléma..
Haver nézett bicót, egyetlen egy értelmes biciklit találtunk 80.000 forintig, ami helyileg is elérhető. Elios. Ötletem sincsen, hogy milyen lehet. Nem mertem ajánlani havernak, gondoltam előbb bekérdezek ide, hátha tud valaki valamit mondani.
-
deny330
aktív tag
válasz
trialboj #91865 üzenetére
Jahj, igaz is. Elnézést (és köszi, hogy jelezted)!
Aszfalt / terep harcos. Döngölt földút kavicsokkal elszórva meg erdős talaj. Weboldal alapján gondoltam, hogy nem lehet olyan rossz. Meghallgatom a többiek véleményét is ezzel kapcsolatban, de mindenképp figyelembe veszem a véleményed és nézegetünk mást még - sok olyan dolgot felsoroltál, amire én rá sem néztem. Köszi szépen!
-
deny330
aktív tag
válasz
Runner_fxr #92125 üzenetére
Én haverokkal lent leszek szombaton - itt van mellettünk bicóval 30 percre.
Fehér / fekete szemüveg, rövid barna haj, 185cm-es magasság igen vékony testalka, meg egy Kelly'S Viper 50 lesz mellettem rikító zöldben, haver is szemüveges, CTM Rockerrel jön piros-fekete - ha valakinek van tippje, nyugodtan szóljon oda, max nem én leszek.
A koromat remélem elnézitek, nem a ti korosztályotokból vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz
Dottore #92162 üzenetére
Nem úgy értettem nyilván, de maradjunk annyiban, hogy még a 20-at is csak alulról nyomom lassan.
Amúgy hiába vagyok fiatalabb, nem véletlenül nem rakom ki azokat, amiket én mérek bicóval távokat. Bőven meghaladjátok a szintemet mint átlag sebességben, mint távolságban.
-
deny330
aktív tag
válasz
Dottore #92164 üzenetére
Nekem mondjuk lutri, hogy melyik héten mennyit megyek. Mostanában csak melóba járok oda-vissza, ez kő kemény 3km kényelmes tekerés. Az út miatt bő 3-4 perc mire A-ból eljutok B-be, szóval. Ez hozzám képest is semmi, 30-40km megszokott lenni hetente (ha nem egy tekerés alatt). Publikálni én sem szeretem, maximum, ha nagyon jó átlagot megyek, de olyan meg maximum edző körnél van.
-
deny330
aktív tag
válasz
Dottore #92167 üzenetére
Beszélgetés itt is megvan, bár az emelkedőkön valamiért jobb szeretek csöndbe lenni.
(#92168) 6030D: Erre nem gondoltam eddig. Bár nem sok embert ismerek, aki a környékemen bringázik, de Eplényi sípályától tudok egy elég jó kört. Ugyan murvás / aszfaltos út, bármiféle 20.000 forintos trekkinggel meglehet csinálni, egyetlen egy lefele van, ahol gyorsabb tempónál a motort is dobálja az út..
Ha elmennék arra egyik nap, akkor lehet, hogy betűzöm ide. Hatalmas erőnlét pedig egyáltalán nem szükséges, egy kezdő bringás is meg küzd vele.
-
deny330
aktív tag
Nah, ki volt Eplényben a versenyen?
Én rövid kis sztorim: csak ma, vasárnap mentem le időhiány miatt utolsó 1 órára. Szerintem nem volt rossz, a bicókat pedig elég rendesen megnéztem. Volt ott Cannondale, Nukeproof, Scott, Specialized, Cube,
Kellys, Canyon, Mondraker, stb. Mindenhol a rókákat láttam és az RS telókat. Szerintem 400k alatt nem is volt ott bicikli..Láttam 1 esést, bár nem volt olyan komoly. Csávókám elesett, felállt aztán ment is tovább. Eléggé komoly volt a pálya szerintem, én nem biztos, hogy le mertem volna jönni rajta ilyen sebességgel. Elég rendesen használták a bicókat, de ahogyan néztem volt ott DH, Enduro bicó és láttam valamelyik nőcinél AM gépet is aki le is jött viszonylag gyorsan a pályán. (Jah igen, azt hiszem 3 nő volt aki nevezett. Kicsit lassabban jöttek le mint egyes férfiak, de azért minden elismerésem nekik.) A pálya elég brutális volt. Volt egy rész, ahol 2 fa között kellett átmenni gyökeres talajon.. hát én ott fel is adtam volna a harcot szerintem. Kövekkel tarkított,
gyökeres, kemény / puha földes talaj, ugratókkal megspécizve. Élőben sokkal félelmetesebb. A bringákkal kapcsolatban is rájöttem arra, hogy nekem egy jó AM gépnél komolyabb biztosan nem kell. Nem mentem ugyan más bicójával, de elnézve, hogy sokszor így sem láttam volna, hogy kihasználják a 200mm-es utakat.. nekem teljesen fölösleges a 150+ mm rugóút. Szerintem még azt se igazán használnám ki. Szeretek megvadulni és engedni a gépet, de azért a pályán ésszel jöttem volna. Minden elismerésem annak, aki ezt profi szinten űzi.
Le a kalappal, szerintem én maradok a kisebb ugratásoknál, terepezésnél, lassabb és lágyabb lejtőzéseknél.A vicc most jön: a sípálya terepnek körülbelül 10km-re van az otthonomtól terepnek /szerintem egy 150-200m-es szintkülönbséget ma megmásztam/. Nah.. hát gondoltam engedek a gumiból 1.9 / 2.0 bar-ra, hogy ne katapultáljak síknak lefele amiért nincsen hátsó telóm. Szépen tudtam lefele jönni viszonylag, bár nem túl gyorsan. Volt egy szakasz a réten, ami nagyon füves volt. Rámentem a csapásra, majd annyit éreztem, hogy belementem 3 egymást követő nagy gödörbe. Szerintem a felnit is oda vertem elég rendesen meg a teló is kaphatott egyet. De ez még hagyján, mikor leértem a parkolóba annyit vettem észre, hogy valami sziszeg.. Mondom what. Havernak mondtam, hogy álljunk meg egy kicsit. Hát felütöttem a felnit valszeg, mert első kerékbe kaptam egy defektet. Vagy ha nem is felütés miatt, akkor azon a köves részen is kaphattam defektet, ahol átjöttem erdőnek. Mindenesetre lezártuk a bicókat, felmentünk haverokhoz (pályabíró) és ott beszélgettünk / néztük, hogy hogyan jönnek lefele. Olyan 5 után elindultunk hazafele mikor ráeszméltem, hogy most egy bő másfél / két órás út áll előttem 2 emelkedővel. Pontosan 1 óra 41 perc volt hazaérni de úgy, hogy a falun átgurultam már a főúton.. gondoltam lassan belefér, csak nem cseszem szét a felnit. Mondjuk volt nálam kaja és pia, de belső nem. Egy 10km-es sétálás keretein belül 10 percre értem haza. Körülbelül eltudtam volna dobni a bicót az emelkedő felénél - hosszú farmer, napon jöttem, tökéletes 40 fokos hőséget éreztem kb. Ettől függetlenül magamat hibáztatom, mert talán óvatlan voltam és túl gyorsan jöttem lefele. Azt nem tudom, hogy nagyobb rugóút esetén ezt ki-e tompította volna az első kerék, és gurultam volna tovább, vagy akkor is defekt? A nyomás ilyenkor számít, hogy mennyi van benne? Mert viszonylag kevés volt benne, 1.9 - 2 bar szerintem ideális terepre ha az ember nem ugratgatni megy.
Respect aki végig olvasta. Remélem legalább elmosolygott.
-
deny330
aktív tag
válasz
Runner_fxr #92572 üzenetére
Kerestem a bringádat, te a francért se láttam.
Van pár emelkedő, bezony' , én heti szinten mászom meg ezeket a dombokat, szeretek erre fele gurulni - az erdészeti útvonal is nyugodtan járható, nem csesznek meg érte, mert arra mész (ha hiszed ha nem, a motorért szólnak, de napi szinten használják haverok arra fele a 450-es EXC-ket
). A sípályán mondjuk nekem elég volt felgyalogolni, bicóval nem tudtam kipróbálni a defekt miatt sajnos, majd egyik héten elnézek. Kíváncsi vagyok mekkora kihívás ott felmenni. Bár lejönni nem merek a Promax fékekkel meg ezzel a csodálatos felszereltséggel és vázzal, ami nekem van.
A videóidat láttam, még reggel meló előtt megnézegettem őket. Nem apróztad el a lejtőket, engedted rendesen..
-
deny330
aktív tag
válasz
Runner_fxr #92608 üzenetére
Kelly-sel sajnos nem jutok sokra ott a pályán, még sokszor a túra terepeken is elhanyatlik amennyire ugrál csóri (plusz a védő felszerelésem is hiányos, AM/Enduro bicikli nélkül egyenlőre nem láttam értelmét annak, hogy vegyek bármilyen komolyabb bukósisakot, protektort vagy bármit).
Túrázni szívesen elmennék ha nem lesz 33 fok napközben, amúgy ilyenkor inkább késő délután / estefele megyek ki bringázni (plusz hétvégente bejárok melózni, így mindenképp csak este jó). Meglátom mi lesz, de szerintem lenézek a pályára ha ott leszel. Időpontot nem mondok, nagyon 50-50 hogy le-e tudok menni. Havert mindenesetre elakarom vinni arra fele bringázni ha már megvan az új bicója, van egy jó kis ~35km-es kör, amit megakarok neki mutatni. Észben tartom hogy lent leszel, de remélem nem probléma, ha nem tudnánk összefutni.
Remélem videóra veszed ahogyan lejössz a DH pályán.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz
Runner_fxr #92669 üzenetére
Sisakot pedig elég ritkán viselek, sőt! Persze sosem lehet tudni, hogy mikor történik baj, de nem szoktam rendszeresen hordani. Meglátom, hogyan engedi az időm. Remélem a család sem tervez semmi programot!
Privátba felrakhatod azért ha béna is vagy, én és szerintem sokan mások még lemerni sem jönnének.
-
deny330
aktív tag
válasz
Runner_fxr #92725 üzenetére
Mindenképp felkereslek, ha úgy adódik!
-
deny330
aktív tag
Valaki rendelt már ilyen marsh guardot bicóra? Én kapásból 4-et rendeltem gondolván, hogy haver is mondta, hogy kell neki plusz nekem is jól jönne. Nem tudom, hogy van-e különbség az első és hátsó között, szóval úgy rendeltem, hogy 2-2 emberenként mert előre-hátulra is raknánk. Szóval kérdés: "Front fender" , ettől függetlenül hátulra is fel lehet rakni?
-
deny330
aktív tag
válasz
varsam #92764 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogyan fog kinézni. Az anyagára főleg. Képek alapján bóvlinak tűnik. Azt hinném, hogy egy nagyobb tömegű sár elgörbítené. 5$ volt darabja, olcsóbbat nem találtam, csak a decásat, de az nem tetszett kép alapján.
(#92762) đension Kíváncsi leszek, hogy most mire gondoltatok varsam kollégával. Nem értem ezt a hegyes / négyzetes dolgot. Bár állítólag szeptember körül jön meg, addig ráérek gondolkodni.
-
deny330
aktív tag
Lehet, hogy már linkelték, de ha még nem; még mindig ámulok.