- Fotók, videók mobillal
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz spiritex #16281 üzenetére
Ez egy nagyon komplex terület és kérdés. Nem lehet csak így egyszerűen válaszolni. Már csak azért sem, mert például az RGB-YUV konverzióra is számos magyarázat létezik és vita is van állandóan. Léteznek már azért olyan RGB32-YUV konvertálók például, amik szemmel alig különböztethetők meg. Más és más lehet a forrás is.
Általánosságban az MPEG (2 és 4 is) YV12-t használ, de ha a forrás nem az volt, akkor veszteséges lehet ebbe konvertálni. Viszont a YUY2 már 4:2:2-t használ (nem pedig 4:2:0-t), ami minőségben jobb lehet magas minőségi követelményeknél, mert kevesebb a subsample. Cserébe viszont valamivel lassabb.
A feltett kérdésre így tényleg nem lehet válaszolni. Én azt mondanám, használd azt, amit az adott film kínál.
-
nagyúr
válasz spiritex #16284 üzenetére
Nem használom az ffdshow-t, mert szerintem kicsit túl van bonyolítva, úgyhogy nem tudom, mit kezd ezekkel, de gondolom elkezd konvertálgatni, aminek én kevés értelmét látom. Mint feljebb írtam, vannak olyan esetek, amikor a konvertálás csak negatív eredményt hozhat, szóval most minden filmnél ezzel bajlódni... hát, én ennél kényelmesebb vagyok.
MPC-HC-nél szerintem az alapértelmezett az, amit a forrás ad és nem igen lehet csak a shaderekkel váltogatni. Passz, most nincs előttem a progi.
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #16342 üzenetére
Mik vannak... Nagy tisztelet a jó ügy érdekében tett bejelentés nyomán.
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #16414 üzenetére
"A színprofilon kívül semmi különbség nincs még ezen a baromira kinagyított képen se az első 3 közül, a többit nem is néztem."
Én sem látok érdemben semmit. Ezért is szeretem az MPC-HC-t. Felteszek egy darab alkalmazást és minden megvan. Aki csak azt akarja, hogy jól menjenek a filmek, ne kelljen ezt-azt beállítgatni, jól jár vele.
Régebben a VLC-t is szerettem, de egy időben sok gondom volt vele, a Km és hasonlók meg sosem érdekeltek igazán, mert azok inkább "csak" MPC alternatívák, többet úgysem adnak egymásnál.
-
nagyúr
válasz tdd587 #16420 üzenetére
Viszont egy UVD-be kapcsolt VGA nem fogyaszt általában annyit, mint egy CPU terhelés alatt. Nyilván nem fogja alap pár száz MH-zen dekódolni az 1080p filmeket, viszont minimális fogyasztásemelkedése van ilyenkor a VGA-nak.
Ha a CPU dekódol, akkor viszont általánosságából adódóan minden egységet mozgósít, ami nagyobb fogyasztást eredményez.
Most nem túrom fel a netet, de talán az anadtech-en volt erről már nem egy teszt. Épp a notiknál, alacsony fogyasztású eszközöknél volt érdekes, hogy ne emelkedjen meg a fogyasztás.
Kroni1:
Kellene mennie két megjelenítővel, nekem is volt 4670 és nem volt vele ilyen gond.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz zoltanz #16528 üzenetére
A piros-cián megoldás csak akkor jó, ha a színeket eltorzítják, de a két egymás melletti képes 3D-vel semmit nem fog csinálni szerintem. Azért az elég durva lenne, ha a két kép különbségeit kiszámítaná és el tudná dönteni, hogy legyen a piros-cián kiemelés. És mindezt valós időben.
Az rendben van, hogy bizonyos algoritmusokkal próbálkoznak a 2D-s cuccokat ilyen színeltolásos 3D-vé alakítani, de én úgy láttam eddig, hogy ezek rendszerint messze állnak a tökéletestől (igaz, talán nyár körül próbáltam), de az eleve 3D-set, amiben a két szem külön szögből kap képet, anagliffá alakítani... nem tudom, nem hallottam róla. Szerintem azt csak újrakódolással lehet megoldani.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz hoffman_ #16551 üzenetére
Ha semmi sem segít, akkor tedd fel a DirectVobSub-ot. Ezzel lesz felirat és a tálcán egy értesítő ikonnal lehet állítgatni, ha fut. Feliratos filmnél elvileg automatikusan elindul (beépül a DirectShow alapú lejátszók mellé), bár már rég használtam.
-
nagyúr
válasz zetecR #16564 üzenetére
Ez attól függ. A 3650 be tud segíteni, de nem veszi át a teljes folyamatot. Ha az a film 10 Mbps körüli adatsebességű és L4.1-be belefér, valamint nincs benne olyan, ami miatt a DXVA eleve nem működhet, akkor jó esély van rá. Sajnos konkrétan csak akkor derül ki, ha megpróbálod.
Innen le tudsz szedni pár sample-t és ki tudod próbálni. (javaslom, ne TrueHD vagy DTS-HD mintákkal kezdj )
Szerk:
Milyen magos a P4?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #16573 üzenetére
Köszönöm a bizalmat, de nem értek hozzá túlságosan. Szerintem elég egy UTP.
-
nagyúr
válasz zoltanz #16592 üzenetére
Ez a mai 100$-os kérdés. De tényleg.
Gondolom, azért, mert itt nem úgy megy, mint a játékoknál, hogy a memóriában bármennyi keretet eltárol és a processzor előre dolgozik. Mivel a motion estimation és más eljárások az előző keretből is építkeznek, nem beszélve a referencia keretekről, ezért csak néhány keret lehet pufferben, az pedig nem igényel annyi processzoridőt és a műveletek egy rész nem is párhuzamosítható.
Plusz akkor a megjelenítésre nem maradna erőforrás és akadna - ahogy látható is gyengébb gépeken.
De ezt csak most hirtelen így gondolom, simán lehet más oka is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz zoltanz #16603 üzenetére
A Nagy L2 és L3 abban segít, hogy több adaton tud egyszerre több utasítást végezni, illetve sorba állítani a futószalagon.
A HD lejátszáshoz viszont egy ilyen általános egység viszonylag nagy pazarlás, mert egy sor műveletet kell elvégezni egy kép előállításához, amelyek viszont priorizálhatóak és tipizálhatóak - ezért van ezekre dedikált egység és szoftveres segítség az oprendszer részéről (DXVA).
A CPU-ban tehát leginkább a sebesség és a magok száma a döntő szerintem, nem az L2, habár 1MB azért eléggé javasolt manapság. Nem mellesleg az operatív memóriát is lassabb elérni, mint a GPU-nak a saját memóriáját. A dekódolás mellett más is kér állandóan CPU időt magának, ezért a Task Managerben megfigyelt CPU terhelésbe bele kell kalkulálni például a megjelenítést is. Érdemes kipróbálni a Sysinternals Process Monitort is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz tdd587 #16631 üzenetére
Nem ismerem a LAV-ot, de gondolom, azokban a cuccokban, ahol van erre lehetőség, az Audio options alatt van info. Ha nincs olyan filter, ami tudja, nincs bekapcsolva sem. MPC-HC-ban például nincs ilyesmi.
TheChos3nOne:
Így máris jobb. Ezek az algoritmusok alapvetően ugyanazok a codec-ekben, ha nincs más is ráerőltetve, például driverből.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #16633 üzenetére
Ja, bah, persze, még le voltam ragadva a DRC hangoknál.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz pinnacle #16652 üzenetére
Nálam mindig ugyanott akad WMP12-ben, úgyhogy én a filmre gyanakszom. Amúgy m2ts-re nem az igazi az MPC-HC.
(#16658) zoltanz:
Gyakorlatilag sávszélességben kevesebb az i-s, ezért is használják tévések, de azt kétlem, hogy egy 1080i rosszabb lenne egy 720p-nél. Milyen összehasonlításban? elcsúszó sorok? Mi az az "az effektív felbontás"?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz pinnacle #16665 üzenetére
Fura. Egy régi nV ennyivel jobb lenne? Elég nehezen hiszem el egyelőre. Mindjárt megnézem a terheléseket is.
szerk:
nos, megnéztem és a GPU terhelése 56% körül van, a CPU meg más egyébbel együtt is csak 20% körül. Nem azért akad, mert gyenge a vas, ezek szerint. rejtélyes.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz pinnacle #16684 üzenetére
Kikapcsoltam pont ugyanaz. 55 és 60 fps között mozog (ez pedig simán lehet a felvétel), de ott, ahol akadni látszik, 59-en áll a Fraps szerint az fps. És még mindig ugyanott akad minden esetben.
zoltanz:
"Nem i -sből lehet deinterlace-val 50-60p -st csinálni? Sokan panaszkodnak, hogy a 24p lassú."Ezt most nem tudom értelmezni. Nem i-sből (vagyis progresszívből) deinterlace-szel 50p-t? Ez milyen eljárás lenne?
Ha adott egy 24 fps sebességű film, abból 50 fps-t csinálni csak gyorsítással lehet, másként nem, hogy megmaradjon az eredeti sebesség.
50p = 25i. 25p =/= 50p
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz zoltanz #16694 üzenetére
A deinterlace valós idejű, persze. Minden LCD tévé, VGA tudja alapból.
A kérdés az volt részedről, hogy a progresszív is deinterlace-elhető-e, nem?
PuMbA:
Én is, de szerintem zoltanz nem erre értette, amikor ezt írta: "nem i-s". Nem i-s, vagyis progresszív. Vagy rosszul értettem?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #16699 üzenetére
Ja, fordítva akartam írni, 50i = 25p. Tök jó, hogy itt vagy, mindig te javítasz ki, ha hülyeséget írok.
véletlenül a szerkesztést nyomtam válasz helyett. Ma nem vagyok a helyzet magaslatán.
-
nagyúr
válasz zoltanz #16701 üzenetére
Lejátszáskor 29,970 fps lesz.
Ez kicsit trükös, mert ugye a 30i-nek 15p-nek kellene lennie logikusan, de itt arról van szó, hogy a 60i és a 30i ugyanazt jelenti (jellemzően kameráknál van 30i elnezevés), csak vagy 30 keret vagy 60 field elnevezéssel illetik. A 15p elnevezést is láttam már, de az nyilván nem 15 fps-sel megy lejátszáskor.
A 29.97 ne zavarjon meg, az az NTSC miatt van.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #16707 üzenetére
azzal már nem számolok, az magára vessen. Na jó, nem. Azokon lehet, hogy zavaró lenne, nem tudom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest