Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Superhun

    Topikgazda

    válasz tibtype #17756 üzenetére

    Nincs olyan jogszabályi előírás, hogy a szervizelés idejére csereterméket kell biztosítania a boltnak. A jogszabályban csak annyi van, hogy törekedni kell a 15 napon belüli szervizelésre, de mint tudjuk, ez gumiszabály, a "törekedést" mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja.

    A fogyasztóvédelem ezt tanácsolja ilyen esetben:

    "A 15 napos javítási határidő eltelte után tehát, ha úgy véli, hogy indokolatlanul húzódik a javítás, írásban felszólíthatja a kereskedőt a javítás ön által megadott határidőn (pár napon) belüli elvégzésére. Hívja fel a figyelmét arra, hogy amennyiben a javítás ezen határidőn belül nem készül el, ön úgy tekinti, hogy a termék nem javítható, és kérni fogja a termék cseréjét. Panaszát bejegyezheti a vásárlók könyvébe is, amelyre 30 napon belül, érdemi választ kell adnia az üzletnek. Ellenkező esetben bejelentéssel élhet az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőség előtt.

    Amennyiben a felszólítás ellenére sem kapja vissza a megjavított terméket, s továbbra sem tudnak megegyezni az Ön szavatossági jogának érvényesítésében, bírósághoz vagy békéltető testülethez lehetséges fordulnia. A békéltető testületi út választását az eljárás gyorsasága, egyszerűsége, valamint költségkímélő jellege indokolhatja."

    Forrás: [link]

Új hozzászólás Aktív témák