- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Magisk
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
Hirdetés
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11009 üzenetére
Igen, a Goto nyomán ugrott be a régi proggyak. Az "1.hsz" olvasását akarja megvalósítani, bár nem próbáltam ki.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz jaja1981 #11106 üzenetére
Hálózatról lejátszást nem nagyon szoktam javasolni, de való igaz, vezetéken kellene mennie - elvben, mivel ez is több összetevős dolog. Az, hogy 100 Mbps a LAN, egy dolog. Kérdés, hogy a vinyók milyen gyorsak, mennyit tud használni a hálókártya, driver, stb... jobb azt a lejátszást helyben intézni szerintem.
Egyébként az 1.hsz-ben MPC-HC-t írtunk és javaslunk HD lejátszásra. Azzal érdemes próbálkozni.
-
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #11124 üzenetére
Nem igazán preferáljuk a KMPLayert. Rengeteg gondja volt/van a HD filmekkel. Hol a hang nincs szinkronban, hol nem képes értelmesen lejátszani egy filmet, hogy a DXVA-t ne is említsem. MPC-HC-t javasolnék helyette, hacsak nem szeretnéd minden áron a KMPlayert szóra bírni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz allein #11182 üzenetére
Olyan nincs, hogy "2x2.13 GHz", nem tudom, honnan veszik az ilyeneket egyesek. Az eladó így akarja erősebbnek sugallni a gépét?
A GeForce 7600GS nem tud teljes gyorsítást HD filmekre, így a proci jól meg fog szenvedni és most borítékolható, hogy lesz olyan, ami akadni fog (256 MB memória miatt is). A konfigból a VGA a szűk keresztmetszet.
VGA-ból minimum ezekre lehet építeni szerintem:
ATi Radeon HD 3xxx series
ATi Radeon HD 4xxx series
ATi Radeon HD 5xxx seriesNVIDIA GeForce GTX 2xx series
NVIDIA GeForce 9xxx series
NVIDIA GeForce 8xxx seriesIntel G45
Intel GMA500S3 Chrome
Ami nem teljes támogatást nyújt, de mégis van valamilyen mértékű hardveres gyorsítás:
ATi Radeon HD 2xxx series
NVIDIA GeForce 7xxx seriesEz utóbbiak kétmagos, 2.2 vagy inkább 2.5 GHz körüli processzort azért szerintem igényelnek. A VGA-n legalább 512 MB memória legyen. DDR3 ajánlott, de a DDR2 is elmegy, ha nincs más.
Memóriából a 2 GB elég, de a 4 GB az ideális - főleg Win7-hez. 64 bites oprendszer javasolt 4 GB memóriához.
A 40K neccesen, de talán tartható, csak jól körül kell nézni. Az alaplap lehet integrált is, de akkor abból
ATI oldalán 780G/785G
nVidia 8xxx/9xxx
Intel 4500MHD vagy Core ix processzor, integrált GMA HD-val.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11190 üzenetére
Ja, a 8xx nV-ket kicsit elnagyoltam, de a HD 2xxx és nV 7xxx tud némi segítséget, ahogy írtam, csak épp közel sem teljeset.
-
nagyúr
Futni fut, de ha egyszer kipróbálod 2 GB után a 4-et, láthatod, hogy sokkal kevesebbet tölt, simábban működik minden és kevesebbet swapel, mert kényelmesen elfér kicsivel 1 GB fölötti helyfoglalásával az oprendszer. 2 GB-on 700 MB körül foglalt nálam mindig, de érezhetően többet töltött minden program.
(#11192) WonderCSabo:
Ez igaz, nem érdemes azokat választani már.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz UdVi86 #11211 üzenetére
A film látszólag rendben van a MediaInfo alapján. A zöld, meg fekete képernyők, főleg ha jönnek-mennek, vagy codec vagy driver hibára szoktak utalni. Azt javaslom, hogy ne uninstall segítségével, hanem valamilyen driver takarítóval (driver cleaner) szedd le a VGA driver-t, majd restart és mehet fel a 10-es. Hátha...
telya:
WMV HD tesztvideó ne zavarjon meg, hogy exe, önkicsomagolós a cucc.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz stevve #11213 üzenetére
Kiszaladtam az időből.
Mondjuk abban az infóban a threads=30 elég csúnya. Kétlem, hogy 30 magos rendszerben kódolták volna. Inkább a b_pyramidot kellett volna kivenni és a me=umh is jpbb lett volna, mivel alacsony ref_frames értéknél nincs olyan nagy hatása a sebességre (főleg rövid filmnél nem jelentős), viszont SD-nél mindig jól jön akár egy nüansznyi kis javulás is minőségben.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11215 üzenetére
Ezt most nem értem. Némi zavart érzek az erőben.
A VC-1-nek és a WMV-nek 2 féle implementációja létezik, ami megegyező specifikációval rendelkezik:
- WMV3
- WVC1A Windows Media Video 9 = WMV3, ami a VC-1 Simple és Main profiljait valósítja meg. A WMV HD tehát WMV3 Main Profile @ High Level (MP @ HL), ami egyenlő a VC-1 Main Profile @ High Levellel. Ilyenkor a lejátszandó videót megnézve a FourCC vagy kodek azonosító WMV3. Ezt szokás leginkább WMV HD néven illetni. A PS3 és az Xbox360 is ismeri.
A Windows Media Video 9 Advanced Profile már egy más tészta, mégpedig a VC-1 Advanced Profile @ L3. Ez már WVC1-ként jelenik meg a kodek azonosítóban. A WMP11-ben is bent volt és a Silverlight is támogatja. WMV HD-ként ritkán nevezik.
Tehát ami VC-1-et tud DXVA-val, az tulajdonképpen a WMV3 Main Profile @ High Level, vagyis VC-1 Main Profile @ High Level. Az már csak hab a tortán, ha az Advanced Profile is támogatott. ezeket a DXVA Checker szépen kiírja FourCC alapján.
Itt egy AP @ L3 sample is (csak a konténer mkv).
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11217 üzenetére
Jah, az elnevezésekkel jól kavarnak. Az UVD 2-ben már full bitstreaming van rá, vagyis a HD 4xxx sorozattól. Előtte is volt támogatás, csak nem teljes.
A WMV3 a FourCC, a megnevezése WMV9. Ha áll a WMV9 mögött valami, az már nem WMV3. Kicsit hülyén van kitalálva.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11219 üzenetére
A WMV9 a videoformátum és a codec megnevezése is. A FourCC általában a videoformátumot vagy a kodeket azonosítja (de akár vonatkozhat színkódokra is) a fájl header részében. Annak idején a Windows Media Video 7 volt a WMV1, a 8 volt a WMV2 és a 9 a WMV3 FourCC alapján.
Itt egy lista az összes FourCC kódról. A WVC1 azóta került az WMV9 Advanced Profile azonosítójába, amióta a WMVA támogatása megszűnt MS oldalon, mert nem volt teljesen megegyező a VC-1 Advanced Profile-lal.
A VC-1-et régen az MS pátyolgatta, de az SMPTE neve alatt vált szabvánnyá, így kikerült az MS neve alól, viszont a VC-1 különböző profiljaival megegyező WMV formátumok születtek az MS berkein belül, ezért van átjárás közöttük és ezért lehet a WMV9 formátum VC-1 formátum is egyben.
A támogatásról a DXVA Checker tud többet mondani.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11221 üzenetére
Este talán erről többet tudok majd mondani, mert most a céges gépben csak egy sima X4500 van. Ahhoz nem tud mit szólni a DXVA Checker.
-
nagyúr
válasz stevve #11222 üzenetére
Érdekes eredményre jutottam.
WMP12-ben úgy tudjuk legjobban nyomon követni, hogy használatban van-e a DXVA API, ha figyeljük, hogy a GPU használatban van-e és a GPU sebessége nem a 2D profilban marad.
Ha ezt vesszük alapul, akkor az alábbi képen jól látszik, hogy mind a WMP12, mind az MPC-HC hatékonyabban használta a GPU-t a WMV3 sample lejátszásánál, mint a WVC1 minta esetében, annak ellenére, hogy az MPC-HC nem írta ki, hogy használná a DXVA lehetőségeit. Pedig a kép tanulsága szerint használta.
Érdemes megfigyelni, hogy nem azonos órajelen futott a GPU a két filmrészletnél. A WMP12 más formátumú DXVA-s filmeknél maximális sebességen hajtja a GPU-t, viszont olyankor alacsonyabb a kihasználtsága a GPU-nak és nem is ilyen tüskés. Azt egyelőre nem sikerült eldöntenem, hogy a WMV3 támogatás, a DXVA2 hibája-e ez vagy csupán sajátosság, amit akár el is tudnék képzelni.
Mod:
A DXVA Checker szerint van támogatás WMV3-ra és ráadásul ez a program az AMD Fast Decoder segítségével játssza le - tökéletesen, DXVA-val.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11227 üzenetére
2.3-ban a Check DirectShow... kattintásával lehet kiválasztani a filmet, amit ellenőrizni akarsz. A képen az alsó hosszú gomb.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
(#11235) zoltanz :
"Tehát a Windows Media Video 9 = WMV3 = WVC1?"
Nem, így nem érvényes az egyenlőség.
WMV9 = WMV3
WMV9 AP = WVC1Előbbi DXVA DDI támmogatására az MS jobban figyelt, mert mintha kisebb magsebességen, hatékonyabban használná a GPU-t. Ez nem hiba vagy véletlen, mint utóbb megtudtam, mert más módszer van implementálva erre és kiterjesztésként került a DXVA rendszerbe. Érdekes tanulmányt lehetne erről is írni.
(#11236) Forza_JUVE:
Már az elképzelés sem szerencsés, hogy egy ripet rippeljünk xvidbe, de igen, reális az idő.(#11239) szaszapi:
A szoftveres megoldások elég rosszak és a piros-kék is gáz szerintem. Nálam ez nem ér meg egy próbát sem. -
nagyúr
válasz WonderCSabo #11286 üzenetére
Teszt jelleggel csak, miért?
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11288 üzenetére
Ez a judder a képen. Milyen szinkronizáció javító eljárás aktív az EVR Sync Settings-en belül?
A hiba, hogy a zöld eléri a pirosat, általában mindenféle korrekció hiányára utal. Mintha nem is szinkronizálna. A Fullscreen beállításainál nem maradt bent valami rossz auto change opció? A Present at nearest vsync sem segített ezen - mármint a lejátszáson, nem a zöld és piros vonalakon. Csak mert ennél a beállításnál a szinkron hiánya ellenére eltűnhet a tearing.Illetve van egy olyan "bug", hogy a túl sötét részeken képes kicsit kiesni a szinkronizációból az MPC-HC. Vagy olyankor, ha valamilyen CPU-t megdolgoztató folyamat megy a háttérben - még ha látszólag nem is zavarná a lejátszást.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11290 üzenetére
Olyan, mintha bugos lenne a szinkronizáló mechanizmus, de az is lehet, hogy mindig elveszti a szinkronirtást a monitor (vagy nem pontosan 24 fps film sebessége). Legalábbis olyan, mintha az ugrálna, mert hol begyorsít, hol meg visszalassít. Elvileg a Present at nearest vsync meg kellene, hogy oldja.
A zöld vonal a kép kirajzolásának, megjelenítésének a kezdete, vagyis amikor bekerül a VGA memóriájába és az megjeleníti a keretet. Ennek általában (ideális esetben) Target sync offset távolságra kell lennie a pirostól.
A piros a vertikális szinkronizálást (vertikális szünetet) jelenti. Alapesetben egy a vertikális 0 értéken áll és egyenes.
Az idő minden keretnél lefelé mozog, vagyis úgy kell nézni, hogy amikor amikor végrehajtásra kerül a keret megjelenítése, akkor Target sync offset ms idővel korábban kiküldi a lejátszó a képet, mint a vertikális szünet kezdete.
A kék függőleges csíkok a vízszintes tengelyen 25 keretenként helyezkednek el, míg a függőleges tengelyen 1 ms a távolság a jelölések között.
Ha nem teljesen egyenes a piros vonal, akkor a megjelenítés kezdete kicsit közel van a vsync kezdetéhez. Ilyenkor érdemes lehet az EVR Sync-et használni és játszani az eltolással 12-16 ms általában elég.
Ha túl közel van egymáshoz a megjelenítési idő kezdete és a szinkronizálás (vagyis a két vonal) - egybe is esik, akkor kiesik a kép a szinkronból és ugrálni kezd, ami ahhoz vezet, hogy kimegy a kép még mielőtt a szinkronizálási szüntetet (időt) elérné, erre a megjelenítő begyorsít, de a köv. keret megint rosszkor jön és így tovább... Ez elég szép juddert eredményez.
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11302 üzenetére
Ha csak néha van, azzal nem nagyon lehet mit kezdeni - vagy legalábbis nem tudom, mit lehetne. Találkoztam már én is hasonlókkal. A látványban ez mit eredményez? Ha leginkább sötét jeleneteknél van ilyen, akkor az bug is lehet. Ha jól emlékszem valahol írtak arról, hogy van egy olyan hiba az MPC-HC-ben, hogy nagy mértékben sötét jeleneteknél csinál hülyeséget.
-
nagyúr
válasz tdd587 #11384 üzenetére
WonderCSabo: a problémát sikerült félig-meddig reprodukálnom. Az eltérés abban volt a két eset között, hogy nálam a judder nem maradt meg, csupán egy-egy pillanatra álltak elő tüskék.
A sidebar.exe nem segített, bár nálam csak óra van ott, viszont néztem, ahol egy-egy pillanatra a sync kiesett a "ritmusból", nem volt a CPU használatában tüske, ráadásul nem is mindig ugyanott jelentkezik a tüske. Egyébként valós a dolog, mert már 1-2 oldallal ezelőtt is írtam, hogy a CPU-t igénybe vevő alkalmazások bizony néha meg tudják akasztani a szinkronizálást.
Ettől függetlenül a filmben abban az egy időpillanatban nem tapasztaltam akadást (vissza is állt azonnal), csupán a grafikonon láttam az anomáliát. A film 29.997 fps és 60 Hz frissítés (nem épp a 24p probléma, de hasonló). Szerintem itt van a kutya elásva - vagyis hogy néha muszáj a VGA-nak a szinkronból kiesnie, hogy kompenzálja azt a minimális eltérést. Erre abból következtetek, hogy a filmnek semmi köze nem volt a dologhoz, csak az időnek. Bizonyos időszeletenként jött csak elő (Powerstrip se lehet a baj forrása, mert nálam nem volt rá szükség).
Szóval vagy bug az MPC-HC-ban vagy pedig így van kitalálva (VGA nem gond, mert más kártyánk van), de azt a készítők is leírták már régebben, hogy a grafikon néha lehet pontatlan. A driver érdekes lehet még, valamint az, hogy nV vagy ATI esetén marad meg tovább a sync elvesztése, ezt nem boncolgattam, mert nincs nV kártyám.
"Egy bug: ha 24 fps-es AVI filmet nyitok meg, és frekvenciát váltatok az MPC-HC-vel, és EVR Sync a renderer, a progi lefagy..."
Az szép.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11388 üzenetére
Az a 25/75 nagyon nem jó valahol. Teljesen sima lejátszást kellene produkálnia. Bár az okát így nem tudnám megmondani, hogy nálad az hogy jöhetett ki. Annyi látható, hogy tart a target sync offset felé a zöld, de hirtelen a v-sync ledobja a láncot egy pillanatra és visszaesik a zöld is... fura. Nem az MPC-HC oldalán lehet valami gond vagy driver vagy a 75 Hz-et nem szereti a monitor vagy PowerStrip, nem tudom.
Az alsónál viszont látszik, hogy a 24/72 alapvetően jól működik többségében.
A Target sync offset beállítása egyedi (függ a monitortól, frekvenciától), de nagy általánosságban jól belőhető 72 Hz-nél kb. 7-8 ms távolságra (2 ms Conrol mellett) szerintem. Próbálgatni kell igazából. Sajnos nem volt még 72 Hz-es monitorral dolgom, így csak tippelni tudok (persze nem hasból, 60 Hz-nél 10 ms ajánlott).
-
nagyúr
válasz stevve #11389 üzenetére
ATI vagy nV kártyával próbálod? Ha ATI-val, akkor abban a 23 Hz-es profil van 23,976 fps-re optimalizálva. Ki gondolta volna...
Amúgy MPC-HC-ben még próbáld ki EVR Custom-mal és ott bepöttyintve a D3D Fullscreent. Hátha.
Hogy a bánatba lehet Chrome alatt csak 1 lapot hozzáadni a könyvjelzőkhöz? Mindig az összeset adná, ami meg van nyitva. Én vagyok ilyen hülye vagy a szoftver?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11391 üzenetére
Igen, display cycle, csak ms-ban kifejezve. Itt érdekes lenne a monitor válaszideje is, de általánosságban annyi talán elég elsz. Ha nem, akkor inkább feljebb kell majd tolni, ha jól tippelek.
Viszont azt a D3D módot próbáld majd ki, érdekel az eredmény.
"Firefox"
Amúgy azt jobban is szeretem. -
nagyúr
válasz WonderCSabo #11393 üzenetére
A válaszidőt a moncsi specifikációjában látod. Elvileg azt is bele kellene valahogy kalkulálni, de nem tudom pontosan, mi a képlet - az is lehet, hogy hülyeséget beszélek.
Az általános valami olyasmi, hogy 1/1000 másodperc/ frissítés... úgy jön ki a 13. Viszont én régebben nálam avatottabbaktól olyasmit hallottam, hogy 60 Hz-nél 13 ms és ebből szűrtem le, hogy valahol akkor 10 alatt lehet a megfelelő 72 Hz...
A freq adjust maradhat alap 0.0012 először, aztán azt is állíthatod lejjebb, akár drasztikusan is, mondjuk a felére, de nyilván lépésenként.
A 74,6 Hz? Nem 72-ről és 24-ről beszélünk? Vagy lemaradtam?
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11395 üzenetére
lol, hát akkor tényleg lemaradtam. Akkor viszont igen, a 74,6 hz be tud kavarni. Próbálj egy 30 fps-est 6 Hz-en. Ha az sima, akkor az a progi, ami 74.5-ra állítja mindenképp bűnös lesz.
Ez a 0.0012 inkább úgy fogható fel, mint egy alapérték. Ezzel kb. jó lesz a lejátszás legtöbb esetben, de ha nem, akkor kell mozgatni - általában lefelé.
Amúgy 75 Hz-hez itt 17 ms-t írnak és 2 ms kontrollt. Ha viszont sikerülne a monitort valódi 75 Hz-re belőni (szerintem lődd le a PowerStrip-et és a monitor tulajdonságainál állítsd át), akkor tutira egyenes lenne a piros mindenféle állítgatás nélkül.
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11397 üzenetére
Áh, lefáradtam... már se olvasni, se írni nem tudok.
Igen, a 17 ms = 50 Hz...
Viszont ha a monitor nem bírja a 75-öt, az szép. DVI-on megy ki a jel?
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11399 üzenetére
Igen, kb. 11 ms. Azért gáz a 74.6, mert a DVI 60 és 75 Hz-et tud max. szóval vagy a driver ilyen hülye vagy a moncsi (ez utóbbit kétlem).
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11399 üzenetére
A 30/60 az nálam is jó. Akkor azzal a 75 Hz-cel bajok vannak. Az előbb arra akartam utalni, hogy a 74.6 Hz nem teljesen "szabványos" 75 Hz-nek behazudva a driver vagy valami részéről, nem arra, hogy a 75 Hz a max, természetesen.
Sajnos a PowerStripet utoljára vagy 2-3 éve láttam, úgyhogy ahhoz nem tudok hozzászólni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Steelmanus #11421 üzenetére
A vonalak inkább azért simultak ki, mert a film sebességének egész számú többszöröse a monitor (VGA) megjelenítési frekvenciája. A DVI Settingsnél jó, hogy kivetted az alsó pipát, a mai LCD-k mellé arra nincs szükség.
-
nagyúr
válasz PartyShan #11438 üzenetére
Az a Target sync offset nem gyenge az alsó képen. Nyugodtan húzhatod lejjebb, amíg a piros egyenes marad. Szerintem tutira elég kevesebb idő is a megjelenítőnek, bár ez csak tipp.
WonderCSabo:
Melyiknél érné el? Az Inception részletnél?Joshi:
Nem hiszem, hogy a Home Premium okozna gondot, de azért remélem, hogy megoldódik a dolog az új Windows telepítésével.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz madgie #11444 üzenetére
Milyen VGA? driver vagy monitor gondra tippelnék, mert a piros van megbolondulva, vagyis a VGA-n a vsync valamiért és nem az MPC_HC zöld vonala. A 48 Hz helyett esetleg 72-val is meg tudod nézni? vagy mondjuk 30 fps videót 60 Hz mellett?
(#11449) WonderCSabo:
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
(#11459) WonderCSabo:
lol, egérgörgő? Az kemény. Elképzelem a felismerést, amikor rájöttél, hogy az a gond okozója...(#11461) Joshi:
Tökéletes! Örülök, hogy megoldódott a probléma. Nálam sosem volt fent ReClock, de azt hiszem, nem is vágyom rá1916 x 1078? lol, ügyesen vágott valaki kódoláskor
-
nagyúr
válasz PongiBandi #11530 üzenetére
Én ugyan nem próbáltam, de látatlanban megmondom, hogy a Win7-tel jobban jársz. Lehet, hogy érdemes platformot cserélni, de mivel ne írtad le, miről, így csak annyit tudok erre mondani, hogy a két processzor gyakorlatilag ugyanazt a teljesítményt adná, így az olcsóbbat javaslom (4 GB memória és egy legalább 512 MB-os VGA mellett).
A filterezés témához csak annyit tennék hozzá, hogy az emberek fele egyáltalán nem használja, akik meg használják, legtöbbször túlzásba esnek, mert valahol azt hallották, olvasták vagy fene tudja, honnan szedték, de addig mennek, amíg egy nagy elmosott paca lesz a film vége. Szerintem a legjobb azoknak filterezni, akik marha nagy tévét néznek és/vagy maguk vesznek fel, készítenek anyagokat. Én a Detail Boost-ot nem ismerem, így nem szólhatok bele, de az mindenképp hasznos és érdekes lenne, ha fel tudnál tenni 1-1 képet vele és nélküle.
-
nagyúr
válasz PongiBandi #11547 üzenetére
A Core ix kevesebbet fogyaszt ennél, egy 3400 mellé meg még erős is mindkettő. A HD 3000 sorozatot már nem nagyon szoktuk ajánlani, de ha a Splash nem tud DXVA-t (vagy más akadályozza), akkor tényleg mindegy - ez szoftveres dolog (codec), szóval mindegy, hogy Intel vagy AMD GPU próbálkozik vele.
Mindenki azzal jön, hogy elég a 2 GB. Igen, elég neki, de ugyanez a mindenki általában leesett állal nézi a sebesség növekedését, amikor 2-ről 4 GB-ra duzzad a memória. Teljesen mindegy, mennyit használnak a programok, a Win7 elég jól optimalizált memóriakezelése megoldja kevés RAM-nál is a dolgot, de hosszabb a boot idő, minden töltés (program, játék) és sokat gyorsul memórianövekedésnél. Szóval elmegy 2 GB-tal vagy felével is, de igazán jól 4 GB-nál érzi magát a rendszer.
(#11546) PongiBandi:
Melyik kép melyik?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11556 üzenetére
De, számít és azt kell, hogy mondjam, nekem az élesebb kép már túlzás (22" - 1680). A betűk és a víz melletti part részletei nem részletek, hanem inkább hibák szerintem. Az első gyenge, de ez azért nem jellemző a filmekre, legalábbis szerencsém volt vagy sem, hála ilyen blur filmekkel ritkán találkozok.
PongiBandi:
Szerintem max. 5-re vedd vissza vagy inkább 4-re, mert ez túl sok - bár ez szubjektív vélemény (ez már nem detail, blokk ). A 4 GB RAM mellé már nem kell nagyon aggódni a virtuális memóriát illetően, épp ez a lényeg, már nem lassít, nyugodtan bekajálhat az oprendszer 1.2-1.5 GB-ot is. -
nagyúr
válasz Valdez #11560 üzenetére
Nekem is bejön a sharpen complex 2. Sokszor használom, de nem mindig kell szerencsére.
"50Hz és 25 FPS - a videó beszaggat, még a windowst is kifagyasztja, de a piros vonal végig vízszintes..."
DXVA használatával és nélküle is? HD, SD mindegy? Driverre tippelnék első sorban, ha így van, mert az a pirosból látszik, hogy maga a VGA rendben van, a codec-ről mondjuk nincs infó, de a monitorozása ezek szerint helyes.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz madgie #11563 üzenetére
Ez tök jó lehet, ki is próbálom este.
snoopy:
ATI-ból HD5000 alá már ne add (nekem HD5670 van - tökéletes szerintem ), nV-ből meg jók a kis GT-k, is (220 például). A CUDA előny még mindig, bár ennek ellenére én mostanában inkább hajlok ATI felé. Most driver-esen is nagyon sokat javítottak és egyáltalán nincs gond velük. Kevés olyan anyagot találni a neten, ami manapság problémás, szerencsére.WonderCSabo:
Abból következtettem, hogy nem az alkalmazás fagy ki, hanem a teljes rendszer - erre pedig az MPC-HC kevés lenne (legalábbis remélem, ekkora bug nincs benne). És mivel a monitorozás addig megy, amíg meg nem hal, maga a vsync talán még jó is lehet. Egyre jobban gyanakszok driverre, de a háttérben talán VGA gond is felmerülhet...? Remélem, csak ennél a frekvenciánál dobja el magát. -
nagyúr
válasz PongiBandi #11570 üzenetére
Köszi. Egész látványosra sikeredett ez a bemutató. Esetleg az MPC-HC saját shadereinél is kutakodhatsz, érdekes összehasonlítást lehet eszközölni avisynth/Splash/MPC-HC shader opciókkal. Talán írhatnál is egy összefoglaló cikket róla a logoutra.
Amúgy 5-ös beállítással szerintem is jobb, mint a 8 volt.
(#11575) WonderCSabo:
Nem is láttam még azt az oldalt... viszont az ffdshow-t én alternatívának tenném be, nem MPC-HC mellé. Felesleges szerintem a kettő együtt. Meg az EVR customnál a bicubic-kal is jól be tudja szívatni magát az ember és a D3D Fullscrenn ugyanitt is csak a tearing ellen kellhet. Amúgy nem rossz oldal.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11578 üzenetére
"Miért szted melyi a legjobb átméretező algoritmus?"
Technikai értelemben és józan ésszel nézve a bicubic és A=-1.00 esetén lesz a legélesebb. Elméletben. A gyakorlatban az A=-0.60, A=-0.75, A=-1.00 esetében (PS 2.0) látható különbség nem igen van (hacsak nem valami über nagy kijelzőn nézi az ember - ilyenen nem tudtam még eddig kipróbálni ).
Viszont a bicubic resizert XP alatt elég sokan szidják, hogy bugos, csíkozódik a kép, lag jelenik meg és itt jön a képbe az, hogy ez az eljárás erőforrás igényét tekintve is a Bilinear (PS 2.0) felett van. Szóval nem minden esetben 100%-os a működése.
És még erre jön az, hogy a bilinear és a bicubic között is anyagtól függ a különbség mértéke és persze kijelzőmérettől. SD esetén jobban látható a bicubic ereje, de HD-nél már kevésbé.
De persze ez jórészt szubjektív.
Ez az 50 Hz dolog téged most már üldöz...
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11611 üzenetére
"Az EVR Sync Present at nearest Vsync opciója a legjobb"
Ennek örülök, mert ez az általános vélemény mindenhol és amikor írtad hogy nálad a legrosszabb, picit csodálkoztam.
-
nagyúr
Ez a pulldown téma érdekes.
A HD szabványhoz dukál a 100 és a 120 Hz is, tehát nincs olyan, hogy csak az amcsi tévék lehetnek 120 Hz-esek.
"A 24 fps-ből származó szaggatást megfelelő mennyiségű blur hozzáadásával teljesen kompenzálni lehet."
Ezt nem értem.Mivel LCD-ről beszélünk, az 5:5 pulldown nem azt jelenti, hogy ötször villantja fel a tévé a képet (mert a szó legszorosabb értelmében nincs képfrissítés és annak frekvenciája sem), hanem azt jelenti, hogy bizonyos ideig (41.7 ms) jeleníti meg a képet - függetlenül attól, hogy az 48, 72, 96 vagy 120 Hz-en megy éppen.
Ha 100 Hz-es tévéhez van 5:5 pulldown íeva, az vagy tud 120 Hz-et is vagy 96-ot, ahogy írtátok. A 2:2 azt jelenti, hogy a frissítés (nevezzük csak továbbra is frissítésnek) kétszerese a film sebességének. A forrást automatikusan kell tudniuk felismerni és ahhoz igazítani a frekvenciát. Persze itt megjelenik a javító algoritmus, esetleg motion compensation is, ahol interpolációt is alklamaznak, így a judder nem minden esetben érhető jól tetten.
Jobb tévék esetén nem kell a gépről erőltetni a beállításokat, mert mint írtam, fel kellene tudniuk ismerni a forrás sebességét.
Ha biztosra akar valaki menni, akkor tényleg elég csak azt figyelnie/kérdeznie, hogy tud-e 5:5 pulldown-t a készülék. Ha biztosan tud, nagy gond már nem lehet. Egy másik dolog, hogy elvileg minden HD Ready 1080p jelölésű tévének jóban kellene lennie manapság a 24p-vel.
-
nagyúr
válasz gejala #11717 üzenetére
Azt értem, hogy miért, csak azt nem, hogy miért írtad, hogy a kamera ad blurt a filmnek. Egy RED ONE, de analóg sem ad semmit hozzá. Max. a mastering során alkalmazhatnak ilyesmiket, de annak általában oka van (lásd grain). Ha a HDTV blur-re gondolsz, akkor az megint más, mert az meg az LCD miatt van és az marad is a megjelenítő oldalán.
A HD Ready 1080p jelölést már szerencsére általában komolyan is gondolják. A régebbieknél fordulhat elő, hogy mégsem tud semmit kezdeni a 24p-vel.
-
nagyúr
De, tudja. A 100Hz-es tévék általában rávehetőek 120 Hz-re is - vagy 96-ra, ez típustól függ. nincs köze Amerikának és Európának vagy az NTSC-nek és a PAL-nak ehhez.
Amennyiben 24 Hz-en is működik, akkor nincs pulldown. Az 5:5 is csak a 120 Hz-re vonatkozik.
De mondom ismét, elvben a pulldown többszörösen villant fel egyes képkockákat vagy például a 3:2 vagy a 2:3 pulldown esetében interpolál időnként néhány köztes keretet. LCD-nél azonban felvillantásról nem nagyon esik szó, mert ott nem villog a kép, hanem annyi, hogy 24p esetén a feljebb is írt 41.7 ms hosszan tartja kint a képet (plazmánál időnként egy-egy blank is bekerül).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #11730 üzenetére
Igen, a pontok megmaradnak és csak az változik, amelyik a következő keretben (képkocka) is változik a megjelenítés során. Ezért is lényeges a válaszidő, mert a vezérlés késleltetése miatt maradhat már nem aktuális adat is váltáskor - persze ez a mai alacsony vezérlési időknél nem annyira érdekes kérdés már.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A tv se írja ki az aktuális beállításokat? Egyébként azért nem lehet mindig megmondani, hogy most épp hogy megy a tv, mert saját logikája dönti el a forrás alapján, hogy mit alkalmazzon: kell-e pulldown, ha igen, milyen, stb. Nem foglalkoznak a gyártók azzal, hogy a tv közölje döntését, beállításait a számítógéppel. ez nem hazudozás vagy titkolás kérdése, egyszerűen ez egy döntés eredménye.
rajah:
Nem lehet, hogy 256 MB-os a VGA, amin nézed?(#11741) WonderCSabo:
Annyira még nem mélyedtem el benne, de köszi az infót, akkor figyelmes leszek én is ezzel a bétával.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Patice #11829 üzenetére
Próbáld ki egy teljes Blu-ray lemezzel (akár iso-val is). A funkciónak működnie kell, viszont az mkv támogatás olyan, mint a DivX-eseken a támogatás: mindig van kivétel, rosszul kódolt, nem tetsző, stb. Mivel ahhoz a firmware nem egy szoftveres codec, nem tudja kiváltani semmi, ha hibás a film, míg PC-n akár ki is lehet kerülni bizonyos hibákat. Tipikusan ilyen hibák például a hibás fájlvégek, stb...
-
nagyúr
válasz CPT.Pirk #11860 üzenetére
Az a helyzet, hogy egy DSCQS tesztnek is rögzített specifikációjának kell lennie, különben nem ér semmit, de még így is szubjektív tesztként értékelhető. Jelen esetben számít a HDM kábel hossza is, mert 10 m fölött az 1080p anyag ritka esetben vihető át normálisan 12 bites (Deep Color) mélységet használva. 3 m alatt általában a kábelek között nincs különbség (mérhető és látható).
Számít, hány biten próbálkozunk (8, 12), de minden eszköznek egyéni kompenzációja is van és itt most arról beszélünk, hogy az adó oldalon képzett stream-et átvitel után mennyire lehet közelítőre összerakni. Az átviteli közegnek ilyen szempontból nagy szerepe van, de számít például a film is (bitráta).
Hogy melegebb színek előfordulhatnak-e, nem tudom, de nem tenném rá a nyakamat, viszont viszonylag jó tesztek vannak a neten, amik szerint bizony van különbség kábel és kábel között, hiszen ne feledjük: az, hogy egy átvitel során a jel teljesen azonos marad az eredetivel, az ideális állapot és az már a gyártáson múlik, mennyire közelíti ezt az állapotot az adott kábel (például EQ). És persze nem utolsó sorban lényeges, van-e aktív komponens a rendszerben vagy "sima" passzív kábel és kész.
-
nagyúr
válasz Pityke78 #11862 üzenetére
Ezt külön hsz-be írom.
"Szóval hogyan működik az, amikor egy régi filmet felkonvertálunk HD-s anyaggá?"
Nagyjából úgy, ahogy a kolléga írta, viszont van egy mondás, miszerint minden konvertálás okoz némi torzulást, veszteséget. Így ha az eredeti forrásról készítenek módosított másolatot, az nem ugyanaz, mintha egy DVD-t konvertálsz. A jelek színei alapvetően RGB-ben tárolódnak, ami viszont sok helyet foglal, ezért tömörítésnél (nevezzük konvertálásnak a folyamatot az egyszerűség kedvéért) ezt felosztják és a színeket különbségként tárolják YCbCr. Ha egy pixelt akarunk leírni, akkor az YCbCr elegendő hozzá. Upscale esetén egy pixelnek a környezetét vizsgáljuk meg és beszúrunk olyan pixeleket, amelyek előtte nem voltak ott. Ezt interpolálásnak hívjuk. Ha ez az eljárás megfelelően térképezi fel egy pixel környezetét, akkor a nagyított kép is jó minőségű lesz.
Részletek nélkül így kell elképzelni a dolgot, vagyis nem feltétlenül lesz rosszabb a kép csak az átméretezéstől, ha konvertáláskor egyébként nem rontjuk el a dolgot."egy valós HD-s kamerával felvett anyag, illetve alig lesz valamivel jobb, mint a sima DVD minőség"
A HD kamerák és a hagyományosak nem a képméretben különböznek csupán, szóval a kijelentés nem állja meg a helyét. Más technológiáról beszélünk.
Bitráta kérdésében is kaptál már választ. Nehéz megállapítani egy filmről készült két másolat esetében csupán bitráta alapján, hogy melyik a jobb. Nem is jó módszer csak erre hagyatkozni.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
- MIUI / HyperOS topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen