Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • madgie

    titán

    válasz ribarszki #5717 üzenetére

    Baromira tetszik nekem is a Niro EV, de az új Tesla árakat láttad, ugye? Nem biztos, hogy egy tesztautót hoznék el most 18,1-ért...

  • Balázzs

    senior tag

    válasz ribarszki #5717 üzenetére

    Mindennek is esik az ára, a Tesla ezzel az árcsökkentéssel tolja le az árakat a használtautó piacon. Ha nem akarod, hogy pénzed álljon egy új autóba, akkor valami kicsi elektromos kell (trió olcsón), de ezek alap és már öreg villanyosok (mondjuk én a trio tagjainál tartanék egy esetleges balesettől és a kis mérettől) és akkor a többi pénz mehet állampapírba, vagy ahová akarod. A másik véglet a tesla model y egymotoros verzió, na ott van élmény, jó hosszabb útra is, kényelmes, jól pakolható, hátul bővel elfér 3 gyerek.
    Az a baj, hogy ilyen gyorsan kell dönteni és nem tudjátok megnézni a kocsikat élőben, vagy még ki is próbálni, mert az ad a legtöbbet vásárlás előtt. Én anno vagy 5-6 autót teszteltem, béreltem, de akkor nem volt ilyen őrült a piac.

    Zoe, leaf, soul és golf közül én a golf-ot elfelejteném (öreg konstrukció), amit a másik három közül kapnék legjobb áron+felszereltséggel azt venném.

  • Bandit21

    addikt

    válasz ribarszki #5717 üzenetére

    Nagyjából ismerős sztori, nálunk 4 gyerkőc van, 13-11-7-2 évesek. 2 kör van velük reggel, egy iskola (ezt én csinálom a Kodiaq-al melóba menet) és egy bölcsi (ez a feleségem az id3-al).
    Aztán a feleségem hazajön, aztán elmegy intéz minimum 1 dolgot, aztán felveszi a suliba aki végez, aztán haza aztán bölcsi és felveszi aki később végez.
    Hiába lakunk Szegeden, a Feleségem 1 nap 40 km alatt nem nagyon ússza meg, de ha Anyósom vinnie kell valahova, vagy nem 1 programja van a gyerekek szakaszos begyűjtésén felül, hanem 2 akkor néha összejön napi 80 is.

    Mivel hosszútávra ott a Kodi, ezért nekünk igazából mind1, milyen az e autó (alap 45 kwh id3).

    Abból amit írsz (3 gyerek és 3,5 évesen eladott Sorento) arra tippelek, hogy bármilyen nehéz szívvel is váltál meg a sorentotól, valószínűleg sikerült egy elég komoly pénzt szakítani rajta, de legalább is ingyen volt (2,5 m támogatással szálltál be még régi árakon, ha jól értettem évi 5 db vidéki út volt benne, tehát bőven 100 e alatti 3,5 éves autó lehetett amikor eladtad, patika).

    Gondolom emiatt "befektetés" is egy autó, illetve befektetéssel ütközteted a rá szánt pénzt. Sajnos nincs már se e-autó se 7 személyes támogatás, és az árak is elszálltak így bármilyen vacak is el kell engedni ezt. Én ettől függetlenül havonta megnézem, hogy a támogatással 10 körül vett 1,5 éves Kodi mennyit ér most és mindig eljátszom a gondolattal, hogy 3 évesen ha eladom veszek majd belőle egy... és itt kell vissza rángatni magam a földre mert hajlamos vagyok a Kodi vétel kori konkurens árakkal agyalni, de nem, minden elszállt, nem lesz belőle kis ráfizetéssel Model Y.
    Meg abba el se férünk de hát amikor az ember álmodozik nem ezek számítanak.

    Vissza az alapkérdéshez. A Sorentoba gondolom megszoktátok hogy box nélkül minden elfér, én ezért egy nagyobb csomagtartós EV-t néznék. A Soul -Golf-Leaf-Ioniq (erről nem beszéltünk, 7 m körül kezdődik de talán a legésszerűbb lenne arra amire használod és a legmodernebb is) körben.

    Egy új Niro valóban jó választás lenne 18 ért, de 1-2 éve az még 12-13 volt, így én nem ülnék most újba, ot tnyílt a legnagyobbra az olló ráadásul ott nem lesz meg az ami a 2-3 éve vett új autókkal, hogy elszáll az ára, gyanítom inkább hogy ott a megszokottnál is nagyobb lesz a bukó.

    Ha kiás vagy egy Soult megnéznék mindenképp, jó kis bakancs forma biztos nagy a csomagtartója,

    A 3-as mazda végül mire lesz majd használva? Az évi 5 vidékre járást miért nem a munkahelyi Seat-al csináljátok?

    Nyaralás később se lesz autóval? Bármilyen jó is az ID városban, meg belföldön kisebb utakra, Görögországba a Kodival azért legalább olyan megnyugtató volt lemenni egybe 1 közbeiktatott tankolással 480-as tetőbox-al, csurig pakolva, pályán, mégis végig 8l-el. Mindkét világban megvan a jó.

    A skoda-vw-audi-seat topicban van rbalint88 ide is ír néha, neki e-golf van, kérdezz rá arra is. Leaf meg van minden bokorban ott inkább az lesz a macera, hogy egy valóban egész jót találj a sok jóvá varázsolt behozott vacak közt. (sláger autó nyilván azzal ügyeskednek is a legtöbbet).

    Én amúgy megnéznék egy GTE Passat - Golfot is, azt meg yodamester hajtja szintén az előző topicban. 10 kw körüli akkujával az általad mondott távot (napi 40 km) akár megoldja 1 töltéssel úgy, hogy be se indul a motor, cserébe ott az 1,4-es TSI is benne, rendszerteljesítménye 220 ló körül van, lebalább akkora bugi mint egy EV de az évi 5 kirándulás meg simán elmegy vele benzinnel. A vegyes fogyasztásai meg ha köztes utakra hajtod nevetséges (3-5 l).

    Erre majd sokan mondják, hogy a hibrid nem jó mert mindkét technikát cipeled akkor is amikor a másik épp nem megy de cserébe tudja is azt amit mindkét technika tud.

    (e módban inkább 20 kw fogyaszt, ezért írtam, hogy a napi 40 menne vele)

    Töltésről nem beszéltünk még, írod a napelemet, a "három 5,6 napelem" a 3 fázis 5,6 napelem ha jól gondolom.

    Meg kell nézni, hogy mennyit visz a ház, napközben tudnátok-e tölteni ha a Feleséged otthon van, mit tud az autó felvenni 3fről max (leaf pl 6 körül) és belőni.

    regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Új hozzászólás Aktív témák