- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Csúcskategóriás PCIe 5-ös SSD-k a Gigabyte-tól
ph Az Aorus 14000 Gen5 széria 1 TB-os kapacitástól indul, és mérettől függően 14 GB/sec körüli olvasási sebességet kínál.
-
Final Fantasy XIV Online - Befutott a Dawntrail utolsó előzetese
gp Jövő hónap második napján érkezik a kiegészítő, az előrendelők azonban már június végén belevághatnak az új kalandokba.
-
Olimpia: az AI majd törli a sértő bejegyzéseket
it AI-t alkalmaznak, hogy a közösségi médiában kiszűrjék a sértő tartalmakat, amik a versenyzőkre és szervezőkre irányulnak.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Nem villog, csak egy pillanatra csökken a fényerő, mikor összezár a kompresszor kuplungja, mert a terhelés növekedésével kicsit leesik a fordulatszám, ezáltal a generátor által termelt áram is kevesebb, de aztán kompenzál a rendszer a fordulatszám emelésével, így a generátor is többet tölt, visszatér az eredeti fényerő.
Ugyanezt a jelenséget elő lehet idézni akkor is, ha egyesben elkezded óvatosan felengedni a kuplungot, de nem nyomsz mellé gázt.
-
tboldi
nagyúr
ATF-fel nem vagyok képben, de a manuálishoz való olajnál tudom, hogy a Hondának szánt és címkézett MTF-3-ban van olyan adalék, amire szükségük van a szinkrongyűrűknek, és más olajban nem található meg. Nem tudom, ebben az esetben ki a beszállító, de az autógyárak megkövetelhetnek - és általában meg is követelnek - szigorúbb dolgokat, amik nem lesznek meg az utángyártott cuccban azért, hogy olcsóbb legyen.
-
tboldi
nagyúr
A Sachs és a LUK so-so, van, amikor jók, van, amikor kevésbé, a Valeót pont most szidják a Suzuki topikban, viszont az Aisin akár jó is lehet, nem tudom, nincs tapasztalatom. Az automata váltóikra általában nincs panasz, talán a kuplung is okés.
Exedy nincs véletlenül? Én azt vennék.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én is mondanék egy olajcserét, de mondjuk a kuplungszerelés előtt így is, úgy is le kell ereszteni, különben a szerelő nyakába zúdul, mikor kihúzza a féltengelyt.
Ha viszont a friss olajjal továbbra is fennáll a probléma, akkor felmerül a gyanú, hogy korábban nem MTF-3-at raktak bele, és elköszöntek a szinkrongyűrűk. Olyankor nincs mese, szét kell borítani a kapcsolószekrényt. -
tboldi
nagyúr
válasz
FollowTheORI #65866 üzenetére
Igen, ki kell őket húzni, különben nem tudod eltávolítani a váltót.
-
tboldi
nagyúr
válasz
MPowerPH #65875 üzenetére
A Jazz-nél is így célszerű, nem a hivatalos "benyúlok a kerék felől a dobbetét alá, de nem fér el a kezem, mert útban van a biztosítéktábla qrva vastag kábelkötege" módszerrel.
A hivatalossal két alkalommal is 3 órát szívtam (nem vicc), ~1 hete viszont a videóban bemutatott verziót választottam, úgy csak 15 perc. Viszont annyi a hátránya, hogy szükséges lehet újra egy beállítás, nekem is kellett, ez további 10-15 perc volt, aminek a nagy része a precíz kiméréssel telt, maga az állítás sokkal rövidebb ideig tartott.
-
tboldi
nagyúr
Asszem, féltengelycsuklót kell cserélni a jobboldalon, szépen kattog kitekert kormánynál. Így műszaki előtt rendkívül hiányzott.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Csak kb. minden kereső simát fog kidobni, nem aktív szenest. Ha az kell, akkor fizikai méret alapján kell keresni, vagy a Toyobaru BRZ86-ot kell megadni, azé pont akkora, amekkora a Jazz-be is kell, de talán a régebbi Suzuki SX4 is jó.
...............................Más: Meg kéne már csinálni a féltengelycsuklót, de ez a megfázás minden motivációmat elvette.
-
tboldi
nagyúr
Honda Jazz - Autogefühl teszt
.....................................Én meg idén már tuti, hogy nem jutok el féltengelycsuklót cseréltetni, de jan. 4-étől elkezdem zaklatni a szervizt.
Az együtt töltött majdnem 4 év alatt ez eddig a legtöbb szerelést igénylő hibája az autónak, de ez sem olyan nagy kaland. Még itthon is megcsinálnám, ha lennének megfelelő eszközök a garázsban.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
rothfb #65966 üzenetére
Nálam 3 évig volt bent az Osram Night Breaker Laser 150, és nem azért vettem ki, mert kiégett volna, hanem mert beraktam a Philipseket. Városban nappal nem sűrűn kell lámpa, de az elérhető legjobbat akarom.
Amúgy vagy magasabb a színhőmérséklete, vagy az Osram hazudik, mert fehérebb fénye van, mint a korábbi Night Breaker Lasereknek (papíron 4050 K).
És a DT-Xenonnál rendszerint olcsóbb minden, ez a Philips is csak 7500.
Egyébként a
fejből gondolhatod, hogy nem volt teljesen komoly a hsz-om.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
xigris #65972 üzenetére
Nem tudom, én azon a véleményen vagyok, hogy bizonyos szempontból a régi Jazzek voltak a legjobbak, amik még Japánban készültek, valószínűleg a jelenlegid is ilyen. A későbbieknél azért itt-ott tetten érhető némi minőségromlás (pl. még annyira sincs kiburkolva a hátsó kerékjárat, emiatt rohad a tanksapka körül), de persze azok már jobban felszereltek, és a passzív biztonság is nagyobb.
-
tboldi
nagyúr
Viszont mindenkinek!
-
tboldi
nagyúr
válasz
Lacpac #65995 üzenetére
Hali!
Egy utángyártott patentes táblázatom van, ráadásul lengyel, de a lényeg benne van, illetve a gyári cikkszámok is fel vannak tüntetve.
Amúgy így cserélj, sokkal célravezetőbb, mint alulról támadni. Így csak a motorháztető alatti 4 patent tud eltörni, de egy kis szigszalaggal körbe lehet tekerni őket, hogy szoruljanak, amíg nincs új.
Persze egy fényszóróállítás kellhet utána, de egyrészt nem egy nagy cucc, másrészt hivatalosan önmagában az izzócsere miatt is kellene.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
vinpilu #65997 üzenetére
Én is most rendeltem patenteket a Bárdinál, 5 db Romix 1899-ért (20% kedvezménnyel). Igazából csak 2-re van szükségem az autó aljára, de nem árt, ha van pót.
Szerdán viszem féltengelycsukló cserére, és nem akarom szívatni a szerelőt, inkább leveszem előre a kartervédőlemezt itthon. Az elülső rögzítőcsavarokat 2 patent helyére kellett betenni, és eltörtek, amikor kivettem őket a lemez felszerelésekor.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboy93 #66007 üzenetére
Nekem nem kell kézifék, befog az anélkül is.
Illetve remélem, most már nem, reggel 8:30 óta volt ideje dolgozni rajta a szerelőnek.
Még 2 órán át vannak nyitva, most már egyre jobban várom a hívást, hogy mehessek érte.
Azt mondta ő is, hogy szeretne vele végezni még ma, mert különben útban lesz neki az emelőn. Csak az alkatrészboltokon múlik, milyen gyorsan tudnak szállítani.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
tboy93 #66009 üzenetére
Nálam az oxidáció a bibi, bejuthatott a nedvesség a dugattyú mellé, és megszorult. Korábban meg volt gyűrve a gumigyűrűje, még én igazítottam meg, de ki tudja, meddig volt úgy.
"Oltásként" lepattintottam a gyári fémlemezkéket a betétek hátuljáról, így nyertem 0,5-1 mm-t, de az már éppen elég ahhoz, hogy ne súrlódjon folyamatosan. Úgyhogy gyakorlatilag 3 fékkel gurultam el a szerelőhöz.
A bal hátsónál ugyanez volt 2017-ben, most a jobbos ragadt be. Akkor elég volt egy felújítókészlet, remélem, most is, mert az csak 6000 Ft.
Illetve a bal első is szorult már egyszer, de azt elég volt átmozgatni és újrazsírozni, viszont akkor a betétek nem úszták meg.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Hehe, én most rendeltem 54k-ért új rugószettet Dajcslandból, illetve 74k-ért 2 első lengéscsillapítót, 2 stabrudat és 1 toronycsapágy és szilent szettet (1 már van, az 9220 Ft volt). Ja, meg előtte kifizettem 56k-et a szerelőnek, mert azt hittük, a féltengelycsukló ropog. Bár cserés volt már az is, de nem ez adta a hangot, hanem ez:
Most fel van bakolva a Jazz, várom az alkatrészeket.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Csak az a kérdés, hogy az új rugók végein is lesz-e ilyen gumi. Mert ha nem, akkor vagy le kell erről cincálni, vagy valami alternatívát találni (mondjuk slag, benzincső vagy zsugorcső több rétegben
).
Próbáltam keresni, de konkrét választ nem kaptam. Vannak olyan fényképek (nem vagy csak alig szerkesztett képek), amin rajtuk van, és vannak olyanok, amiken nincs.
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #66034 üzenetére
Ezt sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom.
Fent műanyag a rugótányér teteje, oda nem kell gumi, alul meg csak a lengéscsillapító fogja, az viszont fém. Ott nyiszoroghat, ha nincs gumi, de nem kötelező rárakni.
Amúgy a WagonR-en is az alsó vége felé törött el a bal hátsó rugó, azon nem volt semmi.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #66036 üzenetére
2015 októberében már ezzel jött az országba az autó, nem tudom pontosan, mikor kerülhetett be. Mondjuk 2013-as az utolsó német bejegyzés a szervizkönyvben, szerintem abban a 2 évben lehetett egy kb. velem egykorú 2. tulaj, és ő rakhatta be. Az első tulaj (2006-2013) egy 50-60 éves hapsi volt, nehezen hinném, hogy az ő műve lett volna.
A JSZP-n a honosításkor készült képeken valami nagyobb felni is van rajta, szerintem az sem az öreg ötlete lehetett.
-
tboldi
nagyúr
válasz
ako001 #66076 üzenetére
Először a féltengelycsuklóra gondoltunk a szerelővel együtt, és bár cserés volt, de a hang nem szűnt meg. Aztán kitaláltam, hogy toronycsapágy, az is ilyesmi tüneteket produkál, el is kezdtem szétszedni az autót, és akkor derült ki, hogy a rugó van eltörve. [kép]
Éppen várok az alkatrészre, de lehet, hogy elnyeli a feuchti bermuda.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Kevesebb üveg és tető.
Amúgy nekem is 1071 kg van megadva.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #66091 üzenetére
A vonószem nem akadály, lefűrészelik, ahogy a WagonR-ünkről is.
-
tboldi
nagyúr
Na, erre kíváncsi leszek.
Amiket első blikkre észrevettem:
- nem megfelelő méretű gumi (tippre 195/50R15);
- matt első lámpák;
- szétszakadt a váltóoldali tartóbak, nagyon beremeg a motor jobboldalt indításkor, de nem kizárt, hogy a középső (alsó) is cserés;
- nincs a helyén a motor tetején a burkolat;
- a kuplung folyadéka szép sötét;
- a kormányról lekopott a Honda embléma (ezt máig nem értem, hogyan lett/lesz ilyen egyeseknek, az enyém teljesen sértetlen);
- valahonnan dől az olaj, de nagyon;
- rozsdás, de talán még menthető (csak érdemes-e...);
- a kipufogó lyukasnak tűnik a motorhoz közelebbi csatlakozásnál (a hátsó dob már volt is cserélve).Ja, és hang nélkül néztem, úgyhogy lehet, hogy másodjára találok majd mást is.
szerk.: Kommentben írták, hogy hiányzik a katalizátorról a hővédő - valóban, fel sem tűnt. Biztos lerohadt a csavarok körül.
Nálam is elvált már a bal hátsó sarkánál, de a többi még tart, nem fog egyhamar leesni. Legfeljebb hiltiszalaggal összefogom majd.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #66101 üzenetére
Van küszöb, nincs küszöb.
Az autós topikban írtam még egy kicsit a szerelésről.
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #66106 üzenetére
Idővel leül majd, még el kell törnie ennek is.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik