- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android szakmai topik
- Mobil flották
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Exynos 2500-zal szerelt Galaxy S25+ tesztelt Geekbenchen
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sepsi0
őstag
válasz sepsi0 #15615 üzenetére
Még egy közérdekű, mert szoktam itt érdekes dolgokat olvasni... pl a boltnak csak egy évig küldheted, aztán meg neked kell a gyártóhoz.....
"Három (munka)napon belüli reklamáció fogadása, illetőleg szervizhez irányítás
Ismert olyan forgalmazói eljárás is, amelynek keretében arról tájékoztatják a fogyasztókat, hogy minőségi kifogásaikat csak három (munka)napon belül tehetik meg az üzletben (a vállalkozásnál), és ezt követően már csakis a jótállási jegyen/használati útmutatón feltüntetett szervizhez vagy a gyártóhoz fordulhatnak minőségi kifogásaikkal.
A hibás teljesítés miatti – akár szavatosság, akár jótállás alapján fennálló – felelősség az eladó felet, vagyis a forgalmazót terheli. Ebből adódóan a fogyasztó jogosult minden esetben annál a forgalmazónál megtenni minőségi kifogását, akitől a terméket megvásárolta. Még akkor sem lehet (jogszerűen) továbbirányítani őt a szervizhez, ha kötelező jótállás alapján kijavítás iránti igényt kíván bejelenteni.
A Kormányrendelet 5. § (1) bekezdése alapján ugyanakkor a fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti, vagyis, ha ez kedvezőbb számára, a kijavításra irányuló igényét nem csak az eladó félnél jelezheti, tehát a fogyasztót illeti meg e körben a választás joga. Amennyiben cserét, árleszállítást, vagy vételár visszatérítést kíván, úgy az ezek valamelyikére irányuló igénybejelentését viszont minden esetben az eladó féllel, a forgalmazóval kell közölnie. A kijavítás iránti igény kapcsán pedig jogellenes őt ide-oda küldözgetni (üzletből a szervizhez, vagy fordítva)."
Még talán annyi, mielőtt le lennék ugatva... kötelező jótállás egy jogi minimum, nem maximum!
kötelező jótállás (jogilag) = szerződéses jótállás
(#15617) Superhun
Ebben Neked teljesen igazad van!
A garancia/jotállási papir a szerződés az eladó és vevő között és az ebben levő "határidők" az irányadók (minimum 1 év)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Óvodások homokozója
- Metal topik
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- LG LCD és LED TV-k
- Apple notebookok
- BestBuy ruhás topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- További aktív témák...
- 27GR95QE-B OLED Törött Monitor eladó Minden gyári tartozékával gyári dobozában
- OLED55A16LA Törött alkatrésznek eladó
- Filament tároló doboz páratartalom-mérővel
- IPhone SE 2022 256GB gyári független hibátlan 2026.01.23 gyártói jótállás
- Macbook Pro M1 2020 megkímélt magyar billentyűzet 12 hónap szavatosság számlával!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest