- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
válasz Gabibácsi #44151 üzenetére
Alstom szerelvények az M2 és az M4 vonalakon járnak, de nem teljesen egyezik a bele. Az egyik igényel masinisztát (M2) a másik nem (M4).
Ezen felül szerintem más belső eltérés is adódhat, mert nem "egyidősek" a szerelvények. Nem az utastérre gondolok, ott nagyjából egyforma minden. De pár műszaki megoldás lehet, hogy más az újban - és nem csak az automata képesség miatt. De nem ismerem pontosan a felépítésüket, csak sejtem, hogy valamit csiszoltak a gondos csehszlovák mérnökök.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz Gabibácsi #44151 üzenetére
Jahh, és két tökegyforma Alstom közt is akad minimális hardver különbség és majd egyszer elmesélem milyen volt, amikor kitolták rá a szoftvert, teszt OK, másnap (én még vártam volna, de a sok Euró az sok Euró) lefrissítettek egy tonna vonatvillamost, aztán harmadnap lehetett is visszahívni, mert... De persze semmi közöm hozzá, csak így reszelgettem én is a körmeim a portásfülkében.
És lehet, hogy valaki be fogja mondani a joker mondatot, így nem írom tovább a történetet.
-
FőDudu
addikt
válasz Phülöp #44154 üzenetére
Epp azert keresem a meretben nagyobbat.
De van ahol a teljes hosszt adja meg es nincs definialva hol az elso luk.Gyarin kb 20mm a vegetol, de netes kepek alapjan ez valtozo.
Es nehogy azt hidd, hogy van annyival hosszabb szij, amennyi mar boven korbeerne meg az en nagy csuklomat is....Femszijnal legalabb megadja, hogy milyen keruletre jo, vagy ad vele szemkiszedot, stb.
Muanyag es borszij eseten nem ennyire tajekoztatok, megadja a teljes hosszat aztan talalgass. Ha nagyobb a csat es kesobb kezdodnek a lukak, akkor rabaszas van.FőDudu
-
Jahno
őstag
-
FőDudu
addikt
Ami nem kinabol jott az mind megerkezett. Ha volt rajta tracking ha nem.
Par EU-bol, par azon kivulrol.Nem a postas hibaja.
Mellesleg kinai is megerkezett par, csak leginkabb nem az volt a csomagban amit rendeltem.
Faszom se var megint 2 honapot akarmire. Meg dispute, stb... Maceras.Inkabb amazonrol dupla aron masnapi szallitassal. Ott nins gond, gond eseten siman visszakuldom, refund. Ezek olcso szarok, nem eri meg ezen sporolni. Nem rendelek draga cuccokat.
Itt igazan igaz, hogy az olcso a dragabb a vegen.
Amugy az extrahosszunak hivott szijak is kb. 140x86-os meretuek a net szerint, a gyari meg 133x82. Szoval tenyleg kb. 10mm-en belul van a szoras - ott meg siman lehet annyival arrebb az elso luk vagy nagyobb a csat, hogy egybol mehet is a kukaba.
Tudom, vastag a kezem....
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz -NoVa- #44166 üzenetére
Az osszes karacsonyi ajandekot neten rendeltem, mind megerkezett.
Belfoldrol es EU-bol is. Sima postai szallitastol a UPS-ig minden volt.Nem a postas hibaja ha nem az van a csomagban amit rendeltem.
Az sem a postas hibaja, ha a megrendeles utan automatikusan refundoltak,mert nem akarta elkuldeni.Meg az sem a postas hibaja, hogy November 25 ota nem mozdul a csomag Szingapurbol.
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz Phülöp #44169 üzenetére
Jah....
Ami meg tetszene az vagy nem lesz a helyi orasnal vagy nincs rola info.
Es ahogy fentebb irtam, az 'extra long watch strap 20mm' is kb 140x86 ami kb. 10mm difit jelent. Annyival meg siman lehet arrebb a luk vagy nagyobb a csat.A mostaninal ha az ora van felul, akkor a csat kb 4 oranal van a csuklomon.
Tehat nem alul, hanem oldalt. Azaz a gyari csatos resz siman lehetne 2 centivel hosszabb.
82mm helyett 100-102mm. Ugy pont jo lenne a lukas resz hossza is.
Azaz nem 82x133 kene hanem mondjuk 100x133.Nem kerdeznek hulyeket, ha egyertelmu lenne
Annyira azert nem erek ra.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #44167 üzenetére
Sima ügy, látni, hogy szlovénok ki nem állhatják Ázsiát. Van ilyen.
Amazont már mondtam, hogy sok cucc nincs, néhány négyzetesen drága (múltkor pont mutattam egy 40 eurós cuccot, hogy olyasmi kellene az most végül 3.5-ért sikerült Ebeyről, de átlag árfekvése is 10 alatt van én meg kivártam), nekem meg sok apró vacak, konverter, kábel, bizbasz kell amit nagyon nem érdemes onnan lőni, ellenben ráér. Ha ezeknek egy része el is tűnik, akkor is érdemes szívni. Bár év végére megfordult a dolog, hivatalosabb boltok futáros megoldásai visszabillentették a mérleget és ott nagyobbakat buktam, mint Kínával.
-
FőDudu
addikt
válasz Phülöp #44169 üzenetére
Ez legalabb lefotozta egy meroszalag mellett, igy lehet saccolni.
Nekem ugyanigy kiteritve az ora az majdnem 260mm hosszu.Viszont nekem a vegetol 2 centire van az elso luk - itt hamarabb kezdodik.
De ettol fuggetlenul ez a szij nem lenne jobb, csak ugyanugy oldalt lenne a csat.FőDudu
-
Samott
addikt
Nekem tegnap jott meg valami amit Nov 30-an rendeltem, es meg mindig jon egy masik amit Nov 9-en rendeltem. Minden mas idoben megjott. Volt olyan ami ket het alatt itt volt kinabol.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
HÉVen megyek Borárosra és vissza, aztán elmélkedem, hogy órák óta felkeltem és még sört sem ittam.
-
Jahno
őstag
válasz Gabibácsi #44131 üzenetére
Egyszer tényleg szólok, főleg ha a retró cuccok jönnek, de azt is nehézkes egy napra tenni :-/
Szomszéd dumalt rá hirtelen felindulásból. Most este még kis porszívó/felmosás és lehet megint késő estig toljuk.
Jobban haladtunk, mint sejtettem, de most másik húzós szakasz jön.
-
Samott
addikt
#comic pictures
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
Vélhetően tanulópálya vagyunk. A Siemens Combino se volt semerre, azt nálunk lett bevezetve. Mire jó lett, a Siemens tudja, hogyan kell Combino-t gyártani, klímával.
Az Alstom is megtanulta, hogy az 195x-ben megalkotott vasúti sztenderd mentén ha halad, akkor jó vasutat fog tudni eladni a világbanEz a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
Ez egy kemény nap volt.
Reggel bevásárlás, de 4 különféle helyen. Délután 3-ra jött a lányom volt osztálytársnője és huga játszani. A kislányok szülei elváltak kábé egy éve, nem jól sikerült a válás. A két gyerek különféle módon zakkant meg tőle, ahogy nézem a kisebbik elég durván. Kábé fél óra játék után picit Rainmanhez és az Összeomláshoz hasonlóan elindult haza. Monoton hangon mondta, hogy ő most hazamegy és rángatta a bezárt bejárati ajtó kilincsét. És nem hagyta abba. Nem lehetett beszélni vele és nem lehetett eltántorítani. Szerencsére nem volt durvább roham (önkárosító jellegű), csak teljesen merev arccal mantrázta, hogy megy haza és rángatta az ajtót.
Asszony gyorsan felöltözött és elindult vele haza. Az apuka éppen vásárolt és nem volt otthon, így sétáltak egyet a házak között és addigra a kiscsaj lenyugodott annyira, hogy vissza lehetett jönni vele és bevártuk az apját.
Próbáltuk marasztalni, de nem sikerült. A nővére maradt, ő játszott tovább a mieinkkel. Volt kétszer kajálás, meg mindenféle társasjáték és sima játék. Semmi ipad vagy hasonlók, játszani egymással.
Közben én kint grilleztem egy adag tarját és csirkét, majd bevonultam a konyhába és készítettem elő a beiglit. A tésztával kezdtem, az ment pihenni éjszakára a hűtőbe. Aztán folytattam a töltelékekkel. Most minden elő van készítve, holnap már "csak" assembly.
Aztán délután 5-re jönnek a volt szomszédok. Apuka alighanem kapott egy midlife crisist, mert bemondta, hogy ő mostantól 80% vegán és 20% vegetarián. Szóval hoz magának salátát és kaját.
A vicc az, hogy ma jöttek vissza rokonoktól, 8 órás út volt. Utána kiment sétálni és éppen a csirkét grilleztem, amikor arra járt. Beszélgettünk és kibökte, hogy hoz majd vegán rántotthúst. Erre felajánlottam, hogy akkor majd kisütöm neki és akkor legalább friss lesz. Amikor a grill fedelét felemeltem, hogy megfordítsam a combokat akkor láttam rajta, hogy ez egy erős próbatétel volt számára
Most nyomok egy fröccsöt, mert egy kis lazító nem árt. Közben fut a 4. mosogatás...
-
Gabibácsi
tag
-
FőDudu
addikt
-
npera
újonc
A japán kaizen és poka-yoke itt elég durván odab@szott.
In 1999 japan's largest civil nuclear industrial accident took place at a fuel reprocessing plant at Tokaimura, and it would hold the honour until 2011 with Fukushima .
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #44186 üzenetére
16 km? Az kábé másfél óra séta. Jó!
Engem picit vonz és ugyanakkor bizserget is a ruszki kultúra. Egyszer majd átmotorozok az egészen, aztán vissza. Mint egy volt kollégám.
-
hobizoli
nagyúr
jo lesz az 4-5 oranak is inkabb setalos tempoban, foleg ha meg nezelodtek is vmiket
futopadon az eroltetett gyalogmenet az ~6.5km/h
a 7.5-8km/h mar kocogasaz atletikai gyaloglok mennek 14-16km/h-val
amikor volt a rioi olimpian a 50km-s gyaloglas, akkor 10km-s ellenorzo ponthoz 41percnel ertek oda
azert tudom, mert 40 percet szoktam gyalogolni a padon, es pont elottem volt a TV is, csodalkoztam is, hogy en alig mentem 4km-t annyi ido alatt szinte egyszerre indulva, pedig majdnem lementem a padrol hatra, ok meg a 2.5x-t es akkor nekik meg hatra volt 40km
azaz ok ekkora tavon sporolva az energiaikkal a celig is 14km/h-val gyalogoltak abban a specialis mozasgukkaltöbb drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #44183 üzenetére
Akkor viszont érdekes, hogy élvonal vagyunk és nem maradtunk le nyugattól, vagy most melyik irányt nézzük?
Bele lehet nézni közelről is, mindig üresedik meg karbantartói állás, meg sok egyéb. Van kapcsolatom (:- Persze aki nem csak programozik, ott VCA és NS már belépős előnyt jelent.
Ott már vannak olyan vicces dolgok, hogy távirányítóval vezetheted a vonatot és az poén, olyat sem minden halandó csinált már életében. Hátrány, hogy itt is lehet szopolni és könnyen behúzol 800 kilométeres körzetben ide-oda rohangálva 10-15 nap folyamatos melót.
Fotózni, videózni úgyis tilos, de....
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #44191 üzenetére
Nálam ezek szerint ha nem fotós móka, akkor erőltetett gyalogmenet az alapállapotom
Utóbbi fotós mókánál 3 óra alatt szinte kerek 500 métert sikerült mennünk. Másik hasonló rekordunk az 50 perc alatt kb. 10 méter, mert találtunk egy pókhálót és kamatoztattuk a sportfotós tudásunk
-
Jahno
őstag
Mára mi letettük a lantot, aztán persze még esténként folytatni kell, de azok 1-2 órákba beleszoríthatók.
Nagyjából rendezett kiindulási alap:
"legalább már polcon van és nem ömlesztve" szituáció:
És akkor kell még 2 sor polc, csak az átválogatnivaló cucc is akadék, polc sincs, lába sincs, folytköv. van:
És akkor most megyek majd csoportokba kiárulni, előre raktuk azt a pár autónyi cuccot, aminek gyorsan el kellene tűnnie, aztán majd helyet cserélek pár dologgal. Ami tanyán van az jön ide, ez megy oda, átnyálazzuk, visszacsere és rend is lesz, mellé nem győzzük majd számolni a küvecset. Legalábbis ez A Terv :-D
Mai nap csak három sör fogyott.
-
zetor2000
senior tag
Háttööö... nyugaton vélhetően megvan az, hogy nem akarnak ismeretlent venni. Így nem volt piaca a Combinónak. Most, hogy itt kitanulták az ipart, már lehet, hogy van. Fel lehet mutatni, hogy van ekkora villamos, legyártva, forgalomban.
Mondjuk nekem a villamos belső kialakítása egyáltalán nem szimpi, mert tele van olyan ülőhelyjel, amit a féllábúaknak találtak ki. A CAF is alacsony padlós, mégis értelmesebb a belső kialakítása. Bűr ott is van érdekesség, de sokkal kevesebb a gané ülőhely.Az Alstom meg biztos nem vesztett azzal, hogy átfaragta a fékrendszert.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #44191 üzenetére
Csak viccelni próbáltam. Én elég gyorsan megyek asszonyhoz képest. Ez mindig probléma, ha sétálni kellene, hogy amikor én sétálok, akkor ő rohan.
Kábé stimmel a szám, amit írsz. Egyszer lemértem mennyi idő alatt gyaloglok haza melóból, ha nem busszal/villamossal megyek. 38 perc volt asszem kábé 3,7 km-re. Erősen emelkedő terep, de ez igazából mindegy a tempó szempontjából. Olyan 5,85 km/h ha nem számoltam rosszul. Gyorsabb gyaloglás, de nem kocogás.
A vicc az, hogy kábé 3/4 óra volt tömegközlekedéssel. És 9 perc alatt odafelé bringával.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #44197 üzenetére
Göteborgban vettek AnsaldoBreda M32 villamost.
Ha jól emlékszem a következő problémák voltak vele, kábé időrendi sorrendben:
- nem működtek -5 fok alatt. Ami egy skandináv országban néha előfordul. A probléma olyan durva volt, hogy fel kellett újítani és újra szolgálatba állítani az ősrégi magaspadlós villamosokat. Teljes felújítás szükségeltetett, nagyon durva pénzek mentek el rá.
- az ajtók bizonytalanul működtek. Ami viszont blokkolja az indulást.
- szétrohadt a padló furnér lemeze a linóleum alatt, majd erős gombásodás és penészedés szedte szét az egészet. Újra kellett padlózni a kocsikat. Nagyon lassan ment a javítás és a minőség elmaradt a kívánttól.
- szétrohadt az alváz, de olyan mértékben, hogy strukturális integritás nem volt garantált. Értsd: szétestek a kocsik. A javítások rettentő drágák voltak, nem hozták a minőséget és többszöri visszahívások voltak szükségesek a különféle helyeken felbukkanó rozsdásodások miatt.
- a kocsik oldalirányban olyan erősen verték magukat kanyarban, hogy szabályosan szétverték a pályát a kanyarokban és a sofőröknek gerinc- és nyakbántalmaik alakultak ki. Különleges ütéstompító felfüggesztést konstruáltak az ülésekhez, hogy a sofőrök nyakát ne verje szét a villamos. A pályát megpróbálták megerősíteni, de a kocsik "eszik" a pályát.
- szoftveres problémákA szerződést támadták utólag sok irányból, de mivel Svédországban a hivatalnokokat nem lehet felelősségre vonni (!), így gyakorlatilag akármekkora hibát is követ el valaki semmiféle következménye nincsen.
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari