- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Digitális detox a Nokiától
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Én ugyanezeket az érveket szoktam leírni, és jellemzően meg is kapom a magamét. A e autók után járó árkedvezmény a gazdagokhoz megy, ami külön szégyenletes, de egyben torzítja az eladási számokat és meggátolja a gyártói árcsökkentést. Minek csökkentsenek árat, ha a kormány kipótolja amúgy is?
Az akkugyártás CO2 kibocsájtásának beszámolását viszont nem tartom logikusnak, pontosabban nagyon nehéz lenne kiszámolni minden motortipus esetén, hogy mi tartozik bele és mi nem. Ha egyiknél beszámolják az akkugyártást, meg az ahhoz való nyersanyagok bányászatát, akkor a másiknál is be kell az olajfúrást számolni, az összes sikeres és sikertelen kutatófúrást, a tornyok építését, szállítását, üzemeltetését. Az olaj/gázfáklyák szennyezését, aztán a nyersolaj szállítását, olajvezetékek, tankerek építése, üzemeltetése, finomítók építése, üzemeltetése, aztán megint szállítás a benzinkutakra. Az egész egy véget nem érő képlet lenne, sok sok vitatott elemmel.
Abszolút zöld vagyok és szeretném ha ez lenne a jövő, de a számokkal meg a mocskos kapitalizmussal nehéz küzdeni. Technikailag szerintem már közel vagyunk, de anyagi oldalról nagyon messze. Egy pénz nélküli világban működhetne a dolog, de ebben a jelenben nem látszik a fény az alagút végén.
Talán ha jönne egy Elon Musk 2, akinek nem a luxus e-autók szerepelnek a víziójában, hanem a tömeges elterjedésen lenne a hangsúly, akkor történhetne valami. Szintén jó lenne egy új akkutechnika, főleg ha teljesen más nyersanyagokra építene. Jelenleg sok a ha és az álmodozás.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
axioma
veterán
Azert en vicces torzitasnak tartom sajat szemszogembol a cikket.
1. nem, en nem voltam elegedett azzal, hogy pofogtem a benzines autommal a dugoban
2. cegnel (ingyen uzemanyagkartyaval) merni a dizel vs. hibrid fogyasztast az nem a normal user, akinek igenis szamitani fog, hogy harmad-otod arban tesz meg egy km-t (mi pl. valtunk siman autot napkozben azert, hogy ne kelljen a hibrid benzinjet hasznalni hanem elektromos arambol menjunk)
3. a kinai szeneromuvekkel ervelni megintcsak nem er, mikor mi itthon es nemsokara mar napelemmel tamogatva etetjuk
Egyebkent teny: a mostani e-autok befektetesek a kesobbi olcsosaghoz. De sajat kert vagy garazs kell ahol tolteni tudod estenkent (ez mondjuk miert nincs a cikkben, realisabb piacszukito erv lenne), es tervezni kell a tavolsagokat az elektromosnal.
(Kieg. termeszetesen hasznaltan vett autokrol van szo, ezert nem foglalkozok a tamogatasi rendszerrel.)[ Szerkesztve ]
-
Patrick
addikt
1. A politikusok szeretnek nagyot mondani...
2. Elektromos autó sem olcsó, nem véletlenül nem veszik annyian. Sok még a kérdés, és az átlagember nem tud venni magának újonnan egy elektromos autót, ugye nincs rá pénze, vagy ha van is hol tölti, ha olyan helyen lakik, + a melóhelyen sem tudja, ott hagyja valami töltő helyen és állandóan majd haza és visszagyalogol?
Ahogy a cikk is írja, az átlagvásárlóhoz kell eljutni, abból és azoknak lehet eladni a legtöbbet. Adom.
Zárójel. Ma láttam 2 db BMW i3-at. 12-15 milla. Zárójel bezárva.
Bár igaz, 3-4-5 milláért már lehet venni használt elektromos autót.
3. Imádom, amikor az elektromos autóhoz lévő akku előállítása szennyez. Rendben.
Azt valahogy senki nem írja le, hogy a benzin vagy dízel járműhöz az üzemanyagot a kőolajból, hány helyen, honnan, hová kell eljuttatni, ez mivel, hogyan történik, majd a finomítóban feldolgozzák, aztán el kell szállítani a töltőállomásokra, az nem szennyez nyilván... arról senki nem beszél. Nagyon csodálatosan friss az illat a bécsi reptér mellett, ott van a finomító, tökéletesen friss a levegő, az nyilván nem káros... Az ilyenektől a falra tudok mászni.Nem a Lítium-Ionos akku lesz a jövő, idővel lesz más, 15-20 különböző kutatás folyik ezzel kapcsolatban jelenleg is. Arról nem beszélve, hogy az elektromos autó használat közben nem szennyez. Kivéve a fékpor és a gumi. Nem kell bele motorolaj, rengeteg alkatrész nincs benne, ami egy belső égésű autó motorterében megvan, gyújtógyertya, gyújtótrafó, szíjak, sebességváltó, lehetne sorolni... Igen, tudom, ezzel rengeteg lóvé kiesik majd a gyártó zsebéből... valamit úgy is kitalálank, nem kel őket félteni.
Nem mellesleg meg egyre több lesz a megújuló energiaforrás és az az által megtermelt energiával tölteni az autót, na az már döfi...
.
Szarban vannak a németek picit, mert most van egy kis csökkenés a trendben, kevesebbet adnak el, de nem csak ott... bár valahogy ezt én nem látom. Az utóbbi 3 évben több autót adtak el, mint 2015 és azelőtt. BMW, AUDI, Merci, a VW-ről (E-GOLF, 12,5 milla újonnan? Vicc.) nem is beszélve... Egyébként meg a legtöbbet a Tesla-ból adtak el, többet, minta az előbb felsorolt 4 gyártó eu-ban és az amcsiknál. Mindig mondtam nem hülye az a Musk gyerek, ő tapossa az ösvényt, többiek csak kullognak. Valakiknek savanyú a narancs.4. Az lesz, amit Tigerclaw is említett az elektromos motoroknál, majd a kelet elkezdi bedurrantani a cuccait és a nagyobb gyártók majd kapkodnak később, hogy jaj ők is csinálnak. A Super Soco kiforrja magát, nagyon jó kis motor lesz. Bár az amcsi ZERO a kedvencem.
Kia-nak az e-niro-ja, 9,9 milla lesz, már mint az autó, 300-450 km-t el lehet vele menni, akkupakktól függ, a Kia Soul EV nem tudom mennyi lesz, de lesz az is idővel 10 milla alatt.Túl durva voltam? Bocsi.
Tigerclaw Egyetértek! Egyébként tervezik majd idővel olcsóbban adni a tesla-t, bár kint már 8-9 milláért megkapod, itthon 16.
UI:
Tudom hülyén hangzik, de meg van a varázsa, már mint a belső égésű autóknak, motoroknak.
Mondom minden ezt úgy, hogy egy 2001-es évjáratú 2000-es szívóbenzines Peugeot 406-osom van jelenleg. Jövőre csere, jön a Giulia, az utolsó belső égésű autóm lesz, amit még élvezet vezetni, aztán jöhet az elektromos.„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Feketelaszlo
senior tag
Utána kellett néznem, hogy ki ez a sztármérnök akiről még soha nem hallottam - mint kiderült az Opel nagy sikerű Ecotec szériáján segédkezett.
De ez a legjobb:"Indra szerint az emberek már elkezdtek bespájzolni alkatrészekből, hogy tovább tudják használni a meglévő, belső égésű motoros autóikat: „A beszállítóktól tudom, hogy az alkatrészek iránti kereslet erősen megnövekedett az elmúlt időszakban. Az ipar erre a forgatókönyvre rendezkedik be. (...)"
Az nem lehet, hogy azért növekedett az alkatrészek iránti kereslet, mert a német autóipar az utóbbi időben javarészt szemetet gyártott? Kicsit olyan ez a hír-háború amit a németek tolnak, mint mikor az olajválság idején a detroiti óriáscégek kampányoltak a nekik nem tetsző újdonságok ellen. Egyik nap az ADAC, másik nap egy "sztármérnök", harmadik nap valami nem túl független német egyetem megy egyet a villanyautók ellen.
De ha már osztrák sztármérnök: a napokban elhunyt Ferdinand Piech neve és vagyona hogy fog tovább élni? Nem a VW-ben vagy Porschéban, hanem a gyermeke által Svájcban alapított elektromos autó manufaktúrában. Az örökösödés után biztos kap az is egy kis plusz tőkebefektetést. Érdekes dolgok ezek, hogy melyik "sztármérnök" mire teszi a zizit.
Új hozzászólás Aktív témák
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Vallás
- iPad topik
- OLED TV topic
- Autós kamerák
- További aktív témák...