- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Qualcomm lehet a Galaxy S25 kizárólagos chipszállítója
- Netfone
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Végleg elkaszálták a Life by You fejlesztését
gp Többszöri halasztás után végül kiderült, hogy mégsem jelenik meg az életszimulátor.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
Valaki tudna linkelni írást a helyes pedálfordulatszám rejtelmeiről? Olyanra gondolok, milyen tartományt érdemes használni a terep/tempó függvényében.
Ez az összesítés a Budapest-Vác-Budapest útvonalon készült, odafelé kényelmes tempóban tekertünk, visszafelé a végét Dunakeszitől kicsit megnyomtuk, és az utolsó 25 km-en némi szembeszél is bejött a képbe. Ez a 60-80 közötti, 67-es átlagú fordulatszám jó, vagy próbáljam rászoktatni magam magasabb fokozatra?
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Xantomas #1544 üzenetére
Jól néz ki a váz, nagyon dobnak a piros bovdenek az összképen, Ritchey bácsi neve lehetne kicsit kevésbé hivalkodó. Ha jól sejtem, fekete fékkarod nem volt elfekvőben, különben az került volna fel. A kormányszár a designhoz passzol, csak az alacsony súlyhoz nem
Azoknak, akik nem értik, hogy miért kell prizma a bringára, ajánlom a vakuval készült képeket megtekintését, úgy mint:
1. reflexcsík a külsőn (első, második kép)
2. küllőprizma (első kép)
3. első prizma (második kép, némileg az első is)
4. hátsó prizma (harmadik kép)A kormányra szerelt Magicshine-t már nem is említem. Ma sötétedés után tekertem haza, nem kevés büntetést ki tudtam volna osztani ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
ludsimon #1552 üzenetére
Aztán Te is jó sűrűn cserélgeted a gépeidet mint dqdb.
Hát nem beszólt?A mostani cserélgetéseim tényleg sűrűnek tűnnek, de egy évek óta tervezett cserét lopás követett, így a második csere ennek következtében történt meg. A harmadik - elismerem, nem volt szükségszerű - de kihagyhatatlan
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #1556 üzenetére
Hát hooooogyne. Csak előtte elfelejtettem megnézni, hogy a lakásbiztosításom nem terjed ki a tárolómra
venember83: köszi az infót, már be is állítottam az órát, hogy idegesítő csipogással rászoktasson a 80-100 tartományra. Ha finomabban lehetne szabályozni, akkor 85-95-re lőttem volna be, de végignézve az eddig rögzített tekeréseimet, így is állandóan idegesíteni fog.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Xantomas #1616 üzenetére
Mázlista. Nekem az elmúlt 1 hétben 100 méternyi hátszél jutott, a többit szemből és oldalról kaptam (tegnap némi eső után felkapott vízzel együtt). Mondjuk az a 100 méternyi egy olyan lökéssel kezdődött, hogy balra kanyarodás közben jobbra kellett rántanom a kormányt
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
ludsimon #1618 üzenetére
10-12 km/h környéki tempóval fordultam be egy egyirányú utcába, ahol mindkét oldalon parkoltak autók, és középen 1,5 autónyi hely volt. A szokásos, jobbról 1 méteres oldaltávolságot tartó íven kanyarodtam, és a szélárnyékból kiérve olyat taszított rajtam a szél, hogy az ellenkormányzás nélkül lezúztam volna az utca bal oldalán parkoló autót.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz
Digital #1695 üzenetére
Vagy kormányszárat cserélsz rövidebbre/hosszabbra, nagyobb/kisebb emelkedésűre, vagy a kormányt magasabb emelkedésűre/egyenesre.
Ha túl magas a mostani kormányod, akkor még a hézagolókkal tudsz valamennyit játszani, esetleg a kormányszárat fordíthatod meg. Ha túl alacsony, akkor vásárlás nélkül biztosan nem úszod meg.
#1698: ebben az esetben még a szélesebb és a kicsit nagyobb szögben hátrahajló is opció lehet.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Meme: melyik az a gyártó, amelyik különcködik bizonyos telóknál a szelep terén? Emlékszem, hogy említetted egyszer Vácon, de nem ugrik be.
Apropó: így lehet hozzátok kijutni a 2-es út elkerülésével, már párszor felmerült a topikban.
ludsimon: aztán osztoztok?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Köszi az infót, csak annyi rémlett, hogy M betűs gyártóról van szó.
A kormány jó, ezt 150 km után már ki merem jelenteni, csak végre terepet is kellene vele látni
Esetleg a privát üzenetemre van ötleted?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Ezzel nem voltál egyedül, kellett nekem pár másodperc, mire leesett, hogy teló != teleszkóp
Ma szerettem volna menni, de munka miatt egy utolsó pillanatban észrevett bug jóvoltából nem jutottam ki végül. Remélem Dél-Koreában csuklanak páran a PDA gyártójánál
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
zabcs80 #1871 üzenetére
Szép idő volt, alacsonyan szálltak a bokrok és a bicikliutak.
Meg a Konák isSikerült felavatni a bringát, a Guckleren tracklog alapján 24.6 km/h-s tempónál egy gyökér ledobta a hátsó kereket az útról - én hülye természetesen a szélső 10 cm-en mentem, mert ott tökéletesen sima volt -, én pedig egy bringával a lábaim között elkövetett tigrisbukfenccel egy bokorban landoltam
Szerencsére minimális sérüléssel és ép bringával megúsztam, és hiába bizonygattam, hogy mehetünk tovább, a többiek erre fogták, hogy miért rövidítsünk hazafelé
A pozitívum a túrában az volt, hogy megállapítottam, nem vagyok terepen a tavaly őszvégi formámnál gyengébb, azaz még mindig lassú vagyok, de ahhoz képest legalább nem lassultam.
Beszólásként meg kell említenem, hogy persze, hogy estem terepen, mert a két össztelós mellett én mentem lefelé a leggyorsabban a merev bringával
KaraDani, Xantomas: találtunk egy nektek való meredek lefelét a HHH oldalában, majd beazonosítom, és berajzolom. Beszólás: ott is csak én jöttem le hármunk közül
[link]
GPS szerint a szint 505 méter volt, én annak hiszekSOAD19: Nem rég meglévő bicajomhoz szeretnék lámpát venni. Kérdés, hogy az első lámpát mennyire veszik szigorúan a tisztelt rendőrurak/hölgyek, vagyis nem elég, ha csak hátsó lámpát veszek?!
Remélem, nagyon szigorúan veszik. Városban haladok minimumra vett fényerejű első lámpával (ha feltekerem a teljesítményt fotonágyúra, akkor a szembejövők azért panaszkodnának), és ekkor csak látszom, de annyira jól nem látok. Egy szembejövő, kivilágítatlan, bármilyen fényvisszaverő felszerelést nélkülöző bringást csak az utolsó pillanatban lehet észrevenni gyengébb közvilágítás esetén, és nem egyszer közel volt az ütközés. Szóval vegyél lámpát, a színe szerintem nem sokat számít, mert úgyis csak a sötétben használod, akkor pedig nem látod.tzimash: Ariadne helyet válaszolva: annyira ordít, hogy már meg is van az utódja
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Akkor most, hogy is bvan ez?!Nappal nem kötelező, hogy a bicajon legyen, csak akkor kérhetik számon, ha este kapnak el? Én úgy gondoltam, hogy a bicajon lenne a lámpa állandóan és levenném, ha őrizetlenül hagynám a bicajt.
De, elvileg akkor is kötelező, de azt gondolom. azt még elnézik, hogy fényes nappal előveszed a táskádból a lámpát. Én legalábbis mindig magamnál hordom, de csak akkor rakom fel, ha szükség van rá.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
A siklóernyő starthely és a Guckler közötti szakaszt ajánlom mindenki figyelmébe. Az eleje még szolidan kezdődik, aztán a vége a zöld jelzésen lesz az igazi. Az igazán merészek tovább mehetnek a Z+ jelzésen, az méltó folytatásnak nézett ki
A lényeg annyi, hogy a starthelytől induló jelöletlen nyomon kell haladni, amikor egy kereszteződéshez érsz (nem elágazás), akkor a három lehetőség közül egyenesen tovább kell haladni, majd mindig a bal oldali utat választani (nem lesz nehéz, mert a többi emelkedik). A végén van egy olyan kanyar, amit alig lehet bevenni, és volt egy szakasz, ahol kicsit féltem, mert az első fék már kevés volt, az erős rázkódástól pedig a hátsót másodpercek múlva sikerült csak behúzni.
Merev bringával le lehet menni, nekem sikerült (nem szólok be azoknak, akik tolták
) Van benne 20%-os lejtő is, meg egy jó adag adrenalin.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
ludsimon #1891 üzenetére
Kívülálló számára már a bringafotózás is extrém dolognak számít, abba meg bele sem merek gondolni, hogy mi lehet a véleményük arról, hogy hazaérkezés után szinte azonnal a telefonról/GPS-ről feltöltjük és megosztjuk a tracking logot
Ariadne: akkor szerintem azt fogadjuk el szintnek
A bikemap.net azért csal lefelé, mert 100×100 méteres felbontású szinttérképet használ a számoláshoz.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Nem emlékszel az elmúlt pár évből olyan esetre, amikor azt a térdedet nagyon beütötted valahová?
A kettő átlagsebesség között valószínűleg az a különbség, hogy az egyik program a teljes útidőre vetítve számítja ki (azaz tekerés + pihenés), míg a másik csak a tekeréssel megtettre. Nekem a mai napra nézve az utóbbi (average moving speed) másfélszer akkora, mint az előbbi (average speed).
Érdekes dolog menetközben a GPS-en az emelkedést nézegetni. Volt olyan szakasz, amit közel síknak hittem, és nem értettem miért nem bírok olyan gyorsan menni, mint várnám, és a rövid emelkedőkön miért olyan nyögvenyelős a feljutás. Ma kiderült, hogy a "sík" 7%-os emelkedő, a kis emelkedők 12%-osak, csak a fák között nem volt viszonyítási alap
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
tekeyagd #2021 üzenetére
Tudomásom szerint Svájcnak az EFTA tagjaként az EU-val szemben szabadkereskedelmi megállapodása van, és emiatt nincsen vám. Valamint gyakorlati oldalról nézve: mivel Svájc a schengeni egyezményben is benne van, így határellenőrzés hiányában nehéz lenne kivitelezni az EU-n belül vámolgatást.
-=Vacsek=-: akárhogyan is nézem a listát, a 30000 forintos büntetésből az összes tételére tellene, és még több mint háromnegyede meg is maradna belőle
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #2072 üzenetére
Pont a táskák miatt készültem én is beszólni
A kormányszárat matt feketére cserélném, amúgy jöhetne
Tamoo: [link] szerencsédre ez nagy neked, a váz súlyát nézd meg
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Az a horpadás eléggé komoly erőbehatás eredménye lehet, nehogy megvedd. Az alumínium olyan anyag, hogy gyűjti a feszültséget, és egyszer eltörik. És nem túl egészséges, ha a lánc oldalán esik szét alattad a felszerelés.
KaraDani: én is így láttam, de a kép minősége miatt ezt nem mertem megemlíteni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Igazad van, közben rákerestem, és hiten acél. Gyári Shimano Tourney szintű felszereltséggel 16,38 kg a súlya az egész bringának, szóval anyag az van benne, de horpadás is.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Híj, de ronda szegény.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
golyani #2219 üzenetére
Nem, nem emiatt téved a magasság és szintmérés.
A legpontatlanabb az adatbázis alapú szintmérés (amit például a bikemap.net használ), amikor egy bizonyos felbontással rendelkezésre áll egy tengerszint feletti magasságot tartalmazó térkép. Ez ingyenesen elérhető változatban 100×100 méter felbontású szokott lenni, valahonnan rémlik 30×30 és 50×50 méteres felbontás is. Ezekből lehet valamilyen szinten interpolálással meghatározni egy konkrét pont tengerszint feletti magasságát, de ez könnyen belátható módon nem lesz igazán pontos hegyes-dombos terepen, hiszen sok kisebb lejtő-emelkedő esetén rengeteget tévedhet.
A pontosságban a következő a GPS alapú. A műholdról a GPS kétféle magasságadatot kap: egy tengerszint feletti magasságot, és a WGS84 ellipszoidhoz képesti magasságot. Mivel a Föld nem tökéletesen gömb alakú, de számításokat végezni mégis egy szabályos geometriai alakzattal egyszerűbb, ezért a GPS-ek bolygónkat egy ellipszoiddá egyszerűsítik le (a WGS84 ennek a paramétereit definiálja), és a magasságot ennek megfelelően számolják, és ezt pontosítják a valós tengerszint feletti magassággal. Szóval elvileg az adat pontos, gyakorlatilag azonban a GPS jelerősség gyengülésével először a tengerszint feletti magasság pontossága csökken radikálisan, szóval erdőben a GPS által rögzített jel is tévedhet elég sokat. Ezt mindenféle heurisztikával lehet pontosítani, de itt is lesz eltérés (bár az esetek jelentős részében bőven megfelelő).
A legpontosabb magasságadatot és szintet a barometrikus magasságmérés adja, amelyre egyes GPS-ek is képesek (és a műholdról nyert jelet tudják vele korrigálni). Ha a kalibráció óta nem változtak a legköri viszonyok túl sokat, akkor meglehetősen pontos, egyébként egy közelgő nagy vihar meg tudja ezt is zavarni.
Az EOV (Egységes Országos Vetület) egy, a térképészetben és közműcégeknél használt koordinátarendszer, amely a Kárpát-medencére alkalmazható. Ez az egész országot tökéletesen síkba teríti ki, ahol az X tengelyen jobbra egy egységnyi elmozdulás a valóságban egy méternyi pontosan nyugat felé történő haladásnak felel meg. Ha az ország teljesen sík felületű lenne, akkor az ellipszoid felszíne és a sík között "egyszerű" koordinátatranszformációval át lehetne számolni egy WGS84 koordinátát EOV-ra, csak nekünk is vannak hegyeink és dombjaink, amik erőteljesen bezavarnak a képbe. A linkelt oldal ezt a konvertálást végzi el relatíve pontosan neurális hálózat és 1153 referenciapont segítségével. Ha megnézed, akkor a magasság, mint paraméter nem is szerepel a modellben.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
tekeyagd #2335 üzenetére
no ki nem akar eltévedni???
Ma elindultam Dunakeszi felé, aztán úgy döntöttem, hogy átmegyek a Megyeri-hídon. Ezért beütöttem a Garmin Edge-be Budakalászt, mint célpontot, hogy ne nekem kelljen megtalálni a hídra felvezető bringautat. Amikor a GPS navigálását betartva megtettem egy szép nagy kört, akkor "elmész te a" felkiáltással kikapcsoltamHa valaki komolyan gondolja az utak rögzítését, akkor érdemes egy ilyen eszközbe beruházni. Túrázáskor is jól tud jönni, turistautak.hu térképpel nyerő párost alkot. És amiért egy telefonnal szemben jó választás: sokáig bírja, hamar talál jelet, vízhatlan. Kéretlen reklám vége
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
178-as magassághoz 18"-as 2009-es Cinder Cone-t használtam, szerintem neked 17"-es kellene.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
-=Vacsek=- #2393 üzenetére
Halkan súgom meg, hogy a Marzocchi tulajdonosa egy ideje már a Suntour, szóval áttételesen már most is Marzód van
Rövid tapasztalat:
1. Marzocchi MX Pro LO rugós levegős teleszkóp után kipróbáltam egy rövid távon Ariadne rugós Reconnal szerelt bringáját, és azt mondtam, hogy hűűűűűű
2. még mindig a Marzo, de kiugrott belőle a rugó, könnyebb lett 30 dekával, és a mozgása is sokat javult
3. Manitou R7 Absolute+, a különbség a Marzóhoz képest hűűűűűű, jó csere volt
4. ismét kipróbáltam Ariadne bringáját, de már nem volt meg az előző éves hűűűűűű érzés, az R7-em sokkal jobbnak tűnt, kíváncsi leszek a SID-re
5. felültem zabcs80 bringájára, amiben 140-es Talas van, hűűűűűűtAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
rétisün #2447 üzenetére
Wattmérőt a hajtóműbe, és máris pontos lesz az az adat. Valamint a bringád árát ráköltheted egyetlen kiegészítőre
amargo: részemről oké, feltéve, ha nem esik holnap induláskor, vagy az éjszaka sokat.
KrenAtesz: nyugi, jöhetsz, holnap nem kell sokat síkon tekerni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Teasüti #2598 üzenetére
Én 0-10 fok között szoktam használni a Hervises softshell dzsekimet úgy, hogy alatta 1 rétegnyi aláöltözet és egy rövid ujjú mez van, mert túl sok tud lenni. Az általad ecsetelt előnye ennek is megvan, azaz alatta lehet szauna, de mégsem fázom. Arra nem tudom, hogy felhívták-e a figyelmedet, hogy a softshell mosásához speciális mosószert kell használni, a normál nem jó.
-------------------------
Próbált már valaki focimezt bringázásra? Az anyaga elvileg hasonló gyorsan száradó, mint egy bringás mez, de annál lazább viselet. A hátsó zsebekre nincsen szükségem, a testhez tapadó ruhákat pedig ki nem állhatom.
venember83: köszi, pont hosszú ujjú focimezre gondoltam én is. Rövid ujjú bringás mezzel és aláöltözettel kombinálnám.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Teasüti #2616 üzenetére
Én softshellre ilyet vettem, a windstopper télikabátomra hasonló szerem van. A lélegző anyagokat olyan mosószerrel kell mosni, ami nem tömíti el a pórusokat, valamint ugyanebből az okból az öblítőt is hanyagolni kell.
A téli bringázás mellett egy eléggé ütős érv, hogy nem jelentkezik az első tavaszi tekerés utáni fenékfájás, mert hozzá vagy szokva a nyereghez. Télen simán lehet tekerni mind terepen, mind városban, megfelelő ruha kérdése az egész. Egy jó windstopper télikabát, téli bringás kesztyű, sisak alá való sapka, aláöltözet, polárpulóver, szóval kell technikai ruházat (árban 3-4 havi BKV bérletből megvan az egész, azaz egy tél alatt visszajön), de ezek egy részét bringa nélkül is használnám. Például amióta van jó aláöltözetem, inkább vékonyabb nadrágokban járok a legnagyobb hidegben, mert a két réteg alul, és a plusz réteg felül sokkal kellemesebb.
az egyetlen évszak, amikor az első kerék jó eséllyel blokkol és felnyalod a betont/jeget - jó esetben havat.
Tükörjégen nem tekersz, hóban terepgumival vagy pont az ellenkezőjével, vékony országútival simán. Latyakban is lehet, csak kissé óvatosabban kell haladni, ezt amúgy a sózás mellékhatásai miatt inkább el szoktam kerülni. Én konkrétan nyár közepén nyaltam fel majdnem a betont egy felhőszakadás után, ami olyan sárréteget vitt fel az útra egy rövid szakaszon, hogy a bütykök pillanatok alatt megteltek vele, majd irányíthatatlanul csúszott a bringa.Mentségemre legyen, h én üzemszerűen gondoltam, pl munkába járás, A-ból B-be, stb.
Télen én kétféle céllal bringázom: leesik a friss hó, és megyek csúszkálni, vagy a fent emlegetett célokra, azaz A-ból B-be és munkába. Az utóbbi esetben többek között egy laptopot is képzelj a hátamra. A tükörjég és az ónos eső el tud riasztani, mert az tényleg veszélyes, de a havazás és a -10 fok nem.egy nagyvárosban nem igazán lehet munkába járni ilyenkor kétkeréken, hacsak nem lehet átöltözni a munkahelyen. Még ha gyalogtempóban is megyek, a többi jármű úgyis összefröcsköl. Ilyenkor dobozban kell közlekedni.
Egy nagyvárosban járok, és nem szoktam átöltözni télen (maximum alsóbb rétegtől szabadulok meg). Útvonalra olyat kell keresni, ahol nem 60-70 km/h-val húznak el közvetlenül melletted, és máris nem leszel koszos. A körülmények miatt kicsit óvatosabbra vett tempó jóvoltából még igazából kimelegedni sem szoktam.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Teasüti #2628 üzenetére
Nagyon nem mindegy a levegő és a folyadék haladási iránya. Kintről befelé irányban védenek ezek az anyagok, ezért nem ázol el, és ezért nem fúj keresztül rajta a szél. Bentről kifelé valamilyen mértékben átengedik a levegőt és a nedvességet (ez a mérték sajnos az anyag árával általában arányban van, azaz a nagyon jó egyben nagyon drága is), emiatt nevezik lélegző anyagnak.
A téli felöltözés amúgy arról szól, hogy a legalsó réteg gyorsan elvezeti a bőrödről a nedvességet, és átadja a következő rétegnek, az a következőnek, ..., majd a legutolsó felületéről kijut a szabadba, hogy elpárologjon.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
Xantomas #2630 üzenetére
Ez félrement
teasüti: az előbb félig hülyeséget írtam, kifelé természetesen a nedvességet engedi át, nem a levegőt
becuszabi: sőt, megvan a szépsége a dolognak, érzed, hogy a kevés réteg ellenére belül folyik rólad a víz, és nem zavar, mert nem fázol emiatt, és meg sem fázol. Én azóta nem voltam télen beteg, amióta akkor is bringával járok.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz
venember83 #2761 üzenetére
Eléggé kemény és ellenálló burkolata van, hogy ki tudd vele ékelni a megfelelő helyen
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Milyen notebookot vegyek?
- BestBuy ruhás topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Filmvilág
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...