Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #747 üzenetére

    A három DLC, de főleg a Trespasser után ezt most egy az egyben áthúznám egy jó vastag vonallal és nekifutnék újra. :DDD

    Ismét SPOILER veszély.

    Nekem kicsit olyan, mint ha a DLC-knél a Bioware körülbelül az ahhoz hasonló kritikákra reagált volna, amit itt megfogalmaztam.
    Az első két story DLC szerintem még nem nagy eresztés, simán kihagyhatók (az árukat nem feltétlenül érik meg), de visszagondolva úgy érzem, hogy már azok is elkezdtek visszamozdulni a hagyományosabb Bioware stílus felé. Segítettek kicsit felvezetni a harmadik DLC-t talán hangvételben is, de kronológiailag mindenképp olyan szempontból, hogy tényleg volt mit csinálnunk a Corypheus és Solas konfrontációk közt, amiket a story szerint durván 2 év választ el... De ezekről többet szerintem kár is beszélni, csak apróságok.

    A Trespasser szerintem "Mona Lisa arca", a játék valódi befejezése, ami felteszi végre az I-re a pontot, hogy igen, ez egy korrekt és kerek történet volt.

    - Több olyan történetszál kezdett végre tényleg kikerekedni, és valóban értelmet nyerni, amiről már az Origin-ben is hallhattunk (beleértve annak DLC-it, mert ott is a játék szerves részének tekintettem pl. a Witch Hunt-ot, bár ott még inkább csak a Morrigan románc miatt éreztem igazán fontosnak, amúgy talán nem annyira hatott volna meg a tükrös trükkök előjátéka).

    - Végre elkezdtek élőnek, embernek, személynek érződni a karakterek is, illetve sokkal közelebb kerültem a saját játékos karakteremhez is, mint eddig (most már hasonlóan "szinkronban voltunk", mint ahogy a régebbi Bioware játékokban sikerült), végre tényleg Inquisitor lett belőle/m. Nem csak úgy tengett-lengett a világban, mert nem volt jobb ötlete, hanem elkezdte magát fontosnak érezni, aki tényleg jobbá szeretné tenni a világot akként a személyként, akivé vált. Nem csak tagadta azt, hogy "nem, nem vagyok se próféta, se megringathatatlan katonai vezető, se ...", hanem "igen, békét tartunk a világban!"
    Megj.: Még az alapjátékban egy "ez lenne a legkisebb rossz..., de inkább kihagyom" Cassanda románcot is kedvem lett volna nyélbe ütni, ha lett volna rá lehetőség a DLC folyamán (de azért túléltem, hogy nem volt), mert lett annyi "lelke" a karaktereknek, hogy most már "a legkisebb rossz, de nem olyan rossz, és rövid az élet...".

    - Ennek a DLC-nek szerintem a lezárása is sokkal "korrektebb". Tényleg egy hosszú történet "élhető" befejezésének tűnik, nem csak egy "(Mass Effect 3 után kötelezőnek vett) műanyagünneplés", ahogy tömören az alapjáték végét jellemezném. (Bár pusztán technikai szempontból picit összecsapottnak tűnt a végszó: nagyon minimalista volt a montázs képi és hangi része, hanyagul volt időzítve a felirat, néha villódzott a kép, stb. - de - szerintem még így sem rossz.)
    Az alapjátéknál már szinte csak azt vártam, hogy végre kiléphessek és akár rögtön uninstall-t nyomhassak, ha már semmi más nem történik (bár egy apró meglepetés azért volt még...), itt viszont kellemesen merengtem az egész eddigi Dragon Age story-n az Origin-ig visszanyúlóan. Egyszerre éreztem azt, hogy 1: vége van ennek a résznek, nem csak abbahagyták valahol ; 2: akár szívesen újrajátszanám majd még egyszer egy drasztikusan más karakterrel ; 3: nagyon várom a folytatást, mert most már bizakodom, hogy jó játék lesz (sőt, jobb mint ez volt összességében, mert szerintem azért van gyengéje bőven) és előbb-utóbb teljes kört ír majd le az Origin-el indult story is. :K

    Szerintem ez "kötelező" DLC, és hiba, hogy nem az alapjáték része, vagy legalább ingyenes DLC (lehet, hogy az időrendi szünet mindenkinél jót tesz neki, mert a story-ban időt ugrik), enélkül félkész és kevesebbet mondó a játék.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák