Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
ph Persze ez eddig is logikus volt, de most már az Apple oldalán is érezhető egy funkció kapcsán a limitáció.
-
S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy - Befutott a MOD támogatás
gp Mostantól a konzolos kiadásokhoz is elérhetők a különböző rajongói módosítások.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz XP NINJA #3900 üzenetére
Az a gyorsabb, amivel gyorsabban tekersz
A megfelelő áttételi arány kiválasztása teljesen egyénfüggő, a hajtómű és fogsor kiosztása függ a tekerési stílustól (jobban szeretsz pörgetni, vagy inkább nyomatékból mész), a gyakran látogatott tereptől (lankásabb-dombosabb környéken egy trekkinghajtóművel elképzelhető, hogy jobban jársz, azonban ha sokat mászol meredekebb hegyre, akkor a hajtóművön jól tud jönni, hogy 22-es a legkisebb fogaskerék és nem 26 fogú).
Nézd meg, hogy a mostani bringádon milyen hajtómű és fogassor van. Ebből számold ki a legkisebb és a legnagyobb áttételi arányt (legnagyobb esetén ne az elvi maximumot nézd, hanem azt a fokozatot, amit ténylegesen használni is szoktál), és gondold át, hogy síkon korlátozott-e a hajtás valaha is. Ha a válaszod nem, akkor nem kell magasabb áttételi arányú hajtás. Ezután gondold át, hogy nagyon meredek hegynek felfelé milyen gyakran van az, hogy elfogysz az emelkedőn, mert nincsen hova visszaváltani. Ha ez gyakori, akkor alacsonyabb minimális áttételi arány kell neked.
Én pár hete végeztem számítást arra nézve, hogy a mostani 44/32/22 és 11-32 3x9 rendszerem helyett - ha egyszer cserélem -, akkor egy 39/26 és 12-36 2x10 lesz az utód, mert legkisebb áttétel szinte megegyeznek (0,69 és 0.72, azaz +4%, ennyit kell erősödnöm hozzá), maximumban pedig olyan áttételben lenne a másik rendszernek a vége, amit most még éppen ki tudok tekerni (a jó minőségű aszfalton használt maximális 3,14-3,67 helyett lesz 3,25), szóval nem vesztenék ilyen téren semmit, cserébe kevesebb átfedő sebesség lenne (és nem lenne középtányér, amiről mindig rossz irányba váltok ). Egy nálam erősebb embernek, aki hasonló 3x9-es rendszerrel rendelkezik most, a fenti 2x10-es nem lenne megfelelő, mert az ő erejéhez egy 42/28-es jobban passzolna, mert neki nem kell olyan kicsi legalsó áttétel (0,78 lenne), cserébe 3,82-es maximális aránya lenne finomabban tud váltani.
Szóval gondold át a mostani rendszeredet, indíts egy Excelt, számolgassál, nézelődjél, hogy ki milyen hajtóművet és fogassort kínál, és meg fogod találni a neked ideálisat.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Philips PowerLife 2400 wattos gőzölős vasaló GC2998/80
- AMD FX 8350 8 Core processzor +Hűtö+Gigabyte 970 Gaming AM3+ Alaplap +24Gb Ram Félkonfig félgép
- Canon 600D digitális fényképezőgép, utazótáskával, kiegészítőkkel
- Xiaomi Mijia Deerma spriccelős felmosó szett, spray felmosó nyél + mikroszálas mopok
- DD Hifi TC09S OTG USB-C kábel - 10 cm