- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Mobilarena
Amit a Coffee Lake-ről tudni érdemes!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz deadwing #11950 üzenetére
Természetesen, ebben a felállásban a VGA volt a limitáló tényező, így belőve azért dobta stabilan a BF1 multi az 50-70 FPS-t, nekem az meg már megfelel.
Mindent maxra tolva, lett 30-40 FPS-em, egyértelműen a VGA volt a szűk keresztmetszet, de hát mint mondtam, kinek mi az elég (nem mondom, hogy nem örültem volna több FPS-nek).
Ha lett volna mellette egy VEGA 56/GTX 1070/1070ti, akkor a CPU lett volna a szűk, FHD-n.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
MPowerPH
félisten
Nekem a HT -val eddig soha nem volt gond. En is olvastam sok csunyasagot, de mikrolagot utoljara az SLI -vel lattam, akkor viszont boven eleget.
Don't Tread On Me
-
Dobrika
tag
válasz deadwing #11953 üzenetére
Amúgy a PUBG konrétan nem mikrolaggolt, hanem masszívan megakadozott, ami az unreal engine-ben egy feature, de a 9600K-val igencsak mérséklődött már akkor is amikor még windost sem telepitettem.
Amúgy a dzsátábon összehasonlító videók is vannak HT be és kikapcsolt állapotában. Néztem teszteket, ahol frametime is volt és a 9900K-val lényegesen gyakoribbak voltak a kiugrások, mint a 9700K-val, ami azért is fura, mert a játékok szerintem nem nagyon nyaldosnak bele a nyolc szálba sem, nem hogy többe.
[ Szerkesztve ]
-
Dobrika
tag
válasz -Solt- #11958 üzenetére
Mindíg vannak, akik észre sem veszik. Az UE motorok azüta akadozósak, amióta léteznek. Azt nekem semmiképpen se próbáld beadni, hogy a pubg például nem megakadozós játék, mert nagyon sok gépen láttam már futni. Amikor megnyitod az inventory-t akkor is megakad, ha be van kapcsolva a karakter renderelése.
-
-Solt-
veterán
válasz Dobrika #11960 üzenetére
Válasszuk ketté a dolgot... az, hogy pubg milyen nem tudom, mert hidegen hagy az a játék, de azt tudom, hogy az UE motorra tett általánosító megjegyzésed (akadozás) nem állja meg a helyét.
Jelenleg két UE-s játék (RS2: Vietnam, ACC) van a gépemen, egyik sem akadozik. Utóbbi ráadásul VR alatt, ott pedig a legkisebb akadást is észrevenni.
Szóval a hiba az ön készülékében van, ha minden UE-s játék akad nálad!
BMW001: A tiédet még nem hozták vissza!
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
deadwing
addikt
válasz Dobrika #11960 üzenetére
Vannak de én nem tartozom közéjük.
youtube videokat meg nem nézek ha tehetem... sosincs mellettünk kellő infó, hogy csak egyet említsek, be/ki van-e kapcsolva a spectre védelem, ami jelen esetben elég fontos.
Kitesztelem én magamnak azzal, amivel játszom.Ezt HT vitát egyébként sem egy 9900k-val kéne szemléltetni, hanem olyan procival, aminek kevesebb magszáma lévén további pluszt adhat a HT. Ahogy írtad is, 8 mag felett nem sok értelme van. Egyelőre.
[ Szerkesztve ]
60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
-
NightGT
senior tag
Jó kis szerszám ez a LinX...végre találtam valamit, amivel tudok érdemben stabilitást tesztelni ram tuningnál, vagy undervolt-nál.
Prime95-el eddig csak fűteni tudtam, eldobni kb sose dobta el magát...LinX meg 5 perc alatt errort ír ha vmi nem oké. Kis 286 Gflops a 8400al, 10 giga rammal, 2 óráig...
Speed is the only truly modern sensation
-
Dobrika
tag
válasz -Solt- #11961 üzenetére
Az a motor ilyen, ha új részre érsz és menet közben tölt be apróságokat mindíg megakadozik erről nem fogsz tudni meggyőzni, kár is erőltetned.
deadwing
De a 9900K tökéletes erre. Nem a teljesítmény miatt van a stutter, hanem feladatok ütemezése nem sikerül jól és olyankor akad, ezért rosszabb windows 7 alatt XP alatt pedig annó a 920-as i7-en le kellett kapcsoljam a HT-t, mert minden akadt de brutálisan. Ha a 9900K mellett is ezt csinálja a HT, akkor nincs mit tenni. De, ha te videót nem nézel, a tények nem érdekelnek, akkor nem nagyon van miről beszélni, márpedig a mért eredményeknél tényszerűbb dolog nem nagyon van, ez a spectre patcch-be belekötés csak duma, hát ugyanazt a rendszert használták. .
[ Szerkesztve ]
-
deadwing
addikt
válasz Dobrika #11965 üzenetére
Te nem értesz engem
Elmondom még egyszer rövidebben.
Csak HT-val játszottam évek óta, 144Hz-es monitoron és nem tapasztaltam semmi ilyesmit amiről te itt beszélsz. Összes ismerősöm ugyancsak így nyomja, 4770k, 6700k, 8700k... Nekem ezek a tények, nem a youtube."ez a spectre patcch-be belekötés csak duma, hát ugyanazt a rendszert használták"
Talán nem hallottál még róla, de a spectre/meltdown javítás pont hogy negatív hatással van a HT működésére.60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
-
Tomassy00
senior tag
Itt mindenki hülye, csak én értek ehhez, de nem árulom el a titkot
-
-
Dobrika
tag
válasz diegho #11978 üzenetére
Nagyon jó érzékszervekkel vagyok megáldva sajnos, a legkissebb kis megröccenést is észreveszem. A Battlefield-ekben van frametime grafikon, ami alá is támasztotta azt amit észrevettem, és a youtube tele is van ilyen összehasonlító videókkal, plusz a külföldi kompetensebb fórumok is, ahol a windows 7 ütemezője volt megnevezve a hiba okának és világosan leírták, hogy a windows 8 sokkal jobb ezen a téren! Jó "tudósként" ekkor windows 10-re váltottam és láss csodát szinte teljesen megszűnt a mikrolag a battlefield-ben, de még mindíg nem volt olyan szép sima, mint kikapcsolt HT mellett. A többi játékban ahol nem volt frametime grafikon nem néztem, mert minek, eléggé egyértelmű volt a dolog. Ismét jó "tudósként" kevésnek ítéltem a 4 magot és kikapcsolt HT-t hát eladtam és vettem 6 magos processzort HT nélkül (nyolcas volt a terv, de Mr. Della bácsi közbeszólt) és tádá, máris szebben futnak a játékok. Mi az, ami nem egyértelmű ezen?
Szóval légyszíves vigyázz szádra és próbáld észrevenni, hogy én érveltem, linket is adtam, ahol egyértelműen látható, hogy miről beszélek, sőt az is, hogy ez nem minden esetben van így, de a legtöbb játékra igaz, míg az itteniek semmmi érdemi érvelésre nem voltak képesek, csak annyit mondtak, hogy náluk minden király és ők videót nem néznek és én hülye vagyok, meg afszerdőbe szaladok!
Szóval mutass valami bizonyítékot, vagy logikus magyarázatot, vagy bármit, amivel alá tudod támasztani a böfögésedet.
-
Cyberboy42
senior tag
válasz Dobrika #11979 üzenetére
Veled értek eggyet. a HT az túl van értékelve. Játékokban mindenképp! Van néhány cím, amihez kevés a 4 mag, ezért azok jobban futnak olyan procin ami 4mag 8szál van, és ezért van az hogy sokan többnek hiszik a HT-t mint ami.(ujjaban lehet már a 6 mag is kevés még ritkábban) Szigorúan játékokról beszélünk, máshol egész eggyértelmű lehet a HT előnye. Bizony meg lehet nézni azokat a youtube videókat, és habár nincs mindegyiknél pontos leírás a tesztkörnyezetről, azért ez mégsem a lapos föld kategória, el lehet hinni.
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
nagyúr
válasz Cyberboy42 #11981 üzenetére
+1.
Én magam nem tudok mérést és grafikonokat prezentálni, saját tapasztalat van, régebbi játékoknál a HT egyáltalán nem volt előny (max 4 fizikai magot tud terhelni az adott játék, de a legtöbb ilyen őskövület inkább csak 2-őt).
Igen, W8.1 sokat javított a szálkezeléseken valóban a W7-hez képest, W10 még jobb lett.
A HT ON/OFF leginkább 7.gen és alatta jön ki jobban (köszönhetően a desktop vonal max 4 magjának - Intelről lévén szó).
Egy coffee lake/coffee lake refresh natív 6-8 magos CPU-nál bizonyára nem anyira domináns, max HT ON-nál kisebb lesz a visszajelzett CPU használat.
Ami biztos:
7.gen és előtte a HT ON rendesen beleszól a tuningba, HT OFF-al rendre magasabb órajel (és GFlops) érhető el.
Ezeket teszteltem is i3-7350k-val, illetve E5-1650v2 XEON-al és X5677 XEON-al is.
Nem mellesleg, min. FPS növekedésem is volt (nevezetesen SC2 multiban), kisebbek lettek az FPS droppok is... a BF1 Multit meg nem zavarta a HT ON/OFF.
Ha a HT olyan nagyon jó (valahol biztosan ki lehet aknázni), akkor miért lesz kevesebb a mért Gflops IBT/Linx benchmark alatt, illetve miért kisebb a single-core teljesítmény ?
Ha Mr. Della papa engedi, beszerzek egy jóféle 6 magos HT-s coffee lake refresh CPU-t, azt belemoddolom az Asrock Z170 Formula OC lapba.
(#11983) -Solt-:
SC2 multit tol valaki 8-9.gen CPU-val ?
Érdekelne, hogyan viselkedik vele.
[ Szerkesztve ]
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
-Solt-
veterán
válasz Cyberboy42 #11981 üzenetére
De miben? Mert amit most itt leírtál arról nem nagyon van vita... a HT hatékonysága erősen játék, BIOS (microcode), és Windows verzió függő, plusz még hozzá jön, hogy valaki be, vagy kikapcsolt spectre védelemmel használja a rendszerét. Sőt, hatékonyság szempontjából még az sem mindegy, hogy 4, 6 vagy 8 magos CPU-ról van-e szó. Nálam például jelenleg a 8700K-l jobban futnak a játékok HT-l, még az olyanok is mint az RS2: Vietnam, ami kb két szálat használ normálisan. HT nélkül adott szituációban 141-ről 100-ra is visszaesik az FPS, míg HT-l ez megáll 120 FPS körül.
Amiről a vita megy, és amiről Dobrika elegánsan megfeledkezett ebben a hozzászólásában az egyrészt az a kijelentése, hogy a HT mikrolagot okoz, másrészt pedig az a kijelentése, hogy az UE engine akadozik és pont.
Az első kijelentésére többen megjegyeztük, hogy mi nem találkoztunk ilyen jelenséggel, a második kijelentésére pedig én reagáltam annyival, hogy nálam két UE-s játék is fent van jelenleg és egyik sem akadozik. Ezekre a válasz annyi volt, hogy mert "nem vesszük észre", ő ért a hardverekhez és a szoftverekhez, szóval neki nem magyarázzuk be, hogy a HT nem okoz mikrolagot és az UE engine-nek nem jellemzője az akadozás.
Ilyen meggyőző érvek után nem hiszem, hogy az adott illetővel érdemes továbbragozni az adott témát.
A youtube videókhoz meg annyit, hogy olyan sok változó van a képletben, hogy sokkal alaposabban dokumentált és jobban részletezett tesztkörülmények kellenének ahhoz, hogy következtetéseket lehessen levonni belőlük.
www.smart-bus.hu
-
Dobrika
tag
válasz -Solt- #11983 üzenetére
Igen nem a HT hatékonyságát vagy annak hiányát vitattam, hanem azt, hogy akár hátrányos is lehet. Érveket teszteket már korábban mondtam, írtam, amire lenézés és mellébészélés volt a szöveg, szóval nem az volt az érvem, hogy kompetens vagyok, pedig meglepődnél hogy mennyire.. Az Unreal Engine egy hulladék, mindíg is az volt és úgy tűnik az is fog maradni. Tipikus a hatalmas késés amit a nem túlfizetett játékoknál rendszeresen észre lehet venni, de a magsabb költségvetésű, jobban optimalizált játékoknál is tipikus jelenség, rá is kereshetsz, de gondolom ez nem számít, mert nálad semmi sincs nálatok minden tökéletes még az is, amit a kiadók, fejlesztők is elismernek olykor.
Azt hiszem ideje lenne, már rendesen megtanulnom angolul és külföldi fórumra menni, mert szánalmas ami a magyar fórumokon megy!
diegho
Látom, hogy akad, kikapcsolom a HT-t és nem akad, ezt alátámasztja több teszt is... Figyelemreméltó az ostobaság ami árad a hozzászólásaidból...
[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
válasz Dobrika #11985 üzenetére
Kijelentéseket tettél, amire mi közöltük páran, hogy mi nem tapasztaljuk, erre jött az, hogy te értesz hozzá, mi meg nem látjuk, ergo neked van igazad. Ezek nem érvek, mint ahogy az a kijelentés sem, hogy az UE engine egy hulladék, mindig is az volt és az is marad. Minden sértés nélkül, de ez ilyen ovis szint, és ezekre külföldi fórumokon is meg fogod kapni a magadét. Arról már nem is beszélve, hogy a lenézést és lekezelést te kezdted el ezekkel a kijelentésekkel, szóval ne lepődj meg azon, hogy téged is elkezdenek osztani.
A HT hatékonyságáról leírtam a mondandómat, még azt is elismerem, hogy adódhat olyan szoftver környezet ahol ront az FPS értékeken, de mikrolagot a büdös életben nem tapasztaltam HT-tól és ez ellen nem érv az, hogy azért mert nem veszem észre. Volt CF / SLI konfigom, tisztában vagyok vele mi az a mikrolag...
Az UE engine-hez pedig csak annyit, hogy amint említettem, az ACC-t VR alatt játszom... ha valahol, akkor VR alatt minden akadást észre lehet venni azonnal, sőt, egy idő után rosszul is leszel tőle. Nincs az ACC alatt akadozás, pedig az is UE engine, szóval ennyit az UE-ről tett általános kijelentésedről.
Részemről itt ért véget ez az eszmecsere, sok sikert az angol tanuláshoz.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
MPowerPH
félisten
válasz Dobrika #11977 üzenetére
De akkor mi alapjan allitod? En szeretnem lecsekkolni legalabb egy game alatt, mert en meg nem talalkoztam ilyennel. De lehet, mert en massal jatszok... Azert irtam, irj egy game -et es egy programot, amivel monitorozom.
Plusz info lenne a topiknak is.Mikrolagot tudom mi, volt Tri SLI -m, CFX-em(4GPU), es 300FPS mellett a mikrolag aradat az oruletbe kergetett, szoval biztosan eszreveszem.
En OCUK -n is vagyok, de ott ezzel a habitussal biztosan elhajtanak... Van ott is HT on-off vitatopik, de mikrolag problema nem merult fel.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
mgabi
senior tag
Minden játék háklis valamire. Vmelyik a ddr4 sebességet szereti v az alacsony memória késleltetést v máshogy skálázódnak a magok és ht szerint vagy az amd vga-val jobb vagy a dual channel ramot szereti nagyon, másik meg észre sem veszi a single channelt. Ez ilyen. Felesleges ezen összeveszni. Lehet a kollegának gsync freesync driver probléma is közrejátszik, vagy egy háttérben futó progi akasztja a rendszert. Brutál nehéz igazságot tenni.
[ Szerkesztve ]
-
mgabi
senior tag
válasz MPowerPH #11990 üzenetére
Ilyen magas magszam mellett már közel sem akkora előny a ht, mint régen a 6600k vs 6700k-nál. 8700k-nál még számít, de 9700k-nál normál gaming és használat mellett már elenyésző az előnye, sőt a 9900k-val szerintem már több a hátrány, mint az előny a melegedés és a drága lap+hűtő miatt.
-
MPowerPH
félisten
No inkabb mas tema!
PLL Termination Voltage? Ez inkabb magasabb Uncore -hoz kell, ugye? De elvileg magasabb orajelen is javithat valamit a stabilitason. Nekem ilyenem nem volt eddig, ez uj dolog. 1.2V a biztonsagos hatar? Az SA es IO pedig 1.35V kb? Ahogy nezem, 4266MHz -s ramokhoz kell a 1.35V SA, es 1.3V IO. Most probalom 1.3V es 1.25V -on is, de szerintem ez meg nem eleg, foleg, ha az idozitest szukitem.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Dobrika #11994 üzenetére
Nekem nem az. Azert irtam, hogy mondj egy game -et, es a progit, amivel nezzem a frame -et. Ha a sajat szememmel a sajat gepemen latom, akkor elhiszem.
"Látom, hogy akad, kikapcsolom a HT-t és nem akad, ezt alátámasztja több teszt is... Figyelemreméltó az ostobaság ami árad a hozzászólásaidból..."
Ezt irtad ugye, nem nekem. De ha Te latod, akkor leirhatnad, hogy melyik game -ben latod.Youtube az egy hulladekgyujto hely. Par ertelmes csatorna van ebben a temaban(pl. Der8auer), de a tobbseg, mint a The VR es tarsai nem relevansak.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #11993 üzenetére
Most annyit valtoztattam, hogy az LLC -t levittem L6 -ra, igy 1.217V -rol 1.172V -ra droppol. Ez mondjuk nagyon sok, elozo lapjaimon messze nem volt ekkora drop. Igy 5GHz -n hozott pont 2200 pontot az R15. R20 alatt pedig 5299 pont jon ki.
A ram egyenlore a gyari XMP -jen megy, 4133C18, 1.4V, SA 1.35V, IO 1.3V. Szerintem az elejen tapasztalt instabilitas is a ramok miatt maszott be a kepbe. Uncore -hoz nem nyultam, az 4500MHz.Es azert 1.172V, mert igy ugy nez ki, hogy birja a Realbench is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Cyberboy42
senior tag
válasz MPowerPH #11995 üzenetére
Ha tényleg szeretnéd letesztelni, annak örülnék és is... Én nem tudom, mivel nincs HT-s prcoim szóval megnézhetnéd mondjuk BF1-ben, PUBG-ben meg izé, CS:GO-ban semmi más nem kell hozzá csak az MSI Afterburner, de persze be kell állítani hogy mit monitorozzon, és hogy mentsen file-ba, amiből aztán lehet Excellel grafikont is csinálni. persze fel is veheted az egészet, és akkor nem kell a mentés.
[ Szerkesztve ]
...A teknős ezután pszichoanalitikusként kezeli az identitászavaros krokodilt...
-
addikt
Mondjuk akinek itt tényleg van 9900K érdekes módon meg nem panaszkodott eddig, csak akinek nincs
LLC6 1.252V rol droppol 1.2V ra cpu-z szerint r20 alatt
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Cyberboy42 #11997 üzenetére
BF1 megvan, PUBG viszont nincs meg. Nem igen gamelek ilyenekkel.... Torrentrol letoltheto, es erdemben tesztelheto?
ImpersonatoR: Neked is Apex lapod van, ugye? LLC min van Nalad? Mekkora a drop?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
nagyúr
válasz MPowerPH #11999 üzenetére
Ha kérhetem, próbáld ki az SC2-őt is (StarCraft2), single és multi.
Battle.net-es fiókot kell hozzá regelni, ingyenes, a játék letölthető a hivatalos oldalról, trial módban is működik érdemben.
Más:
Az Apex lapokon is van ugye hardveres mérőpont kűlső mérőeszköznek, Vcore és társai méréséhez ?
[ Szerkesztve ]
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- Dell asztali gépek
- EAFC 24
- További aktív témák...
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Pentium 4 3,2 GHz / 1 M /800 MHz Socket 478 CPU
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AMD Ryzen 7 3700X processzor (használt)
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-