Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csokicsibesz

    tag

    válasz arcitec #192866 üzenetére

    Leggyakrabban az elállás szavatossági jog/ jótálássi jog érvényesítésekor kérhető, abban az esetben ha a vásárolt termék hibás (hibás teljesítés).
    Ha neked nem felel meg a termék, pl. rossz hosszúságú kábelt vettél, de maga a kábel jó, tehát működik rendesen, nincsen hiába, akkor a törvény (Ptk.) szerint nem gyakorolható szavatossági jog. Mivel nincsen hibás teljesítés.
    Ebben az esetben a kijavítás értelmezhetetlen, a kicserélés már jó lehet, utána következne az elállás és az árleszállítás (lásd Ptk.). Az, hogy egy cég a Ptk-nál kedvezőbb gyakorlatot folytat, a Te példádban az OBI 30 napos visszavétele (feltétlezem elállási jogra vonatkozik) az a bolt saját döntése. Ezt a törvény erejével nem lehet kikényszeríteni.

    Ez a sima standart eset amikor bemész egy boltba fizikailag, ott megkapod a terméket, haza viszed, kipróbálod, és neked nem felel meg a termék (nem hibás a termék) és visszavisszed.

    Az már egy speckó eset, hogy megrendelted a terméket, még nem jött meg és te ilyenkor állsz el. Ez nem szavatossági jog érvényesítése. Itt lényegében függésben van egy adásvétel. Polgári jog szerint akkor lehet egy szerződéstől elálni, ha az eredeti állapot helyreállítható (in integrum restititio). Ha senki nem fizetett senkinek, nem vett át semmit, akkor ennek nincsen jogi akadálya.

Új hozzászólás Aktív témák