Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qtya123

    őstag

    válasz Avicularia #20493 üzenetére

    Nem csak svéd, hanem kb globális képmutatás a környezetvédelem.

    Én a falra mászok ettől. Erőltetik mindenhol bárgyú vigyorral a bezzeg mi zöldek vagyunk, mert így meg úgy. Aztán az egész továbbra is másról nem szól, mint a profit maximalizálásról, a számok növeléséről. Eleve hú mennyire zöldek vagyunk, mikor minden ki van szervezve a világ minden irányába és egy autó, vagy bármilyen gép összeszereléséhez 200 helyről gyűjtik be a gyárak az alkatrészeket a világ minden pontjáról. Közúton, vízen levegőben. A visszapillantó Costa Ricából, a kábelkorbács Ukrajnából (legalábbis eddig), az egyik fém csavar USÁ-ból, a gumicső Kínából, a másik csavar Törökországból, stb...

    Az autóiparban meg főleg a legnagyobb képmutatás megy. Először ment a jajj de le kell csökkenteni az emissziós normákat. Oké, lecsökkentették, cserébe a benzines autókban is ott figyel már a részecskeszűrő, mert annyira jó a fejlesztés, hogy cserébe a dízelekhez hasonlóan részecskeszűrő kell bele mert a kipufogógáz tele van PM 2.5 alatti részecskékkel, kokszosodnak is, stb...
    Ott van az új őrület is, hogy még tovább bonyolítsuk az életet a komplett kijelzős és gombmentesség irányába eltolódott beltérrel. Lehet mosolyogni, csak többek között ezek a megoldások teszik majd 15 éves korukra az ilyen az autókat teljesen fenntarthatatlanná, amikor megkotlanak.
    Zöldítés megy, de mellette maxra járatjuk azt, hogy a forgalomba kerülő termékek 5 év után lehetőleg a kukában végezzék. Tán soha ennyire tág területén nem volt jelen a termékeknél az, hogy hamar kuka.
    Elektromos autó dettó. Túl korán túl nagy lendülettel van erőltetve. Aztán meg megy a mantra, hogy milyen jó, oké, még sok esetben kompromisszumos, de akkor is VEDD MEG második autónak, majd anyuka a kölköket viszi vele oviba. Ja... Az rettentő környezetbarát, ha már a legyártott autókat, amiket eddig második autónak használtak, azt kidobjuk és megvesszük ezeket egy rakat nyersanyag felhasználása árán, ami a gyártáshoz szükséges.
    (Továbbá nem tudom ki hogy van vele de én falra mászok sok pálfordulásos álszent villanyos embertől. Némelyik olyan, mint egy szektás. Rengeteg korábban kiütött részecskeszűrős dízelekkel nyomult, most meg jön a lenézés, hogy jaaaaj, te még füstössel jársz? Én azt nem bírom bennük, hogy kéretlenül osztogatják a tanácsot, meg győzködnek. Felőlem járjanak amivel akarnak, de amikor egy villanyautós bekeveredik egy beszélgetésbe, 10-ből 7 alkalommal kényszert érez, hogy előhozza valahogy hogy ő villanyautózik, meg amúgy is mindenki tiszta hülye aki szerint vannak korlátai. A non plusz ultra, amikor azzal győzködnek ezek az emberek, hogy teljesen normális az, hogy mondjuk elmegyek Budapestről Pécsre és a 240 km-es távon én megállok 20-30 percet tölteni. Mert azt mondja nekem, hogy hát a benzinessel is megállsz annyi időre, amíg pihensz, meg kávézol. És elmondom neki, hogy ember, nem szoktam megállni 230 km után pihenni, főleg nem 30 perceket, de még hugyozni sem. És meghazudtol....)

    Úgy érzem soha nem voltak még ennyire eldobósak a mostani termékek és sosem volt ennyire csúcsra járatva a környezetszennyezés (az egyre elbaszottabb konstrukciójú autók, a tömeges kacatrendelés még nagyobb fokozása lástd Shein, Temu meg miegyéb) és mellé a vigyorgó majmok az EU-s konferenciákon verik a mellüket, hogy mekkora királyok, ezt is kitalálták. A birka nép meg eszi, hogy ő is mekkora környezettudatos ám, amikor megy a 29. megrendelt filléres szarjáért, meg 1300 Ft-ért rendelt fast fashion ruhájáért a csomagautomatához, mert miközben oda tart, papírpohárból issza a kávéját.

    Bocsánat, hogy hosszú lett, de néha leakad az agyam, amikor ez szóba jön. A (vad)kapitalizmus és a környezetvédelem nem barátok. Utóbbi csak eszköz, hogy pumpálja az előbbit. Legalábbis sok esetben.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák