Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz BobaHWSW #5487 üzenetére

    Kollégám hajtott egy ideig BMW E39 M5-öst szívó V8-al belvárosból külvárosba melóba. Kábé 12 km volt talán. A kocsi nem lett sosem meleg. Az az M5 kis világító kockákkal mutatta, hogy meddig lehet pörgetni, a redline változott a motor hőmérsékletének függvényében. Gyakorlatilag tök hideg motorral ment szinte végig.

    Nem jó a kenésnek, ilyenkor ráadásul valami asztronómikus fogyasztást is produkál a kocsi. Lehet, hogy pénzben nem gond, de nagyon szennyez ilyenkor.

    Egy közel nyugdíjas kolléga Mercedes S500-al jár szintén 12 km-re. Az 5,5-literes szívó V8. Van benne motorfűtő kályha, így kábé félúton már kezd melegedni a motor. Az átlagfogyasztása 17 liter körül van, de ebben van havonta egy hosszabb út is, ami leviszi a fogyasztást közelebb a 10-hez, mint a 20-hoz. Tisztán városban simán lehet 20-literes is a hidegüzem miatt.

    Neked igazából egy kis szívó kellene, ami hamar bemelegszik. De abban nincs élvezet. Egy Yaris Hybrid a másfeles motorral.
    Mentem ilyennel kemény mínuszfokokban és annak is kell idő, mire bemelegszik, de jóval hamarabb lesz meleg, mint egy nagyobb motor.

    Csodák nincsenek, az autót igazából nem rövid távokra találták ki. Csak a legtöbben mégis arra használják.

Új hozzászólás Aktív témák