Hirdetés
Hirdetés
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Nekem a legkisebb akkus Teslával (bruttó 55kWh SR+) olyan egy bécsi út, hogy a garázsban beülök a 100%-ra töltött, előfűtött/hűtött autóba, odamegyek, elintézem amit akarok, hazajövök és itthon töltök újra
tempomat 135-140[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
Sok automata kút lesz, kezd az is terjedni, ott elég hamar megleszel, én pl a füstöst már egy ideje csak így töltöm, kiszállok, bedöntöm a 100-ast, telefon elő, fizetek beülök és jónapot, nem piszkálnak, ezt vegyek azt vegyek.
Amúgy egy kútnak nem érdeke, hogy hamar végezz, az az érdeke mint minden más üzletnek, hogy elrabolja az időd, mert annál többet vásárolsz. -
Vesa
veterán
A töltési para teljesen értelmetlen, egészen addig, amíg valaki házban lakik. Utazáskor szintén értelmetlen ettől tartani, tökéletesen igazad van. Azt már kifejtettem korábban, hogy mondjuk egy társasházban vagy belvárosban, panelházban, ez már valós probléma, és bár persze megoldható a töltés, de hogy baromira nem kényelmes és nem ideális, azt ki merem jelenteni.
Ami viszont valós probléma, az még mindig az ár. Egy elektromos autót nem tudsz úgy megvenni, hogy ne bukjál rajta marha nagyot. Az új autók értékvesztése minden autónál nagy, de ahogy látom, az EV-knél még sokkal durvább. A 40 milliós I-Pace 4 éves korára a felét sem éri, a 22 milliós Ioniq 5-ből már most látok 2-3 évesen 12-13M-ért hirdetve. Tehát ha én 5 évre tervezek egy EV-vel, akkor két dolggal fogok szembesülni:
1. Veszek újat -pl. 20M-ért-, és bukok rajta 12-14M-et 5 éven belül.
2. Veszek használtan 3 évesen, a bukó valamivel kisebb lesz, de 2 évente adhatom el, mert 8 éves korig megtartani szintén nem túl bizalomgerjesztő.Engem ez pl. rohadtul zavar, mert utálok autókat adni-venni. Most is 2 év után cserélhetem le ezt a kocsit, és a következőn vagy bukok egy méreteset, vagy 2 év múlva megint adhatom el.
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
"ma is szaladgálnak még NiMH akkus priusok"
Azért a korrektség kedvéért tegyük hozzá hogy:
- a NiMH kémia tartósságának az égvilágon semmi köze az NMC akkuk tartósságához.
- a Prius akkuk is beszarnak idővel, csak ott van mellette egy belsőégésű motor, így az autó nem válik használhatatlanná, csak többet fogyaszt.
- valójában senki sem tudja most, hogy mennyire lesznek tartósak a BEV akkuk. Itt a tartósság fogalma alatt természetesen a nagymennyiségű statisztikai adatokból levonható következtetésekre gondolok, nem az egyedi esetekre.
- teljesen jogos és ésszerű tartani jelen pillanatban a lejárt garanciás BEV-ektől. Ezt a tényt nem befolyásolja az, hogy a lejárt garanciás ICE-ktől nem tartani esetleg irracionális dologEgyél hozzá kenyeret!
-
bigdigit
addikt
Most komolyan ismét átlendültem valamin. Megyek ma megnézek pár kiszemeltet. Az a baj csak a Jimmyben bízok ő meg épp nem ér rá. Az akksit csak be kellene méretni nem?Meg egy réregvastagság mérés sem ártana.Illetve Hyundai ad ki információt ha minimum mutatok egy fotót a garancia papírról?Mármint érvényes-e a magyar garancia.Rohadt bizalmatlan vagyok használt autó vásárlásával kapcsolatban.Főleg mióta egy Springet is ránk akartak sózni holott 4000 eurós javítás volt rajta. Még szerencse,hogy rendesek voltak Reanultnál és a foglaló alapján rákerestek alvázszámra és hivatalos szervízben csináltatták meg.Másképp nyoma se lett volna. A foglalót elég nehéz volt vissza kapni,vetített a kiscsávó(by Tiédetis).Aztán csak vissza adta de ne említsük már autó eladási csoportokban mekkora egy paraszt.
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
Most nem értem mire akarsz utalni?Jimmyben se higgyek?Kérjek a Hyundai-ban egy bevizsgálást vagy mi? Bár oda egy kereskedő nem igazán fog bejönni az autóval szerintem. Így marad a magánszemélytől vásárlás aki lehet szintén csak egy kereskedő csak kicsiben.
Nem értek ennyire a javításhoz de törött autót nem akartunk venni. Ezen is van egy parkolási sérülés de az egy dolog. Springet bevittük az eladóval együtt Renault-hoz. Éves kötelező volt pont és egyben fizettünk egy teljes átvizsgálást is. Az akkor lett 1 éves így a degradáció kérdése még nem is aggasztott igazán senkit de valami 96.8 volt a papíron.
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
jimmy
vegyen tőle, ami nem is tőle van, nézesse meg vele azt, amit kupeckedni akar
vagy javíttatson vele, ami nem is ő
cseréltessen akkut vele, aztán imádkozzon nehogy bukjon engedélyek nélküli átalakítás miattSzellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
bigdigit
addikt
Rákérdeztem telefonon mivel én Pesten ez meg fehérvár. Az ecall az tiszta. Neked már volt valami cserélve fék esetén? Tárcsa fékbetét? Milyen árakra lehet számitani? Adatok alapján még jó a tárcsa meg a betét is. Lehet elég lenne párszor megvasalni. Fékhenger az már húzósabb.
Közben megnéztem ismét.
Szóval elől a fékerő eltérés azért alkalmatlan mert a jobb és bal oldal között 23% eltérés van. A fékerő erőssége rendben van.[ Szerkesztve ]
-
Bikkrom
senior tag
Pontosan. Nagyrészt ezekből áll. Keményen újrahasznosítható. Lenne. 10 éve mikor elkezdett napelemen agyalni 1% alatt volt az újrahasznosítás aránya, előtte meg ennyi sem. Tehát 99 napelem hulladéklerakóban végezte, 1 pedig egy újrahasznosító üzemben. Tehát addig a pontig (10 éve) 99% hulladékként végezte, ha átlagot nézünk mióta napellemek vannak. EU és USA kvóták nyomására ma már 10%-a a napelemeknek újrahasznosítókban végzi. Tehát 90% lesz csak hulladék 2024-ben. Az ok egyszerű, ezeket kinyerni kb 30-40 dollár, az anyag amit valóban újrahasznosítanak belőle 3-4 dollárt ér. Pénz beszél, a piac megy utána. Jelenleg 10*-es bukta napelemet újrahasznosítani. Csak a fejlett országok "ződ" kvótái miatt csinálják és öntik bele a meg nem érős pénzt. Azért akad ott más is panel típustól függően, a vékonyréteg panelokban réz, szelén, indium, gallium stb stb. De a többi technológiában is pl vegyük a leggyakoribb szilícium napelemeket ott is gyártótól függően 4-8-12 ritka és nem ritka fém van minden panelban. Többek között: ólom, gallium, kadmium, ezüst stb stb. Szóval igen, skalpolják a hegyeket érte és bányásznak. Foszilis üzemanyag árán termelik ki, azzal gyártják és azzal szállítják. Az alu a harmadik leggyakoribb elem a földben, sok van belőle. Nyílván azokat az anyagokat kell használnunk amiből sok van, mert az olcsóbb. De a tized, huszad, század annyira ritka elemek miatt pont szétszedik a földet, azok a drágák, azokért kell igazán pusztítani kinyerésnél. Ráadásul újrahasznosítás és újrahasznosítás között is van különbség. Nincs olyan folyamat ahol mindent kinyernek a panelokból. Az alu keretet pont könnyű. Mechanikailag megoldható. De pont a ritka fémek mennek a levesbe amiből kevés van. Nem fognak az ezer paneltípushoz kidolgozni ezer fajta kémiai folyamatot a kinyeréshez. Ez sajnos hulló. A papír csomagolás és a fa pont a szeméttelepek össz szemetének 40%-át adja jelenleg is. Tehát a 90%-a az embereknek továbbra is kidobja a sima kukába. Töredék kerül csak újrahasznosításra. A legtöbb még a kukában landol. Nagyon szép volt a sok 100% újrahasznosítHATÓ mondat amit írtál. Nem az a lényeg mit lehet újra hasznosítani. Mindent lehet, mindenre van technológia. Az a lényeg mi történik valójában az életben, bizony 90%-nál nagyobb a hulladék aránya a napelemeknél még ma is. Ezért nem szeretem a zöld mellveregetést sem. Nem zöld. Egy plecsni, hogy sokan nyugodtan aludjanak, pedig a szakadék felé robogunk, csak 180 helyett 170 km/h-val.
Semmit sem csökkent se a fogyasztásunk, se az energiafelhasználásunk 30 év alatt. Hanem folyamatosan nő. Tiszta marketing, selling point ez a napelemeknél meg EV-nél is, hogy zöld. Persze 10-20%-kal kevésbé szennyezi a földet. Attól függ kinek a cikkét olvasod. De semmin nem változtat.
bitpork: Így van. Az egyetlen helyes értelmezés. Csökken picit a lábnyomunk, ennyi, de nem zöld.
Vesa, axioma: Végülis ha nem az én orrom alá pöfög nincs is gond. Mármint a magyar energia mixxel töltitek, nem? Én is azzal fogom, az meg 80% atom meg foszilis. A napenergia meg a szél szintén fentebb ki lett vesézve, hogy mennyire zöld. Tehát valóban lokálisan nem szennyez, csak pár 10-100-1000 km-rel odébb globálisan. Mennyivel jobb, hogy az én szemetemet nem én szívom.
Vesa: Na ebben én is sokáig reménykedtem, hogy a technológiai fejlődés megoldja. 30 éve még ezzel nyugtattam magam. Minden ilyen mellbevágó doku végén ott volt, hogy majd a technológia. 30 év alatt semmi nem változott, csak többet szennyezünk, többet fogyasztunk, gyorsabban rombolunk. Erre csak ezt tudom mondani, hogy a valóság az ellenkezőjét mutatja. A technológia beállt a pénz szolgálatába.
mauimagic: Erre most mit mondjak? Ha valaki leírja az igazat, hogy a napelem nem zöld akkor ő a puffogó és a "minden szar" ember. Aludj nyugodtan, zöld az. Pont, mint az EV. Megmentettétek a világot. Becsszó. Van pár milla felára a zöld plecsninek, maradhat főnök?
Mondom mégegyszer, nálunk is napelem van, EV lesz. De azért nem árt körbenézni mennyire zöld ez...
[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
madgie
titán
Majd' hatéves kislányom nézegeti a legós prospektust a minap, megáll az egyik oldalon, rám néz:
- Apa, a Burj Kalifa hol van?
- Dubai.
- Dugalj?Á, dehogy kocka
szerk; tegnap este meg volt sértődve, mikor a zoomon tartott órát fülesen hallgattam, ki kellett húzni, hogy hadd hallja ő is, hogy a feszültségesést számoljuk, meg a hurokimpedancia a téma... hát ha ez kell, nem a Barbie
[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
De a másikban is voltak almenük de most se találom. Annyit találok ott milyen értékben írja ki a nyomást de, hogy hol tudom meg is nézni nem találom.
Viszont az egész napom elment az autóra.
Mint kiderült a rajta lévő nyárigumi kuka. Így feltetettem az Scrossról maradt télit. Most este voltam egy 100km-es nyárit is venni. Szalonba egyből cserélt az illető 4 évszakosra.
Beköltöztem minden xarral a kocsiba. Rendeltem gumi szőnyeget mert csak szövet volt hozzá. Nagy nehezen leszedtem alkohollal a német matricát.
Voltam Hyundai szervizben a kamera és ecall miatt. Na meg persze mindent csesztettem a menüben hol mi is van.
Beüzemeltem a WiFi adapterek android autót. Végre úgy néz ki ezzel az autóval nem dobálja el magát.
Fő szervizes is azt mondta rendben van a garancia levél bár a gyártóval majd még nekik engedélyztetni.
Kora reggel casco szemlén voltam.
Szóval az elmúlt 2 napom megette az autó.
Ma 110km bele is ment. Még annyi időt nem állt fel tudjam teljesen tölteni a 10 amperrel. -
bigdigit
addikt
Ma munkában volt időm és végig olvastam a Hyundai oldalán fent lévő kezelési útmutatót. Azt írja 6. fejezetben guminyomás ellenőrző ott van részletesen. Hát abba egy szó sincs róla...mondjuk a bajusz kapcsolók se szerepelnek sehol. Német papír alapúm van azt nem fogom olvasgatni.
-
bigdigit
addikt
Nos ma hazafelé megnéztem és tényleg ott van. Sőt így végre látom az adaptív tempomatot is. A fél városon azzal jöttem haza és tényleg jól működik már persze minden optimális hozzá akár araszolva is.
Egy dolgot még nem találtam meg sehol. Az ajtó záráskor van valami módszer fel is húzza automatán az ablakokat? Off autó ezt megcsinálta bármi trükk nélkül. Itt meg a hosszú zárás gombra se történik meg. -
-
FIREBLADE78
addikt
Akkor eljöttem mellette és a bmw gyári navi sem ajánlotta fel. Jelenleg balastyanal vagyunk. Pályáról lekellett jönni. 50-es mobiliti. Elég gáz volt 106-110-el jönni haza. Plugshareben írja az általad említett töltőket?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
FIREBLADE78
addikt
Hogyan megy ez? 3 fázis van. Szerintem csak 3x16a. Meg kell néznem a biztit. Mit kell összekötni,ha kell? Nem akarom végig vésni a falat és undorító kábelcsatorna sem kell jah és olyan töltő kell,amit csak én tudom elindítani.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biga
őstag
Bocs, magaba a vitaba nem feltétlenül akarok beszallni, mert nincs elég infom ahhoz, hogy érdemben tudjak nyilatkozni, de nem ugyan ezek a mérnökök tervezték azt a bekötési pontot is? Gondolod, hogy ott mar nem szamolgattak? Nem terveztek azzak, hogy mi van, ha azt a bekötési pontba szerelnek is valamit, akkor mi lesz? Akar fix, akar leszerelt fejjel, hisz csak a fejet szereled le, az egész segédvaz marad a helyén, beszerelve a bekötési pontba.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Ezekiell
veterán
Én ehhez semennyire nem értek, te sokkal jobban, csak azt írtam, amit a manulban láttam itt. Biztosan én írtam baromságot.
Edit: bizony én, ott is a kisbetű, hogy a 32A az a 22kw-os töltőre vonatkozik Mea culpa!
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
gorbep
senior tag
Van mobil app! De csak Blutooth kapcsolat, távolról nem buzerálható...
És a kábelezése 5x10mm2
Jövő héten teszem fel, teszek be fotót a beléről....
JA, és Weidmüller kombinált T2+T3 kerül közvetlenül eléje... azt sikerült "szerezni"...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Kroni1
veterán
Nyilván az is az, de ott nyilván nem azért mert úgy a jó, hanem mert a felhasználás jellegéből így adódik.
De józan paraszti ésszel otthon a legjobb ha AC töltési maximummal felnyomjuk, és nem tesszük ki a töltést az időjárás szeszélyének. Nálam a napelem van hogy egész nap alig termel 1-2kW-ot.
Pont most volt róla szó, hogy otthon a töltési maximumot nem érdemes visszavenni, mert növelheti a járulékos veszteséget.
És szaldó esetén (legtöbbeknek ez van még) sem kell aggódni egyenlöre h hova termel. Ezért bátorkodtam rákérdezni a csakis napelemről töltés létjogosultságára.. -
cOxeR
Ármester
Én meg eladtam egy ikerház felet 5 éve, most duplájàt érne, akkor most sírjak a sarokba? - max azért tehetném mert meg lehetett volna tartani áldozatokkal, de akkor ki tudta biztosra, hogy ez lesz?
Kedvencem amúgy a fenntartás különböztet amit nem igazán számol senki, én 70e km alatt brutálisan sokat fogtam rajta, csak egy életviteli láncszem formában kell tekinteni rá… és beépíteni a rendszerbe, a vonatkoztatott olajcsere 70e km-re fedezi azt amit az I3-ra költöttem, a fogyasztás meg hab a tortàn.
Auto esetén meg minél magasabb az árcetli annál nagyobb az értékvesztés, ez annyira egyszerű képlet, ezért ugrok bele nehezen 10+M-ós autóba… -
Vesa
veterán
Talán szerencsétlen a megfogalmazás, de a lényegen ez nem változtat. Adott egy autó XY retail price-ért. Ehhez vehetsz még kiterjesztett garanciát és szervizcsomagot, utóbbi olcsóbb lesz, mintha az éves szevizeken fizeted ki (különösen ilyen inflációnál). Jelenleg viszont, egyes modelleknél a retail price-ból elengednek milliókat, és az így kapott eleve kedvezményes ár már tartalmaz 4 év szervizcsomagot IS. Innen nézve gyakorlatilag "ingyen" van, mert 2 hónappal korábban ezt még külön meg kellett volna venni százezrekért, most viszont 4 évig a kötelező szervizek gyakorlatilag nem kerülnek pénzbe (nyilván ebben féktárcsa és egyebek nincsenek benne, csak az időszakos olaj/szűrő cserék, azok viszont anyaggal együtt).
A Volvónál konkrétan 4,9 millió kedvezményt kaptam az árajánlatban. A Mercedestől még várom a konkrétat, de a kereskedővel történt egyeztetés után ott is 3-4 millió között lesz valahol.A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Philips Airfryer XXL HD9650/90 Forrólevegős sütő
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Nespresso VERTUO POP GCV2 EU kapszulás kávéfőző garis
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen