Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz bajnokpityu #84486 üzenetére

    Ja, hát stúdiónál is van bullshit. De azért ott relatíve nehezebb mellélőni (nagy a verseny), főleg drágábban. Nekem legjobban azt tetszik benne, hogy nem kell erősítő-hangfal szinergiát keresni. Ám ezt most ne úgy értsd, hogy a stúdió az isten, csak nekem ez a filozófia sokkal jobban bejön.

    "stúdió cuccnak szólnia kell. ez a legfontosabb paramétere. legyen jó sok önvédelem beleépitve, mert akkor szól. kb ennyitől lesz stúdiós valami."

    Ezt azért remélem nem gondoltad komolyan. :D Mert ez egyáltalán nem igaz. Stúdiónál a cél a pontosság, az ún. "revealing" hang. Ami szubjektív hogy bejön-e vagy sem. Aki hifis, annak nem biztos, hogy be fog, mert száraz, unalmas, élettelen, meg olyat is megmutathat, amire nem vagy kíváncsi. Persze azért a stúdió-hifi határvonal nem valami éles, főleg ha a belépő kategóriát nézzük, azok inkább hifis hangfalak, csak aktívak.

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • #92251648

    törölt tag

    válasz bajnokpityu #84486 üzenetére

    "stúdió cuccnak szólnia kell. ez a legfontosabb paramétere. legyen jó sok önvédelem beleépitve, mert akkor szól. kb ennyitől lesz stúdiós valami. az, hogy azonos áron esetleg "jobb hangú" sima hifit is kaphatnál, más kérdés, mindenkinek hinnie kell valamiben."

    Nagyon másként látjuk ezt a témát, ami nem baj, de azért felveti a kérdést, hány stúdióban jártál, vagy hány (valóban) stúdiós eszközt volt alkalmad megismerni. Kijelentésedre válaszolva elmesélek egy történetet.

    Történ egyszer, hogy az egyik legnagyobb magyar stúdió 6 utómunka szobájából négyben lecserélték az akkori, már erősen koros hangdobozokat egy modern, ismert márkanév alatt domborító típusokra. Korábban nem volt tapasztaltunk vele, ezért kíváncsian vártuk a találkozást. A Te megfogalmazásoddal élve hibátlan volt a cucc, hiszen szólt, minden szokványos hifista paraméter szerint megfelelőnek mondhattuk, volt mély, magas, erős, térhatás. Ám borsos ára ellenére olyan kevés réteget volt képes megmutatni a mikrodinamikában, hogy néhány nap után senki sem akart rajtuk dolgozni és komoly harcok alakultak ki az érintetlen 2 szobáért, még éjszakai műszakot is bevezettek emiatt.

    Néhány héttel később a tulajdonos a sok reklamáció miatt lecserélte az új dobozokat egy hasonló árú, de ismert, bevált, szakmai referenciákkal rendelkező típusra. Láss csodát, helyreállt a békesség, mindenkinek visszatért a munkakedve.

    Gyanítom, számodra sem mindegy, milyen eszközökkel dolgozol, ez igaz a hangmérnökre is, sőt a hangzást érintő ipari szabványok, előírások hiányában nála kiemelt fontosságú. Csak a kívülálló tapasztalatlanság mondja azt, hogy a szerszám minőségének nincs jelentősége.

    Hogy azonos pénzből magasabb minőség érhető el HiFi készülékekkel, mint stúdiós eszközökkel? Mindenki másra figyel, más szempont alapján dönt. Én a sajátjaim alapján több élvezethez jutok Pro Audio eszköz között (és most ne a "stúdiós"-nak nevezett tejfölös dobozokra tessék gondolni, mert azoknak semmi közük a stúdiókhoz!). Érdeklődéssel olvasnám, egy középkategóriás aktív monitor 1-2 M forintos árán milyen HiFi eszközöket javasolnál, amik garantáltan felülkerekednek rajta. Csak csendben mondom, hogy a HiFi gyártók és kereskedők által alkalmazott árrés ezt nagyjából ki is zárja, de ezt a felhasználónak persze nem kell feltétlenül tudnia.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák