- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Yettel topik
- Google Pixel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi Mi 9 Lite - kilencre érdemes lapot húzni
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Telekom mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #11475 üzenetére
én annyi embernek megmondtam már (és mindig én lettem a hurrogó kötsög) hogy azért felesleges kimenni németbe, hogy dolgozz a mekiben meg másodállásban egy autómosóban, és egy lepukkadt albiban lakj vagy épp 5-en együtt hogy olcsó legyen.
ezt meg lehet tenni bármely nagyvárosban itthon. keresel 6kilót és örülszElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biga
őstag
válasz bigdigit #11466 üzenetére
Azt nem tudom mashol hogy van ez, én pontos francia adatokat tudok neked mondani. En a haznal piaci elöfizetésben vagyok (tudsz elöfizetni allamilag szabalyozott és piaci alapon elöfizetni, az elsö esetében ki van egyensulyozva az évközbeni arvaltozas, a masiknal par havonta le vagy felmehet az ar. Szerintem egész évre vetitve nem nagy a különbség, nagyon hektikus aringadozasnal az allami lehet kicsit jobb. Pl a piaci egy honapja épp emelkedett.).
Szoval jelenleg most egy un. Week-end csomagom van, kifejezetten az EV miatt kértem ezt. Ez annyit jelent, hogy minden hétvége + allami szünnap, illetve még egy valasztott hétköznap olcsobb (nekem a szerda). Igy az arak:
havi elöfizetés: 16€ (9kVA)
hétköznapi ar: 0.2816€/kwh
hétvége+szerda: 0.2046€/kwhVan egy kis nyaralonk is, ott az elektromos fütés miatt mas tarifat hasznalunk, allamilag szabalyozottat:
havi elöfizu: 22.07€ (15kVA)
ar (itt nincs csak egy): 0.2516€/kwhNem tudom a többi orszagot, de nalunk nagyon is megéri az EV, terjed is rendesen. Bar a franciak azért nem most kezdik a villanyozast. Emlékszem, mikor 14 éve kiköltöztünk, akkor ahol laktunk a varos tulajdonaban lévö jarmüvek (Peugeot/Citroen kis puttonyosok) mind villany-ok voltak. A posta is mar régota villannyal tolja sok helyen. Na meg itt van az un. "jogsi nélküli" auto is (kb a mopedautok), pl a Twizzy meg a tarsai is tizenéves technikak. Manapsag Citroen Ami-kat latni sokat.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
-
WiZARD
addikt
válasz bigdigit #11500 üzenetére
A piac lehetne önszabályzó, ha racionálisan gondolkodó szereplői lennének.
De amíg a szereplők érzelmei uralják a tetteiket az érzelemmentes racionalitás helyett, addig ez nem fog működni.
Amíg nem megy el más városba, külföldre, vagy csak nem mer többet kérni mert fél hogy akkor kirúgják/fel se veszik, stb.
Ha nem lenne munkavállaló aki az adott áron elvégzi a munkát akkor fizetést kellene emelni. De van, akkor pedig hülye lesz bárki is többet fizetni.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #11513 üzenetére
igen, van rengeteg olyan töltő, ami nem szabályozható, még kézzel sem, de ami kézzel szabályozható, az se mind köthető automatára.
WiZARD: hát igen. Ez így lenne jó. Nekik is érdekük, hogy a legjobb fényben tüntessék fel a terméket.
Töltőre: igazad van, teljesen.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #11517 üzenetére
Az sajnos nem tudja, már néztük
a wallbe/heidelberg semtsrt: magamat nem reklámozhatom, mást meg érthető okból nem. Aláírásomban a megoldás
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz bigdigit #11527 üzenetére
Mennyiben erzed jobbnak azt, hogy nincs regeneracio ha semmit nem nyomsz [azaz szabadonfut], mintha van? En masik ev-ben de ugy hasznalom a pedalokat hogy kis gaz = szintentartas, semmi = kis lassulas, fek = nagy lassulas, te meg kis gaz = gyorsitas, semmi = szintentartas, kis fek = kis lassulas, nagy fek = nagy lassulas. Csak pedalkezelesben kulonbozik, abban nem, h a forgalomhoz hogyan igazodsz. Ja es akkor akinek van me'g tempomatot is kapcsolhat ami tolthet vissza ha tulszabalyzott.
Visszalevo hatotav valtozasa ezer meg egy dologtol fugg meg. Attol is, milyen regen huztad le tolteskor az indulashoz kepest [ezt hasznalod referencianak], hany fok volt ott amikor lehuztad a kintihez kepest, elozo nap ki vagy milyen stilusban vezetted, stb. [Nalunk pl. hazaeres elott van emelkedo, reggel meg lefele indul... rogton eltero lesz a multbeli atlag amit szinten beleszamol.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz bigdigit #11535 üzenetére
Szted a rekupacio mellett hasznal energiat gyorsitani? A gazpedal kicsi nyomasa = ne legyen rekupacio [ezt irtam szintentartasnak].
Egy motor van, az mukodik jobbra vagy balra, egyszerre mind2 nem lehet...
Nyilvan ua sebesseget [piros messze] en mas pedalnyomassal de ugyanugy alig lassito modba lepek.
Ha zavar, az mas [parom is ilyen], de nem attol jobb az atlagod. Sztem me'g friss, nem tanulta meg a fogyas merteket. Igaz, a kWh az illene helyes legyen... de kicsit valoszinutlennek tunik, viszont majd megtudod abbol, h mennyi ment bele. [Nyilvan ha 10kWh/100km, az is tok jo, en 16 korul vagyok 2011-es autoval, halad a technika.][ Szerkesztve ]
-
gabross
tag
válasz bigdigit #11554 üzenetére
Igen, ha nincs teslád, akkor csak azokat a SuC-et muatatja az app, amelyek meg vannak nyitva.
Ami még nagyobb szívás, hogy pl. a Volvo/Polestar a google maps-et használja navigációhoz és ott meg azon múlik, h a CCS hozzá van-e adva a térképen a SuC-hoz. Pl. Szigetszentmiklóson nincs, Bécs 22. ker hozzá van.
Ezért, ha Szigetszentmiklóson akarok tölteni, akkor a mobilitihez kell navigálni, mert az akksi prekondicionálás is ehhez van kötve.
Persze földi halandó hiába kéri az adat javítását, google visszadobja.
(Karotta fikázta az EX30-ast, h nem kompatibilisnek jelzi a tesla töltőt a navigáció, hát ezért)
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #11622 üzenetére
ja megvan, az evéóázis 82 országban van jelen. muhahahaha. na eddig az első mondatig volt elég pont. csak halkan kérdezem, ez hol látszik a teljesítményben?
a honlapjukon amúgy 52 van, de szeritem nem tudná felét se megnevezni.
NETTÓ ÁRBEVÉTEL**
9 432 ezer Ft (2022. évi adatok)
mit ad el 52(82) országba? C5 borítékot?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #11766 üzenetére
A mobilappba vagy bejelentkezve, nem az autóba dugod be a személyid ugye?
Na ha így van, akkor az autó NEM TUDJA, épp ki vezeti, anya, hugi, asszony, vagy épp te.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #11811 üzenetére
A1/A2 esetén egy óra van, az elszámolási időkeret más, de ne feledd, amennyivel olcsóbb az A2 annyival drágább az A1, nem úgy van hogy mellé olcsó, csak a sok tudatlan nem igényli.
Számold ki megéri-e, mert ha nappal csúcsidőben otthon szaunázol, az qrva drága lesz utánaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #11811 üzenetére
Itt ha az A1 mellé kérsz A2-t, akkor az külön óra, külön kiépítés, külön HFH... és a jelenlegi szabályozás szerint külön reszicsöki 2100 kWh... Forgalmi engedélyt kérnek, ami a szerződő nevére szól...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
válasz bigdigit #12447 üzenetére
Lehet én nézek mésik TV-t, de totál nem látom az utóbbi időben a hatalmas rekord nyereségeket.
Szerintem te kevered a szezont a fazonnal.
Igen, valóban voltak rekord nyereséges évek, amikor tele voltak megrendeléssel, meg chip hiány. De utóbbi időben nagyon nem ez a kép.. pláne ha az idei évet nézed.
A vám pedig nem visszamenőleges.Senki nem mondta, hogy el kell dobni mindent ami kínai. Csupán valahogy meg kell teremteni a fair versenyhelyzetet. Hogy erre a vám-e a legjobb megoldás... kérdéses. Szerintem sem.
"Egyébként meg ha velem vagy a munkámmal történne bármi olyan ami negatívan hatna a kutya nem törődne vele. Hát kb pont ennyire xarom le én is a gyártókat. Legyen olcsóbb és törje le a túlarazottakat. Szegények sokára fognak éhen halni."
Gratulálok, sikerült megragadni a lényeget.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biga
őstag
válasz bigdigit #12557 üzenetére
Mar hogy lenne nuku garancia, ha egyébként a szervizelés megfelelt a garancialis feltételeknek? A garanciat (jotallast) a gyarto adja, függetlenül attol, hogy az EU-n belül hol szervizelték.
Fura is lenne, ha mondjuk egy egyébként garis, de holland rendszamu auto mondjuk Mo-n robban le garanciasan, és a gyarto azt mondana, hogy bocsi, ez nem garancias, mert nem Hollandiaban vagy!
Sajat tapasztalat viszont, hogy annyit érdemez megtenni, hogy a mas orszagba valo tartos letelepedés utan bejelentkezni egy markaszervizbe, min - onnantol fogva - sajat markaszerviz. De ezt is csak azért érdemes, mert az eltérö halozatok miatt elöfordulhat, hogy az ilyenkori garis javitasokat mas halozaton (mas orszagban) elö kell finansziroznod, és majd a honi importör visszafizeti. (ônt igy jartam, mikor - egyébként eredetileg Mo-n vasarolt, de külföldön regisztralt - autoval Mo-n lett garis meghibasodas. Szerviz megjavitotta, én kifizettem, de még haza sem értünk, meg is jött a javitas költsége)''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
válasz bigdigit #12562 üzenetére
Ertem én, hogy ez a gyakorlat, csak kb 99.9%, hogy törvénytelen. Ha valaki venné a faradtsagot és az energiat, akkor jogi uton siman nyerne. A valodi érv pont az, hogy nem a garanciat kérdöjelezik meg (még jo), hanem csak a formatumat. (papir alapu vs elektronikus)...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
WiZARD
addikt
válasz bigdigit #12567 üzenetére
Nissan amúgy is legalja, bár gondolom a többi se jobb.
Amikor vettük az autót akkor volt "Nissan ígéretek" program, fűt-fát ígértek. Ha gond van akkor adnak csereautót, stb.
Aztán amikor gond volt akkor persze nem volt csereautó. Közölték hogy új cég lett az importőr, a program megszűnt, ez van, ha jól rémlik 6 hétig volt náluk a Leaf. De legalább a cellahiba előjött még így a teljes garis időszakban. Akkor húztam fel magam és rendeltem a Teslát.
Csak a szokásos balkáni átb*szás, úgyis tudják hogy userek 99%-a nem fogja jogi útra terelni a témát, hanem lenyeli hogy így járt.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
kicsi83
tag
válasz bigdigit #12603 üzenetére
Az akku esetében a 8 év/160000km az teljeskörű garancia.
Megintcsak Stellantis, javítás is lehetséges, de egész Belgiumban egy márkaszerviz jogosult akku javításra. Szintekre vannak osztva a szervizek (3 szint van), hogy mit csinálhat, ha nincs képzett szerelő, hozzá se nyúlhat a kocsihoz. Általános szabály, hogy 7. hónaptól kötelező felújított (gyári) alkatrészt használni, ha elérhető. Minden alkatrészt meg kell őrizni, adott esetben beküldeni a központba. Akkut speciálisan kell csomagolni stb.
Ez a munka amit csinálunk ki van szervezve, nem Stellantis alkalmazott vagyok. De ugyanígy van pl BMW is, azt is innen csinálják. -
biker
nagyúr
válasz bigdigit #12948 üzenetére
szerintem nekem céloztad, nem bigának
ha egy fázison van 2.4kW fogyasztás, akkor az 10.5-11A és nem fog menni a töltés mert nincs meg a 6A, csak szimmetrikus lehet a töltésElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
válasz bigdigit #12994 üzenetére
Csak annyit bizonyítottak - és azt is csak eseti jelleggel, ugye - hogy a mintavételkor a két gyártmány adott szabványon belül van. Már csak azért sem lehet azonos a kettő mert az egyik jellemzően brent a másik meg urál.
Az hogy vannak bizonyos autó gyártók amik ridegebb tartásra terveznek autót nem jelent semmit. Az viszont tény (még ha szintén hibahatáron belüli is), hogy eddig soha nem mentem kevesebbet tőlünk nyugatra tankolt nyállal és jellemzően a motor fogyasztásán is látszott az ottani javára a különbség. Nem, nem a vezetési stílus mert én itthon is mozgó akadály vagyok az úton.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz bigdigit #12999 üzenetére
Egy villanyos esetében valóban nagy különbség ha 10kwh difi van? Mert ICE esetében sem érzem mérvadónak a liter körüli többletet. Pesze lehet fillért bszni de akkor mindenki járjon busszal és arcz alapállás mert az a leggazdaságosabb
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #13010 üzenetére
1: miért esne ki az akku? elmegy az 10+ évet röhögve, 8 év a gari
2: miért szolgálna ki az Scross? Csak az akku kaphat hirtelen halált, a benzinesben nem mehet el az olajpumpa utána az olajzás és teljes hajtókar generál nem ugorhat be 1millióért? Vagy a turbo hengerfejjel együtt a másik misi? Az nem kockázat?Amúgy igen, számít hogy 12 vagy 22kW a fogyi, helyesen mondod
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
válasz bigdigit #13014 üzenetére
Amikor elkezdődött az EV korszak, rohadt drága és kicsi akkuk voltak, nézd meg most. Szerinted 3-5 éven belül nem lesz nagyobb cellateljesítmény azonos méretben, olcsóbban?
Csak nézd meg mennyi áll raktárakban, olcsóbb lesz hamarosan is.
Lesznek cégek, akik ezekre állnak rá, engedéllyel, olcsóbban.
Az a gond, hogy kicsit túlaggódod a témát.
Ha azt nézem, hogy első évjaratos S teslák eredeti akkuval futnak... (jó az tesla)
Egy autó 97%-ban bukta. Én biztos nem vennék már ice és phev-t sem.
Ha gond lesz, akkor majd gondolkodom rajta.
Most minek? Odaértél már ahhoz a kereszteződéshez? Nem? Akkor minek előre aggódni? Lehet addig 100 másik elágazás lesz.Szilárdtest: samsung most mutatta be, direkt nem linkeltem be, mert egyenlőre drága lesz. Itthon nem lesz aki megvegye majd az autót vele, de pár év és tömeg lehet belőle.
Szerintem élvezd.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biga
őstag
válasz bigdigit #13021 üzenetére
Tipikus problémaja az emberiségnek: minél hatékonyabb valami, annal garantaltabb a tulhasznalas.
Ezért gondolom reménytelennek a zöld atallast. Legalabb is pusztan hatékonysagnöveléssel biztosan esélytelen..''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
FIREBLADE78
addikt
válasz bigdigit #13021 üzenetére
Én nem tudok otthon tölteni és mégis megoldom. Lidl viszonylag olcsó. Bmw kártyával 120 körül. Kaptam tagságot egy évig ionityhez,basszus 100 Ft körülire jött ki a töltés
Valószínűleg ez az új ionity tagsággal már sokkal több. Lényeg a lényeg,hogy mégsem sírok. Mielőtt jön a beszólás. Bérből élek. Mondhatni elég szar Bérből.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
-
-
-
válasz bigdigit #13364 üzenetére
És itt jön a nagyon kiszámíthatatlanság. Mert ugye ICE lesz öreg picipézé még olyan is amit szeretnék (kényelem párti vagyok), de ki tudja mennyire lesz agyonadóztatva és szabályozva (kitiltva) vagy netalán csak megfizethetetlen lesz tankolni. Gyk ott vagyunk hogy teljesen mind1 mert ha nem a fénykorod számait hozod nyuggerként esélytelen vagy fenntartani kocsit teljesen mind1 h EV v ICE.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Projektor topic
- Androidos tablet topic
- Házimozi haladó szinten
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Crypto Trade
- BestBuy topik
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest