- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
ph A Steel Nomad egy Light verziót is kap az igazi platformfüggetlenség jegyében.
-
Mobilarena
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kirkri
addikt
válasz hidroponi #32482 üzenetére
Jobb félni mint megijedni.
A múlt héten megérkezett egy telefon alkatrész 20 dollár értékben, de más típushoz való volt. Írtam az eladónak, hogy mást küldött és képet is mellékeltem. Megírtam neki, hogy amennyiben a fele pénzt adja vissza, akkor semleges-, teljes visszatérítésnél pozitív értékelést adok.
Erre visszaírt, hogy neki nincs is ilyen telefon alkatrésze, de talán a beszállítója kevert össze valamit. Adjak neki pozitív értékelést és utána visszafizeti a pénzem. Válaszoltam, hogy csak a pénz megérkezte után adok értékelést. Ment az oda-vissza levelezés, majd a végén, amikor kezdett részéről személyeskedésbe menni a levelezés írtam neki, hogy hagyjuk az egészet, adok neki egy negatívot és lezárva az ügy.Tudtam, hogy amennyiben nyitok case-t, akkor tuti vissza kell küldenem a terméket így ezzel az opcióval nem is számoltam. Ráadásul a nevemhez bevéstek volna egy nyitott case-t az eBay-nél, aminél ráadásul nem is vagyok együttműködő, mert nem küldöm vissza a terméket.
Betudtam buktának. Ha nem mondott volna el minden csalónak az eladó, akkor talán semleges értékelést is adtam volna neki függetlenül attól, hogy pénzt nem kaptam.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Aki küldött már Kínába vissza valamit postával, meg tudná nekem mondani, hogy milyen opciókat kell a küldeményhez választani, (gondolom ajánlott, tértivevény) illetve, hogy a kapott tracking number követhető-e a szokásos tracker oldalakon? [link] [link]
Vásároltam egy telefon LCD-t nem kevés pénzért, de sajnos amerikai verziót küldtek, így most vissza kell küldenem, hogy küldjenek másikat, vagy a pénzem visszaadják. A postaköltséget sikerült velük benyeletnem. Kicsit tartok tőle, hogy rendben lesz-e minden, de mivel tisztában vagyok vele, hogy miként szokott az eBay dönteni case esetén, így nem igazán van más választásom.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz fardem #37647 üzenetére
Félreértesz, az eBay folyamatokkal tisztában vagyok így 325 vásárlással és 10 eBay-es évvel a hátam mögött.
Az alkatrészt vissza kell küldenem, itt nincs más opcióm.
Az eladó nem ad vissza 80 dollárt anélkül, hogy a kijelzőt visszaküldeném.
Mivel case esetén a return policy miatt az a döntés fog születni, hogy küldjem vissza az eladónak a terméket a pénzem visszafizetéséhez, így felesleges is emiatt case-t nyitni. Persze a 45. nap előtt fogok nyitni, hogy a csere lebonyolításáig ne csússzak ki a határidőből. (az elmúlt 10 évben volt néhány reklamációm, így tisztában vagyok vele miként zajlik)A postázási rész érdekelne, konkrétan az, hogy fel tudom-e úgy adni a postán a csomagot, hogy kapjak működő tracking számot.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Ma kellemes meglepetésként ért, hogy a Kínába visszaküldött termékem 5 nap alatt odaért (kérdés, hogy meddig fognak a kínai vámosok rajta ülni).
Ha az eBay-en rendelt termék ideér kicsit több, mint egy hét alatt, akkor nagyon szoktunk örülni, ehhez képest a vissza irány úgy tűnik sokkal gyorsabb.
5-én 17 órakkor adtam fel egy vidéki postán, 6-án hajnalban elhagyta az országot.Ehhez képest a kínai küldemények jellemzően három napig meg sem jelennek a rendszerben.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz zsiga007 #38005 üzenetére
Sajnos ez azt jelenti, hogy a Pesten a Teréz körúti postán valaki átvette.
Lehet, hogy a közvetítő véletlenül (bízzunk benne, hogy nem szándékosan) a saját címére küldette a csomagot. Ezt a posta nem fogja már neked továbbküldeni. Ha abban maradtatok, hogy direktben hozzád jön a csomag, akkor gyorsan vedd fel vele a kapcsolatot.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Abesszin #38007 üzenetére
Azt írta a fórumtárs, hogy abban maradtak, hozzá megy direktben a csomag.
Ha már volt olyan balf@sz a közvetítő, hogy véletlenül rossz címet állított be, akkor alap, hogy szólok a vevőnek, hogy én fogom küldeni a csomagot. A küldeményt pénteken vette fel, ma szerda van...21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Abesszin #38023 üzenetére
Nem fog neked többe kerülni. Ha elküldesz 10 dollárt, akkor a PayPal levonja belőle a saját jutalékát, és ennyivel kevesebbet kap az eladó.
PayPal-re belépve "Send Money", beírod a kapott email címet és az összeget, kiválasztod, hogy dollár és már mehet is. Esetleg írhatsz a megjegyzéshez szöveget, hogy tudja miért is kapta.
Alul ezt választod: I'm paying for goods or services
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz fulton #38054 üzenetére
Én is jártam hasonlóan, és talán épp a DPD volt nálam is a hunyó.
Ráadásul én azt sem tudtam a csomagról, hogy hol keressem. Egy számomra ismeretlen német futárcéggel küldték a csomagom, amiről biztos voltam, hogy itthon nincs képviseletük, csak azt nem tudtam melyik hazai szállítmányozó fogja Magyarországon kézbesíteni.
Mire sikerült kiderítenem, hogy a (talán) DPD, addig két sikertelen kézbesítésen voltunk túl, úgy hogy értesítőt egyszer sem hagytak. Ráadásul, ha nem extrém időpontban jöttek, akkor itthon kellett lennem azokban a napokban, amikor azt írták, hogy sikertelen volt a kézbesítés.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz totyak #38096 üzenetére
Írj először az eladónak.
Ugyanis az eladók nagy többsége automatikusan refund-ol ilyen esetben. Neki sem jó, ha sok case-t nyitottak már rá. Illetve, mivel nem tud tracking számot adni, így tudja, hogy az eBay neked fog igazat adni.
Ezt megelőzendő általában újraküldik a terméket és te még így is bele fogsz férni a 45 napba (vagy az új szabályok szerint a várható érkezéstől számított 30 napba), szóval nem kockáztatsz. A határidő lejárta előtt nyitod a case-t, ha nem jönne meg a cseredarab sem.
Amennyiben ezt sem akarod kockáztatni, akkor megírod neki, hogy refund-olja az összeget és te azonnal megveszed tőle újra. Így az egész határidő ketyeg az elejéről. Vagy előfordul, hogy szó nélkül refund-olja a vásárolt terméket.Szóval először az eladót keresd meg a problémával.
Te is jobban jársz, ha case nyitás nélkül kapod vissza a pénzed, mert ugye azt jegyzik, hogy mennyi case-t nyitottál, és amennyiben átlépsz egy bizonyos határt (persze a vásárlásoddal arányosan) akkor kivágnak az eBay-ről, még akkor is, ha minden case jogos volt...
Szóval csak korrektül és ésszel!
Szerk: Illetve a case nyitásnál szerepel egy olyan pont rögtön az elején, hogy kapcsolatba léptél-e az eladóval. Nem szerencsés rögtön case-el indítani.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
-
kirkri
addikt
válasz thomasa #38123 üzenetére
Fene tudja, én leginkább azt tapasztaltam, amiről ebben a cikkben is írnak, hogy az angolok - kihasználva kivételezett helyzetüket - nem igazán beszélnek idegen nyelveket.
Valahol akár meg is értem őket, könnyű úgy boldogulni a világban, ha az angol az anyanyelve az embernek.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Előre félek ettől a kínai küldeményemtől, amit háromszor is elküldtek a célországba.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz -HajTömeg- #38129 üzenetére
Az eladó tudja elindítani az üzlet "visszacsinálását" (hirtelen nem jut jobb szó eszembe), amiről a barátod kap egy értesítést az eBay-tól amiben meg kell erősítenie hogy érvénytelenítik a licitjét.
Miután ez megtörtént, a második legmagasabb licitet tevő megkapja a lehetőséget, hogy azon az áron megvegye a terméket amit eredetileg tett rá.Ha az eladó nem hajlandó törölni a barátod nyerő licitjét, akkor sincs semmi, kap egy bejegyzést (csak az eBay látja) az adatlapjára, hogy nem fizetett ki egy terméket. Nem tudom mennyi ilyen után teszik ki az embert az eBay-ről, de kettőért még nem, az biztos.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz fardem #38141 üzenetére
És van ahol a vevők megbízhatatlanabbak, mert letagadják, hogy megérkezett a termék...
Én pár alkalommal ráírtam az eladókra, akik ide nem postáztak, hogy látva az értékeléseim nem tennének-e kivételt. Azt tapasztaltam, hogy európai országokban bele szoktak menni, sokszor az USA-ból is, de az ázsiai eladók szinte soha.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Trichie #39211 üzenetére
Éppen az imént írtam egy hasonló ügy kapcsán az Aliexpress topikba, hogy én egy telefon LCD-t küldtem Kínába és 4 munkanap alatt odaért. A postától kapott tracking alapján végig tudtam követni a küldeményt. Én ugyan kértem rá tértivevényt is, de nagyon meglepődnék, ha visszakapnám az átvételről az igazolószelvényt.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz [CS]Blade2 #39227 üzenetére
Én ilyenkor kérek inkább egy refund-ot és megírom az eladónak, hogy újra megveszem a terméket tőle a refund után.
Benne van a pakliban, hogy másodszorra sem jön semmi. Egyszer volt egy ilyen tapasztalatom, de mivel UK-ből jött (volna) a csomag, így kiderült gyorsan, hogy a másodikat is hiába várom, ugyanis megjelentek a negatív feedback-ek az értékelésében ugyanarról a termékről, amit én is vártam. A 45 napba még belefértem, így inkább visszaadta csendesen a pénzem.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz [CS]Blade2 #39231 üzenetére
Sok száz eBay-es vásárlással a hátam mögött ezért pártolok át egyre jobban az Aliexpress-re, ott ugyanis minden rendeléshez jár tracking number, még a három dolláros free shippinges termékhez is.
Így folyamatosan látom merre jár a csomagom.21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz GAthersw #39240 üzenetére
A Royal Mail tracker addig mutatja, hogy a GLS átveszi a csomagot. (Ezt írják is a honlapon, hogy csak addig látható, amíg UK területen van) Azt már nem írják sehol, hogy onnantól a fent linkelt GLS címen tovább lehet követni, de arra vannak a fórumok, hogy ezt a segítőkész fórumtársak megmondják.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz kmisi99 #39246 üzenetére
Ha China Post, akkor ez még bőven jó.
Hong Kong Post valamivel gyorsabb, Singapore Post még gyorsabb.Érdekes egyébként, hogy van Kínában egy rakás nemzeti postának szolgáltatása a fentieken kívül is (ott működött a postai liberalizáció, nálunk meg semelyik nemzeti posta nem lépett be a piacra a nyitás után), és jellemzően nem drágábbak mint a China Post, mégis azt használják inkább a kínai eladók.
És ráadásul egy érdekes dologba futottam bele egy küldeménynél. A csomag Kínából jött a Sweden Post hozta. A küldeményt a tracking szerint felvették Kínában, majd pár nap múlva megjelent Stockholm-ban, aztán rá 3 napra kézbesítették nekem. A Sweden Post nagy matricájával volt felülragasztva az eredeti címzés. A mai napig nem értem, hogy ez merre is járt. Hamarosan jön egy másik csomagom is amit a svéd posta fog hozni Kínából. Ha az is hasonló útvonalon jön, akkor felvet egy érdekes lehetőséget vám szempontból, mivel ugye Svédország EU tag...
(#39247) eastsider: Neked semmire, ez neki jó, mert akkor nem kell kifizetnie a jutalékot azért a termékért, amit ha úgy nézzük el sem adott. Fogadd el a request-et, az a korrekt.
(#39248) SirAlo: Nem kell.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Igen, nagyjából jól értelmezed. De akár lehet a sok negatív, vagy semleges értékelés miatt is.
Ahogy látom, még azt is figyelik, hogy arányaiban hány olyan reklamációd volt, ahol az eladó nem tudta tracking number-el igazolni a feladást.
A tavalyi évben adott negatív és semleges értékeléseidet törlik az eladók profiljából, aztán ha folytatódik ez a tendencia részedről, akkor elkezdik korlátozni az eBay-es "jogaidat", aminek a vége a kizárás lehet.Mindig mondom, hogy nem érdemes nekiugrani rögtön a case nyitásnak, az eladónak elég beígérni, hogy amennyiben nem érkezik refund, akkor nyitok case-t.
Az 1-2 dolláros vackokra meg nem szabad case-t nyitni, mert a te eseted lehet a vége.Megkérdezhetem, hogy mennyi case-ed volt eddig, kb. mennyi vásárlásból? Ez nagy segítség lenne mindenkinek, hogy arányaiban lássuk, mikor sokall be az eBay.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Siriusb #39349 üzenetére
Ott van a case adatainál, hogy mikor zárul automatikusan.
#39348) bul07: Akkor a vásárlások kb. 8% zárult case-el? Nem tűnik olyan soknak, annyi nekem is van. Bár lehet, hogy néznek még más körülményeket is, pl. hogy jellemzően drágább alkatrészeket reklamáltál-e.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Siriusb #39351 üzenetére
Nincs jelen pillanatban nyitott claim-em, így nem tudom pontosan megmondani, de a resolution center-ben a case details-nél van.
Én már nyomtam volna escalate-et. Nincs mire várni, az eladó hazudozik.
(#39352) Z0C!: Ugyanattól az eladótól több értékelést is kaptál, és ezeket nem számolja a rendszer.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Freddycom #39466 üzenetére
Ha a PayPal értesítőt megkaptad a refund-ról, akkor már nem tudja visszacsinálni az eladó. Innentől 100%, hogy megkapod a pénzed.
Az árfolyam szerintem nem ugyanaz, mint amivel vásároltad, hanem az aktuális napi.
Nekem legalábbis soha nem pontosan ugyanaz az összeg jött vissza, mint amivel vettem. (volt hogy több, volt, hogy kevesebb)[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Daywalkerke #39498 üzenetére
Én rendeltem, de az csak 25 darabos kiszerelés volt. Átjött a vámon gond nélkül.
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz SirAlo #39506 üzenetére
A USPS tracking egy napon belül meg szokott jelenni, szóval ott valami probléma van.
Ne legyünk rögtön gyanakvóak, de úgy tűnik csak befoglalta a neten a tracking számot a küldeményhez és a feladás még nem történt meg. Kérdezz rá az eladónál.[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz HUNgaroczel #39533 üzenetére
Kb 4-5 munkanap. Mivel volt közben hétvége is, így még nem kell aggódnod. Nem okvetlenül bevételként jelentkezik, nekem az egyik banknál vásárlás törlése címen került lekönyvelésre. (persze valahol ez is bevétel, csak más nevet adtak neki)
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
(#39561) bul07:
(#39562) randras:Nem vonom kétségbe, hogy vannak eladók és cégek, akik már nem dolgoznak, de a postai szolgáltatás az 30-ig működik. Sőt, találtam olyan cikkeket is, hogy a nemzetközi küldeményeket nem érinti a New Year Holiday, de mivel ezt az infót hiteles postai honlapon nem találtam meg, így erre nem vennék mérget.
Viszont találtam egy hivatalos munkaidő naptárt. [link]
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Guszti #39574 üzenetére
Érdekes ez az aksi dolog.
Ugye a Hong-Kong Post és a China Post már nem hozza el a lítium elemeket/akkumulátorokat.Viszont én rendeltem két laptop akksit is free shipping-el Kínából, amik már Pesten vannak a tracking szerint. Az egyiket a Svéd Posta a másikat a TNT Post hozta (ez a sima posta, nem az expressz).
Nem tudom, hogy az eBay-en a "sima" posták közül miért csak a Hong-Kong és a China Post elérhető. (részben éppen ezért vettem az Aliexpress-en az aksikat)
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
válasz Fecogame #39607 üzenetére
RX..........DE tracking számok itt jelennek meg leggyorsabban. Aztán jó pár napos csúszással a Magyar Posta honlapján is.
(#39614) oneal1: Nem fogják.
[ Szerkesztve ]
21 éve a Prohardveren! ™
-
kirkri
addikt
Nem is azt mondtam, hogy onnan jön, csak azt, hogy ezt a tracking-et a Deutsche Post honlapján tudod követni. Nekem is úton van egy ilyen csomagom Kínából, amit a német posta hoz.
Azt nézd majd meg kérlek, ha megérkezik, hogy látható lesz-e a kínai cím a küldeményen.
Nekem két csomagom jön úgy Kínából, hogy először egy EU-s országba megy, majd onnan jön Magyarországra. (TNT Post és Sweden Post). Érdekes, hogy mindkét csomag címzését felülragasztotta az adott posta, így nyoma sincs, hogy Kínából jött volna, ami vám szempontból nem egy rossz dolog. Feladónál mindkét esetben a posta szerepel.21 éve a Prohardveren! ™
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Ukrajnai háború
- Politika
- Synology NAS
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- ThinkPad T14 Gen3 14" FHD+ IPS i5-1245U 16GB 256GB NVMe SSD gar
- Iphone 11 Pro 64Gb Gold + kiegészítők
- HUAWEI MATEBOOK 13 2020/2021
- DELL G15 5510 - 15,6"FHD IPS 120Hz - i5-10200H - 8GB - 512GB - GTX 1650 - Win11 - Garancia
- Ipad Pro 12.9" 3.Gen ( 2018 ) WIFI+ Cellular. 1 TB !!! , Üzletből, Garanciával, beszámitás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs