- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Netfone
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
gp Úgy tűnik, hogy egyre több sötét felhő kezd gyűlni a játék körül a Sony döntése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
thiclyoon
aktív tag
Sziasztok!
Leendő (most ősszel kezdek) BME VIK-esként írok ide
Esetleg ha van valaki, aki németes képzésen vett részt, érdekelne az ő személyes tapasztalata: hogyan értékeli így visszatekintve, mennyire volt nehéz a nyelv miatt, ilyenek.
Ezen kívül már most nagyon érdekel ez a vik wiki mindenki látja az összes tárgyat? Ez esetben németül pl. a kezdő tárgyakból (analízis 1, fizika 1, digitális technika, stb) átlagosan mik elérhetők? Vagy esetleg valaki meg tudná mutatni hogy (akár magyarul) mik elérhetők egy tárgyhoz? (Egy analizis 1 itt is jó viszonyítási alap lehet úgy gondolom)Köszi előre is!😊
-
thiclyoon
aktív tag
válasz Livius #13843 üzenetére
+ (#13842) milangfx
Köszi a válaszokat!
Nem vagyok perfekt német, közel sem. A németes koordinátor szerint "a középszintű nyelvismeret elegendő". Plusz ugye van a régen "büntinémet"-ként elhíresült német óra, mely C1 fele készít fel azt hiszem, na meg mégis csak B2 az elvárás, és nem C1.
Ebben még nem tudtam dönteni, igazából fogalmam sincs. Akik ott (németen) tanultak, ajánlják, akár középpel, akár felsőfokúval indultak. Nekem közép van (de nem a 60%-os éppen átmenős, a B2 az mondhatjuk stabil). Főleg a vizsgák miatt aggódok: szóban, németül egy olyan tudásból ami még magyarul is nehéz?
(Hátterem: viszonylag magas szinten tanultam a matekot és fizikát, és valamicske infó is volt. Nem tudom, mennyire általános, de azt hiszem, ez kicsit túlmutat a gimin: komplex számok, mátrixok, algebrai testek (ez sztem nem is kell..), valószínűségszámítás (kicsit magasabb szinten), analízis (integrálás, deriválás, határérték, ...); fizikából "csak sima fakt", infóból pedig alapszintű programozás --> ezért sem tudom, mennyi előnyöm lenne, HA lenne az elején, míg esetleg belerázódom.)
Egy másik szempont meg az, hogy a fent lévő órarend szerint ekkor végeznék egy héten: 20-19-17-16-12 órakor, mennyi időm lenne emelett akár edzésre, akár barátnőre? Gondolom azért folyamatosan kéne tanulni, ha nem csak a félév végi tűzoltás és egy átmenős kettes a cél.[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz mekker #13846 üzenetére
+ (#13845) Gergosz2:
sikerült kihagynom, igen mérnökinfós leszek
úgy látom, két nézőpont van:
- aki "közelébe sem volt" a német résznek (nem volt rajta, nem ismeri, stb.), az úgy látja, nagyon nehéz
- aki részt vett rajta, esetleg ismer onnan valaki, az pedig úgy, hogy megéri, nem nehéz a nyelvi része(nem csak itteni hsz-ekből, más oldalon is ez a tendencia, illetve ismerőseim is így állnak a dologhoz)
mindegy, ha minden jól alakul, első hét után majd az én tapasztalataimmal is bővül a topik, aztán meglátom merre vezet az út, végig németen, vagy esetleg magyaron tovább és köszi minden infót!
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
még egy németes kérdés vagyis nem tudom pontosan, hogy az-e
az órarendben van egy "ZH" (hétfő 18-20), de se tárgykód, se helyszín.. ez mit takar? -
thiclyoon
aktív tag
A kicsit jártasabbaktól kérdezném, hol található az R4D (+ R4E)? Az R-ben ha felmegyek a negyedikre (a hátsó bejárat melletti lépcsőn), ott nem láttam folyosót, csak egy termet (ja és R4 A/B/C is kéne legyen valahol, de ez most nem lényeg) Vagy csak rossz helyen kerestem / nem láttam volna?
-
thiclyoon
aktív tag
válasz thiclyoon #13847 üzenetére
Sziasztok!
Bár nem első hét után írok, hanem az első félév után, de talán jobb is így
Szóval, maradtam németen, bár az elején elég nagy volt a kísértés a magyarra való áttérésre (a harmadik tanítási hét végéig engedték nekünk, de senki nem élt vele). Első kézből bátran merem ajánlani mindenkinek, akinek megvan a B2-es (akár 65-70%-os) papírja abszolút nem kell nagy nyelvtudás ide. A legnehezebb nyelvi része a mai BSZ vizsga volt, mert az ugye szóbeli, de volt, amit magyarul mondtam éppen - nem különösebben érdekelte a tanárt.
Aki ide jön (későbbi topikolvasók, vagy bárki), az remélem azért tudja hogy elég nehéz, sőt de sima szorgalommal (úgy értem, nem kell "zseniség") teljesíthető, sőt, szép eredménnyel teljesíthető*. A sok erőfeszítés szerintem megéri: aki középsuliból jön, annak tuti jobban bejön a németes oktatás szerkezete - egy osztály/közösség van, mindenkinek ugyanaz az órarendje, összetartás, egymásnak segítés. Sokan úgy érzem, elvesznek a nagy magyaros közösségben (700 fő?!). Itt viszont benne van a hallgatókban, hogy nem hagyjuk ki azt az előadást, bemegyünk arra is, követjük a padtársat, stb
Akinek kérdése van, jöhet akár pm-ben is, nem akarom hogy bárki a rossz/félinformációk miatt esetleg kihagyjon egy ilyen lehetőséget
* megjegyzés: azért tenni kell érte: már vizsgaidőszak előtt infóról 12/34 esett ki (ebből mindössze 2 volt, aki saját döntés során hagyta abba), villanyról 11/17 (senki nem saját akaratából). Ha valakit érdekel, második félév első hetében már tudok majd végleges adatot is mondani.
későbbi keresőknek: [német] [info] [tapasztalat] [első félév]
(#14095) Typival: számomra - amit már említettek - egyedüli valós hatást az ért el, hogy tudatosítottam: ha nem sikerül egy tárgy / rossz lesz az átlagom, muszáj magyarul folytatnom (esetedben pl. fizetősre kerülés rossz átlag, vagy akár a rosszabb ösztöndíj is hasonlót okozhat), amit pedig nagyon nem akartam/akarok
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
Tapasztaltabbakhoz szól a kérdésem elsősorban.
Még év elején Tevesz nagy hévvel állította, hogy már első év végén olyan tudásunk lesz, amivel el lehet menni rendesen dolgozni (ahogy ő mondta, sokan itt is hagyják az egyetemet, olyan fizetéseket kínálnak). Ti hogy látjátok ezt az egészet, mennyi ennek a realitása? (Ahogy néztem, mindenhova tapasztalat / java+c# / ... kellene.)
Mellesleg jelenleg azt érzem, hogy nagyjából ugyanott vagyok, mint egy éve (egy éve érettségiztem; egyedül az oop szemlélet volt új + hasznos dolog). Fog ez valamit változni az évek során, vagy folytatódik az, amit elkezdtek az első évben?
-
thiclyoon
aktív tag
válasz Adra663399 #14590 üzenetére
Nem biztos, hogy jól értettem a dolgokat, ezért off-ba teszem.
"A többváltozós analízis mérnöki alkalmazásai" c. tárgyat még mindig az az oktató tartja, aki a linkelt lapon szerepel. Az órákról annyit kell tudni, hogy "felkészít" a matekos versenyekre (a nevüket már elfelejtettem, de talán nem is lényeg). Ez abból áll, hogy ott bent, a gyakorlaton is, meg házinak is versenypéldákat oldanak a résztvevők. Semmiféle oktatás (főként nem a mérnöki alkalmazásokról!) nem folyik az előadó (gyakorlatvezető?) részéről.
Szóval ha nem pont arra válaszoltam amit kérdeztél akkor bocsi, de hátha más idetévedőnek hasznos lesz azért
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
Szerintetek a hallgatói normatíva növekedése milyen hatással lesz a tanulmányi ösztöndíjak értékére? Különösebben nem érdekelne, de a +30% elég soknak tűnik így elsőre.
Tippem azért nyilván van, de kíváncsi vagyok ti mit gondoltok
-
thiclyoon
aktív tag
Más is értékelte a neptunt? Utálom az összes ilyen kérdőívet, mert "úgysem lesz hatásuk", de azért hátha, sosem tudhatjuk...
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz JColee #14700 üzenetére
A google is felajánlja magától ("informatikus ösztöndíj 100 ezer")
eduline hír, ez az amit legrégebbről találtam, de aki nem szereti ezt a portált, annak itcafé hír is van.
"Ezt kiegészíti egy államilag támogatott informatikai ösztöndíj, az IVSZ várja ennek bevezetését: „Kidolgoztunk egy közös koncepciót az említett egyetemekkel és az EMMI-vel közösen, volt is már egy bejelentés, hogy vagy hamarosan, de legkésőbb szeptembertől bizonyos kreditpont után és egy bizonyos féléves osztályzat után minden informatikushallgató 100 ezer forint ösztöndíja kaphat."
A cikkből nem egyértelmű, de számomra úgy rémlik, hogy az informatikus hallgatók kaptak volna (nem csak az üzemmérnökök), de én azzal is elégedett lennék, ha csak ők kapnának. Vagy legalább valaki valamivel többet, mint ez a 20-30k-s 'jutalom.'(#14699) Dinter: azonos átlagot néztél? Én egyelőre nem láttam az ösztöndíj táblázatot, de ha kint lesz, mindképp megnézem. Én azonos ösztöndíjhoz képest kapok kb 20%-kal többet.
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz Dinter #14699 üzenetére
Lehet te már az "új" ösztöndíjat láttad. Ugyanis amikor itt jeleztem, hogy ki van írva, akkor még nekem is magasabb összeg volt, most viszont pontosan ugyanoda tért vissza, ahol az előző félévekben volt (azonos átlag mellett). Remélhetőleg a HK elszámolása nyilvános (bár múltkor kerestem nálunk valami dokumentumot, jól elrejtették a kíváncsi szemek elől) nem mintha ettől függne hogy tudok-e enni hónap végén (szerencsére), de tényleg érdekel, hogy mire könyvelik majd el a +x% normatíva növekedést.
-
thiclyoon
aktív tag
válasz Speedmaster #14708 üzenetére
VIK-en nem, nálunk töréspont van. Addig a pontig meredekebben emelkedik az ösztöndíj, utána lassul a növekedés mértéke.
Amúgy már kint is van, VIK: ITT
Itt az "új" összegek szerepelnek.
-
thiclyoon
aktív tag
válasz K1nG HuNp #14733 üzenetére
Előfordult fennakadás ott is, lásd kommunikáció, az is gtk-s ott is megy a csoportokra bontás (mikmak), kisebb akadás (jog), fájlletöltés (számvitel), bármikor megírható zh (ergonómia).
Viszont a csütörtöki 18-20-as sávban vill + infó, bsc + msc zh is mehetett, szóval lehet ez volt az oka. Más vik-es tárgynál ezt csoportokra bontással tök jól megoldották, és az még nem is egy ilyen frekventált időben volt, szóval a tanári gárda dönthetett volna másképp is. Mindent összevetve szerintem egyelőre jól vizsgázik a vik, főleg ha más egyetemeket is ideveszünk. Tudnék példákat hozni hogy mi megy a mellettünk lévő egyetemen, de felesleges szerintem, fb-n vagy ismerősi körben bárki körbe tud kérdezni
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz szaszayanou #14738 üzenetére
Pl. többen vannak (voltak? lehet azóta fejlődtek), akik az előre papírra kézzel leírt anyagot mutogatták skype-on a webkamerába. Off-ba teszem, mert én se hinném el, ha más azt mondaná nekem, hogy ez előfordulhat 2020-ban. De van olyan is, hogy a tanár a digitális oktatásra átállás óta semmilyen életjelet nem adott magáról. Persze biztosan nem ez a normalitás arrafelé sem. Viszont ehhez képest a többség nálunk képes rendesen összerakni egy pdf-et (khm mit tanszék ), és megosztani a hallgatókkal, moodle tesztet összerakni, zoom-ot / teams-t használni stb.
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
Kijött az új [tájékoztató a vírusról].
Vélemények, mit gondoltok erről? -
thiclyoon
aktív tag
válasz BTminishop #14820 üzenetére
Belső infóm nincs de október elején szokott lenni, tavaly október 4 volt.
-
thiclyoon
aktív tag
válasz BTminishop #14824 üzenetére
Levették közben, ki tudja mikor teszik ki újra (vagy csak én nem látom).. megvan esetleg lementve?
-
thiclyoon
aktív tag
válasz BTminishop #14826 üzenetére
-
-
thiclyoon
aktív tag
válasz K1nG HuNp #14857 üzenetére
Érdekes, ELTE-IK-n ki tudták szűrni a csalást - az más kérdés, hogy egy félrekattintáson múlt nem egy esetben 1-1 félévcsúszás (legalább, de szerintem azért volt súlyosabb büntetés is). Ez lenne a megoldás? Vagy esetleg az, amit néhány tanár lenyomott tavaly év végén, hogy nyomd fel a discord szervert, és akkor mindenkinek jó lesz?
Hogy építő jellegű is legyen a hsz, talán érdemes lenne nem olyan zh-kat összeállítani, amin lehet (pontosabban érdemes, hiszen végülis mindenben lehet) puskázni, csalni. Ha ezt kötválból sikerült megcsinálni, a kötelező tantárgyak tanárai is tudnának ennyivel többet dolgozni - csak pl a javítás se lenne automatikus, stb Például nem ugyanazok a kérdések lennének mindenkinek, gyakorlati feladatok lennének, amiket nem éri meg lemásolni, mert kb hosszabb idő eltüntetni a "nyomokat", mint megcsinálni egyedül. Amelyik zh-n csalni lehet (érdemes), az a zh szerintem annyit is ér, hiszen pl ipari környezetben sem az számít, hogy egyedül, net nélkül oldd meg a 86. ugyanolyan feladatot, hanem hogy oldd meg valahogy, csak legyen kész, azt használsz amit akarsz
A moodle minősége meg ja, olyan, amilyen...
-
thiclyoon
aktív tag
válasz K1nG HuNp #14859 üzenetére
Az adott számonkérés a moodle-ön volt, és a hallgató kikattintott a böngészőből. Lehet, hogy azért mert csalni akart, de bármi más is lehet az oka - és aki csalni akar, azt nem fogja megállítani, hogy telefonon / másik eszközön kell ctrl-f-t használnia. Na szóval neki megköszönték a részvételt, várták jövőre is - 1 év csúszással
Az openbook +1, a 75 perc helyetti 16 percet viszont nem adnám[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz FehérHolló #14870 üzenetére
Remélem előbb utóbb mindenki áttér a 21. századba ahol nem kell scriptet írni ki tudja milyen third party parancssori dolgokkal, hanem elég a legelterjedtebb (66+%) böngészőben megnyitni és egy kattintással elforgatni ingyen, még azt se lehet mondani hogy fizetős
Értem a lényegét, hogy "mÁrPeDiG ÍgY VoLt a fElAdAtKiÍrÁs", meg az ő hülyeségük stb, de az email megírása szerintem több idejét vette el, mint a fenti módszer. No offense csak szeretem gyakorlati oldalról megközelíteni a dolgokat, és a felesleges hagyományokat (pl "alattad lévők", legyen az beosztott, diák stb felesleges szivatása - mert ez szerintem bizony az) elhagyni
-
thiclyoon
aktív tag
válasz FehérHolló #14874 üzenetére
Úgy vettem ki a szavaidból hogy valamilyen tanár / gyakvez vagy a BME-n. Értem, hogy mi áll amögött, amikor azt írod, hogy "Ha nem ez az első év, hogy a hallgatók egy jelentős hányada csinálja ezt, akkor még ennél is kevésbé lettem volna türelmes.", viszont ha a hallgatók oldaláról belegondolsz (és tegyük fel, hogy optimális világban élünk, ahol egy tárgyat egy hallgató egyszer vesz fel), akkor azok a hallgatók, akik "nem az első évben csinálják ezt", valószínűleg soha nem találkoztak még veled, nem értesültek róla, hogy neked mik a vesszőparipáid - mert természetesen, ha tudom, hogy neked iszonyatosan fontos, hogy az a pdf el legyen forgatva, akkor 3* annyira figyelek rá, viszont ha csak elmondod hogy legyen úgy, akkor könnyebben elfeledkezem róla. Tudom, hogy a BME-n tanításhoz nem szükséges tanári végzettség (ott azt hiszem, tanítanak ilyeneket, hogy hogyan kell bánni a befogadó közönséggel), viszont igazából én is így gondolkodnék mint te, és épp ezért (meg még jópár indok miatt) eszembe se jutna bármit tanítani. Ha kötelező a phd mellett vagy ilyesmi, akkor megértem, de az elvileg 4 év, és egyetemi alkalmazottként nem hinném, hogy kötelező lenne. Ha igen, az még nagyobb baj, mint a pdf nem-elforgatása.
-
thiclyoon
aktív tag
válasz FehérHolló #14879 üzenetére
szerk: inkább törlöm. Semmi értelme, ha te meg vagy győződve az igazadról, legyen úgy
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz FehérHolló #14925 üzenetére
Erre az egyre biztosan jó a tárgy: hogy tudd, hol kell keresni valamit, ha kell. Csak pont ezt nem kérik számon és ezek alapján abból, hogy csalás nélkül szerez valaki jó jegyet, nem következik, hogy több hasznos tudást szedett volna fel ( = tudja, hogy az adott dolgot hol keresse), mint csaló társa. Ellenben a csaló társa már a zh alatt is tudta, hogy az éppen kellő infót hol keresse (órai jegyzet, diasor, internet stb.). Természetesen ez nem jelent minősítést egyik résznek sem, mindenki eldönti saját maga, hogy mit csinál.
A vállalkozás ebből a szempontból olyan, mint a könyvelés: hiába volt 2 tantárgyad róla, ha oda kerül az ember, ki fogja fizetni a súlyos százezreket a hozzáértő embernek (ügyvéd, könyvelő stb.), akinek megfelelő a végzettsége. Legalábbis én így tettem, de ha valaki mindenhez is ért, akkor persze megcsinálhatja egyedül is[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz FehérHolló #14930 üzenetére
A két rész nem mond egymásnak ellent, vagy igen? Igyekszem beismerni ha hülyeséget gondoltam, de szerintem tényleg elég, ha tudom hol az infó - a komment esetében a könyvelőnél van, akit ezért meg kell fizetni.* Ennek az ellentéte az lenne, ha magát a tudást kellene "ismerni", és akkor meg nem kell semmiféle könyvelő. De szólj ha valami baromságot írtam, simán lehet
A hsz második részére: akkor erről más a tapasztalatunk (más tanított, máshogy, kevesebb anyagot stb), de amit nekem tanítottak (covid-előtti időkben is jól vizsgáztam belőlük, szóval elvileg tudom, mit tanítottak), abból az egyszerűbb dolgokra vonatkozólag se tudtam kb semmit hasznosítani (pl hova kell utalni ezt meg azt, mi kell benne legyen nagy vonalakban egy szerződésben stb). Ellenben azt, hogy mi az aktív időbeli elhatárolás, hova kell könyvelni, mi az ifrs, stb. azokat persze megtanították. Mondjuk most hogy mondod, egyik órán volt egy vendégelőadó, aki úgy kezdett vállalkozni, hogy a bruttó-nettó különbséget se ismerte. Ezt valóban megtanította az adott tárgy, csak szerintem ha ezt ma tanítani kell egy vállalkozást indítani akarónak, az kicsit necces (de lehet erre gondoltál "egyszerűbb ügy" alatt, bár nem hinném)*szerk: lehet úgy gondoltad, hogy elég hol az infó = a neten kikeresem az adott szakmához szükséges tudást és kész, könyvelek majd én magamnak. Én nem erre gondoltam, de ha így nézed, persze igazad van. Mindenesetre én úgy tudom, hogy könyvelőként nem dolgozhatsz adott papír nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz JColee #14986 üzenetére
Ez engem is érdekel, utánakérdeztem Corvinusos hallgatóknál. Előtte egy hivatalos forrásból:
"Tulajdonképpen mi is a Corvinus Ösztöndíj?
[...] Ahogyan te is biztosan hallottál róla, a Corvinus fenntartói jogai 2019-ben átkerültek az államtól egy alapítványhoz, így az állami ösztöndíjas helyeknek is szükségszerűen át kellett alakulniuk. Mégis sok tekintetben nagyon hasonlít a Corvinus Ösztöndíj az elődjéhez: ugyanúgy tartalmazza a képzés költségét, mint az állami ösztöndíj [...]Akkor csak jó tanulmányi eredmény mellett kapható meg az ösztöndíj?
[...] fontos tudnod, hogy minél jobb tanulmányi eredményt érsz el, annál valószínűbb, hogy jogosult leszel az ösztöndíjra. Az ösztöndíjhoz legalább 3,8-as kreditekkel súlyozott tanulmányi átlag szükséges, a két félév alatt teljesített kreditek számának pedig legalább 46-nak kell lennie. A fenti szempontok alapján képzésenként hallgatói rangsor készül, és a legjobb teljesítményt nyújtó hallgatók nyernek jogosultságot a következő két félévre a képzésen rendelkezésre álló Corvinus ösztöndíjas helyekre. Ha mégsem sikerült az egyik évben elérned a célod, ne csüggedj! Az Egyetem tanévenként egyszer felülvizsgálja az ösztöndíjra jogosultak körét." [link]Ebből nekem az jön le, hogy ugyanaz a rendszer (évi felülvizsgálat, ugyanazt állja az ösztöndíj stb.), viszont jóval nehezebb elnyerni, mint eddig. BME-VIK-en 3-as átlag kell talán tavalytól, és bár ez egyetemenként/szakonként eltér, úgy rémlik, hogy 3,5 volt a max országosan. A fentiek szerint még ennél is több kell, és kreditből sem 36(?), hanem legalább 46. A legnagyobb probléma viszont szerintem (is) az, hogy rangsorolás után döntik el a határt. Így egymás ellen versenyeztetik a hallgatókat, aminek motiváló szerepe is lenne, de főleg egy ilyen home office-os év mutatja meg, hogy mennyire sérülékeny ez a rendszer.
Persze erre is van megoldás: "A koronavírus okozta rendkívüli helyzetben nem lehet akkor sem kiesni az ösztöndíjas helyről, ha a hallgató nem teljesíti a szokásos feltételeket" [link]. Csak a "régi" rendszer sokkal jobb volt ilyen szempontból is. JColee alapból egyetértettem veled, a BME-n lévő mostani rendszernél tényleg csak jobb lehet - gondoltam pár évvel ezelőttig, amikor is kitalálták ezt az alapítványosdit. És ha az egyetemi életet nem is számoljuk, kívülről nézve is rosszabb, mint volt
Visszatérve Corvinusos tapasztalathoz: 3,5 volt náluk az előírt átlag az új rendszer előtt, és a fentieket csak megerősíteni tudták. Szóval bár 5,1-es önköltséges átlagról nincs adatom, de a fentiek miatt bőven elképzelhetőnek tartom. Vesd össze: 2021 tavaszi ösztöndíj BME-VIK-en MSc_IN 4,97, MSc_VI 5,03.
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz JColee #14994 üzenetére
Így van, jól írod; annyi, hogy valamiért az rémlik, hogy ez a 3,5 országosan is max volt. De ha nincs is így, azért valamit elárul, hogy a BME-n bárhol megkövetelt átlagnál több kell odaát, az új modellben. És valóban, nem az ösztöndíj havi 10-20-30-40 ezres része volt a fontos, hanem a "tandíj" része.
Egyetemi finanszírozás része: a bürokrácia nem fog eltűnni (szerintem), ez tipikus esete annak, mikor a külső (ezt jelen esetben nevezhetjük vezetésnek is) lecserélődik, de a valós tartalom ugyanaz marad. VIK-en eddig sem voltak anyagi gondok tudtommal, sőt. Innentől kezdve ha a bürokrácia valóban nem fog csökkenni, akkor jobb semmiképp sem lesz.
A másik oldal, amit kihagytál ha jól látom, az a mások által is említett (pl. #14983) későbbi hatások. Mi lesz, ha marad a jelenlegi rendszer hosszú távon? Valószínűleg semmi. Az egésznek nem is ez lehet a célja (már amennyire egy hozzám hasoló halandó ezt érti), hanem épp a másik lehetőség ellen véd. Ha a jelenlegi rendszer nem megy tovább egy idő után, az egyetemek élére kinevezett emberek ott maradnak - innentől mindenki képzeletére van bízva, mi lesz utána.
-
thiclyoon
aktív tag
válasz Dinter #14997 üzenetére
Én úgy tudom, hogy ez nem működik, a BSc-n 210 meg kell maradjon. Helyette más kötvállal tudod pótolni, de a biztonság kedvéért egy KTH / vagy inkább KTB megkeresés nem ronthat a helyzeten. Viszont még jól jártál, szerencsére nem MSc kötelező tárgyat fogadtattál el BSc-n - erre az volt az oktatási dékán(helyettes?) válasza, hogy akkor más szakra menj Szerencsére nem velem történt, szóval lehet lett végül megoldás…
-
thiclyoon
aktív tag
válasz poci76 #15018 üzenetére
"Mivel BSc-n elszámoltad a tárgyat, de szükséged van a kreditre MSc-n, valami megoldásnak kell léteznie."
Más szituáció, de ha BSc-n olyan tárgyat csinál meg valaki, ami kötelező az adott MSc-n, akkor a dékánhelyettes szerint jobb, ha más szakot néz ki magának, mert nem fogja tudni megcsinálni az MSc-t. Nem mindig van megoldás, illetve persze ha más MSc választása is annak számít, akkor persze van
-
thiclyoon
aktív tag
válasz #44726528 #15031 üzenetére
ha ez a zv felkészítő, akkor: osztom az előző véleményt, én ide jártam bsc-re is (infó bsc, infó msc), de nem segített. mindegyik alkalom úgy néz ki, hogy bejön a tanár (aki amúgy a tárgy legismertebb arca volt, pl. Gajdos, kivéve az algelnél), és annyit mond hogy várja a kérdéseket. ha van egy valag kérdésed, akkor persze jó, mert legalább válaszol rájuk de nem olyan mint egy zh előtti konzi, hogy belédöntenek egy ketteshez elegendő tudást. november végén meg senkinek nem volt nemhogy kérdése, ötlete se, hogy mi az anyag, nyilván december eleje-közepétől kezdett el egyáltalán mindenki rápillantani, hogy milyen anyagok kellenek stb.
négy órás? ez változott az eddigiekhez képest? eddig nem volt kitüntetett hossza, ment ameddig voltak kérdések. lehet, hogy most jobban felkészül a tanári gárda, ki tudja. ha ez azt jelenti, hogy megoldjátok az előző x zv-t, akkor nem sajnálnám rá a pénzt, hátha valami hasznos infót is megosztanak
illetve azt ki kell emeljem, hogy a 4 alkalom közül az algelnek volt szabad szemmel is látható értelme, ott Varga Kittivel (ha jól tudom a nevét, ő egy szit tanszékes gyakorlatvezető) átmentünk a leggyakoribb mintapéldákon / ezelőtti zv-ken, és ez a pár óra (2x tartott, úgyhogy összesen 7-8-9 óra volt) tényleg segített, mert nem csak a megoldást mondta el, hanem el is mondta, hogy mit miért, és így viszonylag nagyobb / több témakört lefedő tudást is át tudott adni
ha ez nem a zv felkészítő, hanem valami általános msc-re felkészítő, akkor nem tudom mire gondolsz
-
thiclyoon
aktív tag
válasz #44726528 #15035 üzenetére
Specekhez szerintem mindenki csak úgy ahogy ért, mivel a sajátján kívül max ismerőstől hall infókat. Én minden lehetséges helyen AUT-os voltam / vagyok, úgyhogy ehhez egy kis magyarázat: BSc-n tényleg "menő", az AUT vezette szoftveres spechez kell a legmagasabb átlag, elvileg ez a legkönnyebb spec, jófejek a tanárok stb. Viszont MSc-n kicsit más, itt már pl. mindenki oda megy ahova akar (elméletben sorba kell rakd a választásaidat, de a tanárok is azt mondják, hogy még nem láttak olyat aki nem az általa legjobban preferált helyre jutott volna be). Én (is) azt hittem, hogy az AUT megtartja a BSc-n megismert tulajdonságait, de sajnos csalódnom kellett. Számomra itt visszasüllyedt az átlagos spec "szintjére", többiekkel beszélve nem nagyon van kiemelkedő tulajdonsága, bár (ez már csak az én feltételezésem) talán még így is "könnyebb", mint a SZIT-es spec.
De az látszik hogy az egész speces téma nagyon relatív - a BSc-s 4 fajtán még talán lehet vitatkozni objektív értékek mentén valamennyire, de MSc-n már sokkal nehezebb a rengeteg választás közül. És mindenki csak a sajátját ismeri elég jó szinten ugye. Szóval az enyém is csak egy vélemény, simán lehet hogy mindenki mást fog mondani Éa a három kiemelthez sajnos nem is tudok hozzászólni
(A könnyűség meg relatív, valakinek a matek a könnyű, valakinek meg szoftveres minták nyálazása )
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
#15042: ez fontos, én úgy tudom nem. szóval passziváltass inkább
amúgy +1 #15040-nek és #15041-nek. valóban 2 értelmes tárgy van, és ennél a mondatnál nem írja le semmi jobban az egész msct: "A többi idő meg arra megy el, hogy legacy java f.sokat kalapaljak laborok keretein belül, amit a büdös életben nem fogok használni." 100%-a a mindennapjaimnak
"anál 1, 2 annó is szarul ment és bár mindig szégyeltem magam miatta hogy szarul megy a matek és hogy meg kellene rendesen tanulnom sosem tettem"
2 matek sajnos mscn is van, bár az analízishez semennyire sem hasonlítanak. de szerintem nehezebbek (legalábbis az egyik mindenképp, bár ez függ a specedtől)no offense de a kódolónégerezést meg szerintem hagyjuk meg az egyetemen belülre, a legtöbb tanár ott (is) szereti ezt hangoztatni (bár tudom itt is van néhány belőlük - mármint nem kódolónégerből, hanem tanárból) azon kívül hogy mennyire pc, nagyon kontraproduktív számotokra (mármint a tanároknak). hiszen ki fog mscn maradni, ha a kódolónégert szívesebben megfizetik (ez jogos, mert olcsóbb), és a piacnak csak coding monkey kell és még belőlük is hiány van? mert az is igaz, hogy az egész országban kellenek a Gajdos tudású emberek is, de kell belőlük összesen 2, abból 1 az egyetemre (hogy a másodikat kitanítsa kb...)
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz Cicero #15057 üzenetére
Enyhe iróniát érzek, és ha így van, akkor azt kell mondjam, hogy (eddig) bármelyik (volt) munkahelyemre 100%-ban igaz a fenti mondat (mármint komolyan), tényleg sokkal jobb, mint az egyetem (de még a középsulit is meg merem kockáztatni, bár ott elég nagy a szórás minőség terén, sok függ attól, hogy ki milyen suliban tanult). Sosem értettem, és még most sem értem, miért hiszi mindenki azt, hogy (sarkítva, de) "suli = easy, munka = halál", miközben egyre több (főként fiatalnál) azt veszem észre, hogy megváltásként élik meg, hogy végre dolgozhatnak / dolgozniuk kell a tanulás után. És ez utóbbi nem csak IT-ra érvényes, azon bőven túlmutat.
Persze azt is hozzá kell tenni, hogy a fentiekben csak a munkáról beszéltem, nem az életről, a munka annak csak egy része természetesen.
-
thiclyoon
aktív tag
válasz Cicero #15064 üzenetére
(Szigorúan személyes, valamennyire off vélemény!) Én már nagyon unom, hogy MSc-n konkrétan minden tanártól ezt kell hallgassam: "önökből vezető / menedzser / tulajdonos / C(E/T)O / lead / stb. lesz." Ezzel csak az a gond, hogy a valósághoz ennek köze sincs, hiszen már első gondolatra is megbukik ott a dolog, hogy ha mind a 200 MSc-s a fenti pozíciókban lesz, akkor ki lesz alattuk a "mezei mérnök és kódolómajom"? A maradék kb. 400 BSc-s nem lesz elég (és gondolom máshol is hasonló az arány), a kódolósulikról meg ugye nagyon negatív véleménnyel van a BME, úgyhogy csak nem azokban kellene bízni... És akkor azt még hozzáteszem, hogy eddig bármilyen vezető boesztásban lévővel találkoztam, csak BSc-je volt, és fordítva is, bármilyen MSc-ssel, ő meg pont a kódolómajom részen volt Persze ez csak egy kis szűk minta, valószínűleg a véletlen hozta így, csak vicces gyakorlatilag minden tanártól a(z általam eddig megtapasztalt) valóság ellentétét hallgatni. (Na jó, meg találkoztam két PhD-s arccal, ők tényleg vezetők voltak, de hát az nem MSc.)
És amúgy általánosságban is ezt vettem észre, hogy van a valóság azon része, amit tanítanak / mondanak, de ez azért viszonylag kevés helyen találkozik az egyetem épületein kívül megtapasztalható valósággal.
A fentiekkel ellentétben remélem neked van igazad (tényleg), hiszen ki akarna élete végéig kódolómajom lenni? Én se poénból jelentkeztem MSc-re, szóval valahol mélyen legbelül abban bízok, hogy neked (és a tanároknak) van igaza, csak ezt sajnos egyelőre nagyon nem látom
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz FehérHolló #15066 üzenetére
Én nem 3 év tapasztalatra gondoltam, szerintem senki se beszélt ilyenről, de hogy nekem nem volt szándékomban, az 100%. De továbbra is azt gondolom, hogy nem mind a 200 MSc-s (/ év) fog forintmilliárdok sorsáról dönteni, de szerintem még a tizede sem.
#15067: Köszi a kifejtést Így már jobban értem az álláspontodat (cserébe nem is kell vitatkozni vele részemről )
#15068: Értem amit mondasz, jogos is, csak akkor a tanároknak nem kéne önjelölt marketingest játszaniuk. Ha mindenki korrektül állna hozzá, és első félév elején bevallaná őszintén, hogy valójában mihez kell, mire lesz jó ez az egész, akkor azt mondom, hogy megkaptuk a valódi figyelmeztetést (még akár ha nem is hallgattunk volna rájuk adott esetben). Ez, hogy fórumokon, ismerősöktől ezt-azt hall az ember (és természetesen elfogadja, mikor már az 50. ugyanolyan véleményt hallja), nagyon nem ugyanaz, mintha maga az egyetem is ezt mondaná, vagy legalább nem a teljes ellentétét (lásd feljebb). Vagy még legalább a képzés vége felé valami hasonló, utólag is be lehet ismerni a tévedést
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz Hunmugli #15070 üzenetére
Tapasztalat alapján semmi értelme arra vonatkozólag, amit kérdeztél, tehát emiatt bekövetkezett változást még nem láttam. És ahogy írják előttem is, pont azok nézik semmibe ezeket az értékeléseket (szintén tapasztalat, biztos van kivétel.. biztos), akiknek leginkább jól jönne ha átolvasná. Persze a tárgyfelvétel miatt ajánlott kitölteni, de ez a shortcut itt felettem eddig nekem nem jutott eszembe Elvileg amúgy akár fizetéscsökkenéshez is vezethet a túl sok túl rossz értékelése a tanárnak, de ez csak pletyka / legenda szvsz, én sem gondolom komolyan hogy ilyen lenne.
[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
válasz urahara2011 #15090 üzenetére
bár a konkrét tárgyat én nem, de több szaktársam is megcsinálta, és nem volt gond szabválnak elszámoláskor. más példa de ha a mobweb mellett az androidot és a kotlint is elfogadták, akkor ilyennel nem hiszem hogy szívóznának de nem kizárt hogy van valami változás, amiről nem tudok, ezesetben majd a többiek kijavítanak
-
thiclyoon
aktív tag
válasz #12694016 #15094 üzenetére
VIK-en szerintem ugyanakkor írják - legalábbis furcsállnám ha a BSc-sek megírnák a ZV-t (és egyben felvételit), majd csak a külsősöknek összeraknának egy külön feladatsort. Kartól / szaktól is függ amúgy szerintem.
Korábbi infó: "A jelenlegi veszélyzetre való tekintettel az írásbeli felvételit 2021 januárjában online formában tartjuk." - a ZV / belsős "felvételi" is januárban volt.
-
thiclyoon
aktív tag
válasz #12694016 #15096 üzenetére
Számomra is egyetemen való jelenlétet jelent ez, úgy, hogy emellett neten (moodle-ön) töltöd ki a feladatsort. 2021-ben nem volt jelenlét (januárban biztos nem, de szerintem a júniusin se, meg tippre a 2020 júniusin se stb.), akkor a tanárok "beletörődtek" ebbe - nem akarok hülyeséget mondani, úgyhogy valaki erősítse / cáfolja meg, de úgy emlékszem, hogy ezeken az alkalmakon bármit használhattál (könyv, jegyzet stb.) - de nem kommunikálhattál senkivel.
#15097: nem biztos, simán lehet hogy QI-QII-ben vedd elő a telefonod (/ eszközöd), és nyomkodd végig... legalábbis random tárgyakon ezt simán el szokták játszani.
-
thiclyoon
aktív tag
válasz #12694016 #15103 üzenetére
Nem cáfolva, csak hozzáfűzve: ahogy nézem, villamoson idén csak a PTE-n és SZE-n volt magasabb a pont, 340 és 320 - de ezek levelezősök -, a legtöbb helyen 300 alatti a ponthatár, sőt, inkább 280 lett. Gépész szintén hasonló (én 312-nek látom, nem 330-nak), itt a DUE és ELTE (Szombathely) lett magasabb, 316 és 320, a többség itt is bőven 300 alatti
A pont és az adott szakhoz kellő szorgalom közti korreláció szerintem elég alacsony, sőt. Programozás jobb / menőbb hívószó ma már -> egyre többen jelentkeznek (és sokan villamosra jelentkezés helyett, ami így egyet elvesz egyik helyről, másikhoz hozzáad - én is ilyen voltam) -> magasabb pont (a többi körülmény nem változott drasztikusan).
A felvettek számán is látszik, pl. ANA formában a BME-n a felvettek száma / első helyes jelentkezők száma / jelentkezők száma így alakult:
2022: 718/847/1961 az infón, és 336/322/925 a villamoson;
2018: 587/898/1894 és 391/415/1001;
2015: 568/773/1536 és 412/455/1167;
2012: 578/794/1587 és 497/560/1306.
Nekem ebből az olvasható ki, hogy az infóra jelentkezők száma nőtt (a felvettek száma is), villamoson meg csökkent (kiemelve beszédesebb: infósok 1587 -> 1961 és 794 -> 847; villamos: 1306 -> 925 és 560 -> 322), de úgy látom, hogy próbálják lassítani a trendet - míg 2018-ig kevesebbet vettek fel villamoson, mint ahányan első helyen jelentkeztek, addig 2022-ben már többet (= a jelentkezők számának csökkenését kevésbé "viszik át" a felvettek számára). Ez csak négy kiemelt év, de a trend akkor is látszik szerintem, ha részletesebben / hosszabb távon nézed. Valószínűleg a többi egyetemen és a gépészeknél is hasonló a tendencia. Ez van[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
Kicsit off kérdés, de hátha van valakinek tapasztalata hasonlóval: milyen nappali, 2023 tavasszal induló,
alap- vagymesterképzésre lehet könnyen bejutni mérnökinfó BSc (+ MSc)-vel? Pluszpont ha budapesti, de ha a lentieknek teljesen megfelel, akkor lehet akárhol
Tavasszal (az idei adatokat nézve) BSc képzések nem indulnak (ami logikus, csak eddig nem kellett ilyet megnéznem), pedig oda általában nem kell külön felvételi minden helyen külön, ilyen szempontból jobb lett volna - MSc-n általában kell úgy tudom. A két fő szempont az az lenne, hogy lehetőleg a mérnökinfót fogadják el és ne kelljen kreditpótlás, illetve ha kreditpótlás mindenképp kell, akkor legalább a felvételi legyen minél könnyebb - és persze legjobb esetben a tárgyi tudást minél nagyobb mértékben mellőzve Tudom, lehetetlent keresek, de hátha, ötletek? ELTE GTK-s szakok olyannak tűnnek, ahova könnyű bejutni, de itt is több körös felvételiről is hallottam[ Szerkesztve ]
-
thiclyoon
aktív tag
ha valaki még nem látta esetleg:
BME: [2022/2023 tanév időbeosztása (módosított)] - pirossal kiemelve a változások
VIK: [Rendkívüli kiegészítés (2022. október 21.)]
VIK ZV - még változni fog: [TÁJÉKOZTATÓ DIPLOMATERV ÉS SZAKDOLGOZATRÓL] -
thiclyoon
aktív tag
válasz Greentea #15114 üzenetére
Szerintem a felmenő rendszer azt jelenti, hogy azokra vonatkozik, akik egy megadott dátum után léptek be az egyetemre. Amúgy sem, de oktatásban főleg nem nagyon lehet normálisan azt mondani, hogy "mától más szerint tanul mindenki." Hasonló az új BSc-s tantervekhez, azokhoz is oda van írva, hogy "érvényes 2022. szeptember 1-től (felmenő rendszerben)"
Aztán lehet rosszul gondolom -
thiclyoon
aktív tag
válasz Greentea #15116 üzenetére
Ahh értem mi a probléma (legalábbis remélem). Az új hallgatókra (az idézett dátumtól kezdőkre) az új szabály érvényes, eddig tiszta; a "régiekre" meg szintén ez a szabály, azzal a kitétellel, hogy a nekik előírható teljesítendő szint nem lehet magasabb annál, mint amit a képzésük kezdetén elfogadtak. Szóval ha egy hallgató 2020-ban kezdett, és neki mondjuk kötelező volt egy B2 a képzés végén, és csak 2027-ben fog végezni bármi miatt, akkor neki már az állam nem ír elő B2-t, de az egyetem bármit előírhat a B2-es szinttel bezárólag. Szóval visszamenőleg módosítják, ez jogos, de felfele nem tehetik a szintet, max könnyítenek. De javítsatok ki, így a hét vége felé már lehet hülyeséget írok
Új hozzászólás Aktív témák
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
- Apple iPhone 14 Pro 128GB kártyafüggetlen fekete HIBÁTLAN állapotban
- Eladó újszerű kombinált samsung hűtő A+ (RB30J3000SA )
- IPhone 15PRO MAX Samsung S24Ultra csere
- Lian Li Strimer Plus V2 12VHPWR 16pin - 3x8pin VGA Tápkábel 335 mm 8LED ARGB - RTX 4000 szériához
- Lian Li Strimer Plus V2 12VHPWR 16pin - 3x8pin VGA Tápkábel 335 mm 8LED ARGB - FirstShop 2025.11.28.
- Nintendo DS/3DS kompatibilis játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest