Hirdetés
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Apple Watch
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- Magisk
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
Hirdetés
-
Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
gp A sokak által várt felújítás premierje már nincs vészesen messze.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
A gépház modding sötét oldala.
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban? Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz salieri. #25694 üzenetére
Az az x korábban 8 év volt, de azóta ez már megszűnt
Ha mindenképpen Shimano alkatrészt szeretnél: először is derítsd ki a fékváltókar pontos típusát (valahová biztosan ráírták, nézd végig alaposan egy elemlámpával), aztán keresd ki a pontos cikkszámot a linkelt oldalról, majd bolt, és várd meg, hogy ők mit mondanak (vagy keresd meg neten).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #25763 üzenetére
a szépségének megőrzése érdekében folyamatosan takarítani kell
Minek takarítani folyamatosan? Az évi 2-3 mosás után mindig meglepődök, hogy a láncvilla fehér és nem fekete, valamint piros és nem fekete a láncvillavédőA fehér váznál már csak a fehér nyereg és a fehér bandázs kevésbé praktikus, azokat tényleg csak vitrinbringára érdemes felrakni.
jazzkifli: nekem már ez a bringa a piros láncával is túl sok, túlságosan emlékeztet a ghost bike-okra, amiknek a látványától kiráz a hideg
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Nyugdíjas #25816 üzenetére
Igen. Ezen szerencsétlen mutatvány alatt lett volna a lábadnak annyi oldalmozgása, hogy oldjon.
Ilyen tengelyberagadás velem szerencsére hagyományos pedállal fordult elő, de ott is majdnem esés lett a vége, annyira kibillentett az egyensúlyból.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Misály #25822 üzenetére
Az eset körülbelül 10 évvel ezelőtt történt meg egy pár hónapos bringán hagyományos fémkeretes pedállal. 100% városi használat mellett állt be a tengely, sarat egy grammot nem kapott.
Xantomas: körülbelül egy hónapja
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Packersbay #25826 üzenetére
Platformpedál esetén határozott igen a válasz, a tüskék a lábszár/vádli mellett a cipőre is veszélyesek, én is nyírtam már ki vele cipőtalpat.
SPD esetén határozott nem a válasz
A többi pedáltípus (fémkeretes, hagyományos taposó) nem veszélyes a cipőre, cserébe nem is tapad semmilyen mértékben.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Misály #25830 üzenetére
Nekem a két éves időtartam alatt a platformpedált sikerült kettő nagyobb vádlifelszántással megúszni, de ez veled ellentétben XC volt, nem lejtőzés. A Syncros Meathook modellje mindenesetre meglehetősen beszédes elnevezés
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #25843 üzenetére
Szép és logikus, amit és ahogyan leírnak, ha nem nézzük az árát Új lánc, új váltó, új váltókar, új hátsó agy, rengeteg pénz, az egyszer biztos. Az arányokat és elméletet nézve a 2×10 határozottan tetszett nekem addig, amíg kiszámoltam a váltás költségét, aztán dobtam egy hátast a szám láttán
A 42 fogas kazetta látványa elgondolkoztatott a 44 fogas hajtóműre ránézve, jogos
Nekem a következő mondat váltotta ki a rosszallásomat:
XX1’s 11-speed cog spacing will be unique to the group, however, and isn’t shared with 11-speed offerings from Shimano (more on that soon) or Campagnolo.szki: és még könnyű legyen, tartós, jól karbantartható és olcsón fenntartható?
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #25851 üzenetére
40-es nyeregcsőből 15 centi van a vázban, az elég, ugye?
Elvileg van a csövön jelölés, de szerintem elég. Nekem a mostani beállítással a 350 mm-ből 12 cm van a vázban. Szóval arányaiban ez még jobb is lenne.van valakinek tapasztalata ilyen összeállításokkal: rövidebb váz-hosszú stucni/hosszabb váz rövidebb stucnival? van érezhető különbség?
Én egyértelműen az előbbire szavaznék, legalábbis terepen. Sokkal fordulékonyabb és mozgékonyabb a kisebb vázú a bringa, a 18"-as Cinder Cone után a 17"-es Kula teljesen máshogyan mozog.Giant lesz ebből most már
#25853: látom, kompenzálni kell azt a titándarabot
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz sanzi89 #25861 üzenetére
A kerékpár is jármű, iszik vagy vezet, ennyi a véleményem.
Ennyi Én amúgy még a harmincezres belépőt is kevesellem.hoffman_: egy sör beleférhet(mármint nem tolerancia, hanem "képesség-romlás" nélkül
Akármennyit iszol, van képességromlás. Ráadásul az elmondásod szerint éjszaka, a sötétben tekernél, ekkor még kipihenten is rosszabbak lennének a "képességeid", fáradtan és némi véralkohollal főleg. Ha iszol, sétálj, ilyen egyszerű a képlet.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Nocsak, te is fiam, Brutus
A papírdoboz alsó részében a két pedál között van a stopli. Elvileg létezik olyan változat is, amihez nem adják, de valószínűleg ez nem olyan lesz.
Apropó: ilyen pedállal már nincsen mentséged a Bükk Maraton ellógására
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #25980 üzenetére
A Tumblr post linkjét be tudnád dobni a kép helyett? Sajnos csak pár óráig él a hotlinkelés, és ez a kép hatalmas
GeneraL_XTX: küllőkulccsal óvatosan húzd meg (kettes méret), hogy ne lötyögjön annyira, de ne túl nagyon, nehogy nyolcas legyen a vége. Járatódik be a kereked.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #25983 üzenetére
A kép direkt linkje pár óra után hibát fog dobni, ezért a teljes post címét érdemes megosztani. Tumblr designtól függ, általában a megosztás idejére kell kattintani ehhez (mobilról vagyok, ezért sajnos nem tudok most jobban segíteni a körülírásnál).
Az egy dolog, mennyibe kerül egy karbon SRAM hajtókar, de milyen rondán néz ki, ha karcolódik, és nagyon karcolódik Tetszik az X.9 hajtókar, de sose lesz olyanom emiatt.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #26105 üzenetére
Szilvásvárad, alig látszik a sok portól a bringa. A Szalajka-patak helyenként kiszáradt, a vízeséseknél egy kerti locsolóval nagyobbat csinálsz.
raczger: én mondtam neki előre Bár a rövidtÁávos száguldozásnak is megvan a maga szépsége (állítólag, bár én túl lassú vagyok ezen szépség észrevételéhez ).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz raczger #26110 üzenetére
Amilyen "laza" és "könnyed" 2000 méternyi szint feletti túrákat linkelsz, érthető (bárcsak ilyen erős lennék ), hogy a középtáv nem kihívás neked. Én jelenleg rövidtávra vagyok elég, hogy élvezzem is, ne merő kínszenvedés legyen, talán a Mátrán bepróbálkozom, de az ottani szint a mostani limitem környékén van.
venember83: gratulálok, nettóban meglett az 5 órán belüli idő. Ha nem vagyunk olyan előzékenyek, hogy 1200 emberből az 1150. hely környékén indulunk, akkor nettóban is meglett volna
gery03: köszi, ez volt a maximum ma tőlem, érzésem szerint "üveghangon" mentem (jó, utána pisztrángért muszáj volt felsétálni a Szalajka-völgyben, aztán lámpa híján a lemenő nap miatt a Keletiből hazatolni a bringát, szóval még 12 km SPD-s sétával is bővítettem a programot ). Bár a nagy mászásnál a terepes szakasz egy részén toltam a bringát a többiekhez hasonlóan, ettől függetlenül tizenpár embert sikerül megelőznöm eközben
ludsimon: köszi a többiek nevében is.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #26123 üzenetére
Nekem esélyem sem volt kipróbálni, hogyan megy az eleje, mert közvetlenül a rákanyarodáskor előttem úgy ugrottak le ketten a bringáról, hogy állóra kellett fékeznem. Onnantól kezdve maradt a tolás és az első alkalmas lankásabb helyen a felülés a bringára. Nézegettem közben hátrafelé, nem mászott az én környezetemben senki, csak egyszerűen sokkal gyorsabban toltam a bringát a többieknél. Egy tekerő bringást is majdnem utolértem gyalog, de ő egy "majd jövőre" felkiáltással előttem ugrott le és állt be a sétálók sorába
Itt volt egyedül tumultus rövidtávon, egyébként annyira széthúzódott a mezőny, hogy a saját tempómat tudtam menni a többi helyen. Ettől függetlenül az időzített indítás jó ötlet lett volna, 15-15 perces eltolással.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz raczger #26129 üzenetére
1 hónap múlva neked hazai pálya jön, persze akkor nem, ha szervező vagy Hajrá mindenesetre külföldön, kíváncsi vagyok majd a beszámolódra.
Eddig 2600km-nél járok idén, aminek nagy része hegy és terep természetesen.
Szép nagy számok (a szintbe bele sem merek gondolni), az én bringázásra fordított időm ennek a közelében nincsen. Mondhatnám azt, hogy sajnos, de nem mondom, mert azt a mennyiséget, amit tekerni tudok, élvezem, és ennyi, szerintem ez a lényeg.csabi94: 1200-an vettek részt + családtagok bringái. Szóval csak pár száz milliónyi értékű bringa utazott arrafelé
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Motaba78 #26147 üzenetére
Újat biztosan nem, használtat is ki kell fogni, mert a keretbe használtból is a 4-5 éves és idősebb darabok férnek be, és ott könnyű egy leamortizáltba belefutni. A 30000 forintos felújítási keret könnyen szűkös lehet már akkor is, ha a szükséges nagygenerál mellett csak a kazetta-váz-hajtómű szorul cserére (például önmagában már egy Deore hajtómű ennyibe kerül). Ha a forgáspontokkal is van probléma, akkor még magasabb lesz a végszámla.
Szóval lehet ennyiért venni, de ne az első ajánlatra csapjál le, hanem némileg kivárásra játsszál, hogy ideális állapotút vegyél. Csak ezt kivárni akut bringázhatnék mellett nehéz
Ł-IceRocK-Ł: ahogyan a többiek is mondták, Cateye Velo sorozat, VDO és Sigma. Nekem Cateye-jal van tapasztalatom, nekik nagyon jó az alkatrészellátásuk, még most is tudnék érzékelőt venni a 11 éve vásárolt Mity 2-höz. Döntés előtt nézd végig az órák által nyújtott funkciókat, melyik márka hozná neked a szükséges tudást, néha teljesen alapvető funkciók esnek a költségcsökkentés áldozatának. Mindhárom márkát könnyű beszerezni bringaboltokban, maximum nem az elsőben jutsz hozzá.
Rögzítési problémád a gyorskötöző korában nem lesz, nincsen az a villavastagság és amorf alak, amire nem lehet rögzíteni A mágnessel sem lesz, simán be tudod lőni az érzékelőt 2-3 mm-es távolságra. Vezeték nélküli órákkal szokott néha probléma lenni, amikor az érthetetlenül szűkre szabott átviteli távolság miatt alig bírod az érzékelőt úgy rögzíteni, hogy elérjen a jel a kormányig.
tvamos: karcold bele a nyeregcsőbe a síkon optimális magasságot, hogy pillanatok alatt vissza tudd lőni oda, mert 1 cm-nyi tévedést is megérzel a térdeden. Amúgy a nyerget lejtőzéshez szokták leengedni (a combosabb megoldás a mögé történő beülés, a drágább a kormányról állítható teleszkópos nyeregcső), mászásnál pont a magas nyereg a kényelmes és hatékony.
Én belőttem egyszer az optimális magasságot, amúgy is csavaros a nyeregcsőbilincs, terveim szerint valamikor ősszel nyúlok hozzá legközelebb, amikor a téliesítem a bringát, és a középen lyukas SMP helyett egy zárt nyereg kerül fel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Misály #26163 üzenetére
Sárga vagy piros jelzés?
Három hete jártam arra utoljára, de a nagyszámú kiránduló miatt aszfalton gurultam le. Szerencsére a Hárs-hegynél már elfogynak ilyenkor is, és ott lehet menni/pattogni Hűvösvölgy felé.
Ł-IceRocK-Ł: tudok konzolból elhagyott óráról, de az tényleg durva rázkódást kapott (értsd lejtőzés ezerrel), nem az a tipikus dolog, hogy kiesik az óra. Az érzékelő, ha jól felrakod, akkor csak vágószerszámmal jön le.
Hasaggymeg: amíg nincsen nagyobb letörés miatti ugratás, és turistaúton ilyen nincsen, addig egy sima XC bringa is bírja. Maximum te nem bírod combból sokáig a nyereg mögött tartani magad, vagy karból nem bírod a talajt lekövetni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz :MTC:kandur #26193 üzenetére
Magyarul amúgy fékkargumiként láttam
[link][ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
én biztos, hogy nem hagynám hosszabb távon kint a bicajt olyan helyen, ahol rendszeresen lopnak, semmivel, max testőrrel
Az biztos Ahol az imbuszos rögzítést kifigyelik, ott akár egy akkus flex is előkerülhet, annak pedig nincsen zár, ami ellenállna.Dirtyz: helyenként amilyen köves rodeó volt a pálya, nem csodálom a hátadat Verseny előtt esélytelen volt megtalálni szinte bárkit is előzetes telefonos egyeztetés nélkül, alatta esélytelen téged utolérni (venember83-mal ketten a mezőny végén, az utolsó 50 ember között indultunk, és majdnem 5 percet rollereztünk, mire lehetett tekerni), célba érés után pedig rohantunk pisztrángozni a Szalajka-völgybe Ariadnét jól láttad, ő volt az egyetlen, aki mindenkivel találkozott.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #26291 üzenetére
Az optimális magasság megvan hozzá, csak kérdés, hogy az erő is megvan-e?
Világkupán ne csodálkozz, hogy mindenki 29"-es bringával megy, eléggé erősek az előnyeihez, az alacsonyabb versenyzők maximum negatívba fordított kormányszárral ellensúlyozzák a hátrányát.
Vasárnap Szilvásváradon fotók alapján elenyésző százalék indult nagykerekűvel, bár közülük páran SS nyomták
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #26296 üzenetére
Az SS XC-re azért elég vad húzás
Sokszor a dolog velejárója a még ennek az összeállításnak a teleszkóp hiányaMiért Hybrid SMP-t vettél az Extra helyett?
MTB-re a Hybrid az egyetlen ajánlott típus a megfizethető áru SMP nyergek között.salieri.: ha tapad a kormányhoz, akkor jó, csak a tartóssága kérdéses. Ha csúszik, azonnal elvetendő. Ha túlságosan izzad benne a kezed, szintén. Ej, de lassú voltam, most látom, hogy mindegyik észrevételem már szóba került.
#26309: arra gondolok autószerelő kesztyű azért extrém igénybevételre van kitalálva nem?
Én inkább azt mondanám, hogy más igénybevételre van kitalálva. Lehet, hogy jó, de ha mégsem, akkor egy jó hosszú ujjú nyári kesztyű árának a felét-harmadát már elbuktad.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz hoffman_ #26310 üzenetére
Az SMP SVT katalógusában. Engem a vásárlása pillanatában nagyon nem érdekelt, hogy melyik az olcsóbb, melyik a drágább, észreveszem-e a különbséget, egyszerűen egy olyan nyereg kellett ott és akkor azonnal, amivel ki tudok menni kínszenvedés nélkül terepre.
salieri.: nekem a BBB a kézfejnél hálós anyagból van, így jól szellőzik. Körülbelül 2 hónapja akartam lecserélni, itt a topikban kérdeztem is róla, mert a csuklórésznél a két anyag találkozásánál kezdett szétszakadni (akkor el is írtam, nem 1, hanem 2 szezon után történt ez), de egy kicsi anyagdarab felvarrása után ismét van egy jó kesztyűm. Azon a megerősítésen kívül nem szakadt (pedig estem vele), nem lyukadt (még az ujjvégeknél sem), és az összes szilikonos párna is megvan még.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
-
dqdb
nagyúr
válasz D.Orion #26441 üzenetére
3 ledes, CatEye 2db AA-s elemmel. 6400Ft. Itt kicsit szívtam a fogam, de ahogy látom ez mindenhol ennyi. Este ha jövök haza a munkából, akkor majd a régi használaton kívüli Videoton parkolón át fogok jönni. Ott egy 300-400 méteres szakaszon nincs világítás, teljes sötétség van, kiderül majd mit tud a lámpa, remélem elég lesz. Különben világíthatok a mobillal, mint az előző biciklin...
Ez a lámpa alapvetően arra jó, hogy látszódjál, látni eléggé korlátozottan lehet vele (tudom, van ilyenem, nem is használom már évek óta). Olyan lámpát, amivel látni is lehet, Hong Kongból kell rendelni.rétisün, Napfénysüti: dettó, és még olcsó is
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz raczger #26473 üzenetére
Van egy hasonló felépítésű lámpám MC-E leddel (az papíron 800 kínai lumenes) remote switch nélkül, terepen is elég, csak kínszenvedés OS kormányra rögzíteni. Egyedül a dupla tépőzáras tartó az, ami a DealExtreme kínálatából elbírja, de azzal közvetlenül a kormányszár mellé kell felküzdeni milliméter pontosan, hogy jól megálljon. Viszont ha ez megvan, akkor 2-3 órán keresztül hozzányúlás nélkül stabilan bírja a terepet is (körülbelül ennyi ideig ad értelmes fényt magas/középfokozaton vegyesen használva). Állandó lámpának nem kényelmes, mert másnapra a tartó anyaga nyúlik annyit, hogy naponta le kell szedni és újra felrakni a kormányra.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #26481 üzenetére
Vonatos kérdésem lenne, hogy milyenek a körülmények a MÁV járatain bicikli szállítása kapcsán?
Általában jók, eddig még nem akadt problémám.Amelyik járat engem érint, az a "kerékpár a vonaton a megjelölt helyen szállítható (korlátozott férőhely)" katergóriába esik.
Megnézed a pontos járatszámot az Elvirán, aztán megkeresed a vonatosszeallitas.hu oldalon a vonatot, hogy milyen kocsikból áll. Ha nincsen külön bringaszállító rész kijelölve, akkor a legelső és legutolsó kocsiban a peronon lehet szállítani, de szálltam én már fel a vonat közepére is, mert ott lehetett elférni. Alapvetően az IC-t és gyorsvonatot, ha lehet, kerüld ilyenkor, a sebesvonatokon általában van rendes szállítási lehetőségMennyire biztonságos (lopástól)? Mi van, ha a vonat másik végében kapok jegyet, vagy oda mellé is lehet intézni? Le lehet zárni a bringát lakattal? Egyáltalán hogyan rögzítik? Én magam akasztom fel - ha jól tudom, akkor kampókra kell felrakni -, vagy a személyzet? Kinek van oda bejárása?
Neked kell felrakni és bárkinek van oda bejárása. A többi kérdésre a válasz eléggé függ a bringaszállító rész kialakításától. Én még kampóval sosem akasztottam fel, még nem volt rá szükség egyik utazásnál sem, általában elég volt letámasztani a megfelelő helyre. Bizonyos esetekben, ha felakasztottad, le tudod zárni lakattal a bringát, bizonyos esetekben nem. Én mindig a bringa mellett utazom, eszembe nem jutna pár méternél jobban eltávolodni tőle.Legutoljára vasárnap utaztam vonaton bringával, ott egy termes kocsi egyik oldalán elbontották a WC-t, és az ajtótól balra és jobbra lévő sarokba felraktak egy-egy kampót, valamint sínt a keréknek, így 2 bringa fért fel oda szabályos használattal. Amikor felszálltam, az egyiket valaki elfoglalta, és lezárta U-lakattal a sínhez. Én felszálltam, megkérdeztem a kalauzt, hogy melyik oldalon nyílnak az ajtó, aztán a másik oldali ajtóhoz betámasztottam szépen a bringát, és leültem a lehajtható székre. A vonat ment, a bringa egy centimétert sem mozdult meg.
Előtte szombaton egy Stadler Flirtön a kijelölt helyen döntöttem neki a bringát az üléssornak és ültem le a bringára rálátással., majd átszállás után egy Bzmoton az egyik kocsi végén keresztben támasztottam ki, és fogtam a kormányt végig.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #26484 üzenetére
Ezt részleteznéd egy picit? Van ott kabin, vagy ülés mellette? Vagy legalább rálátásban van?
A legkonkrétabb válasz, amit erre a kérdésre adhatok: az attól függ Ha van ülőhely, szerencséd van, ha nincsen, álldogálsz egy sort, ilyen egyszerűA peron az melyik része a vonatnak? Eddig abban voltam a peron a sínpálya melletti megálló burkolata. Nem előtér az?
De, előtér akart lenniAz nem gáz a villának, hogy azon lóg a bringa? Hátsó keréknél nem jobb felakasztani?
Bírnia kellene, de úgy vagyok vele, hogy nem akasztom fel, ha nem muszáj. Mivel az akasztón a bringa ide-oda himbálózik, ezért kiválóan alkalmas arra, hogy ledörzsöljön egy kis festéket. A stabil betámasztás híve vagyok, valamint a SOAD19 képén látható kerékrögzítős megoldások is jók.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bandi18 #26491 üzenetére
A legjobbak a kimondottan kerékpáros vagonok. Hatalmas karám ajtók kényelmesen be lehet rakni a bicajt, és bőven van hely le is tudsz ott helyben ülni.
... lehegesztett ablakokkal nyáron a kánikulában nulla szellőzéssel, volt már ilyenben részem 5-6 éveJorus: ebből látszik, hogy mennyivel jobb a bringa: bár egy autó nem fér el ekkora helyen, az ára attól még simán
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #26545 üzenetére
Egy GPX fájlban található track (trk node) több szegmensből (trkseg node) épülhet fel. Elvileg az autopause funkció magától több darabra osztja szét a tracket, azaz több trkseg node keletkezik. Ha az exportált fájlban több trkseg node-ot látsz, akkor az import oldalon van a hiba. Ha csak egyet, akkor az export oldalon.
Ilyenkor az lehet a megoldás, hogy megkeresed a megállások helyét, és onnantól kezdve az összes trkpt/time node értékét eltolod a megállás idejével, természetesen több megállás esetén a későbbi pontoknál összeadódnak ezek az offszetek. Célprogram nélkül sok sikert*
* amúgy egy programozni valamit is tudó embernek ez csak időt igényel, kihívásnak nulla. Amúgy simán elképzelhető, hogy találsz rá a neten színes-szagos GPX editor programot, amivel ugyanezt el tudod érni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #26551 üzenetére
Megírni úgy, hogy te magad fel tudd paraméterezni és tudd használni, nem sok idő. Megírni úgy, hogy bárki tudja kényelmesen használni, rengeteg idő. Ez van sajnos, a programozás 99%-a arról szól, hogy az 1%-nyi lényeget a felhasználó által is emészthető formába öntse.
Ha érdekel egy teljesen fapados szöveges módú program, ami az offszetelést végrehajtja, és amit parancssorból kell felparaméterezni, akkor összedobom neked, mert megvan maximum 1 óra alatt az egész.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #26606 üzenetére
Jó ezt olvasni végre Szóval akkor a fokozatos terhelés jegyében szombaton a Velencei-tó és tízszer?
azt persze mondanom sem kell, hogy a szél nem lett kisebb, sőt
Nem is te lennél, haD.Orion: az a tartó csak a kisebb testű lámpákhoz jó, amelyek nem sokkal nagyobbak egy vastagabbak és hosszabbak egy AA elemnél (vagy 14500-as akkunál). A nagyobb testű lámpákat, amelyekbe 18650-es akku kell, már nem bírja el városban sem.
210 lumen nem sok, de városi közlekedéshez elég, a sötétebb utcákban is jól lehet látni vele (én egy hasonló teljesítményűt vagy egy 800 lumeneset szoktam használni, az utóbbit azért szeretem jobban, mert a nagyobb akku tovább bírja). Terepre nekem kevés, de rendesen fogsz vele látni az emlegetett parkolóban is úgy, hogy tempósan haladni is tudsz mellette. Ami kérdés, az az üzemidő, nekem egy 14500-as akkuról hajtva 55-65 perc közötti időt megy.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #26671 üzenetére
Mert Sokáig tartott nekem is, mire leesett, mert nem értettem, mit keresnek a Börzsönyben Másik kérdés, hogy miért 2 éves térkép van fent
[link]
Tavalyi középtáv égtájhelyesen, gondolom, főleg ez érdekel téged.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Bagira01 #26773 üzenetére
Legelső lépésként kérdezd meg, hogy női vázas bringát szeretne-e, mert nem egyértelműen igen a válasz. 18"-as lenne a mérete, de mivel Kellysből csak eggyel nagyobb és eggyel kisebb van, meg kellene majd néznie szerintem élőben is, a 17"-es méret lesz neki valószínűleg a jó.
Djuree: ez teljesen az időjárástól és a kenőanyagtól függ. Száraz időre való olaj és eső találkozása akár 20 km alatt is kivégezheti a kenést, nedves időre való és por találkozása eszméletlenül koszos hajtóművet eredményez. Amint hallod a lánc futását, azonnal olajozd be, és így tapasztalati úton előbb-utóbb meglesz az optimális kenési gyakoriság.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Cyberpunk #26799 üzenetére
Santa Cruz, Nicolai, Yeti, Bionicon, Intense, Liteville
Messze nem teljes a lista, hirtelen ezek jutottak eszembe, mint kimondottan az Enduro/FR/DH kategóriára szakosodott gyártók (és persze az ismertebb általános gyártóknak is van AM/Enduro vonala). Az biztos, hogy nem lesz egyszerű és olcsó ilyen vázat beszerezni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Tudomásom szerint ez már kifutott modell, amúgy jó. Van több Equinox is a topikban, nekem Solstice van, ami csak a hozzáadott lencsékben különbözik, maga a keret ugyanaz. Az ára kifutó modellként még jobb volt, 15e környékén árulták.
venember83: a második linknél mennyire gáz, hogy arra sem veszi a fáradságot, hogy legalább megnézze, pontosan mit is szeretne eladni: Giant Raign X 6,7 vs Giant Reign X 6.7
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #26878 üzenetére
Komolyan ennyi a hivatalos ára?
Úgy tűnik, hogy rétisünnek igaza van, ismét kapható az Equinox. Tavaly próbáltam meg lencsét venni bele, akkor a német központból jött a visszajelzés, hogy kifutó modell, így nincsen lencse
rétisün: ha csak ezt rendeled meg külföldről, akkor is 27 euróból ideér, ami a mai igencsak magas árfolyam mellett is 8237 forintra jön ki szállítási díjjal együtt
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
További bosszúság, hogy a boltban valami raadós szmötyit tettek a láncra és a fogassorra olaj címszóval! Olyan sáros és homokos lett, hogy alig tudtam kitakarítani.
Nedves időre való kenőanyagot kaptál (valószínűleg azzal a címszóval, hogy az tovább bírja a tipikus tavaszi esős időjárás mellett, csak száraz időben minden koszt összeszed).Ennyire érzékeny a racing ralph evo?
Kétféle ember van: az, akinek folyamatosan defektje van a Schwalbe XC külsőivel (RR és NN), és az, akinek soha sincsen ilyen baja. Te a dolgok rosszabbik felén állsz Részemről Nobby Nic van fent folyadék nélkül és immáron 3300 km óta. Múlt vasárnap terepen minden körülmény adott volt a defekthez, de amióta felraktam a felnire, még nem kellett leszedni, szóval kopp-kopp-kopp.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
Hirdetés
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- LED világítás a lakásban
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- iPhone topik
- Wise (ex-TransferWise)
- Szólánc.
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Apple Watch
- További aktív témák...
- Apple iPad 5 Gen Wi-Fi+Cellular 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- KERESEK! Iphone 16 Pro 128GB FEKETE/TITÁN színben!
- Apple iPhone 13 128GB,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
- Nintendo Switch Joy-Con Pair Gamepad, kontroller
- GAMER PC: i5-12400F/13600KF - RX 6700 XT 12GB GDDR6 - 1TB-4TB NVMe SSD - 16/32GB DDR4- GAR/SZÁMLA!!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen