Hirdetés

Aktív témák

  • *Ropi*

    félisten

    • Miért Canon? Objektíven szubjektív összehasonlítás a 3 versenyzőről. :D

    Egyetlen indokkal meg tudom magyarázni. :D Ha nem elég, akkor itt van ez is. :)

    De bővebben a Canon / Nikon / Sony választáshoz:

    Ami első látásra feltűnő a Nikonokban, hogy hidegebb, harsányabb színviláguk: az ún. "üvegszínek" dominálnak. Pozitívum: belépő és középkategóriában magas érzékenységen jobbak általában, valamint a CLS vakuvezérlésük is magabiztosabb, mint a Canon infrás standardja (de már ez is a Canon javára változott a rádió vezérlésű rendszervakuk piacra kerülésével). Az objektívek és tartozékok arányaiban elég drágák Canonhoz viszonyítva: Canonon (az AF kivételével, a fénymérést "chip"-el meghekkelve) teljesértékűen használhatóak az M42 objektívek, míg a Nikon vázakon a bázistávolság miatt nincs velük végtelen (ez lencsés adapterrel megoldható, de erőteljesen a képminőség rovására megy). A Nikonnál kétféle objektív létezik: a saját AF motoros és a "csavarhúzós" megoldású: abban nincs motor, hanem a vázét használja - ha viszont a vázban nincs akkor bukta - csak kézzel tudjuk tekerni nem csak a zoomot, de a fókuszt is. Ez is a termékskála szegmentációja a Nikonnál, ahogy a nagy sebességű vakuszinkron (Nikon terminológiában FP, Canonnál HSS a neve) hiánya is (ami tűző napfényben vagy tág rekesszel történő fotózásnál életmentő) a D3XXX és D5XXX vázaikban (a Canonnak minden digitális váza tudja, ahogyan minden - nem manuális - objektívjükben van AF motor is). Sarkalatos pontja még a Nikon vázaknak az automatikus fehéregyensúly beállítás: néha egészen meglepő eredményeket tud produkálni, ugyanígy a 3200K környéki műfényre, vagy egyes 3rd party vakukioldók lézeres AF segédfényére konzisztensen fókuszt tévesztő AF rendszerük is. WB-ben vicces a Sony is: pl. amikor a szőke hajú kislány feje búbja kőkeményen citromsárga... :N

    Canon: melegebb, természetesebb, kiegyenlítettebb színvilág (a vörös csatorna erőteljesebb) - viszont ha kell, ki lehet tekerni belőlük a Nikonok színvilágát is - a Nikonokból csak közelíteni lehet a Canonokét. Mindenkinél egyedi, de szerintem a Canonnál a legkövethetőbb logikájú a kezelés: a Nikon menüszerkezetét, gombkombinációit és ergonómiáját sosem tudtam megszokni. A kifejezetten manuális objektívek kivételével minden objektívben van AF motor, így van AF is. A Canonnál működnek a relatíve olcsó M42 manuális obik fókusz visszajelzéssel, plusz lencsés adapter nélkül is van velük végtelen (Nikonnál csak lencséssel, ami viszont a képminőséget rontja).

    Majdnem kifelejtettem a képstabilizátort: mindenképpen hasznos dolog, de nem mindenható. Fontos tudni, hogy csak a kezed remegéséből adódó elmosódást képes kompenzálni, magának a témának a bemozdulását nem. A Canon és Nikon 2 tengelyes optikai képstabilizátort alkalmaz az objektíveiben, a Sony pedig 5 tengelyes szenzormozgatásost a vázaiban - hozzá kell tenni, hogy ebben a Sonynak van előnye, mert az ő megoldásuk hatékonyabban csillapít. Már amikor működik, mert a Sonyk egyik Achilles pontja a képstabi kiakadása (félrerántja az érzékelőt és elcsúszik a kép): ha az Orosz módszerrel (óvatos ütögetésre) nem javul, akkor sajnos felejtős a javítása.

    Sony: a kijelző folyamatos használata miatt merül mint a Titanic, így raklapnyi akku kell hozzá (az A6300-ban pl. átlag 3 óránként kell cserélni, ha intenzíven használja az ember - ezt egy tulajtól hallottam). A natív Sony objektívek drágák és egyelőre hiányos a fényerős lefedettségi a választék, az adapterezett más gyártók üvegjeivel pedig az AF sokszor bizonytalan. Magas ISO-n a kép ugyanúgy szétesik, mint Canon / Nikon vonalon...A Sony mindig is híres volt az antiszabvány megoldásairól, így pl. a kompatibilis vakuk és TTL-t is tudó, vezeték nélküli vakuvezérlők fellelése nem egyszerű feladat. Tény, hogy vannak előnyeik, mint az egész szenzort lefedő arckövető / szemfelismerő AF, de ez nem elég ahhoz, hogy "szent grál" legyen (csak jól dolgoznak a marketingeseik, lásd AAAAAAAAA). :D Ingatlanfotózásra / épületfotózásra meggondolandó Sony-t venni, mert a beépített giroszkóp érzéketlen (néhány fokos dőlést még függőlegesnek érzékel - a szerviz szerint ez normális működés) - Jancsó Gergely emiatt váltott vissza Sony A7 III-ról Canon 5D4-re.

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

Aktív témák