Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz Dark Archon #282919 üzenetére

    A tubeless nekem kicsit olyan, mint a(z olvasztós) waxolás, bár a workflow nagy részét már ismerem és művelem a Smoove miatt, innen nekem a főzés már csak egy lépés, és nem lepődnék meg, ha 1 év múlva már csak azt tolnám. A tubelessról viszont sokkal kevésbé vagyok meggyőzve, annak ellenére, hogy TR felnit és gumit vettem.

    Sok videót láttam már a témában, és a realistábbak azért messze nem mindenkinek ajánlják a tubelesst. Részben a nagyobb karbantatás-igény miatt (többször kell pumpálni, időközönként frissíteni a folyadékot), részben a járulékos költségek (booster), részben az 100-ből-1 "nagy" útszéli defekt miatt, ahol foltozd meg a dzsuvás gumit, vagy fűzz bele úgy belsőt.

    De félre ne értsen senki, szerintem a tubeless egy jó dolog! Viszont még mindig azt látom, hogy leginkább akkor éri meg, ha valaki alacsony nyomáson akarja használni a bringát (de az meg nem igazán az országúti használat). Erdőbe szerintem nem kérdés, egyrészt a semmi közepén hozzáférhetetlen a segítség, néha térerő sincs, és ki tudja hány apró defekted lehet egy mocskosabb ride-on, arról nem beszélve, hogy ultra alacsony nyomáson jobban kapaszkodsz a talajon is. Szerintem oda zseniális találmány.

    De országúton, úttesten, esetleg bringaúton, vagy "gravel" kirándulásnál? Olyan helyzetben, ahol amúgy sem alacsony nyomáson megy az ember, és ha defekt van, elérhető a segítség is, vagy csak simán befűzöl egy belsőt, és a probléma meg van oldva?

    Nos, ez az én nézőpontom. Megértem a tiéd onnan nézve, ahol csináltad és bevált, de (legalábbis: még) én sem látom azt a nagy előnyt benne az én felhasználásomnál. Persze 2-3 defekt után nyilván azonnal átállok, éppúgy, ahogy a főzős waxra, amint telelesz a tököm a gyakori tisztogatással.

Új hozzászólás Aktív témák