Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #197 üzenetére

    Én ugyanezeket az érveket szoktam leírni, és jellemzően meg is kapom a magamét. A e autók után járó árkedvezmény a gazdagokhoz megy, ami külön szégyenletes, de egyben torzítja az eladási számokat és meggátolja a gyártói árcsökkentést. Minek csökkentsenek árat, ha a kormány kipótolja amúgy is?

    Az akkugyártás CO2 kibocsájtásának beszámolását viszont nem tartom logikusnak, pontosabban nagyon nehéz lenne kiszámolni minden motortipus esetén, hogy mi tartozik bele és mi nem. Ha egyiknél beszámolják az akkugyártást, meg az ahhoz való nyersanyagok bányászatát, akkor a másiknál is be kell az olajfúrást számolni, az összes sikeres és sikertelen kutatófúrást, a tornyok építését, szállítását, üzemeltetését. Az olaj/gázfáklyák szennyezését, aztán a nyersolaj szállítását, olajvezetékek, tankerek építése, üzemeltetése, finomítók építése, üzemeltetése, aztán megint szállítás a benzinkutakra. Az egész egy véget nem érő képlet lenne, sok sok vitatott elemmel.

    Abszolút zöld vagyok és szeretném ha ez lenne a jövő, de a számokkal meg a mocskos kapitalizmussal nehéz küzdeni. Technikailag szerintem már közel vagyunk, de anyagi oldalról nagyon messze. Egy pénz nélküli világban működhetne a dolog, de ebben a jelenben nem látszik a fény az alagút végén.

    Talán ha jönne egy Elon Musk 2, akinek nem a luxus e-autók szerepelnek a víziójában, hanem a tömeges elterjedésen lenne a hangsúly, akkor történhetne valami. Szintén jó lenne egy új akkutechnika, főleg ha teljesen más nyersanyagokra építene. Jelenleg sok a ha és az álmodozás.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #197 üzenetére

    Azert en vicces torzitasnak tartom sajat szemszogembol a cikket.
    1. nem, en nem voltam elegedett azzal, hogy pofogtem a benzines autommal a dugoban
    2. cegnel (ingyen uzemanyagkartyaval) merni a dizel vs. hibrid fogyasztast az nem a normal user, akinek igenis szamitani fog, hogy harmad-otod arban tesz meg egy km-t (mi pl. valtunk siman autot napkozben azert, hogy ne kelljen a hibrid benzinjet hasznalni hanem elektromos arambol menjunk)
    3. a kinai szeneromuvekkel ervelni megintcsak nem er, mikor mi itthon es nemsokara mar napelemmel tamogatva etetjuk
    Egyebkent teny: a mostani e-autok befektetesek a kesobbi olcsosaghoz. De sajat kert vagy garazs kell ahol tolteni tudod estenkent (ez mondjuk miert nincs a cikkben, realisabb piacszukito erv lenne), es tervezni kell a tavolsagokat az elektromosnal.
    (Kieg. termeszetesen hasznaltan vett autokrol van szo, ezert nem foglalkozok a tamogatasi rendszerrel.)

    [ Szerkesztve ]

  • Patrick

    addikt

    válasz prmcsk #197 üzenetére

    1. A politikusok szeretnek nagyot mondani... :D

    2. Elektromos autó sem olcsó, nem véletlenül nem veszik annyian. Sok még a kérdés, és az átlagember nem tud venni magának újonnan egy elektromos autót, ugye nincs rá pénze, vagy ha van is hol tölti, ha olyan helyen lakik, + a melóhelyen sem tudja, ott hagyja valami töltő helyen és állandóan majd haza és visszagyalogol?

    Ahogy a cikk is írja, az átlagvásárlóhoz kell eljutni, abból és azoknak lehet eladni a legtöbbet. Adom.

    Zárójel. :D Ma láttam 2 db BMW i3-at. 12-15 milla. Zárójel bezárva. :D

    Bár igaz, 3-4-5 milláért már lehet venni használt elektromos autót.

    3. Imádom, amikor az elektromos autóhoz lévő akku előállítása szennyez. Rendben.
    Azt valahogy senki nem írja le, hogy a benzin vagy dízel járműhöz az üzemanyagot a kőolajból, hány helyen, honnan, hová kell eljuttatni, ez mivel, hogyan történik, majd a finomítóban feldolgozzák, aztán el kell szállítani a töltőállomásokra, az nem szennyez nyilván... arról senki nem beszél. Nagyon csodálatosan friss az illat a bécsi reptér mellett, ott van a finomító, tökéletesen friss a levegő, az nyilván nem káros... Az ilyenektől a falra tudok mászni.

    Nem a Lítium-Ionos akku lesz a jövő, idővel lesz más, 15-20 különböző kutatás folyik ezzel kapcsolatban jelenleg is. Arról nem beszélve, hogy az elektromos autó használat közben nem szennyez. Kivéve a fékpor és a gumi. Nem kell bele motorolaj, rengeteg alkatrész nincs benne, ami egy belső égésű autó motorterében megvan, gyújtógyertya, gyújtótrafó, szíjak, sebességváltó, lehetne sorolni... Igen, tudom, ezzel rengeteg lóvé kiesik majd a gyártó zsebéből... valamit úgy is kitalálank, nem kel őket félteni.

    Nem mellesleg meg egyre több lesz a megújuló energiaforrás és az az által megtermelt energiával tölteni az autót, na az már döfi...
    .
    Szarban vannak a németek picit, mert most van egy kis csökkenés a trendben, kevesebbet adnak el, de nem csak ott... bár valahogy ezt én nem látom. Az utóbbi 3 évben több autót adtak el, mint 2015 és azelőtt. BMW, AUDI, Merci, a VW-ről (E-GOLF, 12,5 milla újonnan? Vicc.) nem is beszélve... Egyébként meg a legtöbbet a Tesla-ból adtak el, többet, minta az előbb felsorolt 4 gyártó eu-ban és az amcsiknál. Mindig mondtam nem hülye az a Musk gyerek, ő tapossa az ösvényt, többiek csak kullognak. Valakiknek savanyú a narancs. ;]

    4. Az lesz, amit Tigerclaw is említett az elektromos motoroknál, majd a kelet elkezdi bedurrantani a cuccait és a nagyobb gyártók majd kapkodnak később, hogy jaj ők is csinálnak. A Super Soco kiforrja magát, nagyon jó kis motor lesz. Bár az amcsi ZERO a kedvencem. :D
    Kia-nak az e-niro-ja, 9,9 milla lesz, már mint az autó, 300-450 km-t el lehet vele menni, akkupakktól függ, a Kia Soul EV nem tudom mennyi lesz, de lesz az is idővel 10 milla alatt.

    Túl durva voltam? Bocsi. :D

    Tigerclaw Egyetértek! Egyébként tervezik majd idővel olcsóbban adni a tesla-t, bár kint már 8-9 milláért megkapod, itthon 16. :(

    UI:
    Tudom hülyén hangzik, de meg van a varázsa, már mint a belső égésű autóknak, motoroknak.
    Mondom minden ezt úgy, hogy egy 2001-es évjáratú 2000-es szívóbenzines Peugeot 406-osom van jelenleg. Jövőre csere, jön a Giulia, az utolsó belső égésű autóm lesz, amit még élvezet vezetni, aztán jöhet az elektromos.

    „Aki barátot talál, kincset talál."

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz prmcsk #197 üzenetére

    Utána kellett néznem, hogy ki ez a sztármérnök akiről még soha nem hallottam - mint kiderült az Opel nagy sikerű Ecotec szériáján segédkezett. :DDD
    De ez a legjobb:

    "Indra szerint az emberek már elkezdtek bespájzolni alkatrészekből, hogy tovább tudják használni a meglévő, belső égésű motoros autóikat: „A beszállítóktól tudom, hogy az alkatrészek iránti kereslet erősen megnövekedett az elmúlt időszakban. Az ipar erre a forgatókönyvre rendezkedik be. (...)"

    Az nem lehet, hogy azért növekedett az alkatrészek iránti kereslet, mert a német autóipar az utóbbi időben javarészt szemetet gyártott? :P Kicsit olyan ez a hír-háború amit a németek tolnak, mint mikor az olajválság idején a detroiti óriáscégek kampányoltak a nekik nem tetsző újdonságok ellen. Egyik nap az ADAC, másik nap egy "sztármérnök", harmadik nap valami nem túl független német egyetem megy egyet a villanyautók ellen.
    De ha már osztrák sztármérnök: a napokban elhunyt Ferdinand Piech neve és vagyona hogy fog tovább élni? Nem a VW-ben vagy Porschéban, hanem a gyermeke által Svájcban alapított elektromos autó manufaktúrában. Az örökösödés után biztos kap az is egy kis plusz tőkebefektetést. Érdekes dolgok ezek, hogy melyik "sztármérnök" mire teszi a zizit. :U

Új hozzászólás Aktív témák