Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Friczy

    senior tag

    válasz Ringman #196744 üzenetére

    Nekem is volt egy átalakított bringám, fitnesszbiciklit (Merida Speeder) alakítottam át országúti kormányossá, sok évig használtam, tapasztalatból írom, amit írok.
    Először cantifékkel kezdtem, viszont a canti féknél szükség van egy plusz szemre a vázon, ami megtámasztja a bowdent. Ez persze nincs, mert nem erre tervezték a vázat. Lehet kapni néha úgynevezett 'zsiráfnyakat', [link] amit megfelelő helyre felszerelve megtámasztja a bowdent. Probléma akkor van, ha az a megfelelő hely nem elég erős. Az első villán szokott lenni egy átmenő furat sárvédő rögzítéshez, az nagyjából elbírja, a hátsó felszerelés pedig szintén működik, ha van sárvédő felszereléséhez furat a támvillát összekötő darabon. Viszont ez az összekötő elég gyenge, fékezéskor látszik, hogy hajladozik kissé, tartottam attól, hogy előbb utóbb elfárad az anyag (aluváz), úgyhogy megpróbálkoztam egy Tektro gyártmányú mini-V fékkel.
    Ez működött, de még a mini-V is nagyobb bowdenhúzást várt volna, így a rendszer nagyon érzékeny volt a kerék egyenetlenségeire (a legkisebb nyolcast sem szerette), illetve a fékpofa kopására, gyakorlatilag folyamatos újraállítgatást igényelt, egy fékpofa életciklusában nem volt elegendő csak a finombeállítást használni, hanem a bowden befogáson is állítgatni kellett. Szóval kényelmetlen volt.
    Végül aztán találtam más rögzítési módszert a bowden megtámasztására, amelyek stabilabban fogják a bowdent, mint a korábban említettek, és ismét cantifék lett belőle, és ez lett a végső befutó.
    Azóta egyébként lecseréltem a bringát, áttértem gravelre.

Új hozzászólás Aktív témák