Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tomsolo

    őstag

    Na akkor egy kis Original Sins 2 vélemény - cirka most végeztem a játék harmadával.

    Továbbra is azt állítom, hogy nagyon jó lett (eddig simán GOTY), de messze nem hibátlan és ezt érdemes figyelembe venni az erre kényesebbeknek. Aki szerette az első részt az ezt is szeretni fogja - az újítások ellenére is - bár abszolút nem szükséges, de szerintem érdemes az első résszel kezdeni mert az újoncoknak az sokkal szájbarágósabb.

    Ha már a sztori szóba került, itt sokkal komorabb az alaphelyzet mint az egyben a kezdetben feldobott nyomozási szál, a 2 ehhez képest egy túlélőjáték. Történetileg egyébként nincs olyan mélység és szenvedés mint a Dragon Age Originsbe vagy a Witcherbe, hanem olyan a sztori mint amit egy játékasztalnál el lehet mesélni.

    Kevés olyan játék van, amiben ennyi és ilyen sok végigjátszási lehetőség faktor van - így az erre addiktoknak egy ilyen játék akár egy fél-egy évig is elég lehet, szóval érdemes az árcímkét így nézni. Eleve nem tudsz minden hőst felvenni(max 4 lehet a csapatban) mindegyik saját történettel és questekkel. Másrészt ott van lone wolf lehetőség is amikor csak ketten van vannak - ilyenkor magasabb statokkal indulnak. Erre rájön még a sokféle specializáció is a skillekkel illetve most már rúnákkal is. Na és a modokat, a game master módot nem is említem már, ahol saját kampányt készíthetsz. Coopban is tolható és nagy mulatság úgy is, főleg ha éppen valamit elcsesz a másik :D

    Bár kétféle easy mód is van( explorer, classic) sokan ezeket is nehéznek találják a másik oldal pedig még a honor módot is könnyűnek solóban (egyetlen karakterrel). A kettő között van a Tactician mód, ami leegyszerűsítve egy nehezített barangoló játékmenetet ad sok, sok taktikával és menedzsmenttel, alacsonyabb statokkal nálad, cserébe keményebb ellenfelekkel. A keményebb szó főleg durvább páncélokat, életerőt jelent, és míg az egyben a legtöbb esetben a vagy sikerül vagy nem (főleg a szint különbségtől illetve a skill foktól függött) egy adott mágia vagy skill használata, itt amíg le nem karcolod az ellen páncélját szinte semmit nem fogsz tudni vele kezdeni (azért van pár skill ami nem veszi figyelembe az armorokat).

    Ezért itt bizony nem ritka az olyan helyzet, hogy az egyébként egyetlen HP-val, de teljesen feltöltött magic armorral rendelkező enemy ellen, a sorban következő mágusod eldobja a varázspálcát (magic wand) benyúl a tarisznyába és a szerszámos kalapáccsal veri inkább orrba, hadd pusztuljon mihamarabb a büdös fírög. Itt simán bevett szokás az is, hogy odamész egy nagyobb csapathoz lezúzól valami szélső nímandot majd felhúzod a nyúl cípőt. Vagy körbe settenkeded az ellenséges tábort, telenyomod a lehetséges útvonalaikat vízzel majd pofánvered a hozzád közel állót és eliszkolsz miközben a mágusod egy villámmal megbizsergeti a vizes földet a talpuk alatt, ha már követni akarnak. Némelyik ilyen húzás, egy másik játékban felér egy csíttel, de itt még ezt is lehet.

    Tactician mód tolom 4 arccal, iszonyat lúzer mindegyik, mivel szinte nincs egy rendes öltözékük, nem kaptak egyetlen egy pontot se hiába léptek már 8-szor is szintet, nem tanultak egyetlen új skillt se - csak ha találnak olyan geart ami ad nekik új képességet vagy jobb statot. :) Mondjuk most már érik azért nagyon egy pont elosztás mert a jelenlegi különbség pl. a hajón található ölebekhez statjához viszonyítva ilyen : 300/500/900 vs 248/114/240 (Páncél,Pajzs,HP) - de még mindig el tudom képzelni, hogy ván rá megoldás mert azt még nem próbáltam mi lesz ha mindegyiknek adok pajzsot. :)

    Uplay: tom.solo | Steam: tomsolo | Hivatásos zsákbamacska-nyerészkedő

Új hozzászólás Aktív témák