Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz jjeahh #101605 üzenetére

    "Amúgy a múltkori fotóidat amikor nézegettem is az jutott az eszembe, hogy te valszeg úgy ereszted lefeléken mint állat :DDD"

    Az állatok elég óvatosak, szóval ezalapján, jah, mint a zállat :DDD
    Egyáltalánnem :) Motorral az ember nagyon el akarja kerülni az esést. Egy mozgásképtelen 12-16 kilós bringát lehozni a hegyről is mekkora szopacs, képzeld el, mennyivel rosszabb egy 120-140 kilós motorral :) Néhány szögből felállítani is elég macera, vagy kirángatni, ha valahova beragad / besüllyed, vagy visszafordulni vele.
    Másik pedig, hogy még szokni kell. Még csak a múlt hétvégén tudtam vele rendesen menni, és teljesen más egy 13 kilós bringa tehetetlensége, mint egy 140-150 kilósé, pl. amikor lefelé oldalra megdobja egy avarban lapuló kiálló kő.

    "de ennek teljesen ellentmond smkb kolléga tapasztalata, miszerint síkon meg emelkedőkön "megállsz", "beleáll a földbe", "vér-verejték" :D"

    Smkb kartárs egy kicsit eltúlozta a dolgokat :) Igen, valószínűleg érezhetően lassabb, kevésbé hatékony, többet kell rajta dolgoznod; de attól még menni fog. A geo részei a villaszögön (2-4 fok eltérés) és az első tengely-középrész távon túl olyanok is, amiken még tudsz változtatni: stucni trailen magasabb és rövidebb, xc-n alacsonyabb és 2-6 centivel hosszabb (hogy előrébb legyen a súlypont, hatékonyabb legyen felfelén és síkon; míg trailen hátrébb, hogy stabilabb legyen lefelé tempónál és fékezésnél). Azt neked kell eldöntened, hogy mire fogod használni: többet sík terepen, s a hegyre fel legyen tempós; vagy az a fontosabb, hogy hegyről le gyorsabban, stabilabban, és biztonságosabban jöjjön?
    Érveim alátámasztására a youtube-hoz tudok fordulni ("biztos igaz, mert a zinternet megmondta"):
    1.: közel sík, erdei kanyargós ösvény (tehát kifejezetten xc-nek előnyösebb), ugyanaz a rájder: negyed órás körök alatt a trail-bike hátránya fél perc (tehát nem egy "beleáll a földbe" kategória).
    2.: xc vs enduro (trail-nél is laposabb villaszög, nagyobb rugóutak, nehezebb), hegyre fel majd onnan le (felfele xc-nek előnyösebb, lefelé enduronak), két különböző, de hasonló erejű versenyző: a lefelében az enduro a hátránya nagyját ledolgozza, a végére a különbség csak pár másodperc.

    27.5 vs 27.5 plus? Arra is van GMBN videó :DDD Meg vannak videók és vélemények másoktól is.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák