- Google Pixel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Honor Magic V2 - origami
Hirdetés
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #56355 üzenetére
Az utastér, vagy a motor? A motor valamivel előbb, mert plusz mechanikai terhelést ad neki, (sőt igazából ha a ventilátort beindítja, a generátornak elektromost is ami mechanikossá változik) viszont mivel a klíma kompresszor ha megy, és nem áll le a fagyvédelem miatt, akkor másodpercek után hideget nyom, a motor meg még hideg, nincs ami a radiátorba meleget adjon, eleinte sokkal hidegebb is lehet. Ha a fagyvédelem leállítja, akkor lehet hogy észre sem veszed, hogy nem megy a klíma, csak ekkor már nem beszélhetünk a plusz terhelésről.
Máshonnan megközelítve, a klíma mindig csak hűtheti a hőcserélőjét, ha megy a kompresszor, a hűtővíz meg amikor már kering, mindig fűti a fűtőradiátort. A hőmérséklet állítás akár gomb, akár automata, csak annyit tesz, hogy az ezeken keresztülmenő levegőt keveri össze különböző arányban. Alapból a klíma hőcserélőn mindig keresztül megy a levegő, a fűtőradiátoron csak akkor ha melegre tekerjük. Ebből adódóan 3 üzemállapot lehet:
1) megy a klímakompresszor, hőcserélő hideg, átmegy rajta a levegő, ezért lehűl és kiszárad, de a fűtőradiátoron nem, tehát marad száraz hideg a befújt levegő, pl. nyáron.
2) megy a klímakompresszor, hőcserélő hideg, átmegy rajta a levegő, ezért lehűl és kiszárad, a fűtőradiátoron is keresztül megy, vagyis a hideg de száraz levegő felmelegszik, és ez megy az utastérbe, pl. üzemmeleg motornál ősszel-tavasszal
3/a) nem megy a klímakompresszor, hőcserélő környezeti hőmérsékletű, átmegy rajta a levegő, de ugyanolyan marad mint amikor bement(nem hűl le és nem szárad ki jobban), a fűtőradiátoron is keresztül megy, vagyis a sima kinti hőmérsékletű levegő felmelegszik, és ez megy az utastérbe, pl. üzemmeleg motornál télen.
3/b) az előző, csak letekert fűtéssel, a különbség, hogy a fűtőradiátoron nem megy keresztül a levegő (ez magyarul a sima hűtés és fűtés nélküli szellőztetés)
Az 1-es és 2-es állapot a hőmérséklet szabályzóval egymásba átjárható, mondjuk automata klíma a beállított hőmérséklet elérésekor elkezdi átterelni a fűtőradiátor felé a levegő egy részét, így már nem teljes hűtéssel megy befelé a levegő.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen