Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 6030D

    Ármester

    válasz Somatom #174356 üzenetére

    Aki motorozik, az is máshogy lejtőzik ám. Például pro montisok simán elmennek krosszmotorozni, mert jobban megtanít figyelni, nagyobb a sebesség, javítja a reakcióidőt.

    A témához csak annyit, hogy amíg nem a rideren vagy máson múlik a sebesség, addig a virslis outi lesz a nyerő, ugyanis kisebb a légellenállással ülsz rajta (ami ugye négyzetesen nő a sebességgel) és kisebb a gördülési ellenállása is, mert gyakorlatilag két ujjnyi felületen érintkezik a talajjal. Onnantól kezdve, hogy mondjuk valaki nem tud/mer lejtőzni, nem tükör sima az aszfalt, olyan hajtűkanyarok vannak, ahol dönteni kell a gépet, olyan féktávok, ahol fontos a gumi tapadása, már nem lesz akkora előnye az outinak, de ugyanazzal az emberrel gyorsabb lesz (ha tud lejtőzni outival!). Mindaddig, amíg erre a bringára tervezett utakon folyik a mérés (nem vesszük bele a városi padkára ugrálást, autó kerülgetést stb.).
    Amúgy nagyon egyszerűen lemérhető a dolog: menj fel Dobogókőre, és gurulj le vagy Pomáz, vagy Esztergom felé, nyélen, ami a csövön kifér. Ott vannak a Straván az eredmények, csak össze kell hasonlítani ki volt a gyorsabb.

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Új hozzászólás Aktív témák