Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
V.T.
aktív tag
Beny tetszene de áfa nélkül 🤭
Apron van most egy wallbox zsír új ami nem rossz áron van.
Applikacio mindenképp kellene mert szeretném tudni hogy egy hónapban mennyi kw megy bele az autóba. Most a töltőt egy olyan konnektorba dugom amin van egy kw számláló és így nézem kb 250kw megy el egy hónapban töltésre. -
V.T.
aktív tag
Igen tudom hogy ez drágább. Ezt a Vestelt Most találtam egy újat Facebookon 200ba oda adják teljesen új. 22kw-os wifis 7meter kábellel.
Csak azért szeretnék olyat hogy pár év múlva ne kelljen újat venni. Ioniq 28kw csak 7.4kwal tud tölteni úgy tudom az 1x32amper ez is van oda húzva direktbe. Úgy voltam vele hogy ha lehet minél jobbat vegyek ha már ennyit elköltök rá. Beny jó lenne de áfával már nagyon durván drága nekem nem tudom az asszonynak beadni és az áfát nem tudom vissza igényelni sem.
Ezt küldték hogy itt lehet állítani a fazisokat[ Szerkesztve ]
-
kiserik
senior tag
Ez a terhelésmegosztós rendszer hogy működik? Nálam az órától 4-5 méterre van egy elosztó szekrény, innen megy az áram a házba, illetve a 3 fázis a garázsba, ami kb 40 méterre van. Ha jól gondolom akkor az óra és az elosztó közé kellene beszerelni valami mérőt ami kommunikál a töltővel? Illetve napelemmel működik ez a dolog, ha már nem lesz szaldo és a többletet akarom tankolni?
-
robi-k
őstag
A terhelésszabályozók nem Powerware kommunikációt használnak a töltővel való kapcsolathoz? Kell külön UTP vagy RS485 kábel?
Azért kérdezem, mert most tervezek kiépíteni egy töltő pontot a nyitott kocsibeállóba, és ha már ki kell húznom az 5x6 mm2 tápkábelt a villanyórától, kell-e még külön kihúznom egy UTP kábelt is?
[ Szerkesztve ]
-
PeterPH
senior tag
Azért a kötelező minimumot kicsit árnyalnám.
KRESZ 26. § (5) bek. "Nem szabad a jármûvel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
A ráérek, vagy a spórolok nem indok. A nagymama az unokákkal sem indok, hanem alkalmatlan.
A traktor ha nem mehet, vagy nem tud gyorsabban menni, na az indok.
Ha már valaki mégiscsak spórolósra veszi, akkor az tegye úgy, hogy segítse a többi közlekedőt, és pl. ne a felezőn menjen.
Hozzáteszem, hogy akit egy ilyesmi felidegesít, és veszélyes manőverre késztet, az szintén alkalmatlan. -
PeterPH
senior tag
Szerintem fogalommagyarázat nélkül is elég egyértelmű, de legyen:
"Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."
Emeljük ki a releváns részt:
"szándéka szerinti menetében...hátráltatja"
Szabályosan, 90-nel szándékozik menni, de csak 70-nel tud, mert előtte annyival mennek. Megvalósul az akadályozás? Igen.
Indokolt az akadályozás? Nem, mert a forgalmi, látási, útviszonyok, stb nem indokolják. -
PeterPH
senior tag
Szerintem meg nem tévedek.
Ugyanis a hátráltatja és a kényszeríti vagy kapcsolatban van a mondatban.
A te értelmezésedben nem is tud megvalósulni a "Nem szabad a jármûvel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.", hiszen a kényszerítés gyökkettővel sem valósulna meg.#3977biker
Nem az a kérdés, hogy miért nem tudsz előzni, hanem hogy miért kell lassabban menned. -
Shadowbull
addikt
"aki békésen megy 70-el az az arrogáns agresszív bunkó állat"
Aki feltart egy kilométeres sort maga mögött, és még neki áll feljebb, az bizony pontosan az.
"aki idegbetegen nekielőzöl"
Szalmabáb. Ne magadból indulj ki.
"Tudod mélyebbre ásni magad?"
Erre nem válaszolok, mert nem akarom hogy kitiltsanak. De tudod mit gondolok.
Egyél hozzá kenyeret!
-
PeterPH
senior tag
Tehát ha én 8 km záróvonal mellett 30 km/h-val cammogok, hogy a gyerek alaposan megnézhesse az út mellett legelő lovakat, teheneket, struccokat, a és távolban a szivárvány mögött felsejlő unikornis alakú bárányfelhút, akkor minden rendben.
Vagy áruld már el kérlek, mikor történik a kresz 26. § (5) megszegése?
Üdvözlöm a magabiztosságod ("rohadtul tévedsz", "szövegértés elégtelen"), de ettől még nem lesz igazad. -
Bandit21
addikt
3*16 mellett (úgy hogy a lakásban szét van osztva a 3 mindenféle tehát nincs egy külön az autónak üresen hagyva) is megéri egy 1*16 töltő vagy ilyenkor ahogy a szerelő mondta inkább legyen kint mind a 3 az autónál és a 15-18 amit felvesz az faziskonkent jöjjön 5-6 a val?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Köszi VW id.3 van. A Zoe az spéci azt tudom.
Mennyi a minimum amire le tud menni egy 3 fázis töltő?
Jelenleg sima konnektort használok az evse 2 kw al tölt. (10 A plusz a veszteség gondolom)
Nekem bőven jó ez hogy este 8-reggel 7 ig megvan a 20-80 kb. De néha jobb lenne gyorsítani. Le tudnak menni ezek a töltok 4 kw ra? Már az is a duplája lenne annak ami most van kb 20 A kéne hozzá az 3 féle osztva 6.6 Aregisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Igen a 18 több mint a 16 köszi ez megvolt.
Nekem eddig 1*32 mellett ment éjjel a töltő és a 32 mellett a 10 nem okozott gondot.
Most ha csak 1 fázis lenne töltésre használva elképzelhető hogy össze akadna valamivel ha a 16 ből 10 et vinné az autó. És lassú is maradna mint eddig.
A napelem miatt ráadásul lehet nappal is töltenék jó időben, (jóllehet a szaldo miatt nem fontos de nemcsak anyagilag akarok jól járni hanem próbálnánk komolyan venni is ezt az e-autó + napelem dolgot.)
Viszont nappal főleg nyáron nagyobb eséllyel megy klíma mosógép mosogatógép stb.
Akkor meg jobb ha a 3 fázison el van osztva az a 18 A.
Bár a napelem meg termel közbe ami nekem tök homály nem értek ehhez. Lehet emiatt mégse tudna elfogyni a Kraft még egy fázison se ha épp túl termel a rendszer.Azt jól gondolom hogy ha most 3*16 van de később lehet fel megyünk 3*20/25 re akkor mar most megéri a 3*32 es töltőt vennie a 3*16 helyett, vagy mivel az autó eleve 11 kw max ot tud AC 3 f -on ezért tok fölösleges a 3*16 fölé menni a töltövel, akkor se ha később a házban egyébként 3*25 lesz?
Nem gondolva arra hogy később lesz e 11+ al tölthető autónk egyszer.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Sza_Sa
senior tag
Ha felteszek egy falitöltőt, akkor az 1 fázison is tölt 7kWh-val vagy csak 3 fázison? Nem lenne értelme a 32A-nak, ha nem tudnám kihasználni, úgy a 3×16A-nek sem.
A lakás 3 fázison megy, nálam a garázs némely okok miatt külön meg lett táplálja, külön órával. Most ezt még tudnám cserélni - mármint a földkábelt - a tereprendezés egy része még nincs kész. Sajnos 3×4mm² kábelt húztak be, arra nem tudok csak útitöltőt tenni.
Szóval ezen agyalok. (Ioniq 38kWh)[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
3×32 tutira nem lesz, nem engedné az eon. A későbbiekre gondolva jobb lenne a max. 3×16A vagy az 1×32, ez itt a kérdés, a jelenlegi kocsival jobb a 32A.
Gondolom ezek a falitöltők nem tudnak 3×16A-ből egy fázison 7200w-ot kiadni?"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
opr
veterán
De indirekten indukal. Te is tudod, hogy tele van az ut vezetesre alkalmatlan, turelmetlen, idegbeteg barmokkal. Biztos vagyok benne, hogy tudod, mert mar nem egyszer volt rola szo itt a topikban is, es sokszor panaszkodtak is miatta sokan.
Persze, lehet mosakodni, hogy azzal, hogy idegesitem ezeket az embereket, nincs semmi felelossegem, es jogilag, technikalilag igaz is. Csak a gyakorlatban nem."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Ja, csak abba, hogy a boltban idegbeteg lesz egy labilis marha, mert valaki sziv az aprokkal, nem hal bele senki. Ennek ellenere amugy nagyon jo a pelda, mert mindenki, akit egy kicsit is erdekel, hogy rajta kivul letezik mas is, pont, hogy sietni szokott a kasszaknal is, hogy ne tartson fel senkit. Pedig, ismet, ott nem hal bele senki abba, hogy megbizgeralod az instabilitast egy baromban. Az utakon meg de.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Flashback
addikt
-
Flashback
addikt
Csak lazán követem a piacot az elmúlt 2-3 évben így kisebb tudatlanság is volt benne.
Azért 500km+ mert abból télen lesz 300 jó esetben és akkor a 800km-es utunkat amit egy évben többször megteszünk elég csak 2x tölteni.
Durván becsülve egy 400-350km es modell télen beesik 250 körülire az 3-4x töltés.
Ezért örültem az EnyaQ-nak de a 18hónap várokzási idö alatt a Tesla épit még 3 giga factoryt Szóval úgy tünik majd a következö autó váltáskor ülünk be egy teljesen elektromos modellbe. Addig marad a hybrid vonal.
A másik érdekesség: hogy PlugIn Hybrid nem kapható (nincs készleten) sehol német országban mert idén év végéig volt rá kb ~6000€ kedvezmény. Gyakorlatilag Hybrid ár alatt kicsivel elhozható volt ua. a model pl a Tucson esetében.profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Flashback
addikt
Csak nincs Maglódhoz valami közöd?
Amúgy nem tudsz végig 130 menni ha még akarnál sem. München, Bécs körül mindig dugó van. Utánna meg egy nagyobb vidéki szakasz aztán Osztrák részen végig 120, 100as korlát.
Magyar szakaszon lehetne már menni de szoksor van baleset torlódás az M1-en, aztán M0 dugók...
Ha nem számoljuk az álló autót jó ha kijön 90-100km/h átlag.[ Szerkesztve ]
profi gőzállomás eladó - Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
cOxeR
Ármester
Azért ez nem egészen így van - kb ilyen arányú a kettő autóm közti különbség, de 100-120-as tempóig villanyos nagyobb élmény, ha csak a hirtelen feltűnés nélküli ugrást nézzük, város/gyorsforgalmi bármi ilyen viszonylatban. Általános közlekedésben egyértelmű az elektromos. Szélsőségek tekintenében meg nem. Teszem azt 130 felett, vagy 4-500 km-es távot nézve, inkább a benzines, vagy kanyargós szerpentinen ha az élmény a fontos, tuti megint a benzinest tenném előre. Fogyasztást ne keverjük bele, az más mérlegelés.
Napokban vicces volt, egyik nap Z4-el mentem, egy I3s próbált megszorongatni, pályán, nem is értem mit gondolt, pályatempó közelben, váltón pöccintettem egyet, meg nyomtam egy padlót, pillanatok alatt eltűnt a visszapillantóban.
Tegnap szokásos Szerémin meneteltem volna haza kifelé a városból - a jobbra tartást hírből se ismerik az emberek, állandóan meg kell állapítanom - egy Z4-es mellett úgy mentem el, mire észbe kapott, hogy szabad az út, 3-4 autóval voltam előbbre, pont elég ahhoz, hogy egy lámpán még átérj és egy hullámban kiérj a városból. Duna mentén a 6-oson meg ezerrel előzött meg… -
opr
veterán
Nyilván, csak vicceltem.
Olayn rugalmassága, mint egy elektromosnak, semminek nincs. Vagy ha van, akkor az általában egy kategóriákkal felsőbb polcos valami, amivel viszont nincs értelme összehasonlítani."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
tibcsi0407
félisten
Szerinted nem fognak energiatározókat telepíteni például a Marson? Véleményem szerint eléggé alábecsülöd a NASA-t.
Gondolom nem azért fejlesztették ki a technológiát, hogy később ne használják semmire. Egyébként egy ilyennel röhögve tudnak 1400 Ampert leadni bárhol. Ne lakossági eszközökben gondolkozz.utdetailing.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen