- Telekom mobilszolgáltatások
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Yettel topik
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Google Pixel topik
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
őstag
Macska gyógyulgat. A farkából már nem szivárog a váladék, holnap ki is veszik a csövet belőle. A tölcsér még marad vélhetően pár napig. A kisállat teljesen ki volt borulva az elején, mostanra nyugodott meg annyira, hogy nem bőgicsél éjszaka.
-
Jahno
veterán
válasz -igu- #145199 üzenetére
Annak nincs köze hozzá, pont ez is volt a baj, hogy kilométereken belül nem volt parkoló, ott is hagytam az egy szem "nem szeretem helyen", szóval úgy műxik, hogy Parkban féloldalast megállok a személyzeti bejáratnál, beszórom a cuccot kerítésen belülre, kocsit elviszem valami értelmese helyre, este 10-11 után vagy később mikor fogy a nép akkor visszahozom a művészbejáró környékére, hogy egyszerűbb legyen pakolni. Amúgy is egy flegma antiszociális geci, mondom ember szopás van, lehet mozgóképes sem vagyok, most fejtem meg mit a szitu, itt lehet-e hagyni a cuccot, vagy ma meddig vihetem el, holnap délelőtt, esetleg éjjel szekuritis be tud-e engedni ennyire, akármi amt ki tudunk belőle kavarni. Erre ott köcsögölt, hogy sok a dolguk, ezzel nem akar foglalkozni, meg különben is egy jó sporttáskányi motyó olyan nagy, hogy nem fér el sehol nem tudják hova tenni oldjam meg.... Miközben üresen állnak a 40 lábas konténerek, de felőlem lehet az bárhol a világban vagy a budi tetején.
-
Jahno
veterán
válasz Grillo #145198 üzenetére
Nem sokat tudtak volna, rendőrnek is ez volt a kérdése, de egyértelműen nem erre mentek, meg általában érték sincs benne. Mókás volt, rendőr első kérdése, hogy mekkora a kár. Mondom azt honnan tudjam? Hát saccoljam meg. Ok, de ha elpattintotta az immot vagy az ECU-t, akkor arra mit mondjak? De mondjak valamit. És ez így műxik, áááááá.
Első brigád rendes volt a tecnikust nem értettem, vett tőlem DNS mintát, de amit tutira összefogdostak és más nem nagyon azzal nem foglalkozott, magyarázta, hogy biztos nem elvinni akarták és ezért van kirobbantva a műszerfal teteje, mert onnan akart hozzáférni a rádióból. Az meg látszik, hogy a riasztó részét csapták szét először, utána gondolom követte a vezetéket. rádió alatti részt és a rádiót baszta ki utána, mert ezen van rajt a csomagtartó tartalma és szőnyegek, meg a kárpit. Aztán a műszerfal teteje, szóval jó helyen kereste az immot. ODB környéke is szétbontva, de biztos nem ellopni akarták. Kesztyűtartó és bal oldali ajtózseb tartalma volt még kihányva, gondolom szintén balra kézreeső helyen kereste az okosságot.
-
-szabi-
őstag
Sajnálom.
Jól emlékszem neked még az én 19 éves Seatomnál is öregebb kocsid van? -
Jahno
veterán
válasz -igu- #145205 üzenetére
Én most nem tudom, ez egyben érték, gyárilag nem azonosítható alkatrészek, régebben egyszerűbb volt egy ilyet elpattintani, mint egy 40 millás Merdzsót, mert ugyanannyi pénzt tudtak belőle csinálni, most a kijelzők, drága lámpák, tolatóradarok, egyéb szenzorok világában ezért is esett vissza a komplett jármű lopása. Roller nagyobb biznisz. Kocsiból falun kibasszák a katalizátort, gyors, egyszerű, relatív nagy haszon, drága kocsiból kibassza az első lámpát, ami bontva is 300ezer, tolatóradar szenzorát egy kiskéssel megoldja, szintén százezrek, szóval érdekes a kérdéskör. Gyakorolni meg odahaza is lehet donorokon, kisebb veszéllyel.
Tudja a fene, 2. rendőrrel is félrebeszéltünk, kinyitja a motorháztetőt, mutatja, hogy az ECUhoz nem nyúltak. Nem akartam belemenni, hogy ez olyan öreg, hogy nem is kell, elég egy álkulcs meg az OBD csati, inkább mondom, hogy ok, de az le volt zárva elektromosan és lehet nem tudta, hogy kinyitotta. Mondja a rendőr, hogy de hát most nyitotta ki karral. Ja, de van benne +1 elektromos zár, annak kibontotta a vezérlését, szerintem rá is jött miképpen műxik, mert nem bonyolult, ha nem autó akkor is elég egyértelmű a berendezés, de nem tudja mihez való, jelre nyit/zár áramkört. Eléggé nem gyári indításgátló ugye.
Rendőr meg azt mantrázta, hogy de hát nem volt nyitva a géptető. Persze, kormány alá hajolva nyomkodja a dolgokat, nem tudja mit vezérel a valami, elenged a hidraulika a géptetőnél, az még zárva marad, utána lehet karral nyitni, de ezzel nyilván nem akar baszakodni, nem húzkodta a kart, várta, hogy induljon a kocsi ott a kábelköteg közepén a félhomályban ami előny és hátrány is és inkább azt nézi, hogy nem a motortérzárhoz van köze "a doboznak" hanem az indításhoz, mert valamit átkattint/ésvagy megszakít. Á, hagyjuk. Nem teljesen értette, hogy nem gyári a kocsi és az egyedileg utólag beépített védelem vezetékezését követte végig (most megyek le rendet tenni, megnézem még, hogy az idehaza elterjed pár védelmi megoldást kereste-e máshol), azért bontotta meg a dobozt, ennek ilyen helyen van értelme, a többi beépítése az úgy néz ki jól sikeredett, az már vagy flex és sok idő, vagy szakműhelyben is még több idő. Most szerencsém lett, hogy meg van csinálva, mert ezer éve már nézegették alakok, akkor paráztam be és oldottuk meg bele.
Lehet kimegyek haverhoz, 2 napja töröltem a hibalistát, mumuslámpákat meg a kódokat, ha azóta van benne sikertelen indítás, meg 1-2 vezérlés baj, abból darabra látszik mire jutottak. Indítási próba peciálisan benne van.
-
-NoVa-
addikt
válasz Jahno #145208 üzenetére
Volvo még csak 18, szóval átnézettem a panaszaimmal márkaszervizben. Volt checkengine (azt mondják, valahol szar lehetett az üzemanyag, egyszeri szenzorpanaszra bebillentette a flaget az elektronika, nincs gond), nyikorog a jobb első lengéscsillapító, kontaktos a csomagtérzár, meg két fékolajnyomásmérő is fárad már. Ez utóbbi néha-néha bebillenti a kipörgésgátló szerviz szükséges hibaüzenetet, a fék hibátlanul teszi a dolgát. Jah, a hibaüzenetes kijelző párás időben elmegy aludni.
Na, ha már futómű, azt felírták párban, mert úgyis elfárad a túloldal is, a műszerfalat ők csak kompletten cserélnék újra kéccázé + munkadíj, a csomagtartós kábelkorbács 40k-ért nem fáj, a futóműben akad komplexebb minden. Munkadíjjal a komplett csomag bőven millió feletti ráköltés lenne náluk, de azért sokmindent lehet olcsósítani. Kábelkorbácsot szerintem itthon áthúzom magamnak, a műszerfalat javíttatom szakosodott arcnál, futómű marad. Az kb 700k párban, ha a nem elromlott felét is megcsináltatom most. Vagy eltekintek a márkaszerviztől, aztán futóműves is mond rá valamit. Tekintettel arra, hogy a GTK-s balesetes állapotból 50k-ért hoztam helyre, most ez kicsit apaszthat a biztosítós pénzből, még így is pozitív az egyenleg.
-
npera
őstag
Itt most olyan jégesőbe futottunk bele asszonnyal vásárlás közben, hogy kábé 30-al haladva is alig láttunk. A jég kezdett megmaradni az úton, így gázra kipörgött (instant torque), fékre ABS, kanyarodásra, meg ESP és sodródás ide-oda.
Mutattam is asszonynak, hogy ha ilyenbe kerül egyedül, akkor lassítani finoman és gyakorlatilag úgy vezessen, mint havon.
-
zetor2000
őstag
válasz Jahno #145203 üzenetére
Pedig ha tudnák, hogy erre mennyi időnként mennyit kell rákölteni, hogy sehogyse legyen...
Mindenesetre szopó, hogy egy ennyire idős vassal is baszakodnak... Egy ideje azt olvasni, hogy az ilyen gépjármű feltörések / lopások visszaesőben vannak, mert nem sok értelme van. Bár, a katalizátor, meg az értékesebb lámpák / szélvédők / felnik azért szerintem mégse nullázzák az esetszámot.
Ilyenkor meg hogy mennyi a kár, a csillagos eget is be kell hazudni, mert ha nem gyári a történet, akkor ki mondja meg, hogy az mégis mennyibe került?
Egy olyan összeget kéne mondani, amiről úgy gondolod, hogy megéri.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
eattila
őstag
Mi meg tekertunk a gyerekkel egy 23km-t egy fagyizas miatt. Franko volt!
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
-igu-
addikt
válasz eattila #145215 üzenetére
Cimbivel mi is megindultunk reggel. Fél 8-ra értünk haza - így akkor a 8-kor kezdődő eső nem volt ránk veszélyes.
Indulhattunk volna korábban is, de cimbora most tanulta ki a patentpedált, arra elment negyed óra. Lett végül 31km, fotózással, bámészkodással.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Jahno
veterán
válasz zetor2000 #145213 üzenetére
Vagy más a koncepció. Akármi is lehet, egyszer mentem egy X helyre, éppen azzal szoptak, hogy egy ilyen olcsó lopott autóval nyomták fel a boltot, bepakoltak 30 millió forintnyi cuccot, aztán csókolom, záróra. Cuccokat nem saját ingatlanon tárolták, kocsi tulajára meg rálökte a rendőrség az ajtót, mire észrevette volna, hogy elvitték.
Még küzdök, egyelőre azt néztem ne legyen a műanyag mögött tűzveszélyes semmi és nézem, hogy mit loptak el. Egy biztosítékot már elpukkasztottam, mert lógott egy vezeték a semmiben, most nézhetem végig az összeset, de persze alap szerszámaim sehol, mondván a héten biztos nem kell.
Bent voltam a yardon is, rendesek voltak.
-
npera
őstag
Casio?????
-
npera
őstag
válasz eattila #145218 üzenetére
Most kicsit összefolyik, de nálad maga az ülés nyekergett vagy az ülésoszlop a vázban?
Az utóbbit én zsíroztam, az segített.Nálam is lett parajelenség. Amióta a hátsó felnit kiegyenesítették (volt egy törött küllő), azóta ha bedöntöm a gépet erősen, akkor kattog valami. Először azt hittem, hogy a fék, de nem. Próbálgattam egyenesen menni, de annyira bedönteni, amennyire csak bírom zakózás nélkül, akkor hallani.
Végignéztem kézzel a küllőket és feszes mind. Aztán sikerült erősen nézve a hátsó kereket és erősen döntve lokalizálni a hibát.
A hozzánk legközelebb levő 2 küllő (amin van a pasztell szín kosz a kereszteződéshez közel) át van egymáson húzva. Egymáshoz képest tudnak mozogni, ahogy oldalirányú terhelés éri a kereket (erősen döntöm a bringát kis sebességű éles kanyarban). Az kattog.
Megpróbálom majd jobban lefotózni.
Egyenesen haladva vagy picit döntve nincs gond. És a kerék szépen egyenesen fut.
Nem tudom mennyire gond, de ha nem romlik, akkor gondolom nem gond. Ha romlik, akkor meg nincs profit..... -
eattila
őstag
válasz npera #145220 üzenetére
Hát, először úgy gondoltam, hogy az ülés, vagyis az azon levő fém sínek rögzítése. Vettem ragasztót, megragaszottam, és jó volt. Igaz kivettem a komplett nyeregcsöget, megtakarítottam, megpasztáztam (grip paszta) és kb 25km-ig kuss volt.
Namost ha a nyeregcsövet megzsírozom, nem fog az ott nekem csúszkálni egyre lejjebb?
Tehát a 2 kuüllő elmozdul egymáson, és annak van hangja. Az cumi. De ott valami lerakódás is van. Esetleg korrózió? Zsír oda nme jó?
[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Samott
addikt
válasz -NoVa- #145211 üzenetére
Csomagtartos kabelkorbacs nalam is aktualis, tegnapelott jott egy visszajelzo, hogy nem eg egy feklampam, kiderult hogy az ajton a harmadik a hibas. Nyilvan nem azzal volt a gond, hanem az atvezetesnel szakad el egy vezetek, megjavitottam, de nagyon ocsmany ott minden, szoval rendeltem javitokeszletet hozza. Az enyemhez csak 20e.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
őstag
Ma 8 fok volt, újra fűtünk... Hétvégétől jön az akár 20 fok is vissza....
-
npera
őstag
Nova, Blueboi, gr8 news. Megjött a csomag. A búcsú ajándék a cégtől, ha lehet úgy mondani
Bár nem erre a karra van, de felment rá. 4 mm-es 4"-os karra rácsavaroztam a T-Motor 1804-es motort. Szépen pörög, nem akad be a zéger-gyűrű a karba (van egy kis furat neki).
A mágnesek közepesen erősek, a megmunkálás oké. A cucc alighanem a leginkább elérhető, ha lecsukok egy motort. T-Motor minden bokorban kapható többnyire....
-
zetor2000
őstag
#mithallgatszmost:
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
őstag
Jahno 2 sorral előrébb hallgatja.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
őstag
Megerősítettem a canopy alját, mert a lábak picit hajlottak. Most beton stabil. Belepróbáltam a kamerát, még meg kell nézni, hogy belelóg-e a képbe a lencsevédő. Aztán lehet mehet fel Thingiverse-re.
ASA-ból nyomtatva úgy forgattam, hogy az üreges rész párhuzamos az ággyal, akkor nagyon könnyű kiszedni a supportot.
-
npera
őstag
Most már tudjuk....
Mennyi éven keresztül csináltam rosszul.....
-
-
Sipi-
őstag
Ma elmentünk egy kicsit "sétálni". Kissé elmértük az időt, de nem volt para, mert délelőtt indultunk. Reggel kérdeztem a feleségem, hogy biztosan gondoljuk-e ezt, mert az udvaron a járda még vizes volt, teraszkorláton is álltak még a vízcseppek. De mivel a szenvdicsek már éjszaka óta a hűtőben voltak, így nem volt más lehetőség, menni kellett Csobánkánk parkoltunk, onnan mentünk egy kb. 17-18 km-es kört, némi szintemelkedéssel (400 m alatt valamivel). 1-2 helyen volt csak erősebb emelkedő, egyébként nem volt vészes. Viszont saras volt, bár elviselhető mértékig, csak kevés helyen volt csúszós, de egyszer sem rakodott teli a cipőnk sárral kellemetlen mértékig. Jó volt, jól esett. A lábam a végére megfájdult kissé, valószínűleg a tegnapi biciklizés, plusz kevés alvás sem tett jót neki. De remélem kialszom hamarosan.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
őstag
Ha nem elég drága egy 700-as heli, akkor még mindig lehet gázturbinássá konvertálni
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest