- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Asus Zenfone 9 - zsebbe való
Hirdetés
-
Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
it Adatvédelmi panasz érkezett Ausztriában a Google ellen, a vád szerint követik a Chrome böngésző felhasználóit.
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz
Shadowbull #6886 üzenetére
Megosztó a design, én azok közé tartozom, akiknek nem tetszik, főleg a segge. Mondjuk én a 911-től is okádni tudnék, mindig is utáltam az ilyen bogár formákat az autóknál. Műszakilag majd kiderül milyen, és bár a fogyasztása tényleg csodásnak tűnik, ennek azért megvannak a hátrányai, pl. hátul gyakorlatilag csak gyerekek vagy törpenővésűek fognak kényelmesen utazni benne, 175-180cm felett már problémás a fej és a tető kapcsolata.
Úgyhogy itt megint az a baj, hogy fetisizálták a hatótávot és mindent a légellenállásnak vetettek alá. Ami tök jó, csak innentől 60k EUR-ért van egy autód, ami kvázi kétszemélyes és nem használható túlzottan sokmindenre. Magányos farkasoknak vagy maximum egy darab barátnővel jó lehet, de ennyiért ilyen célra már lenne jobb vétel is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
válasz
Shadowbull #6886 üzenetére
Most nézem Böjrn 1000 km challange-ét az Ioniq 6-tal. Az első töltésnél járok, és még mindig csak fasságok. Sikerült megint elb..zni egy egyszerű feladatot.
Megcsinálták, hogy ez Iq6 automatikusan fűtsön elő. Hasonlítsuk össze a Teslának a lassan "évtizedek" óta működő akkufűtési stratégiájával. Nem bonyolult.
Tesla: Tudja, hogy milyen messze van a töltőtől. Mindig úgy kapcsolgatja ki-be a fűtést, hogy ha kevés a töltöttség, akkor a töltőre pont 2% töltöttséggel, ha pedig van elég töltöttség, akkor pedig 40 fokos akkumulátorral érkezzen az autó. Röviden összefoglalva: 40 fokhoz a lehető legközelebb legyünk és minél melegebb legyen, minden energiát ennek szentel. Így a Model 3 RWD a legnagyobb télben is simán tölt 180 kW-tal. Töltés kezdetétől folyamatosan fűt, hogy elérje a 45 fokot. A fűtésbe bekapcsolódik a a villanymotor, a PTC fűtő, és a hőszivattyú is, így 10 kW fűtőteljesítmény megy az akkuba. Azon dolgozik, hogy ha kevés volt a töltöttség, és ezért út közben nem lehetett elérni a 40 fokot, akkor is minél előbb meglegyen a 45, és minél gyorsabban emelhesse a töltőáramot.
Tény, hogy az új RWD (Teslának még nem volt téli tapasztalata a típussal) a tél elején még béna volt, nem ismerte pontosan a töltés folyamatát, és a melegedést, ezért eleinte még út közben 45 fokra fűtött, és töltés indítás után így elmelegedett és túlmelegedés miatt vett vissza töltöttségből, de ezt december végére valamelyik frissítéssel kezelték, azóta tökéletes.Ioniq 6: Bekapcsolja fűtést egy x km távolságnál, és fűt, amíg 17% fölött van az akku. Így vagy nem lesz elég a hőmérséklet, vagy túl magasan lesz a töltöttség a gyors töltéshez. Első töltést sikerült 120kW alatt megkezdeni, mert 15 fokos az akku. Ráadásul 2 percig nem is fűt töltés közben, majd amikor hozzáfog, akkor is csak 4-5kW megy be.
Emiatt Björnnek 8 percig (24%-ig) csak 120kw-on tölt, akkor éri el a 20 fokot az akku. Mindez 8 fokos külső hőmérséklet mellett, tehát nem igazán hidegben. Pont a legértékesebb 8 percet vesztegeti el hideg akkuval. Aztán 34%-on hirtelen leveszi 145kW-ra a töltési teljesítményt. Tehát mindössze 10%-ot tud igazán gyorsan tölteni. Mindez egy ostoba stratégiai hiba miatt.
Ami jó, hogy nagyobb töltöttségnél is viszonylag jól tölt. De a kezdeti bénázás miatt 22 perc volt a 12->75%. Mivel a fogyasztása nem vészes (120 km/h-nál hátszélben 20,7 kWh/100km-t), így 88% alatt 322 km-t haladt. Tehát 63%-nyi betöltéssel 23 perc alatt 230 km hatótávot sikerült növelni, ami szintén oké. A végeredmény a Model 3 RWD-vel pont azonos. Ezzel nem rossz az Ioniq 6, de egy jobb szoftveres menedzsmenttel sokat lehetne még javítani. Látom benne a 230-240 km/20 perc lehetőséget is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész