Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FazekasLaci

    aktív tag

    válasz <MZ/X> #864 üzenetére

    Komolyan gondolkodom egy fogyasztóvédelmi oldalrész indításában a honlapunkon :))

    Az az igazság, hogy sokan szeretnek ködösíteni. De hogy tisztán lássatok a garanciális kérdésekben:
    - mit nevezünk nemzetközi garanciának? Az EU-n belül vásárolt termékekre EU-garancia érvényes. Vagyis ha veszel egy Sony kamerát Lengyelországban, akkor az itthoni Sony hivatalos márkaszervíze nem utasíthat el a szervízzel. Ha igen - irány a fogyasztóvédelem.
    Wacom esetében az a gond, hogy egész Európában 1 db szervízközpont van, és ez Németországban található. Ez csak azért van, mert a Wacom táblák ritkán romlanak el. De ha igen, akkor jó tudni, hogy az eladónak kell a garanciális ügyet kezelnie, ezért neked költséget nem számíthat fel.

    És itt kezdődik a probléma:
    - ha külföldön veszed, akkor a külföldi cég székhelyére kell visszaszállíttatnod és majd ők elintézik a garanciális javítást. Aztán persze kérdéses, hogy a visszaszállításért megint felszámítják-e a szállítási díjat. Ma Magyarországról egy kisebb csomagot biztosítással, stb. kb. 12-15.000 Ft-ért lehet feladni futárszolgálattal az EU-ba.
    - ha itthon veszed, akkor a viszonteladónak kell intéznie a garit. Persze ilyenkor felmerül, hogy a hibát, amit jelzel azt elismerik-e garanciálisnak. Ha nem, akkor persze lehet vitatkozni - ezt ismerjük a piacról.

    Ismerek pár céget, akik más és más módokon intézik a garis ügyeket. Nálunk pl. az a szabály - mivel hivatalos Wacom partner vagyunk - hogy a táblát és a tollat azonnal bevizsgáljuk - és mivel van hasonló kompatibilis eszköz, egyértelműen meg tudjuk állapítani, hogy mi romolhatott el. Ezután ha külső behatás nem érte a táblát és a tollat, akkor gariban intézzük a dolgot. Tollat általában cserélünk azonnal. Ha a táblát kell visszaküldeni, akkor a javítás idejére hasonló, vagy jobb táblát adunk - attól függően, mi van éppen rakin (ez a régebbi, már nem gyártott táblák esetén érdekes). Kiküldjük a Wacomhoz saját költségen és a Wacom bevizsgálja, megjavítja és visszaküldi.

    Ha a tábla nem tőlünk van, a cseretábláról persze le kell mondanod javítás esetén. Viszont a javítást ugyanúgy szívesen elintézzük, bár sokszor ez elég horribilis tud lenni. Pl. ha a tábla alaplapja megy tönkre, az általában 40-50e Ft-nál indul + a szállítás. De ilyen csak egyszer fordult elő, amikor egy kedves ügyfél teával leöntötte és befolyt a táblába. Ez persze nem lett volna gond, csak nem takarította ki, hanem nyugodtan használta tovább (mert működött). De a csersav ugyebár nem véletlenül sav...

    Megint más kérdés a Cintiq. Ott például helyszíni garanciát adunk, és legtöbb esetben a Cintiq-et a gyártó cseréli. Ilyenkor jön a csere Cintiq, majd összekészítjük a régi Cintiq-ed és ha kész, a gyártó elviszi. Mindez persze Neked semmilyen extra költségbe nem kerül :)

    Remélem, kimerítő volt a válaszom :)

    Laci - Ide is írhatsz nekem: fazekas@grasshopper.hu, vagy hívhatsz: 70/429-3200

Új hozzászólás Aktív témák