Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz Frawly #54942 üzenetére

    Őőőőő, szerintem nem. A bérelt munkaerőt küldik el ilyenkor, az alkalmazottak még (!) maradnak. Még.

    Mindent fizetsz kábé, egyedül a sor áll. Ami szintén inkább költség, mint spórolás ilyenkor. Az alkalmazottak 60%-os fizunk vannak, amit az állam kipótol jelenleg 90-94%-ra (blue collar vs white collar).

    A létesítményt fenn kell tartani, most futnak a karbantartások. Gyakorlatilag csak a sor mozgatásának áramigényét "spórolod meg" ilyenkor, de minden mást fizetsz. Csak éppen eladásra nem termelsz, ami viszont valami borzalmas veszteség.

    A legnagyobb baj ilyenkor, hogy az egész kábé percre kioptimalizált beszállítói láncolat szétesik. A just in time beszállítás igen érzékeny, ha kimarad egy teherautó a jobb oldali ajtókkal, ami olyan sorban érkezik ahogy a soron gyártják az autókat, akkor megáll az egész. Ilyenkor ki kell venni a sorból az érintett járműveket, ami a további szerelést is felborítja.

    Most a beszállítók is leálltak, gyűrűzik tovább az egész. Kisebb beszállítók adott esetben bedőlnek, ha újra akarod indítani a gyártást, akkor kell helyettük mást találni. Aki persze a minőségbiztosítási rendszerben is benne van és tud kapacitásra minőséget gyártani.

    Innentől lesz kábé challenge accpted szintű a dolog....

    Nem vagyok egy nagy gazdasági expert, sőt. De szerintem az autóiparnak ez nagyobb veszteség lesz, mint a 2008-es buli.

Új hozzászólás Aktív témák