Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bandit21

    addikt

    válasz ribarszki #5709 üzenetére

    Nem világos teljesen hogy ha 6-7 menne használt autóra akkor a szalon Niro hogy jön a képbe.
    Alapvetően ha nem Honda -e Dacia spring vagy i3 akkor mind 5 személyes
    A km értékek mellé jó lenne tudni hogy ezt pályán/ országúton szeretnéd
    A napi ingázást is.

    Az autó árak alakulása meg kb egy varazsgombbe lehet amit a Jóisten se lát.
    Az elmúlt időszakban irreálisan elszálltak az árak nemcsak az e autóknak.
    Gyanítom a használt Tesla árak esni fognak. Ezt valószínűleg követi majd a többi márka is
    Mindez azonban azon alapszik hogy a pár napos új akciós Tesla árak egybe azt is jelentik hogy ennyiért tudnak nagy tételben autót szállítani.

    Ha bármi miatt kiderül hogy ez egy 2 hetes akció vagy hogy valóban van ennyiért autó de nem 2 hónap hanem 1 év akkor borul az egész.

    Én nem hinném hogy minden e autót is gyártó cég most hirtelen csinál egy 20% offot mert ők nem 4 modellt árulnak hanem 14 et fejenként. Felment a tiguan és a golf ára is az elmúlt évben, nem lehet levinni az id3-4-5 árakat csak mert hirtelen lett m3 és Y olcsóbban mert bele bukik az egész VW
    Ugyanigy az összes többi márka. Nekik akkor le kéne vinni minden más árát is
    Aztan meg az e autót nem gyártó cégek jönnének hogy hoppá van Enyaq -25% al akkor nem lehet eladni annyiért a SX4 suzukit mint eddig mert kisebb is és nem elektromos megy a nép Enyaq ot venni.

    Visszatérve a kérdéshez ioniq, leaf szerintem jó lenne Neked. A 70 km és a 100 az oda vissza?

    Tölteni hol és hogy fogod?

    A napi 40 km ingázás az összesen ennyi vagy egy út oda 40 vissza aznap 40?
    Ebbe van pálya?

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • madgie

    titán

    válasz ribarszki #5717 üzenetére

    Baromira tetszik nekem is a Niro EV, de az új Tesla árakat láttad, ugye? Nem biztos, hogy egy tesztautót hoznék el most 18,1-ért...

  • Balázzs

    senior tag

    válasz ribarszki #5717 üzenetére

    Mindennek is esik az ára, a Tesla ezzel az árcsökkentéssel tolja le az árakat a használtautó piacon. Ha nem akarod, hogy pénzed álljon egy új autóba, akkor valami kicsi elektromos kell (trió olcsón), de ezek alap és már öreg villanyosok (mondjuk én a trio tagjainál tartanék egy esetleges balesettől és a kis mérettől) és akkor a többi pénz mehet állampapírba, vagy ahová akarod. A másik véglet a tesla model y egymotoros verzió, na ott van élmény, jó hosszabb útra is, kényelmes, jól pakolható, hátul bővel elfér 3 gyerek.
    Az a baj, hogy ilyen gyorsan kell dönteni és nem tudjátok megnézni a kocsikat élőben, vagy még ki is próbálni, mert az ad a legtöbbet vásárlás előtt. Én anno vagy 5-6 autót teszteltem, béreltem, de akkor nem volt ilyen őrült a piac.

    Zoe, leaf, soul és golf közül én a golf-ot elfelejteném (öreg konstrukció), amit a másik három közül kapnék legjobb áron+felszereltséggel azt venném.

  • Bandit21

    addikt

    válasz ribarszki #5717 üzenetére

    Nagyjából ismerős sztori, nálunk 4 gyerkőc van, 13-11-7-2 évesek. 2 kör van velük reggel, egy iskola (ezt én csinálom a Kodiaq-al melóba menet) és egy bölcsi (ez a feleségem az id3-al).
    Aztán a feleségem hazajön, aztán elmegy intéz minimum 1 dolgot, aztán felveszi a suliba aki végez, aztán haza aztán bölcsi és felveszi aki később végez.
    Hiába lakunk Szegeden, a Feleségem 1 nap 40 km alatt nem nagyon ússza meg, de ha Anyósom vinnie kell valahova, vagy nem 1 programja van a gyerekek szakaszos begyűjtésén felül, hanem 2 akkor néha összejön napi 80 is.

    Mivel hosszútávra ott a Kodi, ezért nekünk igazából mind1, milyen az e autó (alap 45 kwh id3).

    Abból amit írsz (3 gyerek és 3,5 évesen eladott Sorento) arra tippelek, hogy bármilyen nehéz szívvel is váltál meg a sorentotól, valószínűleg sikerült egy elég komoly pénzt szakítani rajta, de legalább is ingyen volt (2,5 m támogatással szálltál be még régi árakon, ha jól értettem évi 5 db vidéki út volt benne, tehát bőven 100 e alatti 3,5 éves autó lehetett amikor eladtad, patika).

    Gondolom emiatt "befektetés" is egy autó, illetve befektetéssel ütközteted a rá szánt pénzt. Sajnos nincs már se e-autó se 7 személyes támogatás, és az árak is elszálltak így bármilyen vacak is el kell engedni ezt. Én ettől függetlenül havonta megnézem, hogy a támogatással 10 körül vett 1,5 éves Kodi mennyit ér most és mindig eljátszom a gondolattal, hogy 3 évesen ha eladom veszek majd belőle egy... és itt kell vissza rángatni magam a földre mert hajlamos vagyok a Kodi vétel kori konkurens árakkal agyalni, de nem, minden elszállt, nem lesz belőle kis ráfizetéssel Model Y.
    Meg abba el se férünk de hát amikor az ember álmodozik nem ezek számítanak.

    Vissza az alapkérdéshez. A Sorentoba gondolom megszoktátok hogy box nélkül minden elfér, én ezért egy nagyobb csomagtartós EV-t néznék. A Soul -Golf-Leaf-Ioniq (erről nem beszéltünk, 7 m körül kezdődik de talán a legésszerűbb lenne arra amire használod és a legmodernebb is) körben.

    Egy új Niro valóban jó választás lenne 18 ért, de 1-2 éve az még 12-13 volt, így én nem ülnék most újba, ot tnyílt a legnagyobbra az olló ráadásul ott nem lesz meg az ami a 2-3 éve vett új autókkal, hogy elszáll az ára, gyanítom inkább hogy ott a megszokottnál is nagyobb lesz a bukó.

    Ha kiás vagy egy Soult megnéznék mindenképp, jó kis bakancs forma biztos nagy a csomagtartója,

    A 3-as mazda végül mire lesz majd használva? Az évi 5 vidékre járást miért nem a munkahelyi Seat-al csináljátok?

    Nyaralás később se lesz autóval? Bármilyen jó is az ID városban, meg belföldön kisebb utakra, Görögországba a Kodival azért legalább olyan megnyugtató volt lemenni egybe 1 közbeiktatott tankolással 480-as tetőbox-al, csurig pakolva, pályán, mégis végig 8l-el. Mindkét világban megvan a jó.

    A skoda-vw-audi-seat topicban van rbalint88 ide is ír néha, neki e-golf van, kérdezz rá arra is. Leaf meg van minden bokorban ott inkább az lesz a macera, hogy egy valóban egész jót találj a sok jóvá varázsolt behozott vacak közt. (sláger autó nyilván azzal ügyeskednek is a legtöbbet).

    Én amúgy megnéznék egy GTE Passat - Golfot is, azt meg yodamester hajtja szintén az előző topicban. 10 kw körüli akkujával az általad mondott távot (napi 40 km) akár megoldja 1 töltéssel úgy, hogy be se indul a motor, cserébe ott az 1,4-es TSI is benne, rendszerteljesítménye 220 ló körül van, lebalább akkora bugi mint egy EV de az évi 5 kirándulás meg simán elmegy vele benzinnel. A vegyes fogyasztásai meg ha köztes utakra hajtod nevetséges (3-5 l).

    Erre majd sokan mondják, hogy a hibrid nem jó mert mindkét technikát cipeled akkor is amikor a másik épp nem megy de cserébe tudja is azt amit mindkét technika tud.

    (e módban inkább 20 kw fogyaszt, ezért írtam, hogy a napi 40 menne vele)

    Töltésről nem beszéltünk még, írod a napelemet, a "három 5,6 napelem" a 3 fázis 5,6 napelem ha jól gondolom.

    Meg kell nézni, hogy mennyit visz a ház, napközben tudnátok-e tölteni ha a Feleséged otthon van, mit tud az autó felvenni 3fről max (leaf pl 6 körül) és belőni.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

  • schawo

    titán

    válasz ribarszki #5709 üzenetére

    A 2023-as Niro már végre be tudja kapcsolni a légkondit/fűtést távolról akkor is, ha nincs töltőn az autó?

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • YxVs

    senior tag

    válasz ribarszki #5752 üzenetére

    Ha végigviszed a rendelést, nekem csak egy Destination & doc fee € 880-t ad hozzá, utána már a bankkártya megadási adatok következnek.

    Szerk.:

    Aha ott látom kis betűvel, hogy: "Excluding taxes and fees"

    Mennyi egyébként az ottani ÁFA?
    Így sem érheti meg?

    [ Szerkesztve ]

  • WiZARD

    addikt

    válasz ribarszki #5811 üzenetére

    Első ~25k km alatt 95%-ban AC-ról volt töltve, mindig 100%ig.
    Mostanában sok a SUC, de kb hetente itthon 100%ra töltöm.

    De mint a grafikon mutatja a többi is hasonlóan viselkedik.

    schawo: 426 körül volt asszem újonnan, most 407 a max.

    Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

  • WiZARD

    addikt

    válasz ribarszki #5823 üzenetére

    Ha fél éves, akkor inkább 60kWh-ra tippelem, az viszont 439 környékéről indult újonnan.

    Hogy schawo-é hogy nem csökkent, azt nem értem :F

    [ Szerkesztve ]

    Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

  • WiZARD

    addikt

    válasz ribarszki #5825 üzenetére

    Nem tudom AC töltés sokat változtat-e, én nem láttam hatását.
    Első 10 hónapban 90%ban AC-n töltöttem, mióta elköltöztem azóta rászoktam SUC-ra (útba esik, ingyen van, hülye leszek nem ott tölteni)

    Neten keresgélve 3.5% körüli LFP degradációkat írnak 1 év - 20-40k mérföld körüli autókra, szóval kb oké.

    [ Szerkesztve ]

    Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

Új hozzászólás Aktív témák